Tisztelt MÁV-figyelő!
Február 22-től vezették be a módosított menetrendet a 30a vonalon. Erről egy külön bejegyzés is volt "Február 22-től menetrendi módosítások" címmel. Ezzel a módosítással próbálta meg "kijavítani" a MÁV-START azt a hibát, amit még tavaly év végén az új menetrend bevezetésével vétett.
Február 23-én reggel (az első munkanap a módosítást követően) nagy reményekkel mentem ki Fehérváron a 9719. sz. Tapolcától BP-Déli pu-ig közlekedő vonatra. Ez az a vonat a kettő reggeli gyorsvonatból, amelyiket visszaállítottak a menetrendbe. Reményeim azonban hamar szertefoszlottak, miután 40 percet késett a vonat. Ez még betudható lett volna havazásnak (hiába 10 cm hó és megáll az élet), de amikor megérkezett a vonat, alig bírtam ki röhögés nélkül. A korábban ezzel a vonattal közlekedtetett B 20-37-es fülkés kocsik helyett Bhd-s részben fűtettlen kocsikkal érkezett a vonat. De az igazi poén csak eztán következett.
Amíg a mozdonycsere zajlott, befutott Siófokról a 8729-es személy 4 (korábban) Citadella IC-s és 2 halbis kocsikkal (minden másnap 2 Bpmz 20-71-es IC kocsi). Ez a vonat aztán átalakult 4527-es sz. személyvonattá, majd némi várakozás után továbbindult BP-Déli pályaudvarra. (Erről a vonatszámváltásokról korábban egy másik bejegyzésben már volt szó.)
Összegezve: amíg IC-s kocsikkal közlekedik a "bokorugró" személyvonat, addig a gyorsított személy régi, lepusztult Bhd-s kocsikkal! Ez ám a szervezés!
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
Személyvonat IC kocsikkal
2009.03.04. 09:45Címkék: máv vonat ic vasút utas panasz személyvonat észrevétel 30a
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr58979340
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ákibard! 2009.03.04. 11:17:47
"Ez ám a szervezés!"
Ez bizony. Olyanról hallottál már, hogy szerelvényforduló? Lehet, hogy egy siófoki kanyar belefér, de tapolcai már nem. Vagy a szerelvény úgy ér be, hogy tapolcára induló vonatot "lekési" Nos?
Amúgy Magyarországon nem közlekedik Bhd kocsi, de azért e lelkesedésért kapsz egy pontot :-)))
Viccet félretéve: Elképzelhető, hogy ha a Te elvárásaidnak megfelelően a gyorsítottba lenne forgatva az IC szerelvény akkor sokkal többet kellene állnia, mint jelen esetben. Akkor szerintem így jobban jársz, mert amíg fut, addig Téged, utast szolgál ki, és termeli a pénzt. Vagy savanyú a szőlő, hogy neked csak a (Nemlétező) Bhd jutott?
Ez bizony. Olyanról hallottál már, hogy szerelvényforduló? Lehet, hogy egy siófoki kanyar belefér, de tapolcai már nem. Vagy a szerelvény úgy ér be, hogy tapolcára induló vonatot "lekési" Nos?
Amúgy Magyarországon nem közlekedik Bhd kocsi, de azért e lelkesedésért kapsz egy pontot :-)))
Viccet félretéve: Elképzelhető, hogy ha a Te elvárásaidnak megfelelően a gyorsítottba lenne forgatva az IC szerelvény akkor sokkal többet kellene állnia, mint jelen esetben. Akkor szerintem így jobban jársz, mert amíg fut, addig Téged, utast szolgál ki, és termeli a pénzt. Vagy savanyú a szőlő, hogy neked csak a (Nemlétező) Bhd jutott?
magocska 2009.03.04. 11:52:51
IC kocsi személyvonaton?? Odaköltözök :))
chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.03.04. 14:25:39
@Ákibard!: Lehet BDbhv, BDbt, vagy BDt kocsi volt... :D
5341 008-0 flirt 2009.03.04. 14:44:51
@chipetke: Nem egyszerűen csak Bhv-ról van szó? :))
kenshikun 2009.03.04. 15:46:39
Ez a 40a-n nem is annyira érdekes jelenség.
Új menetrend szerint Déliből 22:58-kor induló SZEMÉLYVONAT gyakorlatilag Slovenske Zelenice IC kocsikkal megy, de az elején még van általában 1 MÁV-os IC kocsi is.
Reggel 4-6 között is valamelyik személyvonat mind pestről, mind szabolcsról gyakorlatilag IC kocsikkal megy személyként.
És ezek csak azok amikről konkrétan tudok.
Új menetrend szerint Déliből 22:58-kor induló SZEMÉLYVONAT gyakorlatilag Slovenske Zelenice IC kocsikkal megy, de az elején még van általában 1 MÁV-os IC kocsi is.
Reggel 4-6 között is valamelyik személyvonat mind pestről, mind szabolcsról gyakorlatilag IC kocsikkal megy személyként.
És ezek csak azok amikről konkrétan tudok.
Ákibard! 2009.03.04. 18:22:54
@chipetke: Szerintem BDh-ra gondolt...
Ákibard! 2009.03.04. 18:24:03
@kenshikun: Szombathelyről rendszeresen IC kocsik jönnek gyorsvonatnak. Kocsihiány van... Döglenek a halbik...
Snake 2009.03.04. 18:43:40
@Ákibard!: Még jó, hogy vannak forda nélküli GOSA-k
Fly_G_Fly 2009.03.05. 11:41:12
@Ákibard!:
Amíg te feltételes módban írsz, én valós tényeket írtam le.
"Lehet, hogy egy siófoki kanyar belefér, de tapolcai már nem."
Siófokra este megy le személyként IC-s kocsikkal, és reggel jön vissza, ahogy a tapolcai is délután megy, reggel jön.
"Vagy a szerelvény úgy ér be, hogy tapolcára induló vonatot "lekési""
A tapolcai 7:17-kor ér be Fehérvárra és 7:30-kor indul tovább. A siófoki (IC kocsikkal) 7:24-kor ér be és 7:48-kor indul tovább.
Pont fordítva kellene. A Siófokról érkező indulhatna 7:30-kor tovább gyorsítottként, a Tapolcáról érkező meg 7:48-kor személyként.
Amúgy Bhv-s kocsik, nem Bhd-s!
Amíg te feltételes módban írsz, én valós tényeket írtam le.
"Lehet, hogy egy siófoki kanyar belefér, de tapolcai már nem."
Siófokra este megy le személyként IC-s kocsikkal, és reggel jön vissza, ahogy a tapolcai is délután megy, reggel jön.
"Vagy a szerelvény úgy ér be, hogy tapolcára induló vonatot "lekési""
A tapolcai 7:17-kor ér be Fehérvárra és 7:30-kor indul tovább. A siófoki (IC kocsikkal) 7:24-kor ér be és 7:48-kor indul tovább.
Pont fordítva kellene. A Siófokról érkező indulhatna 7:30-kor tovább gyorsítottként, a Tapolcáról érkező meg 7:48-kor személyként.
Amúgy Bhv-s kocsik, nem Bhd-s!
maglew 2009.03.05. 12:14:07
Éjszaka mondjuk nem járatnék IC kocsikat személyvonatként ezeken a vonalakon, nem félnek hogy tönkreteszi a sok Barosstelepi peremvárosi hülyegyerek? Inkább gyorsba kéne besorozni, bár nem értem, ennyire szarok lennének a halbik?
Ákibard! 2009.03.05. 12:58:24
@Fly_G_Fly:
"Amíg te feltételes módban írsz, én valós tényeket írtam le."
Bocs, nem volt kedvem előásni sem a SZVÖR-t sem a menetrendkönyvet.
Amúgy a kocsikilométer-elszámolás miatt is lehet, Tapolca némilebb messzebb található mint Siófok...
"Amíg te feltételes módban írsz, én valós tényeket írtam le."
Bocs, nem volt kedvem előásni sem a SZVÖR-t sem a menetrendkönyvet.
Amúgy a kocsikilométer-elszámolás miatt is lehet, Tapolca némilebb messzebb található mint Siófok...
Ákibard! 2009.03.05. 13:00:38
@maglew:
Nem szarok a halbik, csak a fenntartás olyan, amilyen. Meg ésszerűtlenül vannak elosztva, a hegyeshalmi oldalban közlekednek 140km/ó-val a tuskófékes kocsik, míg Pécs felé 80-nal csattognak a tárcsafékesek... Ebből aalpból következik, hogy a futómű magasabb igénybevételnek van kitéve, emellett a karbantartás hiánya is... A laplenkerek folyamatosan törnek, anyag meg nem mindig van...
Nem szarok a halbik, csak a fenntartás olyan, amilyen. Meg ésszerűtlenül vannak elosztva, a hegyeshalmi oldalban közlekednek 140km/ó-val a tuskófékes kocsik, míg Pécs felé 80-nal csattognak a tárcsafékesek... Ebből aalpból következik, hogy a futómű magasabb igénybevételnek van kitéve, emellett a karbantartás hiánya is... A laplenkerek folyamatosan törnek, anyag meg nem mindig van...
lurkó 2009.03.07. 00:16:16
@Ákibard!: Megnyugodtam! Már-már azthittem tévedhetetlen vagy. :))) Légyszi mégegyszer: menyivel mennek Pécs felé a vonatok?
lurkó 2009.03.07. 00:26:27
@Ákibard!: Na jó segitek! Tavaly 100 km/h idén 120km/h a személyvonatok sebessége.A szerelvények nem is birják. Illetve a tárcsafékesek egész jól csak füstölnek de nagyon. A vezérlőkocsik sajnos tuskós fékkel rendelkeznek és irtózatos módon kopnak. Egyszerüen nem birják a 3-4 percenkénti intenzív fékezést mert nincs idő hogy lehüljenek. Ezért egyre ritkábban látni vezérlőkocsival közlekedő szerelvényt. Pedig az eredeti tervben úgy szerepeltek.
Sheldrake (törölt) 2009.03.08. 19:39:03
Áhá, akkor ezért volt a múltkor IC szerelvényben felújított személyvonati kocsi.