Olvasónk a soroksári vasútállomáson várta a Dunavarsány felé közlekedő személyvonatot. Az állomásra egy óra várakozás után beállt egy vonat, de azt elhallgatták, hová közlekedik, melyik állomásokon áll meg. (Minek is kellene ezt bemondani?) Olvasónk felszállt rá, majd mérgesen konstatálta, hogy a vonat Dunavarsányban nem áll meg. A jegyvizsgáló saját telefonján hívta fel a forgalomirányítót, aki megállítatta a vonatot:
Tisztelt MÁV-figyelő!
2009. 02. 08-án, 05:10-től tartózkodtam a soroksári vasútállomáson, szerettem volna hazautazni a munkából. Körülbelül 06:20 percig, amikor beállt egy vonat. A hangosbemondón keresztül tájékoztatás nem volt, hogy hová közlekedik (05:10-06:20-ig több vonat megfordult az állomáson, és egyik esetben sem jelezte a hangosbemondó az érkezésüket), ezért feltételezvén, hogy személyvonat - lévén a távolsági járatok HIVATALOSAN NEM, csak esetleg "forgalmi okokra" hivatkozva állnak meg az említett állomáson - felszálltam. A vonat azonnal indult, és csak Dunaharasztinál vettem észre, az állomás elhagyása után, hogy ez a vonat nem áll meg minden állomáson, így Dunavarsányon sem, ahol én le szerettem volna szállni. Megkerestem a jegyvizsgálót, aki miután meghallgatta a problémámat, megpróbált a vonatvezetővel kapcsolatot teremteni, hogy megkérdezze, várhatóan hol állnak meg legközelebb - akárcsak forgalmi okokból is. Mivel a vezetőt nem sikerült elérnünk, az úr a forgalomirányítást is felhívta - SAJÁT KÉSZÜLÉKRŐL! -, végül az ő segítségével, Délegyházán sikerült leszállnom, és felszállom a Budapest felé közlekedő vonatra.
A soroksári állomáson egyéb problémák is akadnak rendszeresen. A váróterem "hajléktalanszállókén üzemel", abszolút használhatatlan a különböző szagoknak (ital stb.) köszönhetően. Nemegyszer a reggeli órákban még zárva van, sokszor a megfelelő tájékoztatás a menetrend felől szintén elmarad. Hiányzik a menetrend, a forgalomirányító nem jelezi a vonatok érkezését, vagy túl későn jelzi, ami azért is probléma, mert ez az állomás igen nagy teherforgalmat is lebonyolít.
Kérem Önöket, továbbítsák panaszomat az illetékeseknek. Ezentúl pedig szeretnék köszönetet mondani a ma reggeli (790-es számú, Kőbánya-Kispestről menetrend szerint 06:06-kor induló) vonaton szolgálatot tevő jegykezelőnek és a vonaton hazafelé tartó szolgálaton kívüli vasúti dolgozóknak, a kedvességükért és segítségükért.
Üdvözlettel: Egy biztonsági őr Dunavarsányból