Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Jó irányba halad a MÁV-Start

 2009.04.01. 10:30

Mióta megalakult a MÁV-Start, mint vasúti személyszállító részvénytársaság, a vasút fejlődése láthatólag beindult. Persze lehet azt mondani, hogy hülye vagyok, de ez szerintem így van. Legalábbis az elővárosban. Újból középpontba került az utas. Olyan fejlesztések indultak be, amikre már évtizedekkel ezelőtt szükség lett volna, például felújításokba kezdtek. Kipofozták a Déli pályaudvart, Kelenföldi váró belső részét. Felújították a peronokat, és újakat is építettek a régi helyett. A tájékoztatás sokat javult. Teljesen átépítették Érd központját. Felújították Érd-felső, Érd-alsó, Érdliget, Nagytétény-Érdliget, Győr, Győr gyárváros megállóhelyeket is, és újat építettek Barosstelep néven. Sajnos az új állomások közül többet már tönkretettek, mert nem kamerázták be őket...

A MÁV számára fontos az elővárosi közlekedés, hisz a legtöbb utasuk ezeken a vonalakon van. Nem csoda, hogy ide teszik az új vonatokat is, és itt fejlesztenek a legtöbbet. Persze ez nem azt jelenti, hogy csak itt van szükség a fejlesztésekre. Nincs olyan vasúti megállóhely amerre ne kellene pénzt költeni. Nézzünk most képeket a ma átadott, új kelenföldi vágányokról:)

Ha nem látod a képeket, kattints ide!

Kapcsolódó bejegyzések:
BKV-figyelő: Ombudsman, jó reggelt! Videokamera kell a metróba!

Címkék: közlekedés máv vonat fejlesztés vasút felújítás előváros vágány


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr261038686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@kukac@ 2009.04.01. 10:39:15

Remélem, a rongálók nem értelmezik úgy ezt a látványt, mint felhívást keringőre. Nagyon bízom benne, hogy Kelenföldön mindig lesz, aki elkapja a hülyegyerekek grabancát, és hosszú évekig ilyen európai körülmények maradhatnak. Csak így tovább!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.01. 10:49:26

Ahogy néztem, néztem ma meg tegnap, sehol sincs kamera, pedig nagyon kellene. Az érdi megállók is szebbek lennének, ha lenne működő kamera. Kelenföldön, Érden, Győrben miért nincs?

Pozitív: A Déliben van kamera, a kiállított vonatokat is figyelik.

2009.04.01. 11:17:05

Nagyon szép lett! :) Kérdés, hogy meddig marad így... Kib...ott ombuccmanókáink miatt szerintem nem is lesz kamera. Sorry, this is Magyaristan!

esef 2009.04.01. 11:43:08

Azért annyira nem kellene örülni annak, hogy n+1 milliárd Forintból, a fele pénz elsíbolásával lettek Budapesten és környékén szép állomások (azért nem mindenhol, ajánlom figyelmetekbe a Keleti Pályaudvart...), új vonatok. Gyanítom, hogy ezeket is majd hagyják lepusztulni a többihez hasonlóan. Érdemes megnézni, hogy a pár éve beszerzett német kocsik milyen állapotban vannak, hogy milyen vagonok közlekednek "gyors" vonatként, hogy az IC vagonok nagy része Nyugat-Európában max. személyvonatként közlekedhetne., hogy nagy bölcsen nem a pályát javítják, hanem lassújelet vezetnek be.

Marhára nem vigasztalja a vidéki szárny- és fővonalakon naponta munkába ingázókat, hogy az érdi, a fehérvári és a "szent tehén" 1-es vonalakon ezek a vonatok közlekednek. Ők csak azt látják, hogy náluk megy a vita, hogy kell-e vasút vagy nem, hogy a színvonal egyre szarabb, hogy állandóak a késések, hogy egyre drágább a bérlet, hogy ritkul a szolgáltatás.

BKVfigyelő! Úgy látom, kezdesz egy kicsit húzni a cég felé. Ez nem feltétlen baj, nálunk a családban generációk voltak vasutasok, én vagyok az első sok-sok évtized után aki nem az. Amíg diák vagy, használd ki a lehetőséget, utazgass egy kicsit, hogy lásd az érem másik oldalát is. Nem csak az érdi vonalból áll a világ. Tudnám ajánlani a Mátészalka-Zajta, Püspökladány-Szeghalom, Sásd-Komló, de akár egy Szombathely-Nagykanizsa vonalakat. Utána is azt írnád a blogon, hogy mennyire fejlődik a MÁV?

Értem én, hogy kell a nagy felhajtás, mert valaki felkavarta a szaros, állott vizet, de ez olyan, mint amikor valaki ad 100 Ft-ot a koldusnak. Attól nem fog megváltozni semmi a világon. Addig biztosan nem, amíg az állami vízfejekbe lapátoljuk a pénzt. Arról, hogy az állomások, vonatok le vannak pusztulva, csak részben tehetnek az utasok. A felújítások elmaradása, a karbantartás hiánya, a fenntartás alulfinanszírozottsága, az nem rajtatok, fizető utasokon múlik. Amíg sokaknak nem érdeke, hogy a magyar vasút kulturált, európai színvonalú legyen, addig nincs miről beszélnünk. Addig a kelenföldi átadás is csak látszatintézkedés volt.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.01. 11:57:46

@esef:

A BKV-nál is lopnak, cserébe az utas nem kap semmit. Ez legalább még a jobbik eset, mert az utas kap is cserébe valamit. Persze ettől még elítélem a lopást...

Nem húzok a cég felé, csak írok jót is, és rosszat is. Remélem ez nem baj. Mindenki tudja, hogy a MÁV sz@r, kicsit itt beszélhetünk arról is, hogy mi a jó. Nem célom fikázni a MÁV-ot, remélem ez így érezhető:)

Elővárosi közlekedésről (erre felé) inkább jót tudok írni, mint rosszat. Ha lesz időm és pénzem akkor bejárom a többi vonalat, és írok majd róluk is.

Nem is fizetnek nekem azért, hogy jót írjak, mielőtt még kitalálja valaki:D

esef 2009.04.01. 12:28:36

@BKV figyelő:

A BKV vett Volvo buszokat és Combino villamosokat. Gondolom ott-is csurrant cseppent valakinek valamennyi...

A MÁV-nál meg millió felesleges dologra elfolyik a pénz, holott bőven elég lehetne mindenre.

Remélem nem értettél félre, semmi bajom a felújításokkal, új járművekkel, csak nem mutatóba kellene belőlük 1-1, hanem egy éven belül 1000 darab, mint a másik kedvenc cégnél... ;-)

esef 2009.04.01. 12:37:12

Egyébként meg hétvégén voltunk Sopronban, az ugye GySEV terület. Érdekes volt látni, hogy ott milyen a vasút, hogyan néz ki az állomás, milyenek a vonatok...

sandor68 (törölt) 2009.04.01. 15:12:57

tényleg jó lett, és ami okos hogy viszonylag kevés felület van ami firkálható, rongálható lenne. persze a padokat majd összetörik, a tetôt kövekkel megdobálják és a tartólábakat összefirkálják.az óra ¨vegét kitörik, a kukát meg elopják. de talán könnyebbeb és olcsóbban lesz javítható. sajnos ilyen a magyar színvonal. sokat (nagyon jogosan) a graffitiseket és vandál bandákat okolják, de szerintem az csak egy része a dolognak (talán nagyobb) de a valóság az, hogy majd minden fiatal rongál, firkál a többi meg nézi. mi felnôttek meg csak járatjuk a szánkat, meg még azt se. az állambácsi meg mindent majd kijavít. hát nem úgy van. otthon kéne a gyerekeinket megnevelni, nekünk meg a tükörbe nézni. talán majd akkor..

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.01. 15:42:47

@esef:

Az 1000 jármű itt is csak ígéret. a BKV-figyelőn láthatod, hogy ketyeg az óra, kíváncsi vagyok mikor ismeri be a Kocsis, hogy ebből nem lesz semmi...

GySEV milyen volt? Mennyivel volt szebb? Miért nem fényképeztél?:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.01. 15:47:03

@sandor68:

Érden sem volt nagy felület, ezek a mocskok mégis megoldották. A tájékoztató táblákat is összefirkálták, majd betörték. A 8-ból ha jól emlékszem még kettő van meg egészben.

Abban bízok, hogy a nagyobb forgalom miatt itt nem lesz akkora rongálás. Kelenföldi 1-es 2-es vágányra mennek az Érden áthaladó vonatok. Lesz sok várakozó utas reggel is és este.

sandor68 (törölt) 2009.04.01. 16:00:57

@BKV figyelő: igazad legyen kedves bkv-figyelô :) talán lassan felébred az ország..
persze ha rögtön kijavítanák, lefestenék, ugye.. tudom álmodok.

Adani 2009.04.01. 16:03:29

Ha lassna is ,de tényleg fejlődik valami, és ebben sztem nagy szerepe van a MegintállunkVazze és a Máv Figyelő blogoknak is. Pl. mikor évekkel ezelőtt sok paansz jött a koszos vonatokra láthatóan jobban figyeltek a takarításra sőt már jelölik is, h mikor és milyen takarítás volt. Fejlődés is van ha nem is sok. Pozitív dolog pl. a megyében, h a fővonalakból bontott anyagok ha kis mértékben is, de beépültek mellékvonalakba, pl. a 128-as vonalba került fővonalból kibontot sín és betonalj. A 135-ös fővonalon is lassan ugyan, de halad a hézagmentesítés. A 147-es vonalon pár éve felemlték 50-re 40-ről a sebességet. A 121-es egy szakaszán pedig 50-ről 60-ra.

sandor68 (törölt) 2009.04.01. 16:03:50

@esef: szerintem meg örülni kéne minden "látszatintézkedésnek" is. meg talán nem kéne mindenre egybôl rávágni ezt a dumát. ha nem csinálnak semmit akkor az a baj, ha csinálnak akkor meg az. döntsd már el lszi mégis akkor hogy kéne csinálni..

petya.bacsi 2009.04.01. 16:43:21

tényleg szép, a kérdés, hogy meddig... :(

CuckOO 2009.04.01. 17:18:48

Szép, szép. De az miért van, hogy a 7:04-es vonattal mentem suliba, és Sasadi felé mentem, és utolértem (ÉN) azt az osztálytársamat, aki a 7:20-akárhányassal jött? Megszokásból hátraszálltam, hiba volt, előre kell sétálni, pici a hely az átkeléshez (értem, ne legyen sok baleset), de könyörgöm miért kell megkerülni fél etelét hogy eljussak sasadiig? :-S

esef 2009.04.01. 20:29:12

@BKV figyelő:

Fényképeztem, csak elég borús idő volt és szakadt az eső. (Meg a gép is már a halálán van.) Este igyekszem áttölteni a gépre. Ha használható, átküldöm. A BKV-s 1000 buszt már párszor kiröhögtük, nem? Lehet, hogy Kocsis úr már nem sokáig lesz vezérigazgató, pláne ha kicsit megpiszkálják az MVM-es ügyeit...

@sandor68:
Félreértettél. Nem az a bajom, hogy átadtak valamit, ami pár év múlva sehol nem lesz. Csak kapásból még 1000 állomást kellene felújítani, a járműpark nagy részét korszerűsíteni, lecserélni. Lenne rá pénz, csak itt-ott elfolyik.

Mesteri Margarita 2009.04.04. 14:50:35

Én még télen fotóztam le az 1-2-es vágányokat, és az átadás után hetente "szemlézni fogok", jó előre el kell kezdeni készülni a TDK-ra. Bár igazából szeretném, ha nem lenne miről írnom, max. annyit, hogy még 4 hónap múlva sem volt rongálás.

zengo682 2009.04.04. 16:25:42

Nagyon jó a cikk,de ezekhez az átépitésekhez a Start-nak semmi köze.
A Start kimondottan csak a személy szállitással foglalkozik.A tulajdona a személykocsikból és a motorvonatokból áll,de pl. már a karbantartás, takaritás sem tartozik a feladatai közé.A pályaudvarok,állomások,vasutipályák,mozdonyok mind más más cégek birtokában vannak.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.04. 16:51:09

@zengo682:

Ez így van, a MÁV-Start csak személyszállító, ezt én is leírtam. Viszont én úgy tudom, hogy a kocsikat is csak bérlik, azok sem az övék. Javítson ki valaki, ha rosszul tudom.

zengo682 2009.04.07. 08:51:56

Pontosan és sem tudom a tulajdoni viszonyokat.A személykocsik a Start-é, a motorvonatokban már nem vagyok biztos ,és a"Halbik" is béreltek,a DB-től,még azt hiszem ebben az évben,azután pedig átkerül a tulajdonába.
süti beállítások módosítása