Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Miért késnek az InterCity-k? – erről kérdeztük a MÁV-ot. Olvasóink segítségét is kértük, mondjanak konkrét eseteket, mikor tapasztaltak vonatkésést, mivel a vasúttársaság arra hivatkozott, hogy csak ez alapján tudnak okot mondani.

Levelek érkeztek bőven, ezeket továbbítottuk a MÁV Start sajtóosztályának, ahol15 napon belül ígértek választ.

Eddig ez nem történt meg, igaz, a 15 nap még nem telt le. Szombaton azonban közöltünk egy levelet, amelyet egy neve elhallgatását kérő MÁV-dolgozó írt portálunknak. Ezt is elküldtük a sajtóosztályra, kérdéseinkkel együtt. Az erre visszaküldött válasz, sok – olvasóink által bejelentett – késésre is magyarázat lehet.

Ez állt a a panaszos levélben: „... a pálya állapota miatt van a sok vonatkésés. A meleg nyári időjárás erősen igénybe vette a pályát és sajnos az idő lehűlésével sem javul a helyzet. Már azon sem csodálkoznék, ha a teljes vonal sebességét 80 km/h-ra csökkentenék az eredeti 120 km/h-ról, mert már annyi a sebességkorlátozás hogy teljesen követhetetlen a dolog. A mozdonyvezető mellé már lassan navigátor kellene aki kibogozza a sok sebességkorlátozást. Pénz meg nem sok van a pályahibák elhárítására.”

Valóban ilyen rossz állapotban vannak a sínek? – kérdeztük a vonattársaságtól. „A pálya 30-35 éves, állapota a korának megfelelő. A vonalon a személy- és teherszállítás jelentős mértékű. Fontos hangsúlyozni, hogy a vágányok – a most érvényben lévő lassújelekkel – biztonságosan járhatóak” – érkezett a válasz.

Csökkeni fog...


Miskolc-Budapest szakaszon valóban szükség van a levélben vázolt sebességkorlátozásokra? „Igen, szükség van a bevezetett sebességkorlátozásokra, a forgalombiztonság érdekében. A koros felépítmény ellenálló képessége nem mindenhol megfelelő a nyári, meleg időszakban. A romlási folyamat több tényezőnek köszönhetően az utóbbi időben felgyorsult, a helyreállítások üteme a jelenlegi anyagi feltételek mellett sajnos már ennek megállításához nem elegendő. Az érintett vasútvonalon az ideiglenes sebességkorlátozások száma jelenleg még nagy, ezt azonban az év végéig jelentősen csökkenteni fogja a vasúttársaság a már betervezett munkáknak megfelelően. Így nemcsak az ideiglenes sebességkorlátozások, de az ebből adódó késések száma is jelentősen csökkenni fog” – kaptuk az írásos választ.

Felújítás 2014-ben

Olvasónk arra is kitért, hogy a MÁV-nak nincs is pénze a felújításokra. Ezt erősítette meg a sajtóosztály is: „A rendelkezésre álló forrásokat a tulajdonosi elvárások kielégítésének a legmesszebbmenőkig szem előtt tartásával használjuk fel. Legfontosabb célunk, amit minden esetben és minden pályaszakaszon maximálisan betartunk, az a forgalom biztonságos fenntartása. A jelenleg rendelkezésre álló források a teljes rekonstrukcióhoz nem elégségesek, de mindent elkövetünk, hogy a menetrend szerkezetét követni tudjuk.”

Várható-e nagyobb felújítás? „A MÁV Zrt. infrastruktúra tervezési koncepciójában a 2014-2020 közötti időszakban szerepel a vonal rekonstrukciója. A szakemberek már elkezdték ennek munkálatait, EU források bevonásával az előkészítési, tervezési folyamat már elindult” – tudtuk meg.

(Borsod Online)

Címkék: közlekedés máv ügyfélszolgálat vonat késés ic vasút panasz válasz bon


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr621403304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2009.09.24. 07:51:37

Tessék mondani, miért is rossz a pályák állapota? Ausztriában, Németországban miért nem romlanak le így? Ja, hogy ott költenek a fenntartásra is?

Tron65 2009.09.24. 13:42:33

Tessék mondani:
(ezt már korábban itt írták már)
Ha egy vonat rendszeresen késik, mért nem építik be a késést a menetrendjébe?

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.09.24. 13:48:54

@esef: mert ott az ottani GDP 7%-át költik a vasútra, itthon pedig az itteni 1%-át...

esef 2009.09.24. 14:38:02

@HavocS:
Érdekes, hogy elég lenne az 1% is sok mindenre. Csak nem elsikkaszani kellene az állami pénzt, meg haveroknak elosztogatni, meg a szakszervezeti vezetőket tömni, meg ötszörös áron közbeszerezni...

hegylako01 2009.09.24. 15:41:37

@esef:
Veled értek egyet. Amíg emberek tömegei dolgoznak a mávon belül gyakorlatilag céltalanul különböző irodákban jó pénzért. Meg amíg nem tudja a MÁV, hogy mi is az ő tulajdona (pl. nincs vasúti szervény nyilvántartása se...). Ja és főleg amíg nem egy oan ember fog ott ülni aki ért is ahhoz amit csinál. Addig ne várjunk csodát. Most az a koncepció megépítjük leszarjuk tönkre megy bezárjuk...

Ha jól emlékszem most Miskolc-Budapest között 3 perccel rövidebb a menet idő mint ezelőtt 50 évvel. Na ez a nevetséges.

petya.bacsi 2009.09.24. 16:16:55

Mindenre van pénz, csak arra nem, amire kéne.

sütöde 2009.09.24. 20:48:09

-Régen a vasútnál, (úgy mint más cégnél)volt havonta 1-2 ellenőrzés.A dolgok jól mentek. Most naponta 13 ember ellenőriz 1 aktív dolgozót, az eredményt mindenki ( utas,vasutas )látja : Nem működik semmi normálisan,és egyre nagyobb a baj. Elkellene zavarni a sok hozzámemértő semmirekelő léhűtőket és ujra mennének a vonatok pontosan.

Adani 2009.09.25. 08:14:53

Sőt jól meg kéne bünteti az elkapott színes fémtolvajokat, akik miatt a késések egy része van és minimum terrorcselekmény előkészületét rájuk verni, ami alaphangon 15 évet jelent.

esef 2009.09.25. 10:38:35

@hegylako01:
Sajnos a normál vagonok (ahol még vannak, nem az IC-k) sem sokkal jobbak mint 50 évvel ezelőtt...

Tom$ 2009.09.27. 14:41:01

Tegnap utaztam a kedves mávval. Pestről miskolcra IC. Tele volt a pálya lassú szakaszokkal. Volt ahol kb 20km/h-al mehettünk csak. kb 6perc késést hoztunk össze. Miskolcról Kazincbarcikára(Ózd fele) meg undorító kocsik vannak. Full mocsok-retek, büdös. :S IC után majdnem elhánytam magam. Az sem indult el pontosan!! Pedig egy sima személy vonat volt. Semmi extra.
Még jó, hogy csak 2660Ft volt az út. Többet nem is ér jelenleg...

kalauuz 2009.10.02. 18:19:02

@Tom$: Ezt az utat ha megtetted volna személyvoonattal,talán már az országbol is kiszaladtál volna!
süti beállítások módosítása