Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk a MÁV weblapján az ajánlatok menüpont alatt egy érdekes információt talált. A cég „Bringázz és vonatozz a munkába” névvel akciót indított a biciklisekért. Biciklis utasunk szerint az akció részben csak beetetés, mert olyan vonalakkal hirdetik, ahol szinte használhatatlan, és egyáltalán nem kedvezményes:

Kedves MÁV-figyelő!
 
A MÁV és a kerékpárosok viszonya finoman fogalmazva sem mentes a feszültségektől, de azt hiszem, erre most egy szemtelenül hazug reklámmal még rá is tesznek egy lapáttal. Ezért úgy döntöttem, hogy felháborodásomat megosztom egyrészt a MÁV bloggal, másrészt a legilletékesebbel, a bringás munkábajárás programját szervező Kerékpárosklubbal - ha bárki tud megoldást, örömmel várom, én remélem a legjobban, hogy a dolog valójában értelmes, és valami elkerülte a figyelmemet... Íme felháborodásom tárgya:
 
http://www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=149c763a3cf230
 
A Bringázz munkába! akciót nagyon jónak tartom, pár embert kicsit több mozgásra sarkall talán, no meg a közösségépítő szerepe sem elhanyagolható egy munkahelyen (ne csak a dohányosok különüljenek el már :)). Pest egy távoli szegletéből Budaörsre járnék kerékpárral hetente legalább néhányszor, és szőttem is merész terveket arról, hogy esetleg egy darabon jó lenne a legbüdösebb belvárost elkerülve vonaton vinni a bringát, tekernivaló táv úgyis maradna 10 km felett egy irányban.
 
Sajnálattal tapasztaltam azonban, hogy egyik pesti állomásról sem megy vonat a budai oldalra, legközelebb a Déliből Kelenföldön át Budaörsre, 7:23-kor meg 8:23-kor, 10 perc az út - hát ez nem sokat ér, a semminél épp valamivel több. Nos jó, akkor nézzük a Keletiből Kelenföldet, az sem lenne rossz. Egyetlen vonat, 8:40-kor, 54-re ott is van elvileg, hát azzal már vígan elkések, előtte-utána két órán belül semmi.
 
Ezután ráklikkeltem a fenti promócióra, hátha az végre ad megoldást. De nem. Sőt.
 
"Bringával járna a városban, de egy-egy távon jó lenne, ha nem kellene tekerni? Vagy kipróbálná, hogy Buda és Pest között hogyan szállíthatja kerékpárját vonatainkon?"
 
Ó, igen! Nézzük a részleteket. Havi 1800 Ft-ért "tetszőleges viszonylatban és korlátlan számban" szállítható a kerékpár, kivéve 1. o. kocsiban és kerékpárszállító kocsi nélkül közlekedő pót- és /vagy helyjegyköteles vonatokon EC, EN, IC, valamint railjetvonaton. Nos akkor mi is maradt? A kerékpárszállítós pót- vagy helyjegyes vonatok és a normál lassúvonatok. Ez eleve nem nagy merítés, és semmi kedvezményt nem jelent a normál szabályokhoz képest - plusz lutri, hogy van-e kerékpárszállító az adott vonaton, a pótjegyesen ráadásul kissé drága lenne utazni naponta, tehát ez eleve kiesik. Marad a normál vonat - az az egy, amit az előbb találtam?!
 
Továbbolvasok, és látom, végre valami kedvezmény: egyes IC-ken is lehet most akciósan pótjegy nélkül vinni a kerót - Keleti és Kelenföld között például reggel 5:45-kor és 11:45-kor, visszafelé pedig 15:58-kor és 21:58-kor. De könyörgöm, nem arról volt szó, hogy bringázz és vonatozz MUNKÁBA?! Az emberek zöme 8-9 körülre jár és este 5-6 körül megy haza, na ekkor egyetlen használható vonat sincs! Ez egy teljesen értelmetlen és hazug akció, ami éppen arra nem használható, amire reklámozzák! Az egy dolog, hogy a MÁV képtelen az egyre növekvő számú kerékpáros alapvető igényeinek megfelelő szolgáltatás nyújtására, de hogy ennyire szemtelen módon képesek "Bringázz és vonatozz munkába!" akciót hirdetni, ami éppen erre nem alkalmas, az már kicsit sok. Egye fene, meggyőztek: veszek egy jó porszűrő maszkot és letekerem azt a majd' 20 km-t, napi 40-et, legalább szélsebesen fogok erősödni. És ha az autósok sírnak, hogy minek kerékpározik ez a sok őrült a város közepén, akkor elmondom nekik, hogy azért, mert a BKV büdös, koszos, zsúfolt és drága, a MÁV pedig nem is vesz tudomást róla, hogy kerékpárosok is használnák a járataikat.
 
Rendszeres kerékpáros túrázóként egyébként nyáron eddig párommal kénytelenek voltunk igénybevenni a MÁV-ot, de a kritikán aluli szolgáltatás miatt elegünk lett belőle. Válság ide vagy oda, autót kell vennünk, mert a hobbinkhoz ragaszkodunk, és így olcsóbban, de legalábbis nagyságrendekkel kevesebb bosszúsággal tudunk eljutni az ország távolabbi szegleteibe. Évekig ellenálltunk a kísértésnek, megpróbáltuk a környezetbarát tömegközlekedést, de az nem akar minket. Vesztettek két utast.
 
Szolgáltató MÁV-ot szeretnék, egy olyan céget, amelyik érdekelt abban, hogy az utasok elégedettek legyenek, és tesz is ezért. Ez a mostani cég valami egészen más...
 
Üdv: Dühös Bringás

Címkék: internet máv akció vonat vasút bicikli utas panasz bérlet észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr291056844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesteri Margarita 2009.04.10. 07:33:50

"Vagy kipróbálná, hogy Buda és Pest között hogyan szállíthatja kerékpárját vonatainkon?" - ez így tényleg csak Kelenföld-Keleti és ha valóban nincs más vonat, mint amiről Dühös Bringás ír, akkor ez vmi rossz vicc.

Persze a program/reklám sok más esetben (útvonalon) működhet, pl. vki reggel a Déliből elmegy Tárnokig a bicajjal és onnan elteker a suliig. Ugyanez - reggeli időszakban - a Déli felé kizárt. Hiába a sok Flirt, amire mondjuk fel tudom pakolni még én is a biciklit, ha az emberek sem férnek fel.

Kíváncsi vagyok, nyáron lesz-e változás a bicószállítási körülmények tekintetében, mert pl. szeretnék egy Velencei-tó kört.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.04.10. 09:39:48

Attól hogy neked nem esik útba, még az UVH-n is át lehet menni vonattal, vagy most megint zárva van?

OkoskaTo:rp 2009.04.10. 09:42:33

1. Az Elvira mostanában teljesen beteg; rengeteg járatot nem listáz. És ha lekéred a Keleti-Kelenföld utat, ajánl 258 km-es fuvart is. :-)

2. Nekem ennek ellenére listázott pl. 6:40-es és 8:40-es vonatokat is, amiket vihető bringa.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.04.10. 09:44:59

Tegnapelőtt három friss fővizsgás bicikliszállító kocsit láttam a Keletiben, tehát csoportos bringaszállítóból is lesz elég.
Egyébként pedig ma már a MÁV vonatainak legalább 80%-ában van kerékpárszállításra alkalmas kocsi, egyre több IC-ben és nemzetközi vonatban is. Szóval lutrinak nevezni túlzás.

Lord_M_ 2009.04.10. 09:49:00

háát...

Off:
most akkor IC-n (pl 816-os) lehet bringát szállítani ?
elvira írja hogy arra alkalmas kocsiban.
1) van azon egyáltalán arra alkalmas kocsi?
2) pótjegy is kell a bringának ?

vagy szedjem szét és csináljak belőle kézipoggyászt ?

On:
mindenesetre tényleg kevéssé barátságos a bringásokkal szembeni viselkedés (bár úgy általánosságban ebben az országban)
Viszont láttam már nagyon rendes kaller nénit (és bácsit :) ), aki még segített is szóval csak a szerkezet nem szeret, de a dolgozók már legalább emberségesebbek (persze biztos van rossz példa is)

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.04.10. 09:53:15

IC816: kerékpárszállító kocsival közlekedik. Pótjegy nem kell, csak helyjegy, és a kerékpáros kocsiban az utasnak sem kell pótjegy, csak helyjegy.

Pankratov 2009.04.10. 09:55:50

Ez eleve átbaszás, mert pölö Gyömrőn egyáltalán nem ajánlották fel az akciós havijegyet. Én az egyik utaskolegánál láttam az akciós jegyet, amit a Keletiben vett meg.

Nem baj nó, az 1700Ft különbözetet költsék gyógyszerre....

Yabberwocky 2009.04.10. 09:56:04

Járjál rollerral :))

Osztrákiában nem tudom, hogy érték el a bringások, de mindenre - ami sinen megy - fel lehet szállni bicajjal, van valami időkorlát, mikor nem, mondjuk akor zsúfolt is a jármű.

A rollerra visszatérve, én is azzal járok, eddig minden járműre felengedtek, legyen az busz, metró, villamos, vonat. Még pótjegyet se kellett fizetnem :))

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.10. 09:56:05

Mondjuk én ezt a bicikli jegyet sem értem az elővárosi vonatokon. Oké, hogy valamennyi helyet foglal, de nem foglal többet, mint egy babakocsi. Főleg az én BMX-em:)

Szerintem magam a bicikli jegy egy lehúzás.

yanchi345 2009.04.10. 09:58:33

Nem baj, majd Gaskó megint "gördül" egy kicsit, és nem lesz gond, hogy vonatra lehet-e szállni. Végülis nekik jár a negyed milla fejenként, ezért a szolgáltatásért. Persze a MÁV vezetői is olyanok, amilyenek, de a sok kerékkopogtató is a nélkülözhetetlensége teljes tudatában tojja le az utazni vágyó közönséget.

OkoskaTo:rp 2009.04.10. 10:01:42

Egy trükk: Gyorszáras első kerék esetén ki kell szedni a kereket, és felrakni a csomagtartóra. Így a bringa maradéka már nem számít biciklinek, hanem poggyász.

Nzoltan 2009.04.10. 10:35:52

Venni kell egy ilyet, és leszarni a MÁV-ot:
www.hajthato.hu/brompton_kep.htm

kombi 2009.04.10. 10:46:48

No azért egy autóvásárlást arra fogni, hogy az a bringázás miatt kell, hát bizony megmosolyogtatónak tartom.

Netuddki. 2009.04.10. 10:54:29

Jajj! Mikor tudatosul már bennetek, hogy a MÁV (is) csak az adónknak a pártkasszá(k)ba történő átlopása miatt van? Az összes többi csak látszattevékenység. Különben már régen eladták volna az egészet a 3.14csába.

Abd 2009.04.10. 11:13:53

Csak egy kérdés - inkább dumcsiznék mint most elsőre elolvasnám az összes menetrendi szabályt. IC, EC EN stb vonatoknál Kelenföld mellett nincs valami jel? a Keletiből indulók CSAK felszállásra valók.... akkor hogy szálljak le hivatalosan? Kelenföldön :-)

Danixxster 2009.04.10. 11:58:42

Én is azért akarok autót venni hogy bringát tudjak vele cipelni. Azért az ország déli részéből nem olyan mosolyogtató eljutni az északi hegyekhez. Próbálkozni lehet, de kb 1 napos túra. Pl Szekszárd-Budapest táv 150 km, és ha bringát is szeretnék vinni akkor 3 átszállás kell (bravo), a menetidő 3 óra feletti. 1930-as években a MÁV átszállás nélkül vitte az utasokat ugyanezen a távon 2:45 alatt. Haladás 70 év eltelt és nőtt a menetidő több mint fél órával. Röhely. Szarjon sünt, aki ezt a menetrendet kitalálta.

Bartoki 2009.04.10. 12:17:10

@Lord_M_:

Hollandiában 3 év alatt senkit sem láttam rendes méretű biciklivel menni a vonaton.

Néhányan tényleg kézipoggyásznak összehajtogatható bicajjal nyomták, de a nagy többség alighanem tartott 1-1 ingázóbiciklit a vasúttal megtett rész mindkét végpontján.

otor potor 2009.04.10. 12:22:42

Én egyszer vittem biciklit vonaton, Budapestről Siófokra, 2005 nyarán. A vonat IC volt Siófokig, onnan ment tovább mint személyvonat (vagy mi). És rá volt kötve egy bicikliszállító kocsi is, a menetrendben ez fel is volt tüntetve. A pénztárnál kértem egy jegyet Siófokig, meg helyjegyet meg biciklijegyet. Az eladó közölte, hogy IC-n nem lehet bringát szállítani, ezeket együtt így nem ad nekem. Nem hatotta meg az sem, hogy mi áll a menetrendben. Ígyhát helyjegyet nem vettem. Feltettem a bringát, beültem a vonatba, majd észrevettem, hogy 200km-es jegyet kaptam. Már vártam, hogy mindehhez mit fog szólni a kaller... De meg lehetett vele dumálni, árban is nagyjából kijött, nem problémázott, nem kért pluszpénzt sem.

Norbi 2009.04.10. 12:39:26

MÁV meg az akciói... kacagnom kell... A havibérletem is a 43. (!) alkalomtól nyújt kedvezményt. Még jó, hogy a cég fizeti...

Ariadne12 2009.04.10. 14:52:55

Üdv mindenkinek!

Én követtem el a fenti levelet, és örülök is meg nem is, hogy sajna jól láttam, valóban nincs más vonat...
De a folding bringa azért elgondolkodtatott, még az irodai elhelyezés sem lenne gond, csak bepakolnám a szekrénybe. :D Csak padkázni lehet nehéz vele, azzal a kicsi kerékkel. :P

@kombi: Próbálj meg egyszer Sopronba, Szombathelyre, Sátoraljaújhelyre vagy Békéscsabára eljutni kerékpárral vonaton. Sőt, két ember két hátizsákkal és kerékpárral, ez még nehezebb. Lutri, mert
1. a menetrend ellenére vagy van rajta kerékpárszállító vagy nincs
2. ha van, akkor vagy kinyitják neked vagy nem
3.ha meg nincs, akkor vagy van még hely a vonat valamelyik végében vagy nem - mivel az 1. osztály az egyik végén szokott lenni, ezért általban csak egy végén van hely - ügyes legózóknak is max. 3 bringának...

És nem túl kellemes azzal a tudattal várni a vonatra, hogy bár érvényes jegyem van nekem és lovamnak is, ennek ellenére messze nem biztos, hogy felszállhatok...

(Olyan apróságokon már nem is rugózom, hogy a kerékpárszállító vagonnál a földön ül az ember a bringája mellett, a kocsi végébe pakolt bicónál meg ott furakodik el mindenki mellette, és szidják a bringásokat - hát ez van.)

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.04.10. 16:41:59

Másnak ettől még jó lehet az akció.

Egyébként nem szeretem a bringákat a vonaton. A Flirt kerékpárszállítója egy tragédia, a halbikon ugye ha nincs külön szállító akkor nem is lehetne bicót vinni (igen hallottam innen onnan, hogy a bicikliszállítót meg nem nyitják ki, moondjuk erre lenne egy egyszerű megoldás...).

Két kerékpár - két hátizsák. hehe. na erről is megvan a véleményem... párszor láttam már ilyet, még több személlyel is... a kerékpár még csak hagyján, de per kopf akkora csomagok, hogy meghaladja az ingyenesen szállíthatót (igen! van poggyászjegy is!) és akkor még fel vannak háborodva, amikor a tömött vonaton megkérik, hogy ugyan rakja már fel a csomagtartóra...

Összességében azt kell mondanom, hogy a mai közhangulat és állapotok mellett a bringa nem való vonatra...

A peronon biciklizéssel meg a tököm televan. Nem kevésszer látom, hogy a vonat oldalához nagyon közel teker a hülyegyerek nem kis sebességgel. csak egy kicsit boruljon meg, vagy valaki épp akkor szálljon le... nem kell részleteznem, azt hiszem...
Állomás területén tolni kell azt a nyavalyás drótkecskét...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.04.10. 16:47:37

JA! az egyszerű megoldás: Állandó személyzetet a kerékpárszállító kocsira/szakaszra! Ellenőrzhetné a kerékpárjegy meglétét, vigyázhatna a kerékpárokra, segíthetne a fel és lerakodással.

A kerékpárjegyet meg kétrészesre kellene csinálni (kb. mint mundjuk egy ruhatári jegy) egyik fele a bicón, a másik a delikvensnél.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.04.10. 18:13:08

Ismét: a MÁV vonatainak 80%-a kerékpárszállító. Tényleg.

Kerékpárszállítós az összes
- Bzmot (kb. 260 db.)
- MDmot (kb. 10 db.)
- BDVmot (17 db.)
- BVhmot (2)
- posta-Bhv ingavonat (kb. 50)
- egyéb Bhv ingavonat (kb. 30)
- FLIRT (38)
- TALENT (10)
- Desiro (28)
- 6341 (40)

Kerékpárszállító szakasz van
- a halberstadti vezérlőkocsikban, jónéhány halberstadti középkocsiban (átlagosan minden szerelvényben egy)
- a Bp sorozatú kocsikban (minden sátoraljaújhelyi gyorsban 2-3 db., plusz még jónéhány felé járnak ilyenek)
- sok By kocsiban (vidéki fővonali személyvonatokban legalább 1 szokott lenni)
- sok Bhv kocsiban

Gyakorlatilag csak a fülkés gyorsvonati kocsikban nincs kerékpárszállító szakasz, de a tisztán belőlük kiállított vonat ritka, mint a fehér holló. Egy Bhv, By, Bp legalább szokott bennük lenni, ezt a menetrend általában jelzi is. Valóban van néhány vonat, ahol nem jelzi, mivel vagy van, vagy nincs, de ezek jellemzően távolsági személyvonatok, pl. Füzesabony-Miskolc, Miskolc-Nyíregyháza, stb. A gyorsvonatokon ott is lehet kerékpárt szállítani.

Van kerékpárszállító a pécsi, jónéhány miskolci, minden második szegedi IC-ben. Debrecen felé a gyorsokon, a Balatonon majdnem minden vonaton (nyáron a nemzetköziken is), Győr felé a gyorsokon és a személyeken, Sopron felé a gyorsokon és a személyeken, Veszprém, Szmbathely felé majdnem minden vonaton, stb. Akinek ez nem elég...

scooby doo 2009.04.12. 01:57:38

Én FLIRT-ön vittem, a kalauz le se szarta

Mesteri Margarita 2009.04.14. 07:44:44

index.hu/belfold/2009/04/13/a_kerekparszallito_kocsi_miatt_kesett_a_vonat/

Egyébként mi a helyzet akkor, ha mondjuk a Déliből megy egy vonat Balatonra, már ott megtelik utasokkal _és_biciklikkel, de mondjuk további 4-5 ember/biciklis szeretne felszállni Kelenföldön, Budatétényben vagy épp Érden. Mi a limit?

Perillustris 2009.04.14. 13:34:58

@Mesteri Margarita: 1-4 bicaj az elso es utolso 2. osztalyu kocsi elso es utolso peronjain.

Ariadne12 2009.04.16. 16:25:49

@Benbe:
Nos, ez szép így leírva, csak valahogy én a gyakorlatban nem tudok találkozni ezzel a sok kerékpárszállítóval... Ja és hogy tutira sosem tudják mondani, hogy tényleg lesz is kerékpárszállító, ahol ki van írva, az külön szép.

Békéscsabára mennék pl., és amit néztem, egyikre sincs kiírva, hogy lenne rajta, szép. Bpről Sátoraljaújhelyre mentem már kerékpárszállítóssal, hát utazzon vele, aki megtervezte. Egy fél vagon, kampó sehol, csak felhajtható ülések kétoldalt. Amelyeket persze elfoglalnak azonnal a gyalogos utasok, és még ők háborodnak fel, ha felállítjuk őket, hogy letámaszthassuk legalább a kerékpárt - lévén elvileg kerékpárszállító vagonról van szó. Nevetséges...

És most hétvégén például volt "szerencsém" Vácról Bp felé utazni egy zónázó vonattal, valamilyen motorvonat volt, vagon közepén nyíló ajtókkal, barna ülésekkel. Nos itt szépen ki van pingálva egy vagonra a kerékpáros piktogram, viszont a vagon tökéletesen alkalmatlan bármilyen kerékpár szállítására. Rendes ülések vannak benne, kivéve hogy az ajtónál mindkét oldalon kb. 1 méteres helyet kihagytak. Nomármost ide kerékpár nem fér be, túl hosszú. Kampó fent nincs, tehát felakasztani sem lehet, de egyébként is útban lenne a csomagtartó. Muszáj volt betolni a gépeket az ülések közé, így kb. 4 kerékpár el is fér abban a fél vagonban, egyúttal blokkolva kb. 24 ülőhelyet. Ezekre csak a bringákon átmászva lehet eljutni. No és csak Vácon hatan szálltunk fel, aztán még ketten, szóval teljesen lehetetlen helyzet volt.

Szánalmas...

Ariadne12 2009.04.16. 16:29:51

@chipetke:

Jó, hogy megteheted, hogy "nem szereted" a bringákat a vonaton. De van más választása az embernek? Jah, igen, valóban - az autó... ;)

Hátizsák kérdés meg független a kerékpárosoktól. Csővázas hatalmas hátizsákkal különben is relatíve ritkán kerékpároznak emberek, baromi kényelmetlen lenne biztosan. ;) Ja és persze ha keróval mész vonaton, gyakorlatilag sosem teheted meg, hogy leülsz valahova, mert hát a bicóra vigyáznia is kell valakinek, szóval a csomag felpakolás nem gyakorlati eset...