Tisztel, MÁV-START!
2009. 01. 20.-án utaztam Budapestről Debrecenbe. Eredetileg a Nyugat pályaudvarról 18:23-kor induló InterCityvel szerettem volna jönni. Amikor kiértem a pályaudvarra (3/4 6 körül), az a látvány fogadott, hogy az összes Kőbánya-Kispest felől érkező vonathoz el kezdték kiírni a 30-40 perc késés. "Természetesen" a hangos semmit nem mondott. Az induló InterCitykhez és gyorsvonatokhoz azonban még 1/4 7kor sem volt késés kiírva. Oda mentem a személypénztárhoz, hogy visszaváltsam a pótjegyemet. (Ha az érkező szerelvény késik fél órát, akkor az induló se fog időben indulni) A pénztárkezelő visszakérdezett, hogy "Nem fog menni a vonat?" Mondom: "Nem tudom" Ekkor a hölgy hátrament, hogy megkérdezze.
Amikor visszajött egy szó nélkül ide adta az 520 Ft-ot. (Tehát ő valamilyen információnak a birtokában volt, amit a MÁV illetve a MÁV-START még a vonat menetrendszerinti indulása előtt 10 perccel sem kívánt megosztani az utasokkal. Ezután átmentem a Keleti pályaudvarra, mert 18:43-kor indul a Tisza nemzetközi gyors. El is értem. Szolnokra csak 10 perc késéssel érkeztünk meg.
10-15 perc ácsorgás után már több utastársammal kezdtünk türelmetlenek lenni, főleg hogy idő közben utolért minket a késett IC a Nyugati pályaudvarról, és fűtés se volt a vonaton egy jó ideje, jegyvizsgáló sehol, és a hangos utastájékoztató nem mond semmit, hogy miért és meddig állunk még. Időközben bemondták a késett gyorsvonatot is, ami menetrendszerint 18:28-kor indult volna a Nyugati pályaudvarból. De azt nem közölték, hogy a belföldi utasok esetleg azzal tovább tudnak utazni, mert a Tisza még itt fog rostokolni egy jó ideig. Néhány leleményes utastársammal átszálltunk a gyorsra. Annyi ész legalább szorult a forgalmi szolgálat fejébe, hogy a Tisza melletti peronhoz járatták be. Amikor elindult a vonatunk, akkor láttuk, hogy nincs mozdony a Tisza elején. Gondolom fekve maradt. De ezt miért nem tudja bemondani a hangos? Arról miért nem lehet tájékoztatni az utasokat, hogy jön egy vonat, amivel tovább tudnak utazni?
Üdvözlettel: Sáfri Péter
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Késés és veszteglés a hidegben
2009.02.18. 09:46Címkék: máv vonat késés ic vasút utas panasz keleti nyugati észrevétel
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lulubell 2009.02.18. 10:30:25
lulubell 2009.02.18. 10:36:16
töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.18. 10:50:34
Oly' annyira, hogy amikor pl sztrájk van, haza sem megy éjszaka, mert ő felel a közlekedésért. Van,hogy bejön egy vonat azonnal fordítja és küldi is ki. Ha ez nem sikerül, az azért van mert nincs gép.
Viszont neki esze ágába sincs ilyeneket írni, hogy:
hatosztájos --> LY
bunko --> Ó
lázsd -->lásd
MÁV nál --> MÁV-nál
kívűl -->kívül
nagytöbbségét --> nagy többségét
művűk --> művük
mulva --> múlva
mégjobb --> még jobb
Otthadja --> ott hagyja
Lajosmizsei --> lajosmizsei
nyugatitől --> Nyugatitól
kőbánya kispestig --> Kőbánya-Kispetig
én is hibázok és elgépelek, de ez 13 hiba 13 sorban
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.02.18. 11:45:48
petya.bacsi 2009.02.18. 11:48:14
Télen-nyáron előfordulhatnak késések. A váratlan időjárási események (télen a mínuszok, a hó, köd, nyáron meg a napsütés, kánikula) és a technika ördöge nem kíméli a MÁV-ot.
winston01 2009.02.18. 12:22:57
"A vasutasok többsége,hatosztájos bunko/lázsd nyugati pályaudvar/."
Ahogy írsz, neked se lehet több.
PR32 (törölt) 2009.02.18. 12:36:08
:)
rexter 2009.02.18. 12:37:56
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2009.02.18. 12:53:20
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.18. 12:59:20
Felháborító hogy ilyenekre költik az adónkat, láthatólag az egész szervezet úgy ahogy van, nem dolgozik...
avogadro00 2009.02.18. 13:45:17
"Igyekeztem még beszaladni a helyemre, hogy bentről tudjak kivonulni."
Ákibard! 2009.02.18. 14:25:42
Igen. Ő annak az információnak a birtokában volt, hogy az Üzletszabályzat előírja, hogy a 10 percet meghaladó induló késés esetén az utas a késésre hivatkozva elállhat az utazástól, részére a menetjegyét és/vagy pótjegyét kezelési költség levonása nélkül vissza kell téríteni.
Csak annyira benne van a zabszem a seggükbe, hogy valamit elrontanak, rosszul váltanak vissza, és végül velük fizettetik meg, hogy inkább hátrament megkérdezni a pénztárfőnököt, hogy helyesen cselekszik-e. Ez annyira jellegzetesen Nyugatis viselkedés...
"Arról miért nem lehet tájékoztatni az utasokat, hogy jön egy vonat, amivel tovább tudnak utazni????"
Mert senki nem érzi magáénak ezt a feladatot. És minél több részre vágják a céget, annál komolyabb lesz a probléma...
Ákibard! 2009.02.18. 14:27:36
Szerintem jobban tetted volna, ha csöndben maradsz. 3 mondatodban 8 helyesírási hiba legalább, tovább nem olvastam. Elég gyenge próbálkozás volt, sajnos egy tapsot sem ér meg.
Ákibard! 2009.02.18. 14:29:17
"mikor utolsó pillanatban írják ki az indulási vágány számát, vagy félretájékoztatják őket, hogy aztán csomagokkal megpakolva rohanjanak a pályaudvar egyik oldaláról a másikra, miközben a jegyüket is jól meg kell mutatni a jegyellenőröknek."
Az elmúlt hónapban legalább 3x gépeltem le ide, hogy ez miért van. Lassacskán ideje megérteni, és megbarátkozni azzal, hogy ez egy ideig nem fog változni.
Ákibard! 2009.02.18. 14:33:42
"Az utasok kb. 2 órát vártak, mire jött egy IC, amit a mozdonyvezető meg a kalauz állított meg, az utasok pedig megrohamozták."
Ez jelen formában ha megtörtént, akkor jobb nem híresztelni.
Vajon a kolléga vállalta volna a felelősséget, ha valaki kitöri a nyakát a töltésre leszállva-onnan felszállva? És még sorolhatnám.
Messzemenőkig szabályellenes nyílt vonalon átszállítani...
"Mindezt azért, mert a karbantartók nem tudták eldönteni, hogy az áramszedő leszakadása elektromos, vagy gépészeti probléma."
Hát ez bizony nem mindegy. Abszolút nem mindegy, hogy a vonatod gépének szedője van megsérülve, és az okozta a problémát, vagy a felsővezetéke egy darabja sérült, és a következő mozdonynak szintúgy letöri a szedőpalettáját.
Első esetben szerelvény elvontat, mhet tovább a forgalom, utóbbi esetben a felsővezetéket javítani kell.
És sajna nincsen minden állomáson felsővezetékes, hanem 50-100 km-ekről jönnek, akiket meg kell várni. Éljen a létszámleépítés...
petya.bacsi 2009.02.18. 18:34:04
Ákibard! 2009.02.18. 20:20:07
Szerintem ha adsz nekik ötletet, hogyan lehetne több vágányt odanyomni a keletibe szívesen veszik :)))
Nem kellett volna megszűntetni Józsivárost...
Leijon 2009.02.18. 21:19:02
További sérelmeim, amikről fogok is ide írni:
1, Nincs vizuális utastájékoztatás a békéscsabai állomáson(már legalább 5 éve). De most komolyan...ennyire fájna venni 40ezerér egy 50" LCD tv-t és összekábelezni a forgalmi irodával? őszintén szerintem 60ezerből meg lenne és rengeteg utazó dolgát megkönnyítené...nem mellesleg az induló vonat mellett ácsorgó kallertől sem kérdezné meg senki 2 percenként, hogy ez a vonat xy irányban???
Mégiscsak egy 70ezres város 8 vágányos pályaudvara nem kis nemzetközi forgalommal, és nem kevés nemzetközi utassal. Szánalom.
2,
A Lőkösháza-Békéscsaba-Szolnok-Bp-Keleti vonalon a Gyorsok SZEMÉLY KOCSIKKAL(Bhv) KÖZLEKEDNEK. HÁT NROMÁLISAK EZEK??? 3 órát eltölteni azokon a szar szűk túlfűtött mocskos helyeken? Undorító... Nem mellesleg a 120-as vonal kihasználtsága elég szép, nem igazán érdemli meg ennyi utas az ekkora igénytelenséget...
Leijon 2009.02.18. 21:23:09
Ákibard! 2009.02.18. 23:17:30
"őszintén szerintem 60ezerből meg lenne és rengeteg utazó dolgát megkönnyítené..."
Tényleg ne haragudj, de te melyik világon élsz?
A forgalmiban mivel kötnéd össze?
Egy teljes vezérlés a hangos utastájékkal milliókba kerül... ÉBRESZTŐ! 60 ezerért a szerszámot nem veszi a kezébe a munkás... ÉS nem csak azért mert állami beruházás lenne...
innovation 2009.02.19. 07:29:19
Anno én is örültem, amikor karamboloztunk az IC-vel - egy autó a sínekre hajtott és öngyilkos akart lenni - és annyi időnk volt, hogy az utánunk induló személy vonatra felszállhattunk vhol az Alföldön. Minden csak akarat kérdése: LCD TV, utastájékoztatás, stb...
Jó munkát mára! :)
oiduft 2009.02.19. 10:05:43
Leijon 2009.02.19. 14:56:23
A felháborító az, hogy az esetek 90%ban nem arról a vágányról indul a vonat, ahová az a papir alapú menetrenden ki van írva...
@oiduft: Hát igen...ez a baj. Nem vagyunk Pest agglomerációja, le vagyunk fosva.De magasról ám. Az nem számít, hogy a többségi M.o.-Románia forgalom ezen a vonalon zajlik...Mondjuk lassan ott tartunk, hogy A CFR intercity vagonjain minden helynél nagy asztal van, külön konnektor, stb...Mi meg menőzünk 10 darab olyan vagonnal, ami üresen ingázik néha Pest és Miskolc között...Jah az utastájékoztatás, meg MÁR most nem működik ahogy hallottam...sok értelme volt beépíteni a nextgen kocsikba.
Majd küldök egy átfogó cikket erről...már ha kiteszik^^
A kedvencem egyébként az, hogy Tiszatenyő állomását aluljárósra átépítették, felújították, komolyan az itteni(meg a többségi helyzethez) képest űrkorszak. Tiszatenyőn 1857 fő lakik, és a fontosabb Intercity valamint Gyorsvonatok nem állnak meg itt. És még pénztár is van. Miért nem lehet az ilyeneket jegykidó automatával ellátni és 2-3 vágányos sima kis megállóhelyekké tenni? Mint pl.Pusztapót(asszem). Hát nemértem én ezeket...
Ákibard! 2009.02.19. 15:28:10
"Az élet felülírja ezeket a hülye szabályokat."
Azokat a hülye szabályokat sajnos vérrel írták, még ha neked közvetlenül nem is jön le. Én személy szerint senkiért nem vállalnám a felelősséget, hogy kitörje a nyakát-bokáját-akármijét a töltésoldalba való leszállással.
Addig okés, meg poén, amíg te átugrasz, de van idős-gyerek-terhes anya meg egyéb nehezen mozgó utas is. De nem kell ez sem, elég egy rossz lépés. Néha a peronra is veszélyes leszállni, nemhogy a vágányok közé nyílt vonalon.
Ha valaki megsérül egy nyakkitekerés a minimum felelősségrevonás...
Ákibard! 2009.02.19. 15:32:07
"Ha kihozom 60-ból mit kapok?:P"
Ne felejtsd el, hogy nem otthoni Házi-TV-t csinálsz a barátodnak/barátnődnek...
Millió-egy szabálynak meg kell felelnie, kábelezni kell (szvsz a kábel anyagköltsége több mint 60e) karban kell tartani stb stb.
NYILVÁN nem milliós költségeknek kellene lennie, de reálisan nézve pár millkóban benne van.
Pl gondoltál arra, hogy a falra való felfúrásához engedélyt kell beszerezni?
Hiába is mondod nem "Józsi! Fessük mán le a padot, már lekopott a festék! Jóvan Béla, csináljuk!" dolog, engedélyek tervek stbstb kell hozzá.
Személyzet kioktatása a kezelésére ...stb.
Ákibard! 2009.02.19. 15:35:29
"Jah az utastájékoztatás, meg MÁR most nem működik ahogy hallottam...sok értelme volt beépíteni a nextgen kocsikba."
Volt velük hiba igen. Úgy hívják:gyermekbetegség. Majd kijavítják. Észre kellene venni, hogy nem személyautókról van szó, amit évekig tesztelnek. (És még úgyis van bennük hiba)
Ezek elkészültek, 1-2 hónap teszt, és usgyi.
"A kedvencem egyébként az, hogy Tiszatenyő állomását aluljárósra átépítették, felújították, komolyan az itteni(meg a többségi helyzethez) képest űrkorszak..."
AZ EjjU diktál, el kell fogadni, állítólag mi akartuk.
Az aluljáró előírás, előírják hol hány vágány kell, EU korridor a 120-as vonal is.
Tetszik-tetszik-nem-nem. Ezt kell csinálni.
Leijon 2009.02.19. 17:12:59
Valóban, arra nem gondoltam hogy ebben az országban arra is engedély kell, hogy felfurjak egy vasutállomásra két lyukat...és elérkeztünk az első problémához...Amúgy most ötlött az eszembe, hogy egy wide-screen monitor is teljesen jó lenne. Amúgy te csabai vagy? Akkor tudhatod, hogy a KÖRÖS VOLÁN nagyon is megcsinálta ezt az LCD-s megoldást és nagyon jól működik. Az árakról sajnos nem vagyok informálva.
1-2 hónap teszt? Értem. Szerintem az ilyen problémákat MÉG A PROTOTíPUSON KI KELLENE KÜSZÖBÖLNI. Nem a "sorozatgyártás" megkezdése után...
Amúgy. Szeretem a vasutat:) Szépek az új 3as kocsik csak aza baj, hogy van bennük igénytelenség...hogy gondolták, hogy egy távolsági vonatra kocsinként egy wc-t tesznek? milyen igénytelenül vannak már megoldva a konnektorok? Mondjuk eddig csak kéepkről ismerem és hallomásból meg kívülről élőben, de most hétvégén kipróbálom őket...
Áki! Amúgy nem tudod mi hír van a 120-as felújításával kapcsolatban? Írták már, hogy elhalasztják a 160-assá tételt 2012-2020ig, aztán rá két hétre jött egy polgármestrei tájékoztató hogy ebbe az évben kezdik már Csabán is... Rem tudod, elég tájékozottnak tűnsz.
Ákibard! 2009.02.19. 19:06:52
"csak azért néha ésszerűen kéne gondolkozni..."
Az a baj, hogy az ésszerű gondolkodás kevés. AZ EU diktálja a feltételeket, erre ad pénzt, ha azt mondja Barta és Pusztaszakállasra aluljárót kell építeni akkor építesz különben ugrott az összes. (Barta-Pusztaszakállason kb 5 éve nem állt meg egy vonat sem amúgy)
"Amúgy te csabai vagy?"
Nem, budapesti, de 2 hete voltam Csabán. Foglalkozom a hangos utastájékoztatással magam részéről elégedett voltam a hangos rendszerrel, a külső peronoknál kiemelkedő a hangerő, és az érthetősége, a szövegek szerkesztése is. (Nincsenek benne fatális hibák, pl Kecskemét: Keletiből jön a vonat Nyugati helyett, Győr: Kétszer mond állomásokat stb...)
De magam is meglepődtem, hogy nincs kijelző, és kicsit megmosolyogtató volt az erről tájékoztató szöveg az Infóablakon.
ELLENBEN!
Csabára alaposan ráfér egy felújítás, és azért alaposan meggondolandó, hogy megéri-e még a felújítás előtt felszerelni? Előbb-utóbb be kell következnie, hogy mikor? Szerintem még az illetékesek sem tudják... Egyik szél azt mondja nincs beruházás mert megszorítás van, a másik meg azt, hogy elkezdték Pilis (bez) -Albertirsa (kiz) felújítást...
" is megcsinálta ezt az LCD-s megoldást és nagyon jól működik. "
Azt elhiszem, hogy jól működik, de a KV-nek nincs egy egész országra kiterjedő hálózata... A MÁV azért törekszik az azonosságra, bár így is már 3-4 cég foglalkozik ezzel a témakörrel... (Melyik milyen minőségben)
"MÉG A PROTOTíPUSON KI KELLENE KÜSZÖBÖLNI. Nem a "sorozatgyártás" megkezdése után..."
Ezek a prototípusok :-))) Csak úgy mondom. 3 protó van forgalomban.
"Amúgy. Szeretem a vasutat:)"
Helyes! Én is :-)))))
"gondolták, hogy egy távolsági vonatra kocsinként egy wc-t tesznek?"
XYZ. szabvány. Nemtudom melyik. Nekem is csak súgták :-)) De bőven elég az. Egy vonat 3-4 kocsi 3-4 rötyi nehogy ne legyen elég...
"milyen igénytelenül vannak már megoldva a konnektorok?"
Bár még én is csak fotóról láttam, a konnektor nekem tetszik, hogy ottvan. Az ÖBB kocsijain a falra van szerelve, egy négyes ülésben ha a folyosó felől ülök, kénytelen vagyok átvezetni a töltőt a szomszédomon. Így meg mellém leteszem a töltőt kábel meg kéznél van bedugva.
"Írták már, hogy elhalasztják a 160-assá tételt 2012-2020ig, aztán rá két hétre jött egy polgármestrei tájékoztató hogy ebbe az évben kezdik már Csabán is... Rem tudod, elég tájékozottnak tűnsz. "
Nem, sajna én sem tudom..
Pilis is így volt, hogy leállítva, atán jött egy hirtelen tájékoztató, és kezdték is :-)) Remélem Csabával is így lesz :)
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal