Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Mégsem vehetett jegyet a vonaton

 2008.11.20. 10:01

Olvasónk nemzetközi jegyet szeretett volna venni, amit sajnos belföldi pénztárban nem árulnak. A pénztáros szerint ilyenkor sincs semmi baj, megvehető a jegy a vonaton, oda-vissza, forintért. Hát a gyakorlatban ez nem így működött:

Tisztelt Start!

Egy hétfői napon Vácról szerettem volna Pozsonyba utazni. Megnéztem a menetrendet az Elvirán, ahol jegyárról semmilyen információ nem volt. Vasárnap (2008. 11. 09) délután kimentem a váci állomásra jegyet venni. A nemzetközi jegypénztár nyitvatartása a kihelyezett papírcetli szerint hétköznap 8-14.

Mivel a 16.12-es vonattal akartam menni, gondolkodtam, hogy külön kimenjek-e, de inkább megtettem, hétfőn (2008. 11. 10), fél 9-kor. A pénztárban ülő hölgy sajnálkozva mondta, hogy ő belföldes, nem tud nemzetközi jegyet adni. Kérdeztem, mi a teendő. Vegyem meg a jegyem a vonaton. Rákérdeztem, konkrétan, szerintem érthetően: Megvehetem a vonaton a jegyemet oda-vissza, forintért Pozsonyig? A válasz igen volt. Egyértelműen, még bólintott is, biztos nem értettem félre. Délután felszálltam a vonatra (130 Moravia IC), jött a jegyvizsgáló. Kiderült, hogy megvehetem a jegyem, igen. A határig, csak oda. Aztán majd a szlovák kollégától a többit koronáért. Csak oda, azaz a menettérti kedvezménynek annyi.

 

Panaszaim:

1. Ha megáll Vácott a vonat (akár így lesz az új menetrenddel is, akár nem, de addig mindenképp), fel lehet szállni menetrend szerint, biztosítani kell a jegyváltás lehetőségét. Vagy be kellett volna mennem Pestre jegyet venni? Köteles vagyok koronával rendelkezzem, ha felszállok a vonatra?

2. Ha egy azaz egy nemzetközi jegyet kiadó pénztáros van, hát írják ki az ő munkabeosztását. Ha beteg, szabadságon van, akkor más munkaállomásról, "vezényeljenek" át munkaerőt, ha már ilyen nagy ördöngösség a nemzetközi jegy kiadása.

3. A szolgálatban lévő pénztáros, ha nem tudja a választ, inkább mondja azt, hogy nem tudom. Álljon föl, kérdezze meg a kollégáit, telefonáljon, tudja meg, és utána bólogasson. Visszafele Rajka-Hegyeshalom-Keleti-Nyugati-Vác útvonalon jöttem. Két óra helyett öt óra alatt.

Köszönöm a (ki)szolgáltatást.

 

M. Szabó Judit

Címkék: vásárlás utas panasz jegy mav megtévesztés nemzetközi pénztár


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr95771743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

galocza · http://Solutor 2008.11.20. 10:46:46

Velem istöbbször előfordult már, hogy rosszul
jártam mert MÁV dolgozó félrevezetett; de nem ennyire... Valóban ráférne az ügyfélszolgálati
dolgozókra egy alapos utánképzés (az nem baj, ha
az is elmegy, aki tudja).

Kopi3.14 2008.11.20. 11:52:41

(az nem baj, ha az is elmegy, aki tudja).

Van olyan? Sot, ki tartana?

avogadro00 2008.11.20. 12:04:27

szemét banda az egész

sk 2008.11.20. 12:12:06

hasonlo problema keletibol indulo vonatnal
3500korul lett volna a jegy oda vissza
ehelyett 5eft csak oda plussz potdij

honapokig nem fogok se jegyet se berletet venni

lájtostibi 2008.11.20. 12:13:16

egyáltalán mi a gyíkomért nem lehet kapásból jegyet venni a kalauznál? Tudom bliccelők így - meg úgy, de miért nem számolnak fel a kalauznál váltott jegy árára valami plusz költséget, oszt jónapot kivánok - vegyen aki akar.

Ákibard! 2008.11.20. 12:22:35

Igen, van oktatás, asszem évente vannak kötelezve vizsgára az érintettek.

Amúgy sajnos elég tragikus a helyzet, én sokszor az Üzletszabályzat oldalaival utazok, amikor nem egy egyszerű 50%-ossal utazok, hanem "bonyolítom a helyzetet" olyannal, hogy biankó, vagy neadjisten menetjegy kiegészítés... :-(

zoli_ 2008.11.20. 12:23:24

Ja ez a vonaton csak rohadt nagy pótdíjjal vehetsz jegyet marhaságot meg lehetne szüntetni nyugodtan.
Vegyük az alapesetet, jóképességü hölgy kaller, 120 kilós csávó ellen, van jegye? nincs! És mi közöd hozzá, és húzzá anyádba....
De lehetne +100 forint vagy +10% és akkor nyugodtan megveheted. Persze ez itthon úgysem működhet. Ausztriában a kaller, amikor kiderült, hogy nem jó vonatra szálltam, még jegyet sem vetetett, és visszafelé is úgy értem el a másikat, hogy a vonaton vettem jegyet. És természetesen pótdíj nélkül...

Ákibard! 2008.11.20. 12:28:46

Amúgy elmondom nektek, hogy a pótdíj nélküli menetjegyváltás most is működik, az esetek 80%-ában, pont azért, amit zoli_ mondott:

Egy nőci kaller egy 120 kilós debillel nemáll neki hadakozni, megkérdezi hol szállt fel?
Monoron.
Jó, adok jegyet Monorierdőtől és akkor nem kell megbűntetnem.
HÚZZÁANYÁDBAVISSZA!

Ennyi.
Hisz ha utazhat ingyen, akkor miért venne pótdíj nélkül jegyet?
Sajnos nem egyszer tapasztaltam ezt, hogy a gyereket nem vágta volna földhöz az a 100 vagy 200 ft de minek fizessen, ha amúgy is körberöhögi a kallert, és úgyis továbbmegy... :-(

Aki meg jegyet akar venni úgyis vesz az állomáson. Aki jegy nélkül száll fel az meg trükközni fog, hol így hol úgy...

zoli_ 2008.11.20. 12:38:35

Az állomáson sokszor még a nyugatiban sem lehet venni. Amíg a máv nem biztosítja, hogy lehessen jegyet venni normálisan, addig miért is vennék az állomáson. pl nyugati, keleti, stb...

Mérgező Hulladék 2008.11.20. 12:50:28

Ez csak a szokásos. Könnyebb azt mondani, hogy vegyen a vonaton, mint kiállítani egy nemzetközi jegyet. Ezért ezt a lehetőséget választja a pénztáros. Te meg úgysem fogod utána bebizonyítani, hogy ő ezt mondta.

mindenlébe 2008.11.20. 13:33:58

ugyanez esett meg velem - Angliaban. Level ment a Kiralyi Vasuthoz, akik postafordultaval csekken kifizettek nekem a pluszkoltsegemet, egyoldalas bocsanatkerest mellekelve. Lehet igy is.

Fakutya 2008.11.20. 13:34:55

Miért is vagy te ennyire lúzer, hogy egészen Pozsonyig vonatozni akarsz? Menjél inkább autóval!

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.11.20. 13:51:50

Az a baj, hogy nincs rá ember. Olyan kevesen dolgoznak a MÁV-nál, hogy alig tudják a feladatokat ellátni. :)

Attila 2008.11.20. 14:02:47

VEgyetek Koccsi koccsi koccsiiiittt!

abdi 2008.11.20. 14:37:48

nem vonzoo a kaller pálya, amióta több vonat van, legalábbis az bp-győr közt, egy fős jegyvizsgálóó van. de amivel a balhét el lehetne kerülni 40 kgos kalauz kontra "nagy darab" utas: videokamera zárható ajto. legalább is nálunk már van. masiniszta besikit az utastérbe, senki sehova, kimegy előfölény stb stb :-) azt közösen ledobják a vonatrol. de amig egy két utas jellegű "jozsefvárosi piacos" többségben van, max jobb esetben! pár ezret összedob a kallernak zsebpénz gyanánt addig miről is beszélünk? nem az a bajom, hogy borravalos szakma lett ez is.

mérgesvonatos 2008.11.20. 15:06:40

Én Bp és Sárospatak között utazok egy héten kétszer, oda, illetve vissza, folyamatos a 20 perc késés, és néha beugrik egy órás is.Kínában lemond a közlekedésügyi miniszter ha fél percet késik egy vonat...

Balogh Ádám Software 2008.11.20. 15:16:33

" Fakutya 2008.11.20. 13:34:55
Miért is vagy te ennyire lúzer, hogy egészen Pozsonyig vonatozni akarsz? Menjél inkább autóval! "

"VEgyetek Koccsi koccsi koccsiiiittt! "

Az ilyen bunkókat nem lehet kimoderálni? Klímaváltozás, dugók, balesetek, pont az ellenkezőjére kellene biztatni az embereket. És persze a MÁV-nak is támogatni kellene, hogy lehessen kulturáltan, problémák nélkük autómentesen utazni.

en 2008.11.20. 15:30:00

Hasonlo eset.
Bp. Keleti-ben vettem jegyet aznapra Puspokladanytol Zahonyig kifejezetten a Tisza-expresszre (meg is kerdeztem hogy biztos nem kell-e helyjegy).
Este kimentem a vonathoz, aztan tiz perccel a kiirt ido utan megkerdeztem az informacional, hogy mikor jon a vonat.
Na akkor tudtam meg, hogy aradas miatt nem arra jar a Tisza-expressz, mar jopar napja, de ezt persze a keletiben a penztarnal nem birtak velem kozolni.
Ennek kovetkezteben a csatlakozast Csapon eselyen sem volt elerni es az utam Kijevig kb 10 oraval hosszabbodott meg.

korcs · http://bringabuzi.freeblog.hu 2008.11.20. 15:35:16

csak 5 óra? Én Pécsre jutottam le potom 10 óra alatt Debrecenből:-) Egyébként az is megérne egy postot, hogy két fővonalon lévő állomás (Debrecen, Pécs) között miért horrorisztikus a menetidő?!

Zoli 2008.11.20. 16:18:24

MIÉRT NEM LEHET EGY HÁLÓZATBA BEKÖTNI AZ ÖSSZES JEGYKIADÓ SZAR GÉPET, ÉS AKKOR A BELFÖLDI PÉNZTÁROS IS ADHATNA NEMZETKÖZI JEGYET, HISZ EGY SIMA "HONNAN - HOVÁ" SABLONT MÁR Ő IS KI TUDNA TÖLTENI ÉS KI LEHETNE NYOMTATNI A JEGYET.

VICCES HOGY A 21-IK SZÁZADBAN MÉG MINDIG KÉZZEL ÍRJÁK MEG A NEMZETKÖZI JEGYEKET. HAJRÁ MÁV. :(

pocokpocok 2008.11.20. 16:52:11

"egyáltalán mi a gyíkomért nem lehet kapásból jegyet venni a kalauznál? Tudom bliccelők így - meg úgy, de miért nem számolnak fel a kalauznál váltott jegy árára valami plusz költséget, oszt jónapot kivánok - vegyen aki akar. "

Lehet, helyszíni pótdíj lásd Üzletszabályzat: több ezres.

"Egy nőci kaller egy 120 kilós debillel nemáll neki hadakozni, megkérdezi hol szállt fel?
Monoron.
Jó, adok jegyet Monorierdőtől és akkor nem kell megbűntetnem.
HÚZZÁANYÁDBAVISSZA!
"
És ebből a ki nem fizetett jegyárából kéne szolgáltatni ugyebár..

"Ez csak a szokásos. Könnyebb azt mondani, hogy vegyen a vonaton, mint kiállítani egy nemzetközi jegyet. Ezért ezt a lehetőséget választja a pénztáros. Te meg úgysem fogod utána bebizonyítani, hogy ő ezt mondta. "

Képzeljük csak el, a nk-i jegypénztárosnak nem az a tudásanyaga, mint a belföldinek..
A nemzetközi díszabás egy baromi vastag könyv, és ebben csak az adatok vannak..
És hogy miért nem tanítanak be mindenkit erre is?
Ki fizeti ki?
Van egy alaptudásanyag: lásd belföldi pt-os, és a kvalifikáltabb nk-i pénztáros.

Hasonló esetre igazolást kell kérni, hogy nem volt nk-i pénztár..

Zoli 2008.11.20. 16:18:24
Te mindenkit hülyének nézel?
Ha lehetne szerinted nem így lenne?
nem lehet!
lásd az indoklást feljebb..

mildi 2008.11.20. 20:06:58

120 kilós? következő állomásra kirendelni a zsarukat
kaller kolléga (aki szintén min 120kg, de nem üt, mert tiltja a vallása :D) elintézte: -Kedves utasaink, most addig állunk itt, amíg a jegy nélkül utazni kívánó úriember le nem száll, mert én erőszakot nem alkalmazhatok! a többi utas úgy vágta le, hogy a peronon csattant a fogsora....:)

ahol van pénztár, ott tessék a pénztárban megvenni, azért pótdíjaznak a vonaton, mert volt lehetőséged megvenni, csak vmiért (ált rohadt voltál időben kimenni) nem akaródzott. a kaller feladata elsősorban a jegyek ellenőrzése. ha mindenki a vonaton akarná megvenni egy péntek vagy vasárnap délután szerintetek mennyi idő alatt végezne, vagy mennyi kaller kéne, hm?
XXI sz-i technika, na ja, a menetjegykiegészítést űrjegyen kell megírni, mert a hiperszuper pénztárgép nem képes rá....
de nemzetközi jegyet kiadni minden állomáson teljesen felesleges, elég azokon az állomásokon, ahol van nemzetközi vonat (meg nagyvárosokban). a nemzetközi díjszabás finoman szólva is szerteágazó, halál felesleges a kiskundeborzasztón dolgozó fszt-nek is tudnia.

említett pénztáros hölgyike gáz. ennyit azért illene tudnia....még ha belföldis is. de te attól se lettél volna sokkal beljebb, mert jegyet akkor sem tudott volna adni, vagyis mképp a vonaton kellett volna megvenned. azt viszont nem értem, hogy miért nincs nk pénztár. ha éjjel kettőkor van nk vonat adott állomáson, akkor éjjel kettőkor is kellene lennie nk pénztárosnak. ha meg nincs pénztáros, akkor pótdíj nélkül illene kiadni még a nk jegyet is (ez belföldiben így mükszik)

Kopi3.14 2008.11.21. 11:27:50

pocokpocok 2008.11.20. 16:52:11

Ha mar amitogepekkel szortak tele a MAV-ot, akkor talan lehetett volna olyan rendszert is csinalni, ami tud nemzetkozi jegyet is kiadni, a penztaros tudasatol fuggetlenul, s akkor a konyveket sem kene nyomtatni, aktualizalni, egyetlen adatbazisbol mehetne, naprakeszen a dolog. Ezt talan nem most kellett volna meglepni, hanem jopar evvel ezelott, amikor az amitogepes rendszert kiepitettek.

Ákibard! 2008.11.21. 13:41:54

Kíváncsi lennék kopi milyen számítógépről beszél?...?
Ha a VMAEF akkor az egy belföldi rendszer belföldi perifériákkal. Azzal nehéz nemzetközi jegyet adni...

Ákibard! 2008.11.21. 13:41:54

Kíváncsi lennék kopi milyen számítógépről beszél?...?
Ha a VMAEF akkor az egy belföldi rendszer belföldi perifériákkal. Azzal nehéz nemzetközi jegyet adni...

titan 2008.11.21. 15:06:26

Áki! Bocs, de ez csak kifogás, amikor egy rendszert kiépítenek/kiépíttetnek, akkor kell meghatározni, hogy milyen paraméterekkel kell, hogy rendelkezzen. Ha úgy építik ki, hogy alapból tudjon nemzetközi jegyet is kiadni, akkor máris nincs probléma. Nameg ha úgy van kialakítva, hogy a későbbi módosításhoz nem kell alapig lenyúlni, hanem kiegészítő szoftverrel és/vagy hardverrel elég kiegészíteni (moduláris rendszer), akkor most is könnyű lenne kiegészíteni. Ha ilyen a rendszer már most, akkor meg főleg kifogás :)

siofok35 2008.11.21. 22:45:06

2-es vonalon alig van pénztáros, folyton zárva tartanak a pénztárak, kalauz bárhonnan bárhova kiadja a jegyet pótdíj nélkül. Még Nyugatitól vett kalauzi jegyet is láttam!

lurko 2008.11.22. 22:42:36

Mielött a mávot ezért keresztre feszitenétek nézzetek csak körül europában mindenhol igy adják a nemzetközi jegyet. Az egymásközti elszámolás végett. Mert amit a máv pénztárban befizetsz az nem automatikusan a mávé hanem a töbi országé is amin keresztül utazol. Gratulálunk europa XXI.-ik század.De ha USA-ban vagy panamában veszel eurorailt,az is ugyan ilyen. A nemzetközi dijszabás pedig ha hiszitek ha nem nagyon bonyolult.

MrFF 2008.11.23. 07:30:15

Lehet, hogy bonyolult egy nemzetközi jegy kiadása. De ha egyszer egy pénztáros táblázatokat böngészve ki tudja állítani azt a papírt, akkor ezt egy számítógép is meg tudja csinálni. Gondolom, minden le van szabályozva, tehát nincs semmi szubjektív tényező a dologban.

Nagymoli 2008.11.23. 18:51:46

Jegykiadás... Tatabányán két gyerekkel álltam a sorban. Kértem két diákjegyet, meg egy egészjegyet. A hölgy az üvegfal túloldalán kedvesen mosolyogva kérdezte: "-A gyerekek velem vannak?" És már állította is ki a jegyemet kedvezményesen.. első pozitív. Vonaton jegyvizsgáló elkéri a jegyünket.. nézi, mosolyog, és diszkréten figyelmeztet, hogy a jegyünk másodosztályra szól.. mégegy plussz, (Én hibáztm) Maradtunk persze az elsőn erre a két megállóra. Hazaút: Flirt, utastájékoztatás első osztályú, csak kb 55 perc késéssel indultunk. Két gyerek elvolt, néhány élménnyel gazdagabban mentek haza, és kialudták magukat úgy-ahogy a vonaton. És hóvihar volt, na meg némi vasútüzemi probléma is, ha jók az infóim. Nem érzem úgy,hogy kellemetlenség lett volna a késés miatt, nem írok be mínuszt. :-D Mindezt 4-éves vonattalutazás kihagyás után. Jövő héten újra megyünk, ha marad a kedves kiszolgálás, és nem lesz rendszeres a késés, akkor talán az autó/vasút arány néha a vasút javára fog billenni. De továbbra is csak Budapest-Győr viszonylatban. Esztergom-Komárom között a menetidő miatt nem vonatozok. Késés nélkül is hihetetlen...

SzJ 2008.11.25. 15:11:21

Lurko
Nem, másutt gépen adják ki. Gyorsan. Nem húzzák el a függönyt és mennek el vhova hátra...
Pl. Pozsonyban. A legtöbb pénztár belföldi és nemzetközi. Ugyanazon a gépen adják. Nahát. Legalább tíz éve.

SzJ 2008.12.02. 09:42:57

Az új menetrend szerint is megállnak majd a nemzetközi vonatok Vácott, tehát a probléma továbbra is aktuális.
"CSak" az Érsekújvárig közlekedő vonatok Párkányig fognak menni, de a pozsonyi-prágai vonatok maradtak és megállnak.

magocska 2008.12.02. 12:46:15

Talán 2 éve nyáron mentünk Horvátországba. A nemzetközi jegyért többször vissza kellett menni, mire a pénztáros mindenről tájékozódott és ki tudta tölteni. Pedig tudtuk, hogy melyik vonatokkal és mikor szeretnénk menni, megnéztük interneten. A jegyet Kecskeméten vettük, de a pénztáros nem tudta kiadni csak Budapesttől.
Szerintem a nagyobb és sűrűbben látogatott városokkal képbe vannak, pl Budapest-Bécs. De ha Horvátország egy kis falujába mész, akkor már gond van.
Az egyik horvát vonat pótjegy gyanús volt nekünk, valami icr vagy icn jelzése volt a netes menetrendben. Kérdeztük a pénztárnál, hogy kell-e rá pót- vagy helyjegy. A pénztáros nem tudott rá válaszolni. Azt is mondta, hogy ha tudná, hogy kell-e rá jegy akkor sem tudna adni. Nem tudom külföldön ez hogy megy.. Szerencsére Zágrábban a pénztáros tudott angolul és gond nélkül megvettük a pótjegyet a vonatra. Igazán csinálhatnának valami egységes jegyvásárlási rendszert az EU-ban. Nem sokat utazok külföldre, de jó lenne ha lenne ilyen.
süti beállítások módosítása