Kedves MÁV-figyelő!
Nem tudom küldtek-e már róla infót, de Esztergomban kisiklott egy Desiro. A kép nem túl jó, még hajnalban készült és csak telefonnal.
Üdv: sl
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Kisiklott egy Desiro Esztergomban
2009.08.29. 16:40Címkék: kép közlekedés máv baleset vonat vasút utas panasz észrevétel desiro siklás
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr811346656
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ákibard! 2009.08.29. 17:00:19
Balesetek előfordulnak...
Píter 2009.08.29. 17:07:00
@Ákibard!: Hű! Hogy te milyen okos vagy... Ha nem mondtad volna, még azt hittük volna, hogy szándékosan siklatta ki a mozdonyvezető a vonatot.
A cikkhez szólva pedig nincs ebben semmi meglepő, csoda hogy nem történt nagyobb baj.
A cikkhez szólva pedig nincs ebben semmi meglepő, csoda hogy nem történt nagyobb baj.
Ákibard! 2009.08.29. 17:15:50
@Píter:
"A cikkhez szólva pedig nincs ebben semmi meglepő, "
Na barátom, képzeld, én mindezt két szóban fogalmaztam meg, amit te lefikáztál...
Szerencsére nagy baj nem történt, a Kirovval pikk-pakk visszatették, személyi sérülés nem történt, s az anyagi kár sem jelentős.
Ezért bátorkodtam ennyivel kommentálni az esetet: "Balesetek előfordulnak..."
Ha fikázhatnékod van keress egy másik blogot, kérlek.
"A cikkhez szólva pedig nincs ebben semmi meglepő, "
Na barátom, képzeld, én mindezt két szóban fogalmaztam meg, amit te lefikáztál...
Szerencsére nagy baj nem történt, a Kirovval pikk-pakk visszatették, személyi sérülés nem történt, s az anyagi kár sem jelentős.
Ezért bátorkodtam ennyivel kommentálni az esetet: "Balesetek előfordulnak..."
Ha fikázhatnékod van keress egy másik blogot, kérlek.
pizs (törölt) 2009.08.29. 19:20:44
Ne veszekedjetek "gyerekek"...:)
forumuser 2009.08.29. 20:17:12
@Píter: Feltételezem, Ákibard a Desirók szarol/a MÁV-osok barmok/mérígycsináljákmérnemamúgy stb. típusú okoskodást próbálta megelőzni.
Bigf00t 2009.08.29. 20:33:40
ránézésre ott egy váltó van......vmi el lett b*szva:)
Villy 2009.08.29. 21:05:44
Fotókat majd keressetek a szeretgom.hu-n
Ákibard! 2009.08.29. 21:35:21
@Bigf00t:
Egy helyszíni állítású váltón pottyant ki, nem aláváltottak.
Simán felvágta, lehet műszaki hiba, vagy bármi más.
Egy helyszíni állítású váltón pottyant ki, nem aláváltottak.
Simán felvágta, lehet műszaki hiba, vagy bármi más.
Ákibard! 2009.08.29. 21:36:33
@trollkotze:
Valami ilyesmi.
Meg azért váltófelvágás előfordul a vasúton, ezt nagyon nem lehet kommentálni. Amíg "csak" ilyen kisebb bosszúságok vannak belőle, és nem komoly, sérüléssel, nagy anyagi kárral járó balesetek, addig nincs túl nagy gond.
Valami ilyesmi.
Meg azért váltófelvágás előfordul a vasúton, ezt nagyon nem lehet kommentálni. Amíg "csak" ilyen kisebb bosszúságok vannak belőle, és nem komoly, sérüléssel, nagy anyagi kárral járó balesetek, addig nincs túl nagy gond.
agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.08.29. 21:50:48
Még jó, hogy nem történt személyi sérülés:].addig a jó:]
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.08.29. 21:52:41
@Ákibard!: Csúccsal szemben haladt, amennyire én tudom. Végül hogy tették vissza? Délután még azt mondták, a Kirov nem bírja el, és jönnek az emelők vagy a celli daru.
Mozvez 2009.08.30. 09:06:21
Igy is mindenki meg lesz interjuvolva ki mikor hol volt és mikor is tartották karbanan azt a váltót, Hol volt éppen akkor a tolatásvezető, mennyivel ment a desiro stb...
Sok csúnya dolgot tudnék irni a felsővezetésről.
Sok csúnya dolgot tudnék irni a felsővezetésről.
Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.08.30. 10:48:54
@Ákibard!: "Simán felvágta" - akkor ez simán megtörténhet, mondjuk egyenesre állított váltónál is 160-nál? Mert az már kellemetlenebb lenne.
gcsabi 2009.08.30. 11:03:43
Külön gratulálok annak aki egy fénykép alapján megfejti miért siklott ki egy vonat... :)
Ákibard! 2009.08.30. 11:39:02
@Murphistic:
Egyvalamit tisztázzunk.
Minden váltót fel lehet vágni. Van üzemszerűen felvágható (általában villamos) váltók, és nem felvághatóak.
Tehát alapvetően bekövetkezhet igen, egy 160-as pályasebességű vonalon is, de azért azt illik megjegyeni, hogy egy távvezérelt, hidraulikus váltóhajtómű ebből a szempontból nem egyenértékű egy helyíszni állítású váltóval.
Nyilván a távvezéreltnek nem lesz végállása, jelenti ha baj van.
Tehát elvben előfordulhat, gyakorlatilag kisebb rá az esély.
Ugyebár Szajolnál is egy tolatómenet által felvágott váltón siklott a gyorsvonat...
Egyvalamit tisztázzunk.
Minden váltót fel lehet vágni. Van üzemszerűen felvágható (általában villamos) váltók, és nem felvághatóak.
Tehát alapvetően bekövetkezhet igen, egy 160-as pályasebességű vonalon is, de azért azt illik megjegyeni, hogy egy távvezérelt, hidraulikus váltóhajtómű ebből a szempontból nem egyenértékű egy helyíszni állítású váltóval.
Nyilván a távvezéreltnek nem lesz végállása, jelenti ha baj van.
Tehát elvben előfordulhat, gyakorlatilag kisebb rá az esély.
Ugyebár Szajolnál is egy tolatómenet által felvágott váltón siklott a gyorsvonat...
Ákibard! 2009.08.30. 11:39:35
@gcsabi:
Azért nem csak itt jelent meg a siklásról szóló infó, ezt ne felejtsd el...
Azért nem csak itt jelent meg a siklásról szóló infó, ezt ne felejtsd el...
Ákibard! 2009.08.30. 11:42:21
@Benbe:
Passzolom a dolgot.
Passzolom a dolgot.
gcsabi 2009.08.30. 12:22:31
@Ákibard!:
Sokféle módon lehet felvágni egy váltót de speciel csúcsal szemben NEM!
Sokféle módon lehet felvágni egy váltót de speciel csúcsal szemben NEM!
Adani 2009.08.30. 17:55:11
@Ákibard!:
Na igen Szajolnál is az volt a gond, h tolatás közben túlságosan hátra mentek és a vonat vége belógott az egyenesen álló váltóba és felvágta kitérőbe, a gyorsvonat meg 110 körüli tempóval szaladt rá, és csak 40-el lehetett volna kitérőzni rajta.
Egyébként a felvághatók váltók azok nem a rugósak? MEFI meg MERÁFI állomásokon lehet ilyeneket látni, szolgálat nélküli állomáson is bonyolíthatnak le ilyenekkel vonatkeresztet
Na igen Szajolnál is az volt a gond, h tolatás közben túlságosan hátra mentek és a vonat vége belógott az egyenesen álló váltóba és felvágta kitérőbe, a gyorsvonat meg 110 körüli tempóval szaladt rá, és csak 40-el lehetett volna kitérőzni rajta.
Egyébként a felvághatók váltók azok nem a rugósak? MEFI meg MERÁFI állomásokon lehet ilyeneket látni, szolgálat nélküli állomáson is bonyolíthatnak le ilyenekkel vonatkeresztet
gcsabi 2009.08.30. 18:46:06
@Adani:
Minden váltó-a biztonsági betétesen kívül, azt legfeljebb összetörni lehet- de csak gyökkel szemben, vagyis a két vágány irányából ami felé terel. Pontosabban a kettő közül amelyik felé éppen nem terel. /ezt ügyesen megfogalmaztam de talán érthető, na ezért nem lettem oktatótiszt :) /
A MERÁFI-s rugosváltokat is a nyomkarima állítja át és a rugó húzza vissza és rögzíti. Csak az nem váltófelvágás hamem ez az üzemszerű működése.
A szajoli tragédiát inkább az okozta, hogy a -talán első önálló szolgálatai egyikén-a váltókezelő nem végzett probaállítást. Az a váltóállító kar félállásig, majd vissza állítása. A felvágott váltó állítókarja megakad és nem lehet pár centinél tovább állítani. Az a legszomorűbb, hogy egy ílyen egyszerű mozdulattal mennyi ember életét lehetett volna megmenteni!
Minden váltó-a biztonsági betétesen kívül, azt legfeljebb összetörni lehet- de csak gyökkel szemben, vagyis a két vágány irányából ami felé terel. Pontosabban a kettő közül amelyik felé éppen nem terel. /ezt ügyesen megfogalmaztam de talán érthető, na ezért nem lettem oktatótiszt :) /
A MERÁFI-s rugosváltokat is a nyomkarima állítja át és a rugó húzza vissza és rögzíti. Csak az nem váltófelvágás hamem ez az üzemszerű működése.
A szajoli tragédiát inkább az okozta, hogy a -talán első önálló szolgálatai egyikén-a váltókezelő nem végzett probaállítást. Az a váltóállító kar félállásig, majd vissza állítása. A felvágott váltó állítókarja megakad és nem lehet pár centinél tovább állítani. Az a legszomorűbb, hogy egy ílyen egyszerű mozdulattal mennyi ember életét lehetett volna megmenteni!
Adani 2009.08.30. 19:24:12
@gcsabi:
Szajolról láttam filmeket plusz ismerek valakit, aki szépen összeszedett róla mindent és ő is mesélt.
Azért nem végzett próbaállítást, mert késésben volt és kapkodnia kellett. Beért egy tehervonat az első vágányra, majd jött egy személy is, és már be volt állítva az áthaladó gyorsvonat vágányútja is. Ekkor az állomásfőnök szabálytalanul azt kérte, h a teher álljon át a 6. vágányra. Ehhez pedig hátra kellett kicsit tolatnia majd váltóállítás, de túllógott és felvágta azt a váltót amin a gyors áthaladt. Ezt nem vették észre, a tolatásvezető is hibázott, mert neki erre figyelnie kellett volna. A váltókezelő pedig valóban nem ellenőrizte, h helyesen áll-e a váltó, de hát azt amelyiket felvágták már beállította és mivel kapkodnia kellett okkal feltételezte azt, h mivel a tolatáshoz nem kellett átállítani és egyszer már beállította és azóta senki sem nyúlt hozzá ezért csak egyenesben lehet.
3 ember hibázott az állomásfőnök, a tolatásvezető és a váltókezelő. Ha csak az egyikük nem hibázik elkerülhető lett volna a baleset.
Szajolról láttam filmeket plusz ismerek valakit, aki szépen összeszedett róla mindent és ő is mesélt.
Azért nem végzett próbaállítást, mert késésben volt és kapkodnia kellett. Beért egy tehervonat az első vágányra, majd jött egy személy is, és már be volt állítva az áthaladó gyorsvonat vágányútja is. Ekkor az állomásfőnök szabálytalanul azt kérte, h a teher álljon át a 6. vágányra. Ehhez pedig hátra kellett kicsit tolatnia majd váltóállítás, de túllógott és felvágta azt a váltót amin a gyors áthaladt. Ezt nem vették észre, a tolatásvezető is hibázott, mert neki erre figyelnie kellett volna. A váltókezelő pedig valóban nem ellenőrizte, h helyesen áll-e a váltó, de hát azt amelyiket felvágták már beállította és mivel kapkodnia kellett okkal feltételezte azt, h mivel a tolatáshoz nem kellett átállítani és egyszer már beállította és azóta senki sem nyúlt hozzá ezért csak egyenesben lehet.
3 ember hibázott az állomásfőnök, a tolatásvezető és a váltókezelő. Ha csak az egyikük nem hibázik elkerülhető lett volna a baleset.
matteo14 2009.08.31. 10:06:45
A tolatásvezetők közül néhány olyan amilyen.A legtöbbjük lesz*rja mi történik.Jó néhánytól hallotam már, h tolatás közben arról beszélt a barátjának,h hogyan fogja megb***ni este az asszonyt.
2009.08.31. 17:06:20
@Adani: Nincs valami linked videókhoz, vagy részletesebb írásokhoz? Kíváncsi vagyok a szajoli esetre, mivel az Indóház b...ik írni róla, valamelyik különszámában pl. elintézte 10 sorral... Máskor meg oldalakat írnak balesetekről, de ez valahogy kimaradt. De ha bárkinek a kérésemről eszébe jutna, NEM vagyok katasztrófa-mániás! :)
Adani 2009.08.31. 20:19:49
Valahol a gépen megvan asszem a baleset, majd előkeresem és felteszem vmi videómegosztóra.
Amúgy a Wikipédián elég részletes cikk van róla, és a szerzőt is ismerem, megbízható és korrekt cikkeket szokott írni.
Amúgy a Wikipédián elég részletes cikk van róla, és a szerzőt is ismerem, megbízható és korrekt cikkeket szokott írni.
budaf(u)ck 2009.09.01. 01:48:06
2009ben egy milliárdos vonaton ez teljesen természetes.
Bohóc brigád.
Bohóc brigád.
Alkotás mánia 2009.09.04. 14:53:22
Esztergomban helyszíni állítású váltók vannak az állomásnak azon végén ahol a siklás történt.Alaphelyzetben ez a váltó le van zárva.Ahhoz,hogy fel vágják figyelmetlenül kellet rajta mozgást végezni,gyök felől.Minimum 3 ember hibázott.A forgalmista aki engedélyt adott a mozgásra.A tolatásvezető aki irányította a tolatást és a mozdonyvezető aki nem győződött meg a váltó helyes állásáról.Nem bűnbakot keresek.Nagyon is örülök,hogy személyi sérülés és jelentősebb anyagi kár/bár több tízezer egy ilyen váltó helyreállítása/ nélkül megúszták az esetet.Azonban jogosan fogják őket felelősségre vonni hiszen veszélyeztették a figyelmetlenségükkel a vasút és az emberek biztonságát.
A biztonsági betéttel lezárt váltók kivételével mindegyik fel vágható gyökkel szemben.Nem tudom a laikusok ebből mit értenek.
Ha valakit nagyon érdekel nézzen meg egy ilyen váltót közelről.Két kihegyezett sínszálat fog látni a másik két vágány között.Ez a két síndarab egy rúddal össze van kötve.Az egyik minidig simul a szélső vágányhoz a másik pedig kb20-25cm-re van a másik oldalon a vágánytól.Ezeknek a síndaraboknak az egyik vége borotva élesre ki van élezve.Ez a csúcsa.A másik/rúd felőli/vége pedig a gyöke.A rúd felől érkező vonatok tudják a váltót felvágni.A váltó pedig mindig abba az irányba tereli/irányítja/ a vonatot ahol eltávolodik a síndarab a vágánytól.Ha a vonat nem abba az irányba halad tovább ahová a váltó áll akkor a vonat kereke roncsolja a két síndarabot és esetleg el is szakítja a rudat ami összeköti a két síndarabot.Ez a váltó felvágás.Csak a laikusok kedvéért próbáltam elmagyarázni,hogy ők is értsék miről van szó.
A biztonsági betéttel lezárt váltók kivételével mindegyik fel vágható gyökkel szemben.Nem tudom a laikusok ebből mit értenek.
Ha valakit nagyon érdekel nézzen meg egy ilyen váltót közelről.Két kihegyezett sínszálat fog látni a másik két vágány között.Ez a két síndarab egy rúddal össze van kötve.Az egyik minidig simul a szélső vágányhoz a másik pedig kb20-25cm-re van a másik oldalon a vágánytól.Ezeknek a síndaraboknak az egyik vége borotva élesre ki van élezve.Ez a csúcsa.A másik/rúd felőli/vége pedig a gyöke.A rúd felől érkező vonatok tudják a váltót felvágni.A váltó pedig mindig abba az irányba tereli/irányítja/ a vonatot ahol eltávolodik a síndarab a vágánytól.Ha a vonat nem abba az irányba halad tovább ahová a váltó áll akkor a vonat kereke roncsolja a két síndarabot és esetleg el is szakítja a rudat ami összeköti a két síndarabot.Ez a váltó felvágás.Csak a laikusok kedvéért próbáltam elmagyarázni,hogy ők is értsék miről van szó.
790616 2009.09.06. 14:07:44
"Alaphelyzetben ez a váltó le van zárva"
Nincs lezárva.
Ezek le nem zárható váltók!!!
A tolatásvezető nem volt ott a forgalmista erre a mozgásra nem adott engedélyt/csak arra hogy a 2036 szerelvényével II-ről VI-ra álljon tol jelzővel a másik oldalon!!!/
Nincs lezárva.
Ezek le nem zárható váltók!!!
A tolatásvezető nem volt ott a forgalmista erre a mozgásra nem adott engedélyt/csak arra hogy a 2036 szerelvényével II-ről VI-ra álljon tol jelzővel a másik oldalon!!!/
Alkotás mánia 2009.09.06. 14:36:43
Akkor a mozdonyvezető össze teheti a kezét ha egy sima jegyzőkönyveléssel megússza és nem verik rá az összes felmerülő költséget.Engedély nélkül mozgást végezni szigorúan tilos.Mint a példa is mutatja nem véletlenül.
Píter 2009.09.08. 11:22:21
@Ákibard!: Kevered a szezont a fazonnal. A fő fikázó itt te vagy! A posztolókat 90%-ban minden lehetséges módon kikezded, lehúzod. Okoskodsz, sokszor pökhendi módon kioktatsz itt mindenkit, aki ellent mer mondani, vagy más véleményen van.. Szal ha nem tetszik valami, akkor inkább te keress egy másik blogot...
Ákibard! 2009.09.08. 14:33:46
@Píter:
Hát tudod az a helyzet, hogy ha nem igaz amit valaki leír, vagy van normális magarázat rá, akkor nem fogok mást mondani, még ha nem tetszik akkor sem. Ez nem fika, maximum megírom azt amit más nem fogad el, netán ellenkezik vele.
Ellenben te egy röviden tömören megfogalmazott véleményemet azonnal lefikáztad, majd ismét ugyanazt megírtad. Ez a fika, nem más.
Tehát a másik blog keresésének ajtaja előtted áll nyitva.
Hát tudod az a helyzet, hogy ha nem igaz amit valaki leír, vagy van normális magarázat rá, akkor nem fogok mást mondani, még ha nem tetszik akkor sem. Ez nem fika, maximum megírom azt amit más nem fogad el, netán ellenkezik vele.
Ellenben te egy röviden tömören megfogalmazott véleményemet azonnal lefikáztad, majd ismét ugyanazt megírtad. Ez a fika, nem más.
Tehát a másik blog keresésének ajtaja előtted áll nyitva.
Píter 2009.09.09. 14:26:02
és még neki áll feljebb.. eszméletlen mekkora egy p****** vagy. ,,Ez nem fika, maximum megírom azt amit más nem fogad el, netán ellenkezik vele." - magyarul amit te megírsz, az úgy igaz, az csak úgy lehetséges és csakis neked lehet igazad. Nem, nem és nem! Egyébként meg az ,,ajtódat" les*arom.
Ákibard! 2009.09.09. 15:28:18
@Píter:
Hát őszintén sajnállak :)
Ha nem tetszik bátran ugord át, senki nem kötelez a véleményem elolvasására :)
Hát őszintén sajnállak :)
Ha nem tetszik bátran ugord át, senki nem kötelez a véleményem elolvasására :)