Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Levél Szabó Máténak

 2008.12.19. 09:25

Olvasónk a VDSzSz sztrájkja miatt az Ombudsmanhoz fordult, ugyanis szerinte a sztrájk képmutató, demagóg, és a jelen gazdasági helyzetet nézve a követelések teljesen irreálisak:

Tisztelt Dr. Szabó Máté Úr!
 
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a jelen helyzetben folyó vasutassztrájk kapcsán az egyszerű, utazni akaró adófizető állampolgárok érdekeinek védelmével ki foglalkozik? Hol és kinek nyújthatok be kártérítési igényt úgy anyagi, mint erkölcsi jóvátétel miatt? A VDSzSz sztrájkja képmutató, demagóg, a jelen gazdasági helyzetben teljesen irreális okokon alapszik meglátásom szerint, és kissé aggasztónak érzem, hogy gyakorlatilag a néhány ezer vasúti alkalmazott gyakorlatilag túszul tudja ejteni az ünnepek alkalmával utazni akaró állampolgárokat.

Miért nincsenek felelősségre vonva azon állami és MÁVos vezetők, akiknek dolga a sztrájk esetén elégséges szolgáltatás megállapítása lett volna?

Hogyan lehetséges, hogy a sztrájk során Gaskó Istvánék egyfajta cinikus, aljas csiki-csukit játszanak: a személyvonatok közlekedését megbénítják, de a tehervonatok közlekedését nem akadályozzák? Erre a sztrájktörvény melyik paragrafusa ad nekik lehetőséget? Netán ez nem visszaélés a sztrájkjoggal?
 
És mindenekelőtt: nekünk, adófizető utasoknak, akiknek pénzéből közvetve eltartják a vállalatot, van-e hatékony érdekképviseletünk, amely fel tudna lépni a mi érdekeinkért hasonló esetekben?
 
Végül, érdeklődnék, hogy a sztrájktörvény átalakítása (gördülősztrájk eltörlése, megfelelő utastájékoztatás és elégséges szolgáltatás törvényi szabályozása), illetve ezen átalakításnak a kezdeményezése, a szükségesség felvetése melyik ombudsman hatáskörébe tartozik?
 
Üdvözlettel, B. G.

Címkék: olvasó sztrájk ombudsman levél panasz észrevétel mál


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr58827927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_bekkman 2008.12.19. 10:13:01

Legalább az alkalmazottak most jól ellehetetlenítik a céget, ami így működésképtelenné válik az állam jól eladja, megveszi egy profitorientált cég - aki meg végre normális szolgáltatást nyújt, mert abból van bevétele -, és akkor hőzöngjenek, meg próbáljanak sztrájkolni, másnap nem kell dolgozni. Felháborító, hogy államközeli cégekben mindent szabad! Hol lehet regisztrálni a negyed milliós követelésért? Vagyok én is legalább annyira tulajdonosa a MÁVnak, mint akármelyik vasutas!
(Nem védeni akartam a MÁVot, de elítélendő, amit itt egyesek sztrájk címszóval művelnek)

Szőhi 2008.12.19. 10:31:03

Vasutasok egy részét kirúgni (elbocsátás van, gazdasági világválság) aztán csökkenne a sztrájkkedv. Ha nem akkor még 10%-ot. A végére nyereséges lenne a cég!!!

Fura dolog mit meg nem engedhet magának a Máv. Nálunk a városban (tudom falu ~30000 ember) 2 értitek 2 (!!!!) ember felel azért, hogy tekerje a sorompót az egyik állomásnál. Ja, segítenek néha a vonatok tolatásában is (állomáshoz közeli átjáró), meg talán váltót is állítanak. Hogy lehetséges az, hogy 2008-ban (lassan 2009) kézzel tekerik a sorompót és erre kettő embert fizetnek. Mi lenne, ha elektromos motort szerelnének fel, és csak egy embert alkalmaznának? Erről egyszer írni kéne a Máv-nak egy levelet, mi az oka hogy 2 ember kell a sorompó tekeréséhez....
(arról nem is beszélve, mennyi ideig tart még megkeresi a tekerőhöz a kulcsot, aztán kinyitja, elkezdi tekerni, közben a vonaton meg alig ül ember....)

retekvári 2008.12.19. 10:32:57

Az elégséges szolgáltatást tényleg le kéne szabályozni, de a gördülősztrájk a jelenlegi szabályozás mellett is kezelhető lenne, ha a bíróság kimondaná, hogy ez joggal való visszaélés. A sztrájk felfüggesztésének rövid időre kellene szólnia, ez a rendeltetése, nem az hogy fél évre felfüggesztem (és nem megszüntetem) csak hogy ha újrakezdem, akkor ne kelljen 1 héttel hamarabb bejelenteni, és jól kitoljak a néppel. Amúgy az ombudsmannak kb. olyan hivatalos kezdeményezési joga van mint bárkinek, szépen elmondja, hogy mi lenne a jó, aztán vagy odafigyel valaki rá, vagy nem.

kenshikun 2008.12.19. 11:15:09

Nekem mondjuk a legfurcsább, hogy a bíróság is kimondta, hogy a követelések egy része jogszerűtlen. Ettől független azért sztrájkoljunk. Részemről oké, hogy sztrájk kell, de nem úgy, hogy lehetetlenné tesznek mindent.
Fizetésemelést kérnek. Ok. elbocsátanak xy embert, a felszabadult bérből adhatják, mutassák meg kit bocsássunk el.
Minimális szolgáltatás nélkül sztrájkolni szerintem jogellenes, mivel a mi jogunk sérül a szabad mozgáshoz és a MUNKÁHOZ. Tudom, hogy ez a fogalom a VDSzSz tagjainak ismeretlen, de sokaknak bizony nem, és ezért kénytelenek vonattal közlekedni.
Az, hogy még ezt a mostani 7xy vonat közlekedését sem teszik lehetővé "menetrend" szerint jól példázza, hogy nem a megegyezés a céljuk, csak a káosz okozása, karácsonykor. Gratulálok GI.
Most hallottam reggeli sztrájkolóktól egy érdekes kis szösszenetet a délinél:
-Há' má a BKV is megkapta azt a 40milliárdot, mi miért ne kaphatnánk meg?
Drága vasutasaim a BKV azért sztrájkolt eddig is, hogy ne szűnjön meg a cég AKINÉL DOLGOZNAK, nem azért, hogy ők egyenlőbbek legyenek másoknál is, és csakazértis kapjanak jóval több fizut bárkinél meg sok mást, egy olyan cégnél ami évi több 100 milliárdot emészt fel, a szinte semmiért.
Az én véleményem ez.

kenshikun 2008.12.19. 11:17:17

Mielőtt bárki félreértene: a rendes dolgozó vasutasokat nem ítélem el, sőt én most nekik adnék plusz juttatást. Ritka kincsek, ne hagyják magukat átverni!

retekvári 2008.12.19. 11:32:37

A jogszerűtlenséget csak a munkaügyi bíróság mondta ki első fokon, mert azt egy 5 napos határidő köti. Aztán gondolom fellebbeztek, a megyei bíróságot meg már nem köti semmilyen határidő.
Sajnos 1993ban egy másik bírósági döntés meg kimondta, hogy az, hogy nem született megállapodás az elégséges szolgáltatás tekintetében, még nem akadálya a sztrájk megtartásának, és ez precedenst teremtett. Mondjuk az sem lenne helyes, ha azt mondta volna, hogy ameddig nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásról, addig nincs sztrájk, mert akkor meg a munkáltató élne vissza ezzel, és megakadályozna minden sztrájkot. Tehát mindenképp valamilyen független szakértő testületet kellene bevonni, hogy az állapítsa meg, hogy mi az elégséges.

dontals 2008.12.19. 12:17:02

Támogatom a sztrájkot, ha az ésszerű és jogos követelések elérése érdekében történik. Szimpatizáltam a tejtermelők sztrájkmegmozdulásával, valamennyire megértettem a dinnyetermelőket is. Ők a megélhetésükért, a fennmaradásukért voltak kénytelenek megmozdulni.
A reptériekkel már annyira nem tudok azonosulni, mivel a nagy volumenű reptérfejlesztés eleve kizárja, hogy elbocsátások történjenek, ráadásul a hírek alapján reálbéremelést kaptak idén is az ott dolgozók, de ha úgy gondolják, hogy sztrájkolni akarnak és a tulajdonostól (amely már nem a Magyar Állam) ki tudnak többet sajtolni, hát tegyék.

Amit viszont teljes mértékben elutasítok, az a vasutasok sztrájkja. Nem véletlen hogy a sok vasúti szakszervezetből csupán egy támogatja - mégpedig az, amelyik összeharácsolta a teljesen irreális követeléseiket.
A vdszsz komoly bűnt követett el a magyar lakosság és meggyőződésem, hogy a magyar vasutasok ellen is. Céljait nem más vezérli, mint a cinizmussal átitatott pénzéhség. Követeléseik teljes mértékben összeegyeztethetetlenek a gazdasági gondolkodásmóddal.
Ők nem mást akarnak, mint egyszerű osztozkodást, aminek gyakorlata amúgy is a világválság legveszélyeztetettebb országai köző sodorta Magyarországot.

Sajnos korlátozott felfogóképességükből, vagy pedig határtalan zsigeri cinizmusukól (esetleg mindkettő együtt) adódóan a vdszsz tótumfaktumai ezt képtelenek megérteni. Az igazi bűnük mégsem ez, mert mindenkinek jogában áll hülyének lenni. Az igazi bűnük az, hogy amellett, hogy behülyítették a vasutasok egy részét is (akinek ha azt mondanák, hogy az új követelés a mézeskalácsból készült bakterházak felépítése és a kolbászból készült kerítés a sínek mellett, akkor ő nagy valószínűséggel azért is tüntetne), ellehetlenítették, megnehezítették sok ember közlekedését az év egyik legszebb időszakában. Emellett százmilliós veszteséget okoznak "saját" társaságuknak, melynek "rendkívüli bevételéből" most részesedni szeretnének, kár, hogy az üzemi-üzleti eredmény rendszerint nem érdekli őket.

Az igazi veszteség mégsem ez, hanem azoknak az utasoknak a közeljövőbeli elpártolása, akik az alacsony szolgáltatási színvonal mellett a sorozatos bizonytalanságot már nem tudják tolerálni a jövőben.

Hellisfitar 2008.12.19. 12:37:51

MÁV dolgozók figyelmébe

Tisztelt Dolgozó!
Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezuton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk.
Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:
- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával kapcsolatosan,
- 15% béremelés 2008. január 1-ig visszamenőleg
Egyúttal szeretnénk arről is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott, ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembevételével
szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:
- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után.
Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. március 1-ig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjuk, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.
További jó munkát kívánunk!

petya.bacsi 2008.12.19. 12:50:51

Tegnap panaszkodtak a VDSzSz.hu oldalon, hogy rendőrök kérdezősködnek, és ez "túlmenően alkalmas a az alkotmányos jogukkal élő munkavállalók megfélemlítésére is.".

Én nem vagyok jogász, ügyvéd, joghoz nagyon értő, de szerintem az utasoknak nem kevés joga - és szerintem alkotmányos joga is - sérül a sztrájk miatt.

Ilyen esetben mi történik? Nem a legszentebb jog az alkotmányos jog? A sztrájkjog is egyfajta jog, de jó volna pontosan definiálni, hogy mi is ez a sztrájkjog, miért lehet sztrájkolni stb.

Tényleg kíváncsi lennék egy jogban jártas ember véleményére...

petya.bacsi 2008.12.19. 12:54:25

"A VDSZSZ követelése, miszerint valamennyi MÁV dolgozó kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációjából, nem jogszerű, megalapozatlan, s megalapozatlan követeléseket a kormány nem tud teljesíteni - mondta a pénzügyminiszter.

Hozzátette: ha ilyen alapon követel a VDSZSZ, akkor nemcsak 40 ezer vasutasnak, hanem 10 millió állampolgárnak kellene fejenként 250 ezer forintot kapnia."

www.privatbankar.hu/html/cikk/friss.php?hir=67453

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2008.12.19. 13:08:28

Vajon melyik Ombudsman hatásköre? Kisebbségi? Adatvédelmi? Jövő nemzedéke? Kicsit gondolkodni kellene...

Spilett 2008.12.19. 13:11:44

1. Az, hogy az igen tisztelt média azt szajkózza, hogy a sztrájk ELSŐSORBAN a 250.000-ért megy, az egy dolog. Azért, mert ez mondják, ez még nem feltétlenül így is van. Ennek egyedüli célja a közvélemény hergelése, ami a vezetőknek jó. Őket nem érdeklik a fejlemények, nem kell attól félniük, hogy a következő milliós prémiumuk elmarad...
2. A sztrájk a 10% béremelésért megy ELSŐSORBAN. Volt egy vállalat, csináltak belőle 3 kissebbet. Az első kettőbe átkerült munkavállalók kaptak 10% bérfejlesztést, a harmadikba átkerültek nem. Te nem kérdeznéd meg, hogy miért van ez így?
3. A sztrájk elhúzódása a vasúti vezetés cinikus, lenéznő, semmibevevő, a kompromisszum legkissebb jelét sem felmutató hozzáállása miatt van. A szakszervezet már egy csomószor próbált engedni, a MÁV-ot ez nem is érdekli. Téged egy tárgyalódelegáció tagjaként nem sértene, ha a MÁV részéről megjelenő képviselő cinikus arcal dobná az asztalra a kinyomtatott TELJES országos menetrendet, "ez az elégséges szolgáltatás" megjegyzéssel!?

Az, hogy mit kommunikálnak kifelé, és mi a valódi helyzet, köszönőviszonyban sincs egymással... Sajnos.

2008.12.19. 13:28:41

Spilett, ezt ugye te se gondolod komolyan? Vagy elhiszel minden hülyeséget, amit Gaskó bácsi mond, vagy szándékosan torzítasz- magyarán hazudsz.

"Melyek akkor a sztrájkköveteléseink?

Követeljük, hogy 250 ezer forinttal valamennyi vasutas részesedjen a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. Ez nem extrémitás, hiszen a Cargosok rövidesen fejenként mintegy 1,5 millió forintot kapnak. Ez jó, ezt akartuk, de a többi vasutasról se vagyunk hajlandóak megfeledkezni. Ez csak nem baj? (A VSZ kiáltványában szereplő történelemhamisításra viszont nem kívánunk reagálni, arra, hogy a Cargos munkavállalók részesedése csak és kizárólag a VSZ érdeme.)"

ezt a Vdszszar honlapjáról másoltam be, ez az ELSŐ bekezdés, azaz ELSŐSORBAN ezért sztrájkolnak. Ők scak tudják már, nem? Vagy akkor miért nem veszik ki?

és engem , meg az utasokat nem a sajtó hergel, hanem az hergel, hogy szétfagyva kimegyek az állomásra, és pár paréj miatt senki se tudja intézni a dolgait, a munkáját, a programjait le kell mondania.

lehet, hogy a MÁV vezetők se keresik a megegyezést, de hogy a Gaskó biztos nem, az nyílt titok, ő maga mondta, hogy még ha teljesül is minden, akkor is sztrájkolnak tovább Ferihegyért. De elég meghallgatni bármely mondatát, a bunkóság és arrogancia mintaképe. Egyébkéntmeg a MÁV vezetők több javslatot is tetek már az elégséges szolg.ra...

2008.12.19. 13:31:00

Oláh P.: Szabó Máté az ÁLLAMPOLGÁRI JOGOK országgyűlési biztosa, tényleg nem ártana gondolkozni :)

Zsolt_ 2008.12.19. 13:32:33

Spilett!
Ha igazad van, az akkor sem indokolja az országban több millió ember megszopatását! A vasutasok a 10%-ból ki fogják fizetni azon emberek kárát, akik nem tudnak bejutni a munkahelyükre vagy vizsgájukra? Elárulok egy titkot: az egyetemeket és a munkaadók nagy részét baromira nem hatja meg, hogy miért nem jutott be az illető. Szóval továbbra is várom a választ, hogy a dolgozók meg fogják-e téríteni a fizetésemelésükből ezen károkat.

TothJanos 2008.12.19. 13:32:51


Vajon milyen alapon akar a VDSzSz több tízezer vasutasnak fejenként nettó 250 ezer forintot kifizettetni? Vajon a mostani gazdasági helyzetben miért veszélyezteti a vasutasok munkalehetőségét, munkahelyeit? Vajon miért gördíti tovább a VDSzSz a jogilag, szakmailag, gazdaságilag teljesíthetetlen követeléseivel meghirdetett sztrájkot?

Jogilag teljesíthetetlen követelés. Bárki vihet bármit?

Az állami vagyonról szóló törvény, a privatizációról szóló törvény és egyéb jogszabályok, így a Btk. is lehetetlenné teszi, hogy az állami vagyon különböző részeire – így a privatizációból származó bevételre, jelen esetben a Cargo-privatizáció bevételére – tetszés szerint bárki igényt nyújtson be. Ha ez így lenne, akkor bárki, bármikor, bármit hazavihetne az állami vagyonból.
Kifizetés az energiaszektorban? – 17 ezer fő elbocsátása…
Privatizációs nyereségből a hazai privatizáció elmúlt húsz éves története során eladó cég munkavállalói soha nem részesedtek. A VDSzSz által említett energiaipari példa esetében a privatizáció során 6 év alatt elbocsátásra került közel 17 000 munkavállaló kapott újrakezdési támogatást, korengedményes nyugdíjat. Az aktív munkavállalók nem kaptak többletjuttatást.

Mit mond a Privatizációs Törvény?

A Privatizációs Törvény 55. §-ában a kedvezményes munkavállalói tulajdonszerzés a MÁV Cargo, azaz a privatizált cég munkavállalóira vonatkozik, ezért a MÁV – és később önállósult más leányvállatainak – munkavállalói tekintetében semmiféle ilyen technika nem alkalmazható. A törvények szövegéből és szelleméből egyértelműen következik, hogy a Privatizációs Törvény kizárólag a privatizált, de nem az eladó társaság munkavállalóira vonatkozik.

Mire szolgál a Cargo eladásából befolyó pénz?

A Cargo értékesítéséből befolyó pénzt a MÁV hiteleinek törlesztésére és műszaki, technológiai fejlesztésre fordítja, amely a munkavállalók munkavégzési feltételeit és az utazó közönség utazási feltételeinek javítását szolgálja.

Sztrájk – szemben a társadalommal?

A VDSzSz-t az indokolatlan, jogszerűtlen követelései nem csak a MÁV Csoporttal és a többi szakszervezettel, hanem valamennyi adófizető magyar állampolgárral szembeállítják. A MÁV nem osztogathatja, és nem is osztogatja szét a privatizációs bevételek egyetlen fillérjét sem! Mint ahogy nem osztja szét a munkavállalók között a felhalmozott veszteségeket, a kamatokat, a megrongált vasúti berendezések kárának költségeit sem.

Finanszírozható az extra plusz 10%-os béremelés az önállósult MÁV-vállalatok dolgozói számára?

Nézzünk csak körbe, hogy miről szólnak a hírek manapság! A legnagyobb nemzetközi és hazai cégek leállítják gyártásukat, üzemek zárnak be, szolgáltatók jutnak csődbe. Százával küldik el a dolgozókat külföldön és itthon is. A VDSzSz pedig ilyen gazdasági körülmények között tízezernél több embernek követel 10%-os extra béremelést. Vajon nem veszélyezteti ezzel a vasutas dolgozók munkahelyeit?

Mindemellett nincs semmi olyan jogszabály, szerződés, külső vagy belső megállapodás, amire hivatkozva megfogalmazta ezt a követelését a VDSzSz.

Mit kockáztat az, aki sztrájkol?

A biztonságunkat, a fejlődésünket és munkahelyünket! Erről szól a történet. Amennyiben a vasút és a vasúti dolgozók nem teljesítik – szerződésben rögzített – közszolgáltatási feladatukat, a minisztérium elvonhatja tőlünk a személyszállításra fordított pénzt, és odaadja a Volán társaságoknak. Nem marad a zsebünkben semmi! Oda lesz minden, amit terveztünk, amiért eddig küzdöttünk!

Milyen károkat okoz a VDSzSz sztrájkja?

- A VDSzSz sztrájkjával a vasutat, a vasutasokat károsítja meg, hiszen a károkat valakinek állnia kell, így kevesebb jut jóléti kiadásokra, bizonytalanabbá válnak a hosszú távú foglalkoztatás feltételei.
- A teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkkal az utasokat hozza méltatlan és megalázó helyzetbe.
- Anyagi és erkölcsi károkat okoz, gátolja a vasútüzem működését, a fejlesztéseket, a vasút megújulását.
- A vasutasok nagyon nagy többsége dolgozni szeretne, a munkabeszüntetés ebben gátolja őket.
A vasutasok hitelüket veszítik, még azok is, akik egyébként dolgoznak, dolgozni szeretnének.

A kisebbség lerontja a becsületes, szolgáltatni akaró törekvést.

A VDSzSz alaptalan, teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkja a munkahelyek jövőbeni biztonságát veszélyezteti, és az utasoknak a magyar vasútba vetett bizalmát. Beláthatatlan kockázatot és veszteségeket eredményez gazdaságilag és társadalmilag a MÁV-vállalatok számára.

kenshikun 2008.12.19. 13:33:45

Spilett, azért ez vica-versa is megvan

Spilett 2008.12.19. 13:33:55

Épp ezt mondom: a MÁV-vezetők javaslata az elégséges szolgáltatásra abból áll, hogy "minden vonat közlekedjen!" Na most akkor sztrájkolunk, vagy üzemszerűen működünk?

2008.12.19. 13:39:16

"VDSzSz azzal, hogy csütörtök este nem fogadta el a MÁV START Zrt. kompromisszumos javaslatát, miszerint a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett formájú menetrend - kinyilvánította, hogy ismét ellehetetleníti a karácsony előtti több ezer ember utazását. Világossá vált, hogy azért nem fogadta el a javaslatot, mert sztrájkolni akar, s a még elégséges szolgáltatásban közlekedő 724 vonat csökkentené a sztrájk erejét. Ezért a szakszervezet felelőssége, hogy a hétvégén is bizonytalan, kiszámíthatatlan lesz a vonatközlekedés - áll a társaság legújabb közleményében.

A MÁV szerint a 724 vonatjárat - szemben a menetrendben meghirdetett 3200 vonattal - azt jelentette volna, hogy a még elégséges szolgáltatás keretén belül a budapesti elővárosi vonalakon a csúcsidőben, reggel 5.00 és 8.00 óra, illetve 15.00 és 19.00 óra között 3-4 pár vonat közlekedne. Az esti műszakváltás után a könnyebb hazajutás érdekében további egy pár vonat szállítaná az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon. A többi, nagyobb forgalmat lebonyolító vasútvonalakon reggel és este 2-2 pár vonat, a gyengébb forgalmú vonalakon pedig 3 pár vonat látná el az utas-kiszolgálást. "

kenshikun 2008.12.19. 13:40:12

Spilett
700 vonat majdnem 2000 helyett ezek szerint teljes üzem? mutassatok papíroket, felvételeket, hogy ki mit ajánl.

Spilett 2008.12.19. 13:53:24

1. Mint írtam, amit a MÁV kommunikál a sajtónak, az egy dolog. Mindig számháború folyik. Példa: "3 kocsivizsgáló sztrájkol x állomáson." Én történetesen azon az állomáson dolgozom, így tudom, hogy öszesen 5 k.vizsgáló van egy műszakban. De nem azt mondják, hogy 60% sztrájkol, mert az nem hangzana olyan jól... Ugyanígy ferdítés megy a sztrájkolók számáról is. Ha alig páran vannak, hogyhogy mégse megy semmi? Ne higyjetek annak, amit a MÁV mondd! Ennyi.
2. A VDSZSZ 400 vonatot ajánlott, napi egy vonatpár reggel és este minden vonalon, + az elővárosban egy csomó másik. Ez a mávnak nem elég. Javaslatuk lényege, hogy minden menjen, mint rendesen. Természetesen akkor ez nem sztrájk.
3. Én a 10%-ért sztrájkolok, a többi nem érdekel.

Kárász Béla 2008.12.19. 13:54:11

Talán érdekes lehet a sztrájk témához:

A Bakonyvasút Szövetség felhívása
A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség, mely a 11-es sz. Győr-Veszprém vasútvonal hosszú távú fenntarthatósága, és hatékony üzemeltetése támogatása érdekében alakult önkormányzati és civil szervezet, felhívja a VDSZSZ-t, illetve a VDSZSZ által meghirdetett sztrájkokban résztvevő vasutasokat, hogy a Győr-Veszprém vasútvonal menetrend szerinti személyvonatainak forgalmát sztrájkjaik idején is maradéktalanul biztosítsák. A VDSZSZ többször kinyilvánította, hogy követelései között szerepel a Kormány által veszteségesnek ítélt, kis forgalmú vasútvonalak megtartása. A VDSZSZ rendszeres sztrájkjai azonban a vasúti mellékvonalak forgalmát, utasmegtartó képességét végletesen szétzilálják. Ez feltétlenül igaz a Győr-Veszprém vasútvonalra, ahol a győri pályaudvar felújítása miatti sok hónapig tartó átszállási anomáliák, valamint az immár sokadik VDSZSZ sztrájk miatt a napi ingázó utasforgalom jelentős csökkenését tapasztaljuk. A Bakonyvasút Szövetség úgy ítéli meg, hogy a vasútvonal forgalmát csak pontos, és kiszámítható vonatközlekedés biztosítása esetén lehet stabilizálni és középtávon növelni. Az ezzel ellentétes lépések a versenytárs közúti személyszállítási szolgáltatások nagy lefedettsége, valamint a személygépkocsi használat uralkodóvá válása miatt e vasútvonalon teljes utasvesztéshez, ezáltal a közlekedés végleges ellehetetlenüléséhez vezethetnek, ami egyben a sztrájkoló és nem sztrájkoló vasutas dolgozók munkahelyének megszűnését is jelentené.

2008.12.19. 14:11:22

találtam pár érdeks dolgot a másik vasutasszakszi honlapon (nem igazán csípik Gaskóékat ők se)

egy kalauz véleménye
www.vsz.hu/keret/hirek/hirek668.htm

egy cargós véleménye
www.vsz.hu/keret/hirek/hirek668.htm

és Szabó Máté véleménye

www.hirado.hu/Hirek/2008/12/18/14/Ombudsman.aspx

Szőhi 2008.12.19. 14:11:44

Sztrájkoljunk csak az összes vasutas.... A vége az lesz hogy az emberek átszoknak a buszozásra, mert a busz tiszta... Legalább is nálunk. Sokan vannak a buszon, nem tudni lesz-e ülőhelyed, de a buszosoknál nem abból áll a takarítás hogy kiviszik a szemetet....

Blackmore 2008.12.19. 14:41:37

A legelső hozzászólás megmozgatta a fantáziámat. Elképzelhető, h állami megrendelésre szervezte Gaskó a sztrájkot, h aztán elértéktelenedjen a MÁV-Start, és vmi haver olcsón megvehesse.

2008.12.19. 14:49:55

a legújabb hír:

"A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) határozatlan ideig folytatja a vasárnap óta tartó országos vasúti sztrájkot, a munkabeszüntetés a karácsonyi időszakra is kiterjedhet - jelentette be Gaskó István pénteken. "

ennek a pofának tényleg az a célja, hogy másokat hergeljen és növelje a káoszt, nem tudom mi a valódi célja és szeméyles ambíciója, de a szakszervezet csak valami fedőszervezet

Critmiss 2008.12.19. 15:30:00

Szerintem tüntessünk. Komolyan.

petya.bacsi 2008.12.19. 15:32:03

wowww 2008.12.19.: Mennyből a Gaskó!

Ez már pozitív megközelítésben is kimeríti a zsarolás fogalmát.

A kedves sztrájkoló vasutasok már 5 napi bérüktől estek el (erre majd januárban szerintem rájönnek ők is, a bankot, a boltot nem érdekli, hogy sztrájkolt), de azt hiszem a VDSzSz.hu vicclapot olvasva túl sok szolidaritás már senkiben sem maradt az utazóközönség soraiból. Egyébként fűtenek rájuk, világítanak rájuk, így kényelmesen elvannak.

Az eszem megáll, hogy az ország nagyobb szakszervezetei nem határolódnak el tőlük.

Kár belemosni ebbe a politikát - többször belemosták, hogy azért nem kapják meg, mert hogy a több biztosítós modell ellen felemelték a szavukat, ezt kb. annyira hiszem el, mint azt, hogy Kóka J. szóban (!) megígért nekik fűt-fát. Nem most kéne sírni a szájuknak, hanem akkor kellett volna leíratni és aláíratni vele... -, ez már rég nem politikáról szól.

Pista Bácsi 2008.12.19. 15:32:58

Kedves (???) Spilett!

Magyarázz el nekem valamit légy szíves!

Hogy a jó büdös francba lehet az, hogy a tehervonatok szépen rendben közlekednek, a személyszállító vonatok meg állnak?!?!

Milyen kibaszott sztrájk az, ami alatt a vasutasok csak a személyvonatok kerekét nem kopácsolják (ami nélkül nem indulhat a vonat) meg a forgalmista csak a személyvonatot nem engedi át az állomáson :-(((

A tehervonatok meg mennek, mint a szél!!!

Ne hazudd azt, hogy a tehervonatokat is leállítja a sztrájk, a héten több alkalommal volt "szerencsém" hajnalban vasútállomások környékén lenni, a tehervonatok olyan szépen mennek, mint a vasút hőskorában ...

petya.bacsi 2008.12.19. 15:33:37

A közelkedési miniszternek pedig az asztalra kéne végre csapni, és "elefánt a porcelánboltban" nevű játékot játszani.

Létszámleépítés, vassszigor, csókolom.

Pista Bácsi 2008.12.19. 15:44:16

Kedves Sztrájkolók!

Egy kis "köz-hangulatjelentés", hogy nektek is jó legyen a karácsonyotok:

zolivagyok.blog.hu/2008/12/14/a_gordulo_kurva_anyadat

petya.bacsi 2008.12.19. 15:44:36

Egyébként meg nem értem, hogy miért vannak megijedve a MÁV-tól. Az állam tulajdona, ők rendelkeznek vele, tehát a közlekedési miniszter elvileg bármit megtehetne, elrendelhetne tömeges létszámleépítést is, nem?

Ez az egész szituáció kb. olyan, mintha a hentes vagy a böllér megijedne a disznójától.

Scrabantia 2008.12.19. 15:48:15

gaskót megfenyegették, csodálja, valaki basszon már le neki két kibaszott nagy pofont...
Egyébként meg bekaphatja a máv, vasárnap megszopattak, eddig elvből nem jártam autóval... Mostmár szarom le, soha többé nem fogok jegyet venni, és használni a szolgáltatásnak nem minősülő dolgait... Basszák ki a sztrájkolókat a cégtől...

FPéter 2008.12.19. 15:51:03

ZaZie 2008.12.19. 15:30:00
Ezen már én is sokat gondolkoztam!!!! Tüntetést a féreg vadszesz ellen!!

petya.bacsi 2008.12.19. 15:51:10

Scrabantia: megfenyegették?

Manyizga (törölt) 2008.12.19. 15:56:20

Már én is kérdeztem, hogy miért nem CSAK a tehervonatokat blokkolják a sztrájkolók? Ezzel igazolva, hogy nélkülük nem működhet az a cég...

Múgy kifelé tartunk a sztrájkból. Véleményem a blogomban.

Scrabantia 2008.12.19. 15:57:59

jaja hogy felrobbantják :) indexen olvastam... vmi telfülkéből hívták fel a 112-t :)

Scrabantia 2008.12.19. 15:59:25

Életveszélyesen megfenyegették Gaskót

Életveszélyesen megfenyegették Gaskó Istvánt, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnökét csütörtökön - erősítette meg Tafferner Éva, a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivője. Elmondta, hogy csütörtökön délután öt óra körül egy férfi a 112-es központi hívószámon azt közölte, hogy "egy órán belül felrobban" a szakszervezeti vezető. A telefonhívás egy X. kerületi telefonfülkéből érkezett.

Tafferner Éva közölte: a X.kerületi rendőrkapitányság elrendelte a nyomozást ismeretlen tettes ellen közveszéllyel fenyegetés bűncselekmény miatt. A rendőrség a szükséges intézkedéseket megteszi. Az MTI úgy tudja, hogy szintén fenyegetést kapott Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke, erről azonban a rendőrségi szóvivő nem tudott felvilágosítással szolgálni. (MTI) index.hu/gazdasag/magyar/mavsztrajk12/

petya.bacsi 2008.12.19. 16:02:20

Ezt nem olvastam.

Épp néztem tegnap, hogy most már nem vezető hír a vasutassztrájk, lassan a címlapra sem fog rákerülni... akkor most ismét beszélnek róluk pár napig :)

2008.12.19. 16:04:03

azért az gáz, ha a vasutasokat már a csöves is lenézi, most találtam:)

www.youtube.com/watch?v=eyQPmC-wK2U

Scrabantia 2008.12.19. 16:04:45

a faszt ezetk trógerek, gaskót jól meg kéne verni nem a sztrájk miatt, hanem mert nem a földön jár... én is kérek 250ezret... a pasas a semmit hajtja...

kenshikun 2008.12.19. 16:06:04

Csak azért nem szeretném, hogy Gaskón átmenjen egy úthenger, mert sajnálnám az úthengert, meg akinek utána kell takarítani.

Scrabantia 2008.12.19. 16:06:32

Lehugyozott sóskifli :)

Scrabantia 2008.12.19. 16:08:10

gaskónak nem úthenger kéne .... vonat :) addig aprítja vmi mozdony míg el nem fogy :)

petya.bacsi 2008.12.19. 16:15:18

Ezzel még poénkodni is rossz szerintem.

titan 2008.12.19. 16:16:09

gaskó úr autóját lefoglalni és mentesítő járatként elvezetgetni!

titan 2008.12.19. 16:30:21

Természetesen ha véget ér a sztrájk akkor visszakaphatja... aztán néha azért még elvehetjük... gördülőlefoglalás :)

Scrabantia 2008.12.19. 16:42:37

azt jól telehányjuk :)

titan 2008.12.19. 16:52:10

Scrabantia 2008.12.19. 16:42:37
és ki is takarítjuk utána... olyan alapossággal, mint azt megszoktuk már? :)

retekvári 2008.12.19. 18:01:02

Nos azért mennek a tehervonatok, mert azokat a Cargo intézi, amit eladtak (amiből bejött a 100 milliárd), és az ott lévő dolgozók meg is kapták a plusz akárhányszázezer Ft értékű részvénycsomagot fejenként. Logikátlanság lenne nekik is követelni a 250ezret, azt csak a Cargón kívüli többi vasutasnak kérik.

retekvári 2008.12.19. 18:05:48

Amúgy többek között ezért követelik a 250 ezret, mert a Cargo dolgozói kaptak részesedést a részvényekből, a többi dolgozó meg semmit. Úgymond a véletlen, a vakszerencse döntötte el, hogy ki kap meg ki nem, ha a teherszállításnál dolgoztál, akkor kaptál, mert azt kiszervezték, aztán eladták, ha meg a személyszállításnál, akkor így jártál.

Pöttyös Bálna 2008.12.19. 18:24:45

Az eladott Cargóban a puszicsomagot nem a MÁV, nem az állam osztogatta, hanem az új vezetőség! Lehet oda menni ajtót kaparni kéremszépen!
Ezen az alapon a megmaradt állami mávos munkavállalónek semmi joga a mávtól bármit is követelni!
Jutalék kéne? Dolgozz meg érte!
(Kezdek nagyon ideges lenni, az emberi hülyeség az egyetlen, ami nagyon fel tud bosszantani...)
Szolidaritás, mi? Nah most akkor ki szolidarít kivel?
El kéne gondolkodni, legalább józan paraszti ésszel, hogy az összes sztrájkoló vasutas ki van használnva!!! Kutya nem védi az érdekeiteket! Le vagytok Ti trottyantva! Egészen pontosan gaskó istván trottyant le titeket, és közben röhög a markába! Ő már nagyon boldog, az ígért káoszért megkapja a jutit, amiből persze Ti nem kaptok, és pontosan tudja, hogy ilyen feltételekkel a máv nem ad semmit!

Kocsivizsgáló80 2008.12.19. 21:18:46

Azért megnézném mi lenne akkor ha tömeges létszámleépítés lenne a Mávnál. Ki dolgozna helyettük? Már így is néha kevés a létszám. Arról nem beszélve, hogy a Máv dolgozók teljes munkáját a T. Utazóközönség nem látja.

Kocsivizsgáló80 2008.12.19. 21:31:05

Tetszik még az is, hogy csak a médiának hisztek. A médiát a kormány irányítja.
A 250e ft is jogszerű. Ezt mondta ki a bíróság.
A 10 % pedig jár, ha a mávon belül mindenki megkapta akit kiszerveztek.
Mellesleg én felajánlom a 250e ft jótékony célra. Nekem az elmaradt bérem kell amit más megkapott csak a Start dolgozói nem.

2008.12.19. 21:42:23

az a baj, hogy ti ilyen hülyeséggel tömitek egymás fejét:
1. aki vonattal utazik az nem amédiából, hanem aszeméyles tapasztalaiból indul ki. mire mmunka után estére hazaérek a sztrájkos szívatásból, időm se jut médiázgatni. amúgy nem kell lejáratni a disznófejűt, megteszi saját maga, ha kinyitja a száját.

2. a 250 Ft nem jogszerű, sőt: inkább nonszensz
a munkaügyi bíróság annyit mondott ki, hogy a sztrájk volt jogszerű
de hogy mi jár nektek, azt inkább nem részletezném

Kocsivizsgáló80 2008.12.19. 21:55:26

Ehh. Nem tudom miért vitázok veletek itt. A sztrájk = káosz, a káosz valakinek pedig nem jó. Se nektek, se nekünk.
A civilek fújják a magukét, mi is fújjuk a magunkét. Meggyözni egyik oldal sem tudja a másikat. Attól, hogy az utas elpártonla a vasúttol azt nem hiszem. Aki eddig vonattal járt ez után is azzal fog.

Arról nem beszélve, hogy az unió egyszer követelni fogja a masút magasabb kihasználtságát mert környezetkímélőbb.

Mistral1011 2008.12.19. 23:19:16

Ezzel az "állami megrendeléssel" lehet, nem is vagyunk messze az igazságtól... A MÁV egy lyukas fazék, nyeli a pénzt. A sztrájk idejére nem jár fizu -> bérmegtakarítás, stb, stb... Ennyivel kevesebb a veszteség :-) A bevételkiesés elenyésző lehet... Tehát-> tiszta haszon az államnak (nekünk...) ez az egész :-)

titan 2008.12.20. 09:12:53

Kocsivizsgáló80 2008.12.19. 21:55:26

Hát márpedig ahol van alternatív lehetőség ugyanazon az áron (Volán ugye, amihez hozzádrágult a MÁV annó), ott bizony oda fognak szokni a népek. Ha meg látod is, hogy sztrájk = káosz, és a káosz se nektek se az utazóknak nem jó, akkor miért sztrájkolsz? Egyébként pedig qrva nehéz szolidárisnak lenni úgy, hogy olyan dolgokat követeltek, amit mi nem kaphatunk meg, és úgy, hogy közben minket szivattok. Más f*szával könnyű verni ugye a csalánt...

"Arról nem beszélve, hogy az unió egyszer követelni fogja a masút magasabb kihasználtságát mert környezetkímélőbb"
Követelni lehet, hogy fogja, azonban az utazóközönségtől nem lehet elvárni, hogy felszálljon, ergo a magasabb kihasználtság alacsony forgalom mellett kevesebb vonatot, kevesebb munkahelyet jelent. Örülök, hogy felhoztad a témát...

Scrabantia 2008.12.21. 00:01:22

Kocsivizsgáló nagyon nem igaz, hogy vonattal fogok ezután járni...
Hétfő óta intenzíven használom az autómat, és soha de soha többé nem ülök vonatra, engem múlt vasárnap vesztette el a máv mindörökre... azért jártam vonattal mert közben megírtam az emaileket... Most már inkább este otthon írom meg... És ülök az újszagú autómban, és leszarlak titeket...
De az, hogy kibasztok azzal, akinek nincs autója, mert nem engedheti meg magának, mindezt karácsonykor? Tróger szemét banda vagytok, remélem eladják a máv startot is, és a mostani sztrájkolók repülnek először...

peticio 2008.12.25. 16:06:26

"Azért megnézném mi lenne akkor ha tömeges létszámleépítés lenne a Mávnál. Ki dolgozna helyettük?"

A munkanélküliek, akiket most bocsátottak el a privát-szektorból. Ők örülnének, ha lenne munkájuk.

"A 10 % pedig jár, ha a mávon belül mindenki megkapta akit kiszerveztek."

Igen? És arra gondoltál miből fogjátok a pénzt megkapni? Ami egyébként 16,9% százalék, mert a 6,9% felett követeltek még 10-et? Jegyárat emelnek NEKÜNK és ADÓT emelnek! Én évekig utaztam a MÁV-val súlyos tízezreket fizetve a bérletért havonta, ennek ellenére egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor érkezett a vonat időben, hajnalban kellett kelni nehogy elkéssek a munkából. Nektek nem jár béremelés. Nektek csak a szátok jár meg egy kiadós leépítés.

peticio 2008.12.25. 16:08:18

www.gopetition.com/online/24094.html

Írjatok alá, ne hagyjuk, hogy jogalap nélkül tartsák a markukat a mi számlánkra!

peticio 2008.12.25. 16:21:47

"A 10 % pedig jár, ha a mávon belül mindenki megkapta akit kiszerveztek."

Érvelésed teljesen egysíkú és nonszensz. Ez nem csak rólatok szól, hanem az utasokról is, akik fizettek nektek, hogy elvigyétek őket a munkahelyükre. Rengeteg embert rúgtak ki amiatt, hogy titeket csak a pénz érdekel és előjogokat követeltek az egész társadalom rovására. Ugyanakkor, ha a szomszédom jobban jár, mint én jobb anyagi körülményei vannak, nem kezdek el genyóskodni mindenkivel, hogy nekem ez jár meg az. Bizonyos emberek jobban, mint a többiek ez van. Ettől még nem szabad rosszindulatúnak lenni, titeket csak a gyűlölet és irigység motivál.
süti beállítások módosítása