Tegnap este olvasgattam különböző magán blogokat. Az egyiken találtam egy kicsit régebbi MÁV-os bejegyzést, ami szerintem a mai napig aktuális. A poszt a MÁV rossz kommunikációjáról szól, és az áremelésről. A bejegyzés írója szerint a MÁV kommunikációja pont ellentétes azzal, mint amilyennek lennie kellene. Nem tolmácsolják az utasok felé, mi a tervük, mit akarnak csinálni. Ezért az utas csak annyit lát, hogy egyre többet fizet egy egyre rosszabb szolgáltatásért.
A MÁV szar. A dolgozóinak egy része olyan hihetetlenül primitív és bunkó, hogy versenyezhet a Postával. Gondolom nem nehéz észrevenni a párhuzamot a két szervezet között. Ráadásul az ótvar kocsijaikra egyre drágább a jegy. Érdekes amúgy, hogy az árakat nem a vállalatok választják, hanem a GKM. Ezt mindenképp fontos észben tartani. Nyilván van beleszólásuk, de a végső szó akkor sem az övék.
[…]
A MÁV baja, hogy ótvar ronda kocsijai vannak, és a vezetőségben nincs egy ember sem, aki konyítana valami az emberi kapcsolatokhoz. Én legalábbis a kommunikációt hiányolom. Az őszinte kommunikációt. Jönnek a mézes-mázos dumával a plakátokon, hogy "mostantól hosszabb is lehet a búcsú". Mért basszus? Többet fogtok késni? Kiszúrják a szemeket az ütemes menetrenddel, miközben egyre szarabb kocsikat raknak a régi jók helyébe. Legalább mondanák el, hogy miért! Mondanák el, hogy mi a tervük! Például, azt hogy: srácok, mi most ezt és ezt csináljuk. Most ennyi és ennyi ember utazik velünk. Ezután annyi és annyi ember fog, akik közül valamennyi sikeresen bliccel, valamennyi nem. Éves szinten ennyi bevételünk lesz, s ebből meghatározott összeget a vonatpark felújítására fordítunk, és előreláthatólag 3 éven belül a környéki járatokat, 6-8 éven belül az összes járat felét új, Fujitsu-Siemens típusú vonatra cseréljük. És reményeink szerint 10 éven belül a teljes gépparkot új, jó minőségű, vállalható szerelvények fogják képezni.
Ehelyett, most az emberek ezt látják: srácok, mi most itt összetoljuk ezeket a jó vagonokat a szarokkal, és beállítjuk csatasorba az ótvar, kiszuperált, csövesektől visszaprivatizált kocsikat, és ütemes menetrend lesz. A jegyárak emelkedni fognak, s a kettő együtt csökkenteni fogja a forgalmunkat, amit várhatóan tetézni fog a számtalan bunkó jegyeladónk is. Az állam úgyis garantálja a hitelfelvételeinket.