Kedves MÁV-figyelő!
Nem tudom küldtek-e már róla infót, de Esztergomban kisiklott egy Desiro. A kép nem túl jó, még hajnalban készült és csak telefonnal.
Üdv: sl
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Kisiklott egy Desiro Esztergomban
2009.08.29. 16:40Címkék: kép közlekedés máv baleset vonat vasút utas panasz észrevétel desiro siklás
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ákibard! 2009.08.29. 17:00:19
Píter 2009.08.29. 17:07:00
A cikkhez szólva pedig nincs ebben semmi meglepő, csoda hogy nem történt nagyobb baj.
Ákibard! 2009.08.29. 17:15:50
"A cikkhez szólva pedig nincs ebben semmi meglepő, "
Na barátom, képzeld, én mindezt két szóban fogalmaztam meg, amit te lefikáztál...
Szerencsére nagy baj nem történt, a Kirovval pikk-pakk visszatették, személyi sérülés nem történt, s az anyagi kár sem jelentős.
Ezért bátorkodtam ennyivel kommentálni az esetet: "Balesetek előfordulnak..."
Ha fikázhatnékod van keress egy másik blogot, kérlek.
pizs (törölt) 2009.08.29. 19:20:44
forumuser 2009.08.29. 20:17:12
Bigf00t 2009.08.29. 20:33:40
Villy 2009.08.29. 21:05:44
Ákibard! 2009.08.29. 21:35:21
Egy helyszíni állítású váltón pottyant ki, nem aláváltottak.
Simán felvágta, lehet műszaki hiba, vagy bármi más.
Ákibard! 2009.08.29. 21:36:33
Valami ilyesmi.
Meg azért váltófelvágás előfordul a vasúton, ezt nagyon nem lehet kommentálni. Amíg "csak" ilyen kisebb bosszúságok vannak belőle, és nem komoly, sérüléssel, nagy anyagi kárral járó balesetek, addig nincs túl nagy gond.
agybunda · http://www.failsite.blog.hu 2009.08.29. 21:50:48
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.08.29. 21:52:41
Mozvez 2009.08.30. 09:06:21
Sok csúnya dolgot tudnék irni a felsővezetésről.
Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.08.30. 10:48:54
gcsabi 2009.08.30. 11:03:43
Ákibard! 2009.08.30. 11:39:02
Egyvalamit tisztázzunk.
Minden váltót fel lehet vágni. Van üzemszerűen felvágható (általában villamos) váltók, és nem felvághatóak.
Tehát alapvetően bekövetkezhet igen, egy 160-as pályasebességű vonalon is, de azért azt illik megjegyeni, hogy egy távvezérelt, hidraulikus váltóhajtómű ebből a szempontból nem egyenértékű egy helyíszni állítású váltóval.
Nyilván a távvezéreltnek nem lesz végállása, jelenti ha baj van.
Tehát elvben előfordulhat, gyakorlatilag kisebb rá az esély.
Ugyebár Szajolnál is egy tolatómenet által felvágott váltón siklott a gyorsvonat...
Ákibard! 2009.08.30. 11:39:35
Azért nem csak itt jelent meg a siklásról szóló infó, ezt ne felejtsd el...
Ákibard! 2009.08.30. 11:42:21
Passzolom a dolgot.
gcsabi 2009.08.30. 12:22:31
Sokféle módon lehet felvágni egy váltót de speciel csúcsal szemben NEM!
Adani 2009.08.30. 17:55:11
Na igen Szajolnál is az volt a gond, h tolatás közben túlságosan hátra mentek és a vonat vége belógott az egyenesen álló váltóba és felvágta kitérőbe, a gyorsvonat meg 110 körüli tempóval szaladt rá, és csak 40-el lehetett volna kitérőzni rajta.
Egyébként a felvághatók váltók azok nem a rugósak? MEFI meg MERÁFI állomásokon lehet ilyeneket látni, szolgálat nélküli állomáson is bonyolíthatnak le ilyenekkel vonatkeresztet
gcsabi 2009.08.30. 18:46:06
Minden váltó-a biztonsági betétesen kívül, azt legfeljebb összetörni lehet- de csak gyökkel szemben, vagyis a két vágány irányából ami felé terel. Pontosabban a kettő közül amelyik felé éppen nem terel. /ezt ügyesen megfogalmaztam de talán érthető, na ezért nem lettem oktatótiszt :) /
A MERÁFI-s rugosváltokat is a nyomkarima állítja át és a rugó húzza vissza és rögzíti. Csak az nem váltófelvágás hamem ez az üzemszerű működése.
A szajoli tragédiát inkább az okozta, hogy a -talán első önálló szolgálatai egyikén-a váltókezelő nem végzett probaállítást. Az a váltóállító kar félállásig, majd vissza állítása. A felvágott váltó állítókarja megakad és nem lehet pár centinél tovább állítani. Az a legszomorűbb, hogy egy ílyen egyszerű mozdulattal mennyi ember életét lehetett volna megmenteni!
Adani 2009.08.30. 19:24:12
Szajolról láttam filmeket plusz ismerek valakit, aki szépen összeszedett róla mindent és ő is mesélt.
Azért nem végzett próbaállítást, mert késésben volt és kapkodnia kellett. Beért egy tehervonat az első vágányra, majd jött egy személy is, és már be volt állítva az áthaladó gyorsvonat vágányútja is. Ekkor az állomásfőnök szabálytalanul azt kérte, h a teher álljon át a 6. vágányra. Ehhez pedig hátra kellett kicsit tolatnia majd váltóállítás, de túllógott és felvágta azt a váltót amin a gyors áthaladt. Ezt nem vették észre, a tolatásvezető is hibázott, mert neki erre figyelnie kellett volna. A váltókezelő pedig valóban nem ellenőrizte, h helyesen áll-e a váltó, de hát azt amelyiket felvágták már beállította és mivel kapkodnia kellett okkal feltételezte azt, h mivel a tolatáshoz nem kellett átállítani és egyszer már beállította és azóta senki sem nyúlt hozzá ezért csak egyenesben lehet.
3 ember hibázott az állomásfőnök, a tolatásvezető és a váltókezelő. Ha csak az egyikük nem hibázik elkerülhető lett volna a baleset.
matteo14 2009.08.31. 10:06:45
2009.08.31. 17:06:20
Adani 2009.08.31. 20:19:49
Amúgy a Wikipédián elég részletes cikk van róla, és a szerzőt is ismerem, megbízható és korrekt cikkeket szokott írni.
budaf(u)ck 2009.09.01. 01:48:06
Bohóc brigád.
Alkotás mánia 2009.09.04. 14:53:22
A biztonsági betéttel lezárt váltók kivételével mindegyik fel vágható gyökkel szemben.Nem tudom a laikusok ebből mit értenek.
Ha valakit nagyon érdekel nézzen meg egy ilyen váltót közelről.Két kihegyezett sínszálat fog látni a másik két vágány között.Ez a két síndarab egy rúddal össze van kötve.Az egyik minidig simul a szélső vágányhoz a másik pedig kb20-25cm-re van a másik oldalon a vágánytól.Ezeknek a síndaraboknak az egyik vége borotva élesre ki van élezve.Ez a csúcsa.A másik/rúd felőli/vége pedig a gyöke.A rúd felől érkező vonatok tudják a váltót felvágni.A váltó pedig mindig abba az irányba tereli/irányítja/ a vonatot ahol eltávolodik a síndarab a vágánytól.Ha a vonat nem abba az irányba halad tovább ahová a váltó áll akkor a vonat kereke roncsolja a két síndarabot és esetleg el is szakítja a rudat ami összeköti a két síndarabot.Ez a váltó felvágás.Csak a laikusok kedvéért próbáltam elmagyarázni,hogy ők is értsék miről van szó.
790616 2009.09.06. 14:07:44
Nincs lezárva.
Ezek le nem zárható váltók!!!
A tolatásvezető nem volt ott a forgalmista erre a mozgásra nem adott engedélyt/csak arra hogy a 2036 szerelvényével II-ről VI-ra álljon tol jelzővel a másik oldalon!!!/
Alkotás mánia 2009.09.06. 14:36:43
Píter 2009.09.08. 11:22:21
Ákibard! 2009.09.08. 14:33:46
Hát tudod az a helyzet, hogy ha nem igaz amit valaki leír, vagy van normális magarázat rá, akkor nem fogok mást mondani, még ha nem tetszik akkor sem. Ez nem fika, maximum megírom azt amit más nem fogad el, netán ellenkezik vele.
Ellenben te egy röviden tömören megfogalmazott véleményemet azonnal lefikáztad, majd ismét ugyanazt megírtad. Ez a fika, nem más.
Tehát a másik blog keresésének ajtaja előtted áll nyitva.
Píter 2009.09.09. 14:26:02
Ákibard! 2009.09.09. 15:28:18
Hát őszintén sajnállak :)
Ha nem tetszik bátran ugord át, senki nem kötelez a véleményem elolvasására :)
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal