Tegnap (azaz kedden) utaztam a martonvásári vonaton Kelenföld felé. A vonat 14:54-kor indult Érd-alsóról. Kint bőven 20 fok felett járt a hőmérséklet, egy pólóban is izzadtam. Felszálltam a vonatra, leültem, és akkor éreztem, hogy tűz forró a fűtőtest. A probléma ezzel annyi volt, hogy a Flirt vonatokon alig van nyitható ablak, és az a 4-5 ami van az is 10 centi magas, és mindig zárva van. Probléma nem volt, igaz, hogy leizzadtam Kelenföldig, de nem foglalkoztam különösebben a problémával.
Elintéztem a városban a dolgaim egy részét, mert az eső félbeszakított. Nem kicsit áztam el, csavarni lehetett a ruhámból a vizet. A levegő is lehűlt. A 18.08-as (Déliből induló) vonattal mentem haza, azon pedig ment a klíma. A vizes ruha szinte ráfagyott az utasokra.
Meglepő, hogy 20 fok feletti hőmérsékletben a fűtés, 15 fok alatt a klíma megy. Van ebben valami logika?
Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
20 fokban a fűtés, 14 fokban a klíma megy a vonaton
2009.04.15. 15:20Címkék: máv saját vonat vasút klíma panasz észrevétel flirt fűtés
A bejegyzés trackback címe:
https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr741066670
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sherlock20 2009.04.15. 17:40:50
persze, hogy van! vagy kapj hőgutát, vagy fagyjál meg! MÁV extra szolgáltatás. szauna! ezek után egy külön bhv kocsit fognak kialakítani. szlogen: miközben utazik, vegye igénybe extra szolgáltatásunk! szauna egy menetjegy áráért!
1116001 2009.04.15. 18:50:54
Nem hiszem hogy szándékosan állították volna így a klímát. Szerintem műszaki hiba volt. Amit ha jelzett valaki, akkor a stadler biztosan megjavította!
petya.bacsi 2009.04.15. 20:33:36
"Meglepő, hogy 20 fok feletti hőmérsékletben a fűtés, 15 fok alatt a klíma megy. Van ebben valami logika?"
Van. :P
Egyébként ez nem ritka dolog, utaztam már én is 35 fokban vonaton, és fűtöttek. Aranyosak voltak, sok-sok vasutas anyuka csuklott aznap.
Van. :P
Egyébként ez nem ritka dolog, utaztam már én is 35 fokban vonaton, és fűtöttek. Aranyosak voltak, sok-sok vasutas anyuka csuklott aznap.
Pityu454 2009.04.15. 21:34:53
Biztos, hogy valami van! :)
Én jó sokat járok Flirt vonatokon, Pusztaszabolcs-déli, Sz.fehérvár-Déli vonalokon, de már utaztam Győrből is Déliig Flirtön.
Szerintem jó vétel volt a vonatok megvétele/lízingelése, és úgy vettem észre, hogy az utóbbi időben mintha a MÁV jó irányba indult volna el. (Mégha lassan is)
Az eddigi utazásaim során azt tapasztaltam, hogy ezek a vonatok folyamatosan tartanak egy hőmérsékletet. Ha túl meleg van, akkor hűtenek, ha hideg, akkor fűtenek.
Eddig ilyen panaszom soha nem volt, pedig a Martonvásári vonaton utazok a legtöbbet (persze, mindig más a szerelvény, de ez mindegy).
Talán lehetett az is, hogy csak te érzékelted a vizes ruhában hidegnek a vonatot.
A vonatokkal szerintem abszolút minden rendben van, eddig nekem panaszom még nem volt rá. Természetesen a WC-t leszámítva néha, de arról meg azt hiszem, nem a MÁV tehet, hanem a kedves utastársaink.
De amúgy "1116001"-essel egyetértek. Ha műszaki gond volt, a Stadler biztosan megjavítja.
Én jó sokat járok Flirt vonatokon, Pusztaszabolcs-déli, Sz.fehérvár-Déli vonalokon, de már utaztam Győrből is Déliig Flirtön.
Szerintem jó vétel volt a vonatok megvétele/lízingelése, és úgy vettem észre, hogy az utóbbi időben mintha a MÁV jó irányba indult volna el. (Mégha lassan is)
Az eddigi utazásaim során azt tapasztaltam, hogy ezek a vonatok folyamatosan tartanak egy hőmérsékletet. Ha túl meleg van, akkor hűtenek, ha hideg, akkor fűtenek.
Eddig ilyen panaszom soha nem volt, pedig a Martonvásári vonaton utazok a legtöbbet (persze, mindig más a szerelvény, de ez mindegy).
Talán lehetett az is, hogy csak te érzékelted a vizes ruhában hidegnek a vonatot.
A vonatokkal szerintem abszolút minden rendben van, eddig nekem panaszom még nem volt rá. Természetesen a WC-t leszámítva néha, de arról meg azt hiszem, nem a MÁV tehet, hanem a kedves utastársaink.
De amúgy "1116001"-essel egyetértek. Ha műszaki gond volt, a Stadler biztosan megjavítja.
Pityu454 2009.04.15. 21:37:01
4. bekezdés
*vonatokkal = flirt motorvonatokkal
azthiszem nem mindegy :)
*vonatokkal = flirt motorvonatokkal
azthiszem nem mindegy :)
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.15. 21:38:46
@Pityu454:
Félre ne érts a vonattal nekem sincs semmi bajom. Nagyon örülök nekik, és szerintem is nagyon jó vétel volt. Ha azt nézzük, kicsivel volt drágább, mint egy Combino villamos. A MÁV is jó irányba halad, ha megnézed egy régebbi posztom, ott is leírtam:)
Biztos utazunk sokszor együtt, mert ezek szerint ugyan azon a vonalon mozgunk, és én is naponta legalább négyszer utazom:)
Félre ne érts a vonattal nekem sincs semmi bajom. Nagyon örülök nekik, és szerintem is nagyon jó vétel volt. Ha azt nézzük, kicsivel volt drágább, mint egy Combino villamos. A MÁV is jó irányba halad, ha megnézed egy régebbi posztom, ott is leírtam:)
Biztos utazunk sokszor együtt, mert ezek szerint ugyan azon a vonalon mozgunk, és én is naponta legalább négyszer utazom:)
Adani 2009.04.16. 08:11:19
Esetleg legközelebb szállj fel egy MÁV Figyelős pólóban tutira megismernek majd. :))))
Nekem van egy MÁV logós pólóm Megint Átmentünk Valakin szöveggel
Nekem van egy MÁV logós pólóm Megint Átmentünk Valakin szöveggel
Adani 2009.04.16. 21:54:02
BKV Figyelős pólóm már nekem is van ( A blogon nyertem:) igaz még BKV-záshoz nem vettem fel, de ha legközelebb BP-re megyek abban szállok fel a BKV járműveire, csak nem lincselnek már meg az ellenőrök meg a buszsofőrök.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.04.17. 03:31:35
Nem lehet, hogy a vezér elállította az elvárandó hőfokot a géptől, mely azt szerette volna elérni/tartani?
Amúgy legutóbb hallgathattuk az elalvásjelzőt 6-7 percig, amíg Komáromban vezér nélkül álldogáltunk a menetrendre várva.
Kellene távolsági Flirt is, olyan színvonalon, mint ami a próbajármű volt, kényelmesebb ülésekkel esetleg kevesebb ajtóval és egyel több wc-vel.
Meg játszogathatnának a könnyű össze- és szétcsatolás lehetőségével is, pl. Bp.Déli-Tatabánya-Komárom (1.kocsi) és Bp.Déli-Tatabánya-Oroszlány (2.kocsi) és így egy közös nagy szerelvényt alkotva a gyors mellé fantasztikus lenne. Visszakapnának valamit az oroszlányiak.
Amúgy legutóbb hallgathattuk az elalvásjelzőt 6-7 percig, amíg Komáromban vezér nélkül álldogáltunk a menetrendre várva.
Kellene távolsági Flirt is, olyan színvonalon, mint ami a próbajármű volt, kényelmesebb ülésekkel esetleg kevesebb ajtóval és egyel több wc-vel.
Meg játszogathatnának a könnyű össze- és szétcsatolás lehetőségével is, pl. Bp.Déli-Tatabánya-Komárom (1.kocsi) és Bp.Déli-Tatabánya-Oroszlány (2.kocsi) és így egy közös nagy szerelvényt alkotva a gyors mellé fantasztikus lenne. Visszakapnának valamit az oroszlányiak.
Mesteri Margarita 2009.04.19. 21:32:47
@BKV figyelő: én meg a homlokomra ragasztom, aztán lehet rám mutogatni :-P
Ezen a héten többször jött "kék" mint "piros" vonat napközben (tehát amikor meleg volt) Martonból/-felé, illetve Battára, mindegyiken, kivétel nélkül fűtöttek. A legrosszabb az, amikor az ülésből dől a forróság, akkor inkább végigállom az - amúgy nem túl hosszú - utat.
Ezen a héten többször jött "kék" mint "piros" vonat napközben (tehát amikor meleg volt) Martonból/-felé, illetve Battára, mindegyiken, kivétel nélkül fűtöttek. A legrosszabb az, amikor az ülésből dől a forróság, akkor inkább végigállom az - amúgy nem túl hosszú - utat.