Tisztel, MÁV-START!
2009. 01. 20.-án utaztam Budapestről Debrecenbe. Eredetileg a Nyugat pályaudvarról 18:23-kor induló InterCityvel szerettem volna jönni. Amikor kiértem a pályaudvarra (3/4 6 körül), az a látvány fogadott, hogy az összes Kőbánya-Kispest felől érkező vonathoz el kezdték kiírni a 30-40 perc késés. "Természetesen" a hangos semmit nem mondott. Az induló InterCitykhez és gyorsvonatokhoz azonban még 1/4 7kor sem volt késés kiírva. Oda mentem a személypénztárhoz, hogy visszaváltsam a pótjegyemet. (Ha az érkező szerelvény késik fél órát, akkor az induló se fog időben indulni) A pénztárkezelő visszakérdezett, hogy "Nem fog menni a vonat?" Mondom: "Nem tudom" Ekkor a hölgy hátrament, hogy megkérdezze.
Amikor visszajött egy szó nélkül ide adta az 520 Ft-ot. (Tehát ő valamilyen információnak a birtokában volt, amit a MÁV illetve a MÁV-START még a vonat menetrendszerinti indulása előtt 10 perccel sem kívánt megosztani az utasokkal. Ezután átmentem a Keleti pályaudvarra, mert 18:43-kor indul a Tisza nemzetközi gyors. El is értem. Szolnokra csak 10 perc késéssel érkeztünk meg.
10-15 perc ácsorgás után már több utastársammal kezdtünk türelmetlenek lenni, főleg hogy idő közben utolért minket a késett IC a Nyugati pályaudvarról, és fűtés se volt a vonaton egy jó ideje, jegyvizsgáló sehol, és a hangos utastájékoztató nem mond semmit, hogy miért és meddig állunk még. Időközben bemondták a késett gyorsvonatot is, ami menetrendszerint 18:28-kor indult volna a Nyugati pályaudvarból. De azt nem közölték, hogy a belföldi utasok esetleg azzal tovább tudnak utazni, mert a Tisza még itt fog rostokolni egy jó ideig. Néhány leleményes utastársammal átszálltunk a gyorsra. Annyi ész legalább szorult a forgalmi szolgálat fejébe, hogy a Tisza melletti peronhoz járatták be. Amikor elindult a vonatunk, akkor láttuk, hogy nincs mozdony a Tisza elején. Gondolom fekve maradt. De ezt miért nem tudja bemondani a hangos? Arról miért nem lehet tájékoztatni az utasokat, hogy jön egy vonat, amivel tovább tudnak utazni?
Üdvözlettel: Sáfri Péter
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Késés és veszteglés a hidegben
2009.02.18. 09:46Címkék: máv vonat késés ic vasút utas panasz keleti nyugati észrevétel
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr63949667
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lulubell 2009.02.18. 10:30:25
Egy ismerősöm a MÁV nál dolgozik s igen érdekes dolgokat mesél nap mint nap. A vasutasok többsége,hatosztájos bunko/lázsd nyugati pályaudvar/.Akik a rongáláson és az iváson kívűl semmihez sem értenek.A rongálások nagytöbbségét, maguk a dolgozok teszik. A kilincseket s az üléseket is ők lopták el. A kábelek ellopása a vezérlőkocsikból is az ő művűk. S a balesetek sem véletlenek. Ha valakit sikerül eltávolítani onnan mert lopáson kapják, akkor két hónap mulva felveszik egy mégjobb helyre, hogy onnan is tudjon lopni. MÁV vezetősége, ébredj már fel. Egész nap részegek!!!! S ilyen emberekre van bízva az életünk!! Jó lenne ha a MÁV vezetőség tenne már valamit. Nem aszt mondom, hogy nincs rendes vasutas. Mert akkor hazudnék. De aszt a pár rendest is magukra hagyta a MÁV vezetősége. Otthadja az ilyen alkoholista mocskos embereket közt. Akik tönkreteszik. Kikészítik s a munkáját elrontják. Csak, hogy ők maradhassanak lopni még. Elég volt. Valaki oszlassa már fel eszt a nyomorult vasutat. Undorító az egész.
lulubell 2009.02.18. 10:36:16
Arról nem is beszélve, hogy Lajosmizsei vonat lassan minden nap 30 perces késéssel indul. A nyugatitől, kőbánya kispestig 30 perces késést szed össze. Ez azért már röhejes!!!!!
töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.18. 10:50:34
lulubell, van ismerősöm a MÁV-nál és rendes, normális dolgozó ember.
Oly' annyira, hogy amikor pl sztrájk van, haza sem megy éjszaka, mert ő felel a közlekedésért. Van,hogy bejön egy vonat azonnal fordítja és küldi is ki. Ha ez nem sikerül, az azért van mert nincs gép.
Viszont neki esze ágába sincs ilyeneket írni, hogy:
hatosztájos --> LY
bunko --> Ó
lázsd -->lásd
MÁV nál --> MÁV-nál
kívűl -->kívül
nagytöbbségét --> nagy többségét
művűk --> művük
mulva --> múlva
mégjobb --> még jobb
Otthadja --> ott hagyja
Lajosmizsei --> lajosmizsei
nyugatitől --> Nyugatitól
kőbánya kispestig --> Kőbánya-Kispetig
én is hibázok és elgépelek, de ez 13 hiba 13 sorban
Oly' annyira, hogy amikor pl sztrájk van, haza sem megy éjszaka, mert ő felel a közlekedésért. Van,hogy bejön egy vonat azonnal fordítja és küldi is ki. Ha ez nem sikerül, az azért van mert nincs gép.
Viszont neki esze ágába sincs ilyeneket írni, hogy:
hatosztájos --> LY
bunko --> Ó
lázsd -->lásd
MÁV nál --> MÁV-nál
kívűl -->kívül
nagytöbbségét --> nagy többségét
művűk --> művük
mulva --> múlva
mégjobb --> még jobb
Otthadja --> ott hagyja
Lajosmizsei --> lajosmizsei
nyugatitől --> Nyugatitól
kőbánya kispestig --> Kőbánya-Kispetig
én is hibázok és elgépelek, de ez 13 hiba 13 sorban
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.02.18. 11:45:48
@töröttszárnyú angyal: én szerettem volna :)
petya.bacsi 2009.02.18. 11:48:14
A lényeg: úgy látszik, az utastájékoztatás még mindig nem megy a MÁV-nak, ez nagyon szomorú. A Keletiben ez egy megszokott dolog, hogy hiányos az utastájékoztatás, volt is több hozzászólás korábban, hogy a BKV szlogenjét a MÁV is használja, csak ők nem a várost hozzák mozgásba, hanem a vörösfejű, vonatukra váró fizető lúzereket. Jól megviccelik őket, mikor utolsó pillanatban írják ki az indulási vágány számát, vagy félretájékoztatják őket, hogy aztán csomagokkal megpakolva rohanjanak a pályaudvar egyik oldaláról a másikra, miközben a jegyüket is jól meg kell mutatni a jegyellenőröknek.
Télen-nyáron előfordulhatnak késések. A váratlan időjárási események (télen a mínuszok, a hó, köd, nyáron meg a napsütés, kánikula) és a technika ördöge nem kíméli a MÁV-ot.
Télen-nyáron előfordulhatnak késések. A váratlan időjárási események (télen a mínuszok, a hó, köd, nyáron meg a napsütés, kánikula) és a technika ördöge nem kíméli a MÁV-ot.
winston01 2009.02.18. 12:22:57
@lulubell
"A vasutasok többsége,hatosztájos bunko/lázsd nyugati pályaudvar/."
Ahogy írsz, neked se lehet több.
"A vasutasok többsége,hatosztájos bunko/lázsd nyugati pályaudvar/."
Ahogy írsz, neked se lehet több.
PR32 (törölt) 2009.02.18. 12:36:08
@töröttszárnyú angyal: ja, és kihagytad: "aszt"
:)
:)
rexter 2009.02.18. 12:37:56
lulubell, legalabb a legalapvetobb szavak helyesirasat ismerned, aszt, az valojaban azt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2009.02.18. 12:53:20
Kb. egy héttel korábban ugyanezen a vonalon ugyanez megtörtént. Csak akkor a nyílt pályán rohadt le a mozdony. Az utasok kb. 2 órát vártak, mire jött egy IC, amit a mozdonyvezető meg a kalauz állított meg, az utasok pedig megrohamozták. Állva utaztak, egymáshoz préselődve, mint a heringek. Kellemes lehetett. Mindezt azért, mert a karbantartók nem tudták eldönteni, hogy az áramszedő leszakadása elektromos, vagy gépészeti probléma. Még jó, hogy nem történt baleset, a végén már lent hógolyóztak a vágány mellett. Jellemző módon nekik sem mondtak egy szót se.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.18. 12:59:20
Ehh, szarnak ezek mindenre.
Felháborító hogy ilyenekre költik az adónkat, láthatólag az egész szervezet úgy ahogy van, nem dolgozik...
Felháborító hogy ilyenekre költik az adónkat, láthatólag az egész szervezet úgy ahogy van, nem dolgozik...
avogadro00 2009.02.18. 13:45:17
ez sosem fog változni, ez MO. legalább 100 év még utólérni a balkánt
"Igyekeztem még beszaladni a helyemre, hogy bentről tudjak kivonulni."
"Igyekeztem még beszaladni a helyemre, hogy bentről tudjak kivonulni."
Ákibard! 2009.02.18. 14:25:42
"Tehát ő valamilyen információnak a birtokában volt, amit a MÁV illetve a MÁV-START még a vonat menetrendszerinti indulása előtt 10 perccel sem kívánt megosztani az utasokkal."
Igen. Ő annak az információnak a birtokában volt, hogy az Üzletszabályzat előírja, hogy a 10 percet meghaladó induló késés esetén az utas a késésre hivatkozva elállhat az utazástól, részére a menetjegyét és/vagy pótjegyét kezelési költség levonása nélkül vissza kell téríteni.
Csak annyira benne van a zabszem a seggükbe, hogy valamit elrontanak, rosszul váltanak vissza, és végül velük fizettetik meg, hogy inkább hátrament megkérdezni a pénztárfőnököt, hogy helyesen cselekszik-e. Ez annyira jellegzetesen Nyugatis viselkedés...
"Arról miért nem lehet tájékoztatni az utasokat, hogy jön egy vonat, amivel tovább tudnak utazni????"
Mert senki nem érzi magáénak ezt a feladatot. És minél több részre vágják a céget, annál komolyabb lesz a probléma...
Igen. Ő annak az információnak a birtokában volt, hogy az Üzletszabályzat előírja, hogy a 10 percet meghaladó induló késés esetén az utas a késésre hivatkozva elállhat az utazástól, részére a menetjegyét és/vagy pótjegyét kezelési költség levonása nélkül vissza kell téríteni.
Csak annyira benne van a zabszem a seggükbe, hogy valamit elrontanak, rosszul váltanak vissza, és végül velük fizettetik meg, hogy inkább hátrament megkérdezni a pénztárfőnököt, hogy helyesen cselekszik-e. Ez annyira jellegzetesen Nyugatis viselkedés...
"Arról miért nem lehet tájékoztatni az utasokat, hogy jön egy vonat, amivel tovább tudnak utazni????"
Mert senki nem érzi magáénak ezt a feladatot. És minél több részre vágják a céget, annál komolyabb lesz a probléma...
Ákibard! 2009.02.18. 14:27:36
@lulubell:
Szerintem jobban tetted volna, ha csöndben maradsz. 3 mondatodban 8 helyesírási hiba legalább, tovább nem olvastam. Elég gyenge próbálkozás volt, sajnos egy tapsot sem ér meg.
Szerintem jobban tetted volna, ha csöndben maradsz. 3 mondatodban 8 helyesírási hiba legalább, tovább nem olvastam. Elég gyenge próbálkozás volt, sajnos egy tapsot sem ér meg.
Ákibard! 2009.02.18. 14:29:17
@petya.bacsi:
"mikor utolsó pillanatban írják ki az indulási vágány számát, vagy félretájékoztatják őket, hogy aztán csomagokkal megpakolva rohanjanak a pályaudvar egyik oldaláról a másikra, miközben a jegyüket is jól meg kell mutatni a jegyellenőröknek."
Az elmúlt hónapban legalább 3x gépeltem le ide, hogy ez miért van. Lassacskán ideje megérteni, és megbarátkozni azzal, hogy ez egy ideig nem fog változni.
"mikor utolsó pillanatban írják ki az indulási vágány számát, vagy félretájékoztatják őket, hogy aztán csomagokkal megpakolva rohanjanak a pályaudvar egyik oldaláról a másikra, miközben a jegyüket is jól meg kell mutatni a jegyellenőröknek."
Az elmúlt hónapban legalább 3x gépeltem le ide, hogy ez miért van. Lassacskán ideje megérteni, és megbarátkozni azzal, hogy ez egy ideig nem fog változni.
Ákibard! 2009.02.18. 14:33:42
@Körticsek:
"Az utasok kb. 2 órát vártak, mire jött egy IC, amit a mozdonyvezető meg a kalauz állított meg, az utasok pedig megrohamozták."
Ez jelen formában ha megtörtént, akkor jobb nem híresztelni.
Vajon a kolléga vállalta volna a felelősséget, ha valaki kitöri a nyakát a töltésre leszállva-onnan felszállva? És még sorolhatnám.
Messzemenőkig szabályellenes nyílt vonalon átszállítani...
"Mindezt azért, mert a karbantartók nem tudták eldönteni, hogy az áramszedő leszakadása elektromos, vagy gépészeti probléma."
Hát ez bizony nem mindegy. Abszolút nem mindegy, hogy a vonatod gépének szedője van megsérülve, és az okozta a problémát, vagy a felsővezetéke egy darabja sérült, és a következő mozdonynak szintúgy letöri a szedőpalettáját.
Első esetben szerelvény elvontat, mhet tovább a forgalom, utóbbi esetben a felsővezetéket javítani kell.
És sajna nincsen minden állomáson felsővezetékes, hanem 50-100 km-ekről jönnek, akiket meg kell várni. Éljen a létszámleépítés...
"Az utasok kb. 2 órát vártak, mire jött egy IC, amit a mozdonyvezető meg a kalauz állított meg, az utasok pedig megrohamozták."
Ez jelen formában ha megtörtént, akkor jobb nem híresztelni.
Vajon a kolléga vállalta volna a felelősséget, ha valaki kitöri a nyakát a töltésre leszállva-onnan felszállva? És még sorolhatnám.
Messzemenőkig szabályellenes nyílt vonalon átszállítani...
"Mindezt azért, mert a karbantartók nem tudták eldönteni, hogy az áramszedő leszakadása elektromos, vagy gépészeti probléma."
Hát ez bizony nem mindegy. Abszolút nem mindegy, hogy a vonatod gépének szedője van megsérülve, és az okozta a problémát, vagy a felsővezetéke egy darabja sérült, és a következő mozdonynak szintúgy letöri a szedőpalettáját.
Első esetben szerelvény elvontat, mhet tovább a forgalom, utóbbi esetben a felsővezetéket javítani kell.
És sajna nincsen minden állomáson felsővezetékes, hanem 50-100 km-ekről jönnek, akiket meg kell várni. Éljen a létszámleépítés...
petya.bacsi 2009.02.18. 18:34:04
@Ákibard!: tudom, hogy írtad, de mint utas mindig felháborodom. :)) Nem tudok megbarátkozni vele, oldják meg. Nekünk is ezt szokták mondani :P :D
Ákibard! 2009.02.18. 20:20:07
@petya.bacsi:
Szerintem ha adsz nekik ötletet, hogyan lehetne több vágányt odanyomni a keletibe szívesen veszik :)))
Nem kellett volna megszűntetni Józsivárost...
Szerintem ha adsz nekik ötletet, hogyan lehetne több vágányt odanyomni a keletibe szívesen veszik :)))
Nem kellett volna megszűntetni Józsivárost...
Leijon 2009.02.18. 21:19:02
Hát velem is előferdült már hasonló...mondjuk 2 órás rostokolás Szolnokon a hideg vonatban ohne tájékoztatás.
További sérelmeim, amikről fogok is ide írni:
1, Nincs vizuális utastájékoztatás a békéscsabai állomáson(már legalább 5 éve). De most komolyan...ennyire fájna venni 40ezerér egy 50" LCD tv-t és összekábelezni a forgalmi irodával? őszintén szerintem 60ezerből meg lenne és rengeteg utazó dolgát megkönnyítené...nem mellesleg az induló vonat mellett ácsorgó kallertől sem kérdezné meg senki 2 percenként, hogy ez a vonat xy irányban???
Mégiscsak egy 70ezres város 8 vágányos pályaudvara nem kis nemzetközi forgalommal, és nem kevés nemzetközi utassal. Szánalom.
2,
A Lőkösháza-Békéscsaba-Szolnok-Bp-Keleti vonalon a Gyorsok SZEMÉLY KOCSIKKAL(Bhv) KÖZLEKEDNEK. HÁT NROMÁLISAK EZEK??? 3 órát eltölteni azokon a szar szűk túlfűtött mocskos helyeken? Undorító... Nem mellesleg a 120-as vonal kihasználtsága elég szép, nem igazán érdemli meg ennyi utas az ekkora igénytelenséget...
További sérelmeim, amikről fogok is ide írni:
1, Nincs vizuális utastájékoztatás a békéscsabai állomáson(már legalább 5 éve). De most komolyan...ennyire fájna venni 40ezerér egy 50" LCD tv-t és összekábelezni a forgalmi irodával? őszintén szerintem 60ezerből meg lenne és rengeteg utazó dolgát megkönnyítené...nem mellesleg az induló vonat mellett ácsorgó kallertől sem kérdezné meg senki 2 percenként, hogy ez a vonat xy irányban???
Mégiscsak egy 70ezres város 8 vágányos pályaudvara nem kis nemzetközi forgalommal, és nem kevés nemzetközi utassal. Szánalom.
2,
A Lőkösháza-Békéscsaba-Szolnok-Bp-Keleti vonalon a Gyorsok SZEMÉLY KOCSIKKAL(Bhv) KÖZLEKEDNEK. HÁT NROMÁLISAK EZEK??? 3 órát eltölteni azokon a szar szűk túlfűtött mocskos helyeken? Undorító... Nem mellesleg a 120-as vonal kihasználtsága elég szép, nem igazán érdemli meg ennyi utas az ekkora igénytelenséget...
Leijon 2009.02.18. 21:23:09
*nem mellesleg szóismétlésért szives elnézéseteket, valamint a szóelhagyásokért. külföldi vendégek...:)
Ákibard! 2009.02.18. 23:17:30
@SzarkaTarkaFarka:
"őszintén szerintem 60ezerből meg lenne és rengeteg utazó dolgát megkönnyítené..."
Tényleg ne haragudj, de te melyik világon élsz?
A forgalmiban mivel kötnéd össze?
Egy teljes vezérlés a hangos utastájékkal milliókba kerül... ÉBRESZTŐ! 60 ezerért a szerszámot nem veszi a kezébe a munkás... ÉS nem csak azért mert állami beruházás lenne...
"őszintén szerintem 60ezerből meg lenne és rengeteg utazó dolgát megkönnyítené..."
Tényleg ne haragudj, de te melyik világon élsz?
A forgalmiban mivel kötnéd össze?
Egy teljes vezérlés a hangos utastájékkal milliókba kerül... ÉBRESZTŐ! 60 ezerért a szerszámot nem veszi a kezébe a munkás... ÉS nem csak azért mert állami beruházás lenne...
innovation 2009.02.19. 07:29:19
@petya.bacsi: Maximálisan egyetértek! Oldják meg! Minden pályaudvarunk úgy néz ki, mintha lehányták vna, az utastájékoztatás sem OK. Ha meg útközben van vmi hiba, kit érdekel, hogy a semmi közepén kell átszállnom egy másik vonatra, amely elvisz a célállomáson... Az élet felülírja ezeket a hülye szabályokat.
Anno én is örültem, amikor karamboloztunk az IC-vel - egy autó a sínekre hajtott és öngyilkos akart lenni - és annyi időnk volt, hogy az utánunk induló személy vonatra felszállhattunk vhol az Alföldön. Minden csak akarat kérdése: LCD TV, utastájékoztatás, stb...
Jó munkát mára! :)
Anno én is örültem, amikor karamboloztunk az IC-vel - egy autó a sínekre hajtott és öngyilkos akart lenni - és annyi időnk volt, hogy az utánunk induló személy vonatra felszállhattunk vhol az Alföldön. Minden csak akarat kérdése: LCD TV, utastájékoztatás, stb...
Jó munkát mára! :)
oiduft 2009.02.19. 10:05:43
"Nem mellesleg a 120-as vonal kihasználtsága elég szép, nem igazán érdemli meg ennyi utas az ekkora igénytelenséget..." Mégis, mit vársz? A 120-as vonal se nem Budapest vonzáskörzete, se nem Dunáltúl, csak szimpla Kelet-Magyarország, a Dunán innen. Aki errefelé lakik, annak talán soha nincs esélye másféle kocsit még látni sem, nemhogy utazni rajta, és boldogan összetenné a két kezét egy olyan elővárosi szerelvényért, amit a székesfehérváriak vagy az esztergomiak kifogásolnak, akármennyire is nem hosszú távú utazásra találták ki.
Leijon 2009.02.19. 14:56:23
@Ákibard!: Ha kihozom 60-ból mit kapok?:P hangos utastájékoztatás van, gépi(csak néha elfelejtik működtetni). A Keletiben használt LCD kezelő rendszert(szoftvert, nem tudom pontosan nem vagyok informatikus) simán át lehetne ültetni Csabára. Csak a vonatokat kéne átírni. Szerintem. A forgalmiban meg van számítógép. A pénztáraknál sem egy található.(Egy tacskós LCD tv ami teljesen megfelelne erre a célra, 39999Ft... igaz a képminőség nem jó annyira, de nem HD-ban akarom nézni vonatok neveit)
A felháborító az, hogy az esetek 90%ban nem arról a vágányról indul a vonat, ahová az a papir alapú menetrenden ki van írva...
@oiduft: Hát igen...ez a baj. Nem vagyunk Pest agglomerációja, le vagyunk fosva.De magasról ám. Az nem számít, hogy a többségi M.o.-Románia forgalom ezen a vonalon zajlik...Mondjuk lassan ott tartunk, hogy A CFR intercity vagonjain minden helynél nagy asztal van, külön konnektor, stb...Mi meg menőzünk 10 darab olyan vagonnal, ami üresen ingázik néha Pest és Miskolc között...Jah az utastájékoztatás, meg MÁR most nem működik ahogy hallottam...sok értelme volt beépíteni a nextgen kocsikba.
Majd küldök egy átfogó cikket erről...már ha kiteszik^^
A kedvencem egyébként az, hogy Tiszatenyő állomását aluljárósra átépítették, felújították, komolyan az itteni(meg a többségi helyzethez) képest űrkorszak. Tiszatenyőn 1857 fő lakik, és a fontosabb Intercity valamint Gyorsvonatok nem állnak meg itt. És még pénztár is van. Miért nem lehet az ilyeneket jegykidó automatával ellátni és 2-3 vágányos sima kis megállóhelyekké tenni? Mint pl.Pusztapót(asszem). Hát nemértem én ezeket...
A felháborító az, hogy az esetek 90%ban nem arról a vágányról indul a vonat, ahová az a papir alapú menetrenden ki van írva...
@oiduft: Hát igen...ez a baj. Nem vagyunk Pest agglomerációja, le vagyunk fosva.De magasról ám. Az nem számít, hogy a többségi M.o.-Románia forgalom ezen a vonalon zajlik...Mondjuk lassan ott tartunk, hogy A CFR intercity vagonjain minden helynél nagy asztal van, külön konnektor, stb...Mi meg menőzünk 10 darab olyan vagonnal, ami üresen ingázik néha Pest és Miskolc között...Jah az utastájékoztatás, meg MÁR most nem működik ahogy hallottam...sok értelme volt beépíteni a nextgen kocsikba.
Majd küldök egy átfogó cikket erről...már ha kiteszik^^
A kedvencem egyébként az, hogy Tiszatenyő állomását aluljárósra átépítették, felújították, komolyan az itteni(meg a többségi helyzethez) képest űrkorszak. Tiszatenyőn 1857 fő lakik, és a fontosabb Intercity valamint Gyorsvonatok nem állnak meg itt. És még pénztár is van. Miért nem lehet az ilyeneket jegykidó automatával ellátni és 2-3 vágányos sima kis megállóhelyekké tenni? Mint pl.Pusztapót(asszem). Hát nemértem én ezeket...
Ákibard! 2009.02.19. 15:28:10
@innovation:
"Az élet felülírja ezeket a hülye szabályokat."
Azokat a hülye szabályokat sajnos vérrel írták, még ha neked közvetlenül nem is jön le. Én személy szerint senkiért nem vállalnám a felelősséget, hogy kitörje a nyakát-bokáját-akármijét a töltésoldalba való leszállással.
Addig okés, meg poén, amíg te átugrasz, de van idős-gyerek-terhes anya meg egyéb nehezen mozgó utas is. De nem kell ez sem, elég egy rossz lépés. Néha a peronra is veszélyes leszállni, nemhogy a vágányok közé nyílt vonalon.
Ha valaki megsérül egy nyakkitekerés a minimum felelősségrevonás...
"Az élet felülírja ezeket a hülye szabályokat."
Azokat a hülye szabályokat sajnos vérrel írták, még ha neked közvetlenül nem is jön le. Én személy szerint senkiért nem vállalnám a felelősséget, hogy kitörje a nyakát-bokáját-akármijét a töltésoldalba való leszállással.
Addig okés, meg poén, amíg te átugrasz, de van idős-gyerek-terhes anya meg egyéb nehezen mozgó utas is. De nem kell ez sem, elég egy rossz lépés. Néha a peronra is veszélyes leszállni, nemhogy a vágányok közé nyílt vonalon.
Ha valaki megsérül egy nyakkitekerés a minimum felelősségrevonás...
Ákibard! 2009.02.19. 15:32:07
@SzarkaTarkaFarka:
"Ha kihozom 60-ból mit kapok?:P"
Ne felejtsd el, hogy nem otthoni Házi-TV-t csinálsz a barátodnak/barátnődnek...
Millió-egy szabálynak meg kell felelnie, kábelezni kell (szvsz a kábel anyagköltsége több mint 60e) karban kell tartani stb stb.
NYILVÁN nem milliós költségeknek kellene lennie, de reálisan nézve pár millkóban benne van.
Pl gondoltál arra, hogy a falra való felfúrásához engedélyt kell beszerezni?
Hiába is mondod nem "Józsi! Fessük mán le a padot, már lekopott a festék! Jóvan Béla, csináljuk!" dolog, engedélyek tervek stbstb kell hozzá.
Személyzet kioktatása a kezelésére ...stb.
"Ha kihozom 60-ból mit kapok?:P"
Ne felejtsd el, hogy nem otthoni Házi-TV-t csinálsz a barátodnak/barátnődnek...
Millió-egy szabálynak meg kell felelnie, kábelezni kell (szvsz a kábel anyagköltsége több mint 60e) karban kell tartani stb stb.
NYILVÁN nem milliós költségeknek kellene lennie, de reálisan nézve pár millkóban benne van.
Pl gondoltál arra, hogy a falra való felfúrásához engedélyt kell beszerezni?
Hiába is mondod nem "Józsi! Fessük mán le a padot, már lekopott a festék! Jóvan Béla, csináljuk!" dolog, engedélyek tervek stbstb kell hozzá.
Személyzet kioktatása a kezelésére ...stb.
Ákibard! 2009.02.19. 15:35:29
@SzarkaTarkaFarka:
"Jah az utastájékoztatás, meg MÁR most nem működik ahogy hallottam...sok értelme volt beépíteni a nextgen kocsikba."
Volt velük hiba igen. Úgy hívják:gyermekbetegség. Majd kijavítják. Észre kellene venni, hogy nem személyautókról van szó, amit évekig tesztelnek. (És még úgyis van bennük hiba)
Ezek elkészültek, 1-2 hónap teszt, és usgyi.
"A kedvencem egyébként az, hogy Tiszatenyő állomását aluljárósra átépítették, felújították, komolyan az itteni(meg a többségi helyzethez) képest űrkorszak..."
AZ EjjU diktál, el kell fogadni, állítólag mi akartuk.
Az aluljáró előírás, előírják hol hány vágány kell, EU korridor a 120-as vonal is.
Tetszik-tetszik-nem-nem. Ezt kell csinálni.
"Jah az utastájékoztatás, meg MÁR most nem működik ahogy hallottam...sok értelme volt beépíteni a nextgen kocsikba."
Volt velük hiba igen. Úgy hívják:gyermekbetegség. Majd kijavítják. Észre kellene venni, hogy nem személyautókról van szó, amit évekig tesztelnek. (És még úgyis van bennük hiba)
Ezek elkészültek, 1-2 hónap teszt, és usgyi.
"A kedvencem egyébként az, hogy Tiszatenyő állomását aluljárósra átépítették, felújították, komolyan az itteni(meg a többségi helyzethez) képest űrkorszak..."
AZ EjjU diktál, el kell fogadni, állítólag mi akartuk.
Az aluljáró előírás, előírják hol hány vágány kell, EU korridor a 120-as vonal is.
Tetszik-tetszik-nem-nem. Ezt kell csinálni.
Leijon 2009.02.19. 17:12:59
@Ákibard!: hát igen az EU...jó dolog jó dolog, csak azért néha ésszerűen kéne gondolkozni...
Valóban, arra nem gondoltam hogy ebben az országban arra is engedély kell, hogy felfurjak egy vasutállomásra két lyukat...és elérkeztünk az első problémához...Amúgy most ötlött az eszembe, hogy egy wide-screen monitor is teljesen jó lenne. Amúgy te csabai vagy? Akkor tudhatod, hogy a KÖRÖS VOLÁN nagyon is megcsinálta ezt az LCD-s megoldást és nagyon jól működik. Az árakról sajnos nem vagyok informálva.
1-2 hónap teszt? Értem. Szerintem az ilyen problémákat MÉG A PROTOTíPUSON KI KELLENE KÜSZÖBÖLNI. Nem a "sorozatgyártás" megkezdése után...
Amúgy. Szeretem a vasutat:) Szépek az új 3as kocsik csak aza baj, hogy van bennük igénytelenség...hogy gondolták, hogy egy távolsági vonatra kocsinként egy wc-t tesznek? milyen igénytelenül vannak már megoldva a konnektorok? Mondjuk eddig csak kéepkről ismerem és hallomásból meg kívülről élőben, de most hétvégén kipróbálom őket...
Áki! Amúgy nem tudod mi hír van a 120-as felújításával kapcsolatban? Írták már, hogy elhalasztják a 160-assá tételt 2012-2020ig, aztán rá két hétre jött egy polgármestrei tájékoztató hogy ebbe az évben kezdik már Csabán is... Rem tudod, elég tájékozottnak tűnsz.
Valóban, arra nem gondoltam hogy ebben az országban arra is engedély kell, hogy felfurjak egy vasutállomásra két lyukat...és elérkeztünk az első problémához...Amúgy most ötlött az eszembe, hogy egy wide-screen monitor is teljesen jó lenne. Amúgy te csabai vagy? Akkor tudhatod, hogy a KÖRÖS VOLÁN nagyon is megcsinálta ezt az LCD-s megoldást és nagyon jól működik. Az árakról sajnos nem vagyok informálva.
1-2 hónap teszt? Értem. Szerintem az ilyen problémákat MÉG A PROTOTíPUSON KI KELLENE KÜSZÖBÖLNI. Nem a "sorozatgyártás" megkezdése után...
Amúgy. Szeretem a vasutat:) Szépek az új 3as kocsik csak aza baj, hogy van bennük igénytelenség...hogy gondolták, hogy egy távolsági vonatra kocsinként egy wc-t tesznek? milyen igénytelenül vannak már megoldva a konnektorok? Mondjuk eddig csak kéepkről ismerem és hallomásból meg kívülről élőben, de most hétvégén kipróbálom őket...
Áki! Amúgy nem tudod mi hír van a 120-as felújításával kapcsolatban? Írták már, hogy elhalasztják a 160-assá tételt 2012-2020ig, aztán rá két hétre jött egy polgármestrei tájékoztató hogy ebbe az évben kezdik már Csabán is... Rem tudod, elég tájékozottnak tűnsz.
Ákibard! 2009.02.19. 19:06:52
@SzarkaTarkaFarka:
"csak azért néha ésszerűen kéne gondolkozni..."
Az a baj, hogy az ésszerű gondolkodás kevés. AZ EU diktálja a feltételeket, erre ad pénzt, ha azt mondja Barta és Pusztaszakállasra aluljárót kell építeni akkor építesz különben ugrott az összes. (Barta-Pusztaszakállason kb 5 éve nem állt meg egy vonat sem amúgy)
"Amúgy te csabai vagy?"
Nem, budapesti, de 2 hete voltam Csabán. Foglalkozom a hangos utastájékoztatással magam részéről elégedett voltam a hangos rendszerrel, a külső peronoknál kiemelkedő a hangerő, és az érthetősége, a szövegek szerkesztése is. (Nincsenek benne fatális hibák, pl Kecskemét: Keletiből jön a vonat Nyugati helyett, Győr: Kétszer mond állomásokat stb...)
De magam is meglepődtem, hogy nincs kijelző, és kicsit megmosolyogtató volt az erről tájékoztató szöveg az Infóablakon.
ELLENBEN!
Csabára alaposan ráfér egy felújítás, és azért alaposan meggondolandó, hogy megéri-e még a felújítás előtt felszerelni? Előbb-utóbb be kell következnie, hogy mikor? Szerintem még az illetékesek sem tudják... Egyik szél azt mondja nincs beruházás mert megszorítás van, a másik meg azt, hogy elkezdték Pilis (bez) -Albertirsa (kiz) felújítást...
" is megcsinálta ezt az LCD-s megoldást és nagyon jól működik. "
Azt elhiszem, hogy jól működik, de a KV-nek nincs egy egész országra kiterjedő hálózata... A MÁV azért törekszik az azonosságra, bár így is már 3-4 cég foglalkozik ezzel a témakörrel... (Melyik milyen minőségben)
"MÉG A PROTOTíPUSON KI KELLENE KÜSZÖBÖLNI. Nem a "sorozatgyártás" megkezdése után..."
Ezek a prototípusok :-))) Csak úgy mondom. 3 protó van forgalomban.
"Amúgy. Szeretem a vasutat:)"
Helyes! Én is :-)))))
"gondolták, hogy egy távolsági vonatra kocsinként egy wc-t tesznek?"
XYZ. szabvány. Nemtudom melyik. Nekem is csak súgták :-)) De bőven elég az. Egy vonat 3-4 kocsi 3-4 rötyi nehogy ne legyen elég...
"milyen igénytelenül vannak már megoldva a konnektorok?"
Bár még én is csak fotóról láttam, a konnektor nekem tetszik, hogy ottvan. Az ÖBB kocsijain a falra van szerelve, egy négyes ülésben ha a folyosó felől ülök, kénytelen vagyok átvezetni a töltőt a szomszédomon. Így meg mellém leteszem a töltőt kábel meg kéznél van bedugva.
"Írták már, hogy elhalasztják a 160-assá tételt 2012-2020ig, aztán rá két hétre jött egy polgármestrei tájékoztató hogy ebbe az évben kezdik már Csabán is... Rem tudod, elég tájékozottnak tűnsz. "
Nem, sajna én sem tudom..
Pilis is így volt, hogy leállítva, atán jött egy hirtelen tájékoztató, és kezdték is :-)) Remélem Csabával is így lesz :)
"csak azért néha ésszerűen kéne gondolkozni..."
Az a baj, hogy az ésszerű gondolkodás kevés. AZ EU diktálja a feltételeket, erre ad pénzt, ha azt mondja Barta és Pusztaszakállasra aluljárót kell építeni akkor építesz különben ugrott az összes. (Barta-Pusztaszakállason kb 5 éve nem állt meg egy vonat sem amúgy)
"Amúgy te csabai vagy?"
Nem, budapesti, de 2 hete voltam Csabán. Foglalkozom a hangos utastájékoztatással magam részéről elégedett voltam a hangos rendszerrel, a külső peronoknál kiemelkedő a hangerő, és az érthetősége, a szövegek szerkesztése is. (Nincsenek benne fatális hibák, pl Kecskemét: Keletiből jön a vonat Nyugati helyett, Győr: Kétszer mond állomásokat stb...)
De magam is meglepődtem, hogy nincs kijelző, és kicsit megmosolyogtató volt az erről tájékoztató szöveg az Infóablakon.
ELLENBEN!
Csabára alaposan ráfér egy felújítás, és azért alaposan meggondolandó, hogy megéri-e még a felújítás előtt felszerelni? Előbb-utóbb be kell következnie, hogy mikor? Szerintem még az illetékesek sem tudják... Egyik szél azt mondja nincs beruházás mert megszorítás van, a másik meg azt, hogy elkezdték Pilis (bez) -Albertirsa (kiz) felújítást...
" is megcsinálta ezt az LCD-s megoldást és nagyon jól működik. "
Azt elhiszem, hogy jól működik, de a KV-nek nincs egy egész országra kiterjedő hálózata... A MÁV azért törekszik az azonosságra, bár így is már 3-4 cég foglalkozik ezzel a témakörrel... (Melyik milyen minőségben)
"MÉG A PROTOTíPUSON KI KELLENE KÜSZÖBÖLNI. Nem a "sorozatgyártás" megkezdése után..."
Ezek a prototípusok :-))) Csak úgy mondom. 3 protó van forgalomban.
"Amúgy. Szeretem a vasutat:)"
Helyes! Én is :-)))))
"gondolták, hogy egy távolsági vonatra kocsinként egy wc-t tesznek?"
XYZ. szabvány. Nemtudom melyik. Nekem is csak súgták :-)) De bőven elég az. Egy vonat 3-4 kocsi 3-4 rötyi nehogy ne legyen elég...
"milyen igénytelenül vannak már megoldva a konnektorok?"
Bár még én is csak fotóról láttam, a konnektor nekem tetszik, hogy ottvan. Az ÖBB kocsijain a falra van szerelve, egy négyes ülésben ha a folyosó felől ülök, kénytelen vagyok átvezetni a töltőt a szomszédomon. Így meg mellém leteszem a töltőt kábel meg kéznél van bedugva.
"Írták már, hogy elhalasztják a 160-assá tételt 2012-2020ig, aztán rá két hétre jött egy polgármestrei tájékoztató hogy ebbe az évben kezdik már Csabán is... Rem tudod, elég tájékozottnak tűnsz. "
Nem, sajna én sem tudom..
Pilis is így volt, hogy leállítva, atán jött egy hirtelen tájékoztató, és kezdték is :-)) Remélem Csabával is így lesz :)