Olvasónk a VDSzSz sztrájkja miatt az Ombudsmanhoz fordult, ugyanis szerinte a sztrájk képmutató, demagóg, és a jelen gazdasági helyzetet nézve a követelések teljesen irreálisak:
Tisztelt Dr. Szabó Máté Úr!
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a jelen helyzetben folyó vasutassztrájk kapcsán az egyszerű, utazni akaró adófizető állampolgárok érdekeinek védelmével ki foglalkozik? Hol és kinek nyújthatok be kártérítési igényt úgy anyagi, mint erkölcsi jóvátétel miatt? A VDSzSz sztrájkja képmutató, demagóg, a jelen gazdasági helyzetben teljesen irreális okokon alapszik meglátásom szerint, és kissé aggasztónak érzem, hogy gyakorlatilag a néhány ezer vasúti alkalmazott gyakorlatilag túszul tudja ejteni az ünnepek alkalmával utazni akaró állampolgárokat.
Miért nincsenek felelősségre vonva azon állami és MÁVos vezetők, akiknek dolga a sztrájk esetén elégséges szolgáltatás megállapítása lett volna?
Hogyan lehetséges, hogy a sztrájk során Gaskó Istvánék egyfajta cinikus, aljas csiki-csukit játszanak: a személyvonatok közlekedését megbénítják, de a tehervonatok közlekedését nem akadályozzák? Erre a sztrájktörvény melyik paragrafusa ad nekik lehetőséget? Netán ez nem visszaélés a sztrájkjoggal?
És mindenekelőtt: nekünk, adófizető utasoknak, akiknek pénzéből közvetve eltartják a vállalatot, van-e hatékony érdekképviseletünk, amely fel tudna lépni a mi érdekeinkért hasonló esetekben?
Végül, érdeklődnék, hogy a sztrájktörvény átalakítása (gördülősztrájk eltörlése, megfelelő utastájékoztatás és elégséges szolgáltatás törvényi szabályozása), illetve ezen átalakításnak a kezdeményezése, a szükségesség felvetése melyik ombudsman hatáskörébe tartozik?
Üdvözlettel, B. G.