Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Fogyasztóvédelemmel fenyegetett

 2008.10.27. 10:18

Az internetes jegyvásárlás nálunk még gyerekcipőben jár. A rendszer igen instabil. Elég egy hülye utas, aki levizeli az automata kijelzőjét, és magyarázkodhatunk hónapokig a MÁV-nak, miért utaztunk jegy nélkül a vonaton. Olvasónk is így járt. Megkereste a MÁV-ot, aki mindent tagadott, majd megfenyegette őket:

Üdv!

Na nem hittem volna, hogy egyszer nekem is ide kell írnom. Leírom esetem az internetes jegyvásárlással kapcsolatban és tanácsotokat is kérem! Levelem hosszú lesz, de kérlek, olvassátok végig!

Úgy tűnt, végre fejlődik a MÁV, a neten vásárolható jegy nekem áldás volt. Otthon megvettem, bankkártyával kifizettem, aztán vonatindulás előtt egy 10 jegyű kóddal egyszerűen felvettem. Sokáig ment is minden flottul, mígnem 2008.10.17-én kellemetlen meglepetés ért. A Bp.-Zugló - Debrecen útvonalon utazom rendszeresen, így ekkor épp Zuglóban szálltam volna fel a 624-es számú IC-re. Az automata kijelzőjén valami különös, beazonosíthatatlan, rászáradt trutyi ékeskedett, amit nem is akarok elképzelni, mi lehetett.

Valójában nem is érdekelt volna, ha ez nem tette volna lehetetlenné jegyem felvételét. Ugyanis az érintőképernyő a trutyit sikeresen érzékelte érintésnek, így én más pontokon hiába taperoltam, az egér odakúszott, de kattintani nem lehetett. A pénztárban kérdésemre felvilágosítást adtak: szálljak fel a vonatra, a kalauz majd jegyzőkönyvet vesz fel, majd utólag ez rendezhető. Más választásom nem is lett volna. A kalauz kiállított egy un. utasleadási lapot a büntetésről és megjegyzésként odaírta, hogy mi történt és jelezte rajta, hogy e-ticket probléma. Debrecenben az információnál közölték, hogy sajnos ezt csak a Bp-i központban tudják elintézni és sajnálatukat fejezték ki. Felhívtam a MÁV-Direct ügyfélszolgálatot, ahol külön menüpont van az ilyen problémáknak. Az ügyintéző készségesen felvett minden szükséges adatot (mikor utaztam, mikor vettem a jegyet, mi a belépési azonosítóm a rendszerben, mi az iktatási száma az utasleadási lapnak...). Öt nap után, ma a következő e-mailt kaptam:

Tisztelt Érdeklődő!  

Köszönjük megkeresését! A MÁVDIREKT-hez érkezett bejelentését illetékes kollégáink megvizsgálták. Ezzel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:  

Az Ön által jelzett időpontban a zuglói állomáson lévő kioszknál semmilyen elérési (rendszer) hibát nem találtak! A helyszíni vizsgálat során fizikai behatásra utaló nyomokat, amik a kioszk esetleges hibás működését eredményezték volna, nem találtak! Az Ön által foglalt menet-, illetve helyjegyeket bármely kioszkból átveheti.  

Üdvözlettel: XY


A következőt válaszoltam:

Tisztelt Máv-Start Zrt!  

Önöket azért kerestem meg, mert jegyemet önhibámon kívül nem tudtam az automatából felvenni. Az automata képernyője valamilyen ismeretlen eredetű anyaggal volt borítva ezért az érintésre nem megfelelően regált.

Természetesen ezt a hibát egy sima takarítással megoldhatták, ami meg is történt, hiszen két napon belül megtörtént. Ennek ellenére én akkor nem jutottam a jegyemhez, minek következtében a kalauz megbüntetett. Az állomáson, a vonaton majd az ügyfélszolgálaton telefonon is biztosítottak az ügyem elrendezéséről és hogy ebben az esetben az ügyfélleadási lapot stornózzák. Az automata hibáját az állomáson jeleztem, ennek ellenére semmilyen igazolást nem kaptam róla. Ezek után azt gondolom, nem az én feladatom bizonyítani, hogy az automata nem működött.

A jegyemet már a célbaérkezésemkor felvehettem volna, ellenben ezt nem tettem meg és nem is szándékozom megtenni, hiszen utólagos bemutatáskor is kell kezelési költséget fizetni. Kérem tehát az utasleadási lapomat és büntetésemet törölni az alapján, hogy önök is láthatják a rendszerben, hogy jegyemet megvettem (mint sok más alkalommal is).

Az utasleadási lap iktatási száma: xxxxxx Az online jegyvásárlási rendszerben az azonosítóm: xxxx

Amennyiben az ígérteknek (a telefonbeszélgetést önök rögzítették) megfelelően ez nem történik meg és a büntetésről leveleket fogok kapni, abban az esetben a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez és a MÁV vezetéséhez fogok közvetlenül fordulni!

Tisztelettel:  XY



Majd rögtön fel is hívtam őket, ahol érdekes módon kapásból képben voltak, kapcsoltak vezetőt, aki szintén képben volt, olvasta a levelezésemet. Mint kiderült a Máv-Informatika foglalkozott a technikai oldallal, ők végezték az ellenőrzést. Sajnos többet nem tehetnek az ügyben sem az üfsz., sem a mávinformatika. Továbbítják a levelem az észrevételekhez, ahol újabb ellenőrzést indítanak és annak az eredményéről már hivatalos levelet kapok 15 napon belül. Tanácsukat is kértem , hogy milyen lehetőségek vannak: 1. Sikerül valamelyik zuglói alkalmazottnak igazolni, hogy a kijelző akkor le volt gányolva és rendeződik az ügyem (Ennek mennyi az esélye?) 2. Nem sikerül ezen az úton elintézni. Ekkor Vagy folytatom a harcot valamilyen módon, ami akár elmehet a bírság be nem fizetése miatt bíróságig is. Vagy a büntetés kiállításától fogva 15 napon belül felveszem a jegyem és bemutatom, ami kezelési költséget von maga után.

Ez utóbbit sem tartom jogosnak! Ráadásul a következő hivatalos levélig valószínűleg kifutok ebből a 15 napból. Habár megnyugtattak, hogy mivel hivatalosan ügyintézés folyik, ez a határidő kitolódik, kérdésemre nem tudták megmondani, hogy az adott pénztáros ezt pl. honnan fogja tudni (mármint, hogy ügyintézés miatt a 15 nem is 15 nap...).

Ott hibázhattam, hogy nem fényképeztem le a nem működő automatát. Bár nem is tudom, miért lennék erre köteles. :( A rendszerükben benne van, hogy megvettem, kifizettem a jegyet. És az is, hogy ÉN vagyok a jegy vásárlója. Tehát nem egyenértékű azzal az eset, mintha otthon hagytam volna. Nem értem utólag miért nem lehet a pénztárban leadni a jegyet és 0 Ft-al sztornózni a büntetést, mikor a jegyen az is rajta lenne, hogy interneten volt vásárolva a jegy. A legmeglepőbb az volt, hogy mindenhol segítőkészek, rendesek voltak. Nem a szuverén emberek miatt vagyok bajban, hanem a rendszer rosszul megtervezett működése miatt... :(

Egy jótanács az e-ticket használóinak: ilyen esetben fotózzanak és a kinyomtatott lapot vigyék magukkál, hátha a kalauz elfogadja. Várom a tanácsokat, véleményeket!

Üdv, Zsolt

Címkék: budapest máv ügyfélszolgálat panasz válasz automata jegy e ticket


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr19728859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.10.27. 10:59:24

A jegyvásárlásért egy piros pont a MÁV Informatikának, akik szerintem csak nevükben közük a MÁV-hoz mivel MŰKÖDIK a rendszer, ez engem is meglepett, a szokásos Balkán alatti színvonalat vártam.

1., Fizettél a jegyért, nem blicceltél, az, hogy nem tudtad átvenni, az már nem a te hibád, így a büntetés sem jogos szerintem, mivel kifizetted az utazási költséget.

2., A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szerintem nem tud ezzel a problémával mit kezdeni, írd le a panaszodat a Panaszfal.hu fogyasztóvédelmi fórumra, ott vannak szakik, akik meg tudják válaszolni, hogy ez a fogyasztóvédőkhöz tartozik-e.

3., Sajnos a MÁV-nak nincs felettes szerve, ahol jól be lehetne panaszolni őket az utasoknak az őket ért valós sérelmek miatt. Bepanaszolhatod saját maguknak, ők majd jól kivizsgálják saját magukat...

4., Ha mocskos volt a képernyő, és nem működött, a javításnak kell, hogy legyen nyoma.

petya.bacsi 2008.10.27. 11:00:52

akiknek szerintem csak nevükben van közük a MÁV-hoz, mivel MŰKÖDIK a rendszer

így helyes :)

Adani 2008.10.27. 11:32:12

Annyit lehetett volan még tenni és ezt a jövőre nézve is mondom, h egyrészt a netes jegyvásárlás után screenshot a bizonylattal, esetleg kinyomtatni az oldalt a nyugtával, hátha szükség lesz rá. Ilyen esetben a kaller orra alá dughatod, h látod vetme én jegyet, cska rossz volt a gép.

Ha nem működik a kioszk gép akkor fénykép ill. videófelvételt készíteni. Egy közepes mobil is tud videót felvenni egyszerűen akár hangos kommentárral is kisérni, h látják itt megpróbálom beütni a kódot, de nem engedi. Vita esetén mehet ez a videó az ügyfélszolgálatra, pláne ha mint most visszaírják ,h a gép működött szerintük. Mehet válaszban a videó vagy fotósorozat, h szerintem meg nem és nézzék csak meg itt a bizonyíték :)

Az állomásnál ha van idő panaszkönyvet elkérni és abba beleírni a dolgot, annak biztosan nyoma marad.

Zsolt · http://zenemagazin.com 2008.10.27. 11:50:11

Én vagyok a levélíró. Azóta 9 nap után ismét jártam az említett automatánál, ahol még mindig látszott a letakarított getva nyoma:
kepfeltoltes.hu/view/081027/26-10-08_1613_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/081027/26-10-08_1614_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szóval utólag küldtem egy levelet, amiben felhívtam a figyelmüket, hogy az állítólagos kiszállás ellenére még mindig látszik a nyom. Nem is tudom, mit neveznek, akkor kiszállásnak... :@
Tudom, hogy helyszínen kellett volna egyből fotózni, de mikor 5 perc múlva jön a vonat és huzavonázni kell a jeggyel, nem jut eszébe feltétlen az embernek. De ebből tanultam.
Amúgy tényleg ki kell nyomtatni, ha van rá lehetőség, de sajnos ez nem mindig van így... :(
Köszönöm a tanácsokat! Fizetni továbbra sem szándékozom...

Zoli 2008.10.27. 12:47:13

Miért nincs egy "bizonylat nyomtatása" menüpont az online jegyvásárlásnál? Így elkerülhető lenne a probléma, nem kéne képlopóval szórakozni.

Zsolt · http://zenemagazin.com 2008.10.27. 12:50:49

Ki lehet nyomtatni azt az oldalt, de az a gond, hogy azon rajta van a jegyátvételi kód is, amit még a kaller sem kérhet el (ezt ő mondta), nehogy illetéktelenek vegyék fel a jegyet.

Ákibard! 2008.10.27. 13:44:20

Kissé elszomorít, hogy BKVfigyelő a nevében lévő oldalon megszokott módon bulvárosan tálalta az esetet

"Az internetes jegyvásárlás nálunk még gyerekcipőben jár. A rendszer igen instabil. "

Ezt nem tudom miből is vonta le, lefogadom egyszer nem használta a rendszert, de sebaj, fő a korrektség, ugyebár...
(Megjegyzem, használtam a rendszert már akkor, amikor a mezei user nem is gondolta, hogy lesz ilyen, akkor sem volt instabil, és ezt Petya.Bacsi is igazolta...)

Amiért írtam: Valóban szomorú ami történt, de azt sajnos látni kell, hogy valamilyen szinten a MÁV-Start "töketlensége" okozza sokszor a problémát, nomeg az is, hogy az utasok nem tudják mit kellene tenni hiba esetén... (Most nem a postolóra gondolko, ez sajnálatos, egyedi eset)

Én úgy gondolom, hogy az állomási dolgozók igazolni fogják az automata nem működését, mindegyikűket ismerem személyesen is.
(POSTOLÓ: ki volt az ablak mögött? Idősebb hölgy (szemüveges), idősebb úr, középkurú srác, vagy fiatal srác? :-) ) Lépnék egy-két lépést az érdekedben, csak most sajna Győrből így elég nehéz... :-( (Egy hónappal ezelőttig minden nap megfordultam ott)

Mindemellett valóban fontos lenne a Startnak lénni ezügyben, mert ugyan az automata rongálásállóra lett tervezve, mégis lehet úgy rongálni, hogy a jegyátvételt akadályozza... :-(

ZBR 2008.10.27. 16:14:18

Még mindig képtelenek vagyunk hivatlaos levelet írni: "ami meg is történt, hiszen két napon belül megtörtént."

Egyébként tényleg valami kód lenne a legjobb, amit ki lehet nyomtatni és kész...

Zsolt · http://zenemagazin.com 2008.10.27. 17:12:22

Ákibard! Egy idősebb hölgy volt ott, de épp egy hosszabb, számlás jegykiadást végzett, mikor megkérdeztem, mi ilyenkor a teendő (féltem, hogy elmegy a vonat). Mikor a fotók készültek, egy srác volt az ablaknál és beszélgettem vele. Kiderült, hogy ők semmit nem tudnak az automatáról és a rendszeréről. Kaptak cetliket az ügyfélszolgálat elérhetőségével és azt kell odaadniuk a reklamáló utasnak. Ezen túl nem tartanak nyilván hasonló eseteket, ezért kételkedem abban, hogy igazolni tudják az automata nem működését. Sajnos esetemben a hiba olyan volt, hogy azt akár egy türelmesebb utas (akinél volt zsebkendő - netán gumikesztyű és némi vegyszer :)) is elháríthatta, de lehetett akár a takarítószemélyzet is, akik, gondolom szintén alvállalkozók. Ha mégis tudsz bármiben segíteni, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot a j.zsolt KUKAC gmail.com címen. Amúgy az állomás személyzetével eddig nem volt különösebb problémám, gyakorlatilag hetente járok náluk már évek óta, mivel gyalog 10 percnyire lakok onnan.

ZBR: igen, igazad van, eme hibát én is csak ma vettem észre, a postot visszaolvasva. Betudom annak, hogy a MÁV semmitmondó válasza igencsak lilává varázsolta az agyamat. Persze ez nem mentség, csak magyarázat.

cooldogg 2008.10.27. 19:58:39

"Ha azt tapasztalja, hogy nem működik az automata, vagy bizonytalan a használatában kérjük, hívja a MÁVDIREKT-et a 06 (40) 49 49 49-es telefonszámon!
Amennyiben a megrendelt és kifizetett jegyeket az automata működésképtelensége miatt nem tudta átvenni kérjük, a vonaton tájékoztassa erről a jegyvizsgálót. (A vásárláskor kapott 10 jegyű kódot kérjük, ne adja meg senkinek, még a jegyvizsgálónak se!) Az esetről a jegyvizsgáló egy bizonylatot állít ki. Önnek ezt, és a vásárlás azonosító adatait (vevő neve, a regisztrációkor megadott e-mail címe és a vásárlás pontos időpontja), valamint elérhetőségeit (cím, telefonszám) a MÁV-START Zrt. Központi Ügyfélszolgálatánál (1426 Budapest, Pf. 56.) kell benyújtani 15 napon belül. A benyújtott adatok alapján munkatársaink a vizsgálatot elvégzik, és a döntésüket annak eredménye alapján hozzák meg."

Ugyebár ennyi van leírva a MÁV honlapján. Ha te az ebben leírtakat teljesítetted akkor egy szavuk sem lehet.

Bravo 2008.10.28. 00:14:46

Miert nem lehet kinyomtatni otthon is a jegyet, igy elkerulve az esetlegesen hibas automatat? Erre lesz lehetoseg valamikor? Ebben az esetben raadasul barmelyik allomason fel lehetne szallni a neten vasarolt jeggyel, nem csak ott ahol automata van.

Ákibard! 2008.10.28. 09:02:46

Zsolt!
Sajna többet én sem tudtam volna tenni, minthogy kiballagok, és megkérem, hogy igazolja Neked a dolgot. Ha 10 percre vagy, akkor szerintem szánj rá időt, ha szükség lesz rá, de egyvalamit ne tegyél: ne fizess. Harcolj, hisz igazad van, sajna nincs kijárt út, ki kell még taposni ezeket az utakat, mire a start megtanulja helyesen kezelni az ilyen problémákat... :-(

Ákibard! 2008.10.28. 09:05:10

Bravo!
Az otthoni jegynyomtatásra jelenleg nincsen lehetőség, a rendszer még csak most lett bevezetve, így túl nagy szükség nincs is rá.
Értsd: Először így kell megszoknia a rendszert mindenkinek, ezután jönnek az előrelépések, de ezek mind-mind fejlesztéseket kívánnak meg, így csak szépen sorjában lehet őket végrehajtani.
Hajlandóság van a fejlesztésre, több folyamatban van, csak idő kell hozzá :-)

Mesteri Margarita 2008.11.01. 12:34:08

Oké, akkor a legközelebbi válaszig örvendeztessük meg az ilyen "kollegákat" innen vett mondattal:
www.okorszem.hu/karomkodas/

Balage 2008.11.08. 20:26:43

Hello!

Ezzel kapcsolatban én csak azt nem értem... A jegy ugyebár ki van fizetve... A MÁV látja, be is zsebelte a pénzt... Minek kell nálad lenni annak a kis papírfecninek??
Rafinált egy banda ez... Kifizeted a jeged és még kapsz rá vagy 10ezer büntetést...

Gondolom a netes vásárlásnál kiválasztod az uticélt és stb... (nem tudom a működését)..
Ezzel, hogy a kaller elkapott, megint csak téged igazol, hogy ott voltál és azon a vonaton és akkor mikor a jegyed szól. Nem tudom mit kötekszik vele a MÁV...

Még jóhogy már leszoktam a vonatról... Most már ahogy én járok még kocsival olcsóbb is...
süti beállítások módosítása