Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Tegnap este olvasgattam különböző magán blogokat. Az egyiken találtam egy kicsit régebbi MÁV-os bejegyzést, ami szerintem a mai napig aktuális. A poszt a MÁV rossz kommunikációjáról szól, és az áremelésről. A bejegyzés írója szerint a MÁV kommunikációja pont ellentétes azzal, mint amilyennek lennie kellene. Nem tolmácsolják az utasok felé, mi a tervük, mit akarnak csinálni. Ezért az utas csak annyit lát, hogy egyre többet fizet egy egyre rosszabb szolgáltatásért.

A MÁV szar. A dolgozóinak egy része olyan hihetetlenül primitív és bunkó, hogy versenyezhet a Postával. Gondolom nem nehéz észrevenni a párhuzamot a két szervezet között. Ráadásul az ótvar kocsijaikra egyre drágább a jegy. Érdekes amúgy, hogy az árakat nem a vállalatok választják, hanem a GKM. Ezt mindenképp fontos észben tartani. Nyilván van beleszólásuk, de a végső szó akkor sem az övék.

[…]

A MÁV baja, hogy ótvar ronda kocsijai vannak, és a vezetőségben nincs egy ember sem, aki konyítana valami az emberi kapcsolatokhoz. Én legalábbis a kommunikációt hiányolom. Az őszinte kommunikációt. Jönnek a mézes-mázos dumával a plakátokon, hogy "mostantól hosszabb is lehet a búcsú". Mért basszus? Többet fogtok késni? Kiszúrják a szemeket az ütemes menetrenddel, miközben egyre szarabb kocsikat raknak a régi jók helyébe. Legalább mondanák el, hogy miért! Mondanák el, hogy mi a tervük! Például, azt hogy: srácok, mi most ezt és ezt csináljuk. Most ennyi és ennyi ember utazik velünk. Ezután annyi és annyi ember fog, akik közül valamennyi sikeresen bliccel, valamennyi nem. Éves szinten ennyi bevételünk lesz, s ebből meghatározott összeget a vonatpark felújítására fordítunk, és előreláthatólag 3 éven belül a környéki járatokat, 6-8 éven belül az összes járat felét új, Fujitsu-Siemens típusú vonatra cseréljük. És reményeink szerint 10 éven belül a teljes gépparkot új, jó minőségű, vállalható szerelvények fogják képezni.

Ehelyett, most az emberek ezt látják: srácok, mi most itt összetoljuk ezeket a jó vagonokat a szarokkal, és beállítjuk csatasorba az ótvar, kiszuperált, csövesektől visszaprivatizált kocsikat, és ütemes menetrend lesz. A jegyárak emelkedni fognak, s a kettő együtt csökkenteni fogja a forgalmunkat, amit várhatóan tetézni fog a számtalan bunkó jegyeladónk is. Az állam úgyis garantálja a hitelfelvételeinket.

Címkék: blog kommunikáció máv vonat vasút utas észrevétel mavfigyelo


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr811090567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2009.04.28. 08:34:33

Cáfolom. A panaszkezelésük sokat javult, pl Németországba kiküldték utánam a panaszkönyvi bejegyzésemre a reagálást, teljesen korrekt módon válaszolva. E téren javulás látható, más téren azonban marha messze vannak még mindentől.

Ákibard! 2009.04.28. 10:36:34

Én is cáfolom, a MÁV-Start megjelenéséval nagyon sokat változott az ügyfélkommunikáció. Vannak még fennakadások, nem minden működik úőgy mint kellene, de a törekvést feltétlen látni kell.
Bp-i menetjegyiroda a fejpályaudvarokon és nagyobb állomásokon ügyfélcentrumok megnyitása, eTicket bevezetése, ezek mind-mind újítások, ami felett nem szabad átlépni.
A nagy horderejű változásokat mindig legalább egy közleményben kihirdetik, így ez sem állja meg a helyét.
Azt pedig sneki ne várja, hogy ha egy nap valami más kocsi közlekedik, azt is kihirdessék. Bár, ha belegondolok a pusztaszabolcsi baleset után is hirdették, hogy egy napig kevesebb flirt jár majd...

mozdonyos józsi 2009.04.28. 11:36:15

Szintén cáfolom.
Ahelyett, hogy örülne figyelő a kommunikáció javulásának, megint elkezdi a sárdobálást, mert nincs hír.

Egyre gyengébb a színvonal ezen a blogon... :(

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.04.28. 11:47:20

Hát azért mondjuk arról, hogy a 150-es vonalon két hete minden vonat késik legalább 20-30 percet, még mindig hallgatnak...

petya.bacsi 2009.04.28. 13:06:52

@HavocS: persze, a bárányok mellett ők is szoktak hallgatni, ha meg válaszolnak: ctrl+c ctrl+v, mindenre rákenik a késést, ők sosem hibáztak. Következmény nélküli cég...

A vezetőségről leírt dolgok igazak, a kommunikációs rész szintúgy (ctrl+c ctrl+v), a "mostantól hosszabb is lehet a búcsú" szövegen én is röhögtem, mikor naponta ingáztam, mert alig volt, hogy menetrend szerint ment volna a vonat - még ingázó ismerősöktől ugyanezt hallom ma is, de hál' Istennek engem ez már csak ritkábban érint.

Egyébként ha az egész céget ("Pénznyelő Zrt."), fémhulladékként kezelnék, lehet, hogy többet kapna érte az állam.

A Postás párhuzam meg erősen sántít, persze, ott is vannak alkalmatlan emberek.

emvé 2009.04.28. 15:55:07

Én is cáfolom. Az utóbbi másfél két évben sokat javult a színvonal.

@mozdonyos józsi: Csodálkozol? Ha igényes közlekedési blog érdekel, akkor kotottpalya.blog.hu . A városi közlekedési témában: varoskoz.blog.hu/ .

goldengiccs 2009.04.28. 18:17:00

Megprobalok ertelmeset irni, mert ez egy ertelmes post. Igy remelem ez nem torlodik ki...

A kommunikaciot megprobalom kicsit tagabban ertelmezni es egyetertek, hogy mind a mavnal, mind a bkvnal jo nagy nulla a kozonsegtajekoztatas. Van az a resze, hogy a marketingkommunikacio meglehetosen silany, es egy kituno pelda itt van erre:
szivlapat.blog.hu/2009/01/30/a_mav_iskolat_teremt
Az ugynoksegek jobban tennenek, ha visszamennenek a plakattervezes alapjaihoz, a legegyszerubb eszkozokkel kozvetitenenek az uzenetet. Izlesesen es erthetoen. Igen, az otvenes evekre gondolok, egy kis felturbozassal. Nem vagyok begyepesedett gondolkodasu, csak mostanaban eleg surun jarok nyugaton es ujra ez a divat, itthon meg mintha valami verseny lenne, hogy ki tud tobb effektet hasznalni egy anyagon. Foleg az allami megbizasokon... tipikus olcso kinezet, gondolom nem olyan olcson.

Itthon sajnos a legalapvetobb kommunikacio sem mukodik, nevezetesen az utbaigazitas. Kulfoldon azt latom az allomasokon, hogy mindenhol tablak, nyilak, szovegeket, menetrendek, tajekoztatok stb vannak kiteve. Pl. szinte tul sokszor teszik ki merre van a kijarat. A MAV vonalain orulok, ha az allomas neve jol olvashato. Persze ehhez az is kene, hogy ne barmoljak szet egybol, amit fejlesztenek, lasd: Erd.

Kopi3.14 2009.04.30. 17:37:57

@petya.bacsi: cáfolom, nekem pontos késési okot modntak a levélben, panaszomra reagálásul. Figyelembe véve, hogy van olyan ügy, amit két éve panaszoltam és azóta sem reagáltak rá, a tájékoztatás sokat javult. Sőt, egy másik jelentős változást is észrevettem, a Keletiben megszűntek a sorok, mostanában amikor a pénztárhoz kerültem- igen ávltozatos időpontokban- maximum egyvalaki állt sorba előttem. Hétköznap, még pénteken délután is.

Ákibard: arról a csodás szabolcsi esetről tudnál nekem valamit mondani mi történt? Érdekelne mit hoztak össze. Vagy egy link is elég lenne akár.

Józanész 2009.04.30. 18:00:19

Mégegyszer megkérdem! Egy ÓRA olyan nagyon teljesíthetetlen kérés egy vasútállomáson?

csak_egy_utas 2009.05.08. 13:08:44

A kommunikációval tényleg gondok vannak a mai napig, főleg az utasok felé.
Kelenföldön Sugovica érkezés 10-es vágányra volt beírva, aztán mikor már bent volt a vonat, bemondták a 2-es vágányt. Mivel minden fel van túrva, nem épp egyszerű átszaladni.

Albertfalván vágányzári menetrendet elfelejtették kiírni és bemondani is, bár valamelyik forgalmista alapból nem hajlandó semmit bemondani.

És a kedvencem a Déli, akkor írják ki a vonatérkezést, ha már beért a vonat, ráadásul az indul vissza is, úgyhogy türelmesen lehet dekkolni, pláne mikor kellemes az időjárás. Bár némi javulás itt mutatkozik, mert egy-egy esetben már nem kell megvárni a beérkezőt, tudnak helyette mást indítani...de nem ez a jellemző.