Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk nem mutatta fel a jegyét a kijáratnál, mert a kaput őrző személy háttal állt neki és telefonált. Gondolta elsétál mellette, nem bányássza ki táskája aljáról a jegyet azért, hogy utána rá se nézzem az „elfoglalt” őr. Alig, hogy elment mellette, kezdődött az anyázás:

Tisztelt MÁV-figyelő!

A héten utaztam vonattal a Déli Pályaudvartól Pécs felé egy rendezvényre. Jegyet vettem oda-vissza, majd reggel indultam is. Délután értem vissza, amikor az alábbi látvány fogadott:

A „karámokat” (ahogy ti hívjátok) még mindig őrök védték. Ahol én szándékoztam kimenni ott csak egy őr állt háttal az utasoknak és telefonált. Gondoltam nem zavarom ha ennyire nem érdekli a munkája, hogy még hátat is fordít nekem akkor nem bányászom elő a jegyem eddig mutattam már úgyis háromszor. Kifelé meg úgyis kimehetek még akkor is ha nem lenne jegyem, mert bent nem tarthat.

Tehát elsétáltam mellette, majd utánam kiabált. Nem egyből. Megvárta amíg a metró lépcsőjéhez érek és utána. Mondtam neki, hogy itt van a táskámban a jegy. Ő telefonált háttal nekem ezért nem mutattam, majd legközelebb. Az őr olyan irdatlan anyázásba kezdett, hogy nem hittem a fülemnek. MÁV alkalmazottat még nem hallottam így kiabálni.

Nem tudom min húzta fel magát, biztos rajtam, mert nem voltam együttműködő. De mégis, nekem kellene a szájába adni a jegyem? Ha ő háttal áll nekem én nem fogok erőlködni. Panaszt nem teszek, mindenkinek lehet rossz napja. Dátumot és időt ezért nem is írtam.

Köszönöm!

H. István

Címkék: utazás máv vonat vasút utas panasz déli észrevétel karám őr kiabálás


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr481148409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.05.28. 10:27:46

"Kifelé meg úgyis kimehetek még akkor is ha nem lenne jegyem, mert bent nem tarthat."

Hát kedves István ebben bizony tévedsz. Igenis visszatarthat, ugyanis Te ott magánterületetn tartózkodsz, és az ott tartózkodásnak feltétele az érvényes menetjegy. Ha ez neked nincs, akkor ő meg fogja veled vetetni, ha pedig nem, akkor sajnos foganatosít ellened más intézkedést.

Persze ettől még bunkó tuskóparaszt volt, ha így viselkedett...

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.05.28. 10:53:36

Márpedig dátum és idő kell, mert addig fordul elő, amíg fel nem lépünk ellene!

Na majd mindjárt jönnek a "lobogtasd a jegyed/bérlteted mint a győzelmi zászlót" hozzászólók.

A kedvükért elmondom, hogy csak az őrök csak befele kérik a jegyet, ha kifelé kérnék, és nem lenne, büntetniük kéne, amire tudtommal nem képezték ki a személy-és vagyonőröket.

Tehát tapló uraságnak hallgass a neve, ha velem beszél így és nincs nálam annyi holmi és ráérek, bizony nem hagyom ennyiben, a minimum h felkeresek akit tudok, miután megkérdeztem tőle, miért nem állt elém, hogy ne menjek ki jegy nélkül, ha már urasága kifele óhajtotta ellenőrizni.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.05.28. 10:54:50

egy off: már előttem írták a bkv figyelőn: javasoljuk, hogy az ottani képed cseréld ki, mert a valódi problémamegoldás helyett abba kötnek bele, miért ülsz az alagút tetején. Miután a képet cserélted, javaslom ezt a kommentemet moderáld ki.

ZBR 2009.05.28. 10:56:08

@bandeenator:
A probléma az, hogy ezek nem személy- és vagyonőrök...

Ez itt a MÁV-figyelő, csak szólok.

Ákibard! 2009.05.28. 11:09:52

@bandeenator:
"A kedvükért elmondom, hogy csak az őrök csak befele kérik a jegyet, ha kifelé kérnék, és nem lenne, büntetniük kéne, amire tudtommal nem képezték ki a személy-és vagyonőröket."

Én meg a Te kedvedért elmondom, hogy kifelé is néznek. És a kapunál MÁV jegyvizsgálók állnak, és ha nincs jegyed, ott helyben megvetetik, nem megbűntetnek.
Szerintem eltévedtél a BKVfigyelőről...

Ákibard! 2009.05.28. 11:12:54

@bandeenator:
Nem baj, hogy az nem az alagút teteje, hanem eggyel beljebb?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.28. 11:18:33

@bandeenator:

Egy díszlet előtt ülök, a kép Photoshop;)

rickyramirez 2009.05.28. 12:02:40

Azt nem tudjuk pontosan, hogy mennyire állt háttal, mennyire nem figyelt, stb, stb..., de akkor ezek szerint ha bemegy vásárolni a Tescóba H. István, és a pénztáros éppen mondjuk lehajol, amikor a pénztárhoz ér, akkor fizetés nélkül kisétál az áruval, mondván, nem törődött velem, én meg tapintatos ember vagyok és nem akartam zavarni. Ez ostobaság, pontosan tudta, hogy azért vannak kapuk és őrök, hogy ellenőrizzék a jegyet, bérletet, igazolványt. Tehát meg kellett volna mutatnia. Ha nem szólt "be" valamit az őrnek, és ő - annak ellenére, hogy az utas nem mutatta meg a jegyét - így reagált, az viszont egyértelműen tarthatatlan, panaszt kellett volna tenni vagy tudom is én, de ilyenek akkor se legyenek.

rickyramirez 2009.05.28. 12:09:24

@Ákibard!:
Ha nincs jegye valakinek (és kellett volna, hogy legyen), akkor megvetetik vele (és nem megbüntetik)? Ezzel kapcsolatban több kérdés is felmerül.
l. Lehet ezeknél az embereknél fizetni? Tehát jegykiadó berendezéssel vagy jegytömbbel fel vannak szerelve, és pénzkezelésre is jogosultak?
2. Mi van, ha valaki nem tud fizetni? Akkor hiába akarja megvetetni vele.
3. Ez a legfontosabb kérdés: honnan a fészkes fenéből tudhatja a beléptetőkapus őr, hogy valaki melyik vonatra és főleg hol szállt fel? Akkor mindenki azt mondja, hogy Kelenföldön szállt fel, és ha addig megúszta ellenőrzés nélkül, akkor legfeljebb kifizeti a legkisebb távolságra szóló jegyet, oszt jó napot. Ennek így van értelme?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.28. 12:11:32

@rickyramirez:

A boltos példa nem teljesen jó, mert az utas már fizetett.

A karámőr nem árul jegyet, nincs nála számlatömb, és nem kezelhet pénzt. Van mellettük kalauz (időnként látom) és tőlük lehet jegyet venni, ha nincs.

claudiopolis 2009.05.28. 12:19:17

Hogy kerültél Pécsről a Délibe?

rickyramirez 2009.05.28. 12:38:10

@claudiopolis:
Nem én vagyok H. István, de erre könnyű válaszolni. Átszállt Kelenföldön, ez eszedbe sem jutott, ugye?

rickyramirez 2009.05.28. 12:40:41

@BKV figyelő:
"az utas már fizetett"
... vagy nem. Nem akarok kötekedni, de ez esetben (tehát ha biztosan fizetett) ugyan minek kellene peronkapus ellenőrzés. Azt - ismétlem - az őr nem tudhatja, hogy ki hol szállt fel.

Dee_ 2009.05.28. 12:41:59

@rickyramirez:
Nem túl jó a boltos példád. Ezen logikával nem lehetne áthaladni a karámkapun, míg valaki nem nézi át a jegyeket, akkor sem, ha senki nem áll a kapuban. Akkor az utasoknak meg kellene várni, míg kitelefonálja magát az őr és kegyeskedik rájuk figyelni. Vagy ha éppen egy sincs jelen, míg meg nem érkezik a kapuhoz. Addig gyűljenek csak szépen az utasok a karámban.

lurkó 2009.05.28. 13:14:31

Még mindig az a téveszmétek hogy a karámőrök MÁV-os alkalmazottak! A MÁV-val szerződésben lévő Kft fizeti őket. Egy részük igen jegyvizsgáló de pihenőnapjukon a Kft, és nem a MÁV megbizásából állnak ott. Olyan másodállásféle.

Ákibard! 2009.05.28. 13:29:11

@rickyramirez:
1) Természetesen lehet, és van MJR jegykiadó gépük. Nem mindegyiknél 1-2-nél van de bőven elég is.
Pénzkezelésre is természetesen jogosultak mint mondtam már sokszor ők jegyvizsgálók csak mellékállásban "karámőrök".

2) Ha nem tud fizetni akkor pótdíjaz természetesen.

3) Kelenföldtől nem kérhet, mert ott van jegykiadás. Ugyanazok a szabályok vannak mint a vonaton. De ha kér Albertfalvától pl. akkor már adnak neki jegyet.
De van aki kiadja úgy is, hogy olyan állomástól ahol van jegykiadás. A bevétel be van szedve ez a lényeg.

Ákibard! 2009.05.28. 13:31:16

@claudiopolis:
Pécs-Pusztaszabolcs átszáll Pusztaszabolcs-Déli.

Vagy IC-vel Kelenföldig, majd onnan személlyel Délibe.

Ákibard! 2009.05.28. 13:32:24

@lurkó:
Igen, bérelt munkaerők, Keysys kft-től bérelve.
Ezért szoktam mondani, hogy főállásban MÁV jegyvizsgálók.

Adani 2009.05.28. 13:33:57

@BKV figyelő:

"A boltos példa nem teljesen jó, mert az utas már fizetett."

Pontosan, a Teszkós példa úgy állna meg, h átmentél a pénztárnál és a kapuban lévő őr, aki néha elkéri a blokkot és ellenőriz az állna háttal és nem veled foglalkozna, te meg mennél tovább hiszen kifizetted az árut már a te tulajdonod, elvileg megnézheti, de csak akkor fogja ha gyanús neki valami majd miután elhaladtál utánad kiabál ,h gyere vissza és ide a blokkot, mert tuti loptál valamit.

A karámőr mióta adhat jegyet? Én úgy tudtam csak kitessékelhet ha nincs jegyed. Illetve jegy nélkül nem enged be a peronhoz. Az neki miért jó, ha bent tart? Nem akar kiengedni? nincs hozzá joga, mert a szabadságodban nem korlátozhat. Azt megteheti ,h nem enged be, hiszen lehet a MÁV területe ahonnan ő jogosan tilthat ki, de ott nem tarthat. A moziban sem tehetik meg, h azt mondják ,h nem mehetsz innen ki ameddig nem fizeted ki a mozijegyet. Azt ige ,h nem engednek be ha nincs jegyed. Rendőrt is hívhat, de a rendőr is csak akkor léphet fel ellened ha önként nem mész ki.

Egyébként mi van ha kikisértél csak valakit? Erre lehet hivatkozni, és ez a legegyszerűbb.

Egy érdekes kérdés még:

Jártam már úgy, h Fótújfalun szálltam fel a vonatra, ott nem lehet jegyet venni, nincs pénztár, az út 16 km a Nyugatiig kb. 25-30 perc. A vonaton nem jött a kaller a Nyugatiig ezért nem volt jegyem. A karámőr mellett amúgy a régebbit lobogtatva ( Mezőberény-Fótújfalu amivel mentem) átjutottam, de ha történetesen nincs nálam jegy illetve tüzetesen megnézi és észreveszi ,h hoppá van akkor mi történik? Elhiszi vajon, h nem jött a kaller és nem tudtam venni? Hogy ellenőrzi, h hol szálltam fel? Mondhatom azt, h Alagimajornál ami közelebb van ( Egy fóti kocsmába tértem be a vonatig és ott ült pár ember, akik maguktól is mondták ,h nem leeht itt jegyet venni, de a kaller ad majd pótdíj nélkül sőt Alagimajornál sme lehet ha addig nem jön akkor kérjem onnan, az egyik el is mondta, h régen rendszeresen ingázott Vácra és bérletet csak Csörögig vett, Csörögön meg nincs jegykiadás és közel van, ha jött a kaller Csörögig a bérletet mutatta ha nem Csörögtől kért jegyet. Önkéntes kb. félárú kedvezmény. Nem követendő példa persze, szóval ahogy Öveges prof. mondaná a kísérletet otthon ne próbáljatok ki. :)

lurkó 2009.05.28. 13:55:49

@Ákibard!: Okés! Csak igy kicsit félreérthető. Mint a zsaruk amikor elmennek kidobóembernek vagy biztonságiőrnek akkor nem hatósági személyek nem léphet fel rendőrként. Tehát ha valaki főállásban jegyvizsgáló a karámnál nem az.

Ferocious 2009.05.28. 13:58:09

Nem értem, hogy mit kell ezen ennyit agyalni...

Ha háttal állt és még telefonált is, akkor pont le kell sz@rni a fejét, hadd ordibáljon, csak menni tovább szépen nyugodtan... én nem is tettem volna másképp!

n.t 2009.05.28. 17:25:34

@Adani: Fótújfalun van jegykiadás, sőt még bérletet is lehet ott venni.

Amúgy ez a kísérős dolog meg azt hiszem úgy van, hogy arra is van valamiféle jegy, legalábbis régen ezt hallottam, nem vagyok benne biztos, hogy így működne.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.28. 18:22:39

Ma én is majdnem úgy jártam, mint a poszt írója. Bementem, megmutattam a bérletem, majd akkor jöttem rá, hogy a vonat a 12-esről indul. Olyan jól van megcsinálva a karám, hogy ilyenkor ki kell menni, és újból bemenni, bár a 12-nél sosincs őr.

Ott áll, egy nő, beszélget nem is figyel. Megállók mellette, mutatom a bérletem, nem is figyel. Beletoltam az arcába, és addig tartottam, amíg nem mondta, hogy "köszönöm" :)

Adani 2009.05.28. 18:38:31

@Trimo:

Mióta? Kb. 1.5 hónapja jártam arra hát nem volt, a pénztár zárva igaz ez délután volt. Egy közeli kocsmába is mondták, h csak reggel van valameddig, amúgy a kallernál kell venni,

MTBence 2009.05.28. 19:45:59

@Ákibard!: Dehogy tarthat vissza! A kalauz a vonaton sem tarthat vissza a leszállástól, pedig az is a vasút területe. Vagy tévedek?

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2009.05.28. 20:08:49

@Ákibard!: nem tudtam, h e személyek kifelé is kérhetik. De akkor se ez a módja, bármilyen jogkört lássanak el!

Z1985 2009.05.28. 22:38:59

Az egészhez csak annyit szólnék hozzá hogy ők nem a Máv-hoz tartoznak, Máv jegyeket ellenőriznek de egy külsős cég emberei. Szép estét!

rickyramirez 2009.05.28. 23:59:59

@Adani:
Senkire nincs ráírva, hogy van-e érvényes jegye vagy bérletjegye (már ha nem jogosult ingyen utazásra), és kifelé jövet éppen ezt ellenőrzik. Tehát az őrök nem tudják, hogy jogosan vette-e igénybe a szolgáltatást, azt a jegy, illetve bérlet bemutatásával bizonyítani kell. Tehát itt fizetés és esetleges nem fizetés áll egymással szemben, csakúgy, mint a bolti példánál, és EZT ellenőrzik az őrök. Az esetleges bolti lopást pedig azzal lehetne párhuzamba állítani, hogy mondjuk valaki nem attól az állomástól, megállóhelytől veszi meg a jegyét, ahol felszállt, hanem egy későbbi helytől. Az az említett eset, amikor valaki nem a tényleges utazás hosszára vált jegyet vagy bérletet, örök jelenség, ilyen mindaddig lesz, amíg nem lehet mindenkiről pontosan tudni, hogy hol szállt fel és le.
Mellesleg ha nem tűnt volna fel, saját magaddal kerültél ellentmondásba, hiszen azt mondod, hogy arra lehet hivatkozni az ellenőrzéskor, hogy csak kikísérünk valakit (ez a rendszer bevezetésekor hosszú ideig okozott egyeseknél felháborodást, hogy nem mehet ki jegy nélkül a peronra), pár sorral előbb pedig egyetértesz azzal, hogy jogosan nem engednek be valakit, ha nincs jegye. Ez ellentmondás. Egyébként nem lehet erre hivatkozni, nem engedhetik be a jegy nélküli személyeket.

rickyramirez 2009.05.29. 00:07:31

@Dee_:
Ha vannak kapuk, és "működik" a beléptetés, akkor van őr is. Valakinek mindig ott kell állnia, és igen, az a dolga, hogy átnézze a jegyeket. Az, hogy éppen telefonált, az lehet, de biztos vagyok benne, hogy nem a következő napi programot beszélte meg a barátnőjével, hanem szolgálati ügyben beszélt.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.05.29. 07:59:13

Kedves "nincs joga ott tartani" emberek: A jogaitokat tudjátok. Meg a másét is. A más kötelességét is. De a magatokét tudjátok-e? Amúgy jogotok van. Bekussolni.

@rickyramirez: "megvetetni vele.
3. Ez a legfontosabb kérdés: honnan a fészkes fenéből tudhatja a beléptetőkapus őr, hogy valaki melyik vonatra és főleg hol szállt fel? Akkor mindenki azt mondja, hogy Kelenföldön szállt fel, és ha addig megúszta ellenőrzés nélkül, akkor legfeljebb kifizeti a legkisebb távolságra szóló jegyet, oszt jó napot. Ennek így van értelme?"

A kaller sem tudja, hogy hol szálltál fel a vonatra. Épp elegen ki is hasznáják. Sz*rjon sünt az összes...

Ferocious 2009.05.29. 08:34:29

@chipetke: Igazad van! Majd ha te is elkussolsz végre, akkor mi is megtesszük... addig meg húzzál haza és ott osszad az észt te gyökér!

Adani 2009.05.29. 09:04:18

@rickyramirez:

Akkor ha én ki akarok kísérni valakit akkor vegyek egy 90%-os jegyet a legközelebbi állomásig?

Mi van ha fenthagytad a vonaton? Akkor is max. kérek egy 90%-os jegyet a legközelebbi állomástól

ZBR 2009.05.29. 11:14:44

@Adani:
És akkor pedig megkérdezi, hogy mi alapján vagy jogosult a 90%-ra...

A kikísérés egyébként úgy működik, hogy ezt a körülményt jelzed a karámőrnek...

Adani 2009.05.29. 11:57:55

A karámőr viszont nem vizsgálhatja a kedvezményre jogosultságot csak a jegy meglétét. Ha pl. diákjegyed van akkor nem kérheti el ( nem is szokta) a diákigazolványt, h megnézze tényleg jogosult vagy-e rá ez a kalauzok dolga. Ahogy a 90%-os kedvezményt sem, Egyébként nem érdekes a dolog mert gyakorlatilag az őrök 99%-a úgysem néz semmit vagyis teljesen mindegy mit csak mutass valamit. Egyszer jártam úgy, h tüzetesen vizsgálta a Kecskemét-Békéscsaba jegyemet A Keletiben, kb. 8 mp múlva visszaadta, h köszönöm. Volt jegyem ,csak nem azt mutattam fel. Egyébként úgy zajlott, h mentem kifelé mutattam neki, erre szólt ,h adjam oda megnézné közelebbről. Ok odaadtam közben karámon kívülre mentem. Megvártam ameddig visszaadja és tovább. Tegyük fel kiszúrja, h nem jó. Mit csinál? Visszazavar a karámba? Hiszen már kívül voltam. Tegyük fel nem várom meg ameddig nézi hanem továbbmegyek.

Ákibard! 2009.05.29. 12:46:21

@MTBence:
"Dehogy tarthat vissza! A kalauz a vonaton sem tarthat vissza a leszállástól, pedig az is a vasút területe. Vagy tévedek? "

Sajnos tévedsz. Elvileg a jegyvizsgáló is visszatarthat, ha nem vettél jegyet és nem fizetsz helyszíni pótdíjat illetve nem vagy együttműködő az utasleadási lappal kapcsolatban.
Más kérdés, hogy sokan nem tartják vissza, hanem csakl egyszerűe lerakják, ha már nem fizet.

Az a baj, hogy mindenki túlságosan is tisztában van azzal, hogy nekem szabadságjogom van, nekem jogom van ehhez meg ahhoz meg amahoz, de azt elfelejtik, hogy a MÁV-nak joga van a jogos bevételét beszedni, akár hatósági segítséggel is.

Ákibard! 2009.05.29. 12:49:38

@Ferocious:
Te meg ne legyél fasz szarparaszt, ez nem a BKVfigyelő, ott lehet elmegy a fikázás, itt viszont igyekszünk némi színvonalat tartani.

Igenis neked jogaid vannak, emeleltt kötelességeid is, és amíg a kettő nincs egyensúlyban addig célszerű lenne csendben maradni.

De mint tudjuk mindig az rikácsol a legjobban akinek a háza ég...

A karámos rendszer ellen is nagy százalékben nem a rendszeres bérletvásárlók tiltakoztak hanem a bliccelők.
Nekem minden hóban megvan a bérletem és nem is olcsó 9 ezer forint, mégsem nagy munka elővenni. Nem állok meg, már előre előveszem felmutatom és megyek is tovább.
Szerintem akinek van érvényes jegye ugyanezt megtenni nem egy nagy mutatvány.

ZBR 2009.05.29. 13:44:25

@Adani:
Danikám, a jogosultságodat bármikor ellenőrizhetik. A pénztárnál is.

Amúgy nem, nem zavar vissza a karámba. Sőt, ha vészféket húzol és leszállsz előbb a vonatról, majd jól elfutsz, akkor se fogja kérni a jegyedet. Kezded érteni?

n.t 2009.05.29. 14:41:54

@Adani: Hát szerintem mindig is volt, az mondjuk valóban lehetséges, hogy csak reggel van, meg valamikor délután, azt nem említetted mikor jártál arra, én erre válaszoltam: "ott nem lehet jegyet venni, nincs pénztár" mivel ez nem így van.

Girhes Joe 2009.05.29. 17:34:15

ZBR: ilyeneken de sokat agyaltam egyetemista koromban, hogy amikor épp nincs személyvonat, miért is ne mehetnék haza gyorssal vagy IC-vel, aztán a megfelelő helyen meghúzva a vészféket, le lehetne szállni és észrevétlenül el lehetne futni, főleg sötétben... :) de sose tettem meg, nem voltam elég vagány hozzá, meg hát tahóság is lenne a többi utassal szemben.

ZBR 2009.05.29. 21:27:58

@Gergő77:
Meg ha tényleg a vészfék húzogatása nemzeti sport lenne, akkor a járműveket gyakrabban kéne javításba utalni. Ha pedig SOK járművet SOKKAL GYAKRABBAN kéne javítani, mint ahogy az ciklusrend szerint szükséges lenne, akkor előbb utóbb a vonalon közlekedő járművek száma megcsappanna, lenne heringezés, kimaradó vonat, késett vonat, satöbbi...

Ha azt akarod, hogy egy vonat álljon meg ott, ahol egyébként nem tenné, PÉNZÉRT megoldható legálisan :D

Adani 2009.05.29. 21:40:37

@ZBR:

Hogyan lehet legálisan megoldani? Én csak olyanról tudok, h a szolgálai menetrendet ha tudsz szerezni akkor látod, h hol fog megállni ténylegesen ahol a menetrend nem jelöli pl. kereszt miatt vagy szolgálati okokból. Itt elvileg hivatalosan nem lehet se le se felszállni ,de h leszállsz és elmész akkor nem szoktak szólni érte, elvégre kár nem éri a vasutat emiatt.

Esetleg ha jóban vagy némely állomás személyzetével akkor lehet, h direkt neked nyomnak egy megálljt a jelzőre így megáll a jelzőnél te meg leszállhatsz, de sztem nem sok esély van rá, mert később elővehetik őket, h miért nem adtak bejáratot mikor minden feltétel megvolt rá.

ZBR 2009.05.29. 22:47:58

@Adani:
Csak kérni kell. Meg fizetni. :D

Ákibard! 2009.05.29. 22:59:36

@Adani:
Szolgálati menetrend fent van a mav.hu-n.

Amúgy pedig létezik olyan, hogy menetrendtől eltérő vonatmegállítás fizetni kell érte, van díjszabási ára.

Adani 2009.05.30. 09:09:51

@Ákibard!:

Ezt nem is tudtam, és mennyibe kerülne ha teszem azt egy IC-n kérném, h álljon meg mondjuk Mezőtúr és Szolnok között Kétpón?

De ha ez működik akkor miért i nem lehet egyes vonalakon bevezetni a feltételes megállókat, az utas szól a kallernak, h ott akar leszállni és ha van le vagy felszálló megáll a vonat amúgy nem. Időt nem spórolnak vele, mert az állomásokon bevárja az indulási időt, de üzemanyagot igen. Sőt késést is be lehetne hozni, vagy lehetne faragni belőle, olyanokat mindenképp, h egy megállón szokatlanul sokan vannak és idő ameddig felszállnak.

Szolgálati menetrendet és volt, h tudtam szerezni ismerősöktől, akiknek a családjában van pl. mozdonyvezető. Ebben minden jelölve van az összes személy és tehervonat sőt még az is, h hová mikor ér be és melyik állomáson jár kitérőbe. Ezt böngészve pedig lehet olyat találni, h menetrend szerint nem áll meg itt meg ott a vonat, de a forgalmi és szolgálati okokból igen ezt pedig néha jó tudni, ugyanis ott is leszállhatsz ( fel nem mert ugye a jegyed onnan fog szólni és a kaller megbüntet, mert ott nem szállhatsz fel.

ZBR 2009.05.30. 13:44:26

@Adani:
"A vasút nem vállalja a helyjegyköteles és a pótjegyköteles vonatok menetrendtől
eltérő megállítását." - IC-vel nem játszunk.

Amúgy 4000 Ft a vonatmegállítás.

Ez egy dolog, de ha megnézed, nem olyan gyakori az alkalmazása, a feltételes megállás csak kis sebességű mellékvonalakon működhetne, mert a felszállót hiába veszed észre akár a 60-nal haladó vonatról, nem tudsz már megállni neki. Meg aztán amikor sötétből előlép és írja a panaszt...
Nem jelent akkora megtakarítást az egész, sem időben, sem energiában. Majd, egyszer, a jövőben talán lehet ilyet csinálni...

Adani 2009.05.30. 17:17:23

Pont mellékvonalakon lehetne csinálni. A felszállás jelzésére is van megoldás több is, csak nézzünk szét nyugatabbra. Olcsó megoldás egy mozgásérzékelős lámpa a megállóba ( vandálbiztos) ki kell írni ,h a felszállási szándékot úgy kell érzékeltetni ,h kiállsz a peronra a lámpa ezt érzékeli és felkapcsol ebből látja a vezér, h van ott valaki és megáll. Lehet egy gombot kitenni ami egy jelzőt működtet megfelelő távolságban megnyomod akkor kiadja a megálljt mondjuk 10 percig utána visszaáll zöldre.

Ahol komolyan gondolják a mellékvonalakat ott meg van jegykiadó automata minden kis megállóban ami egyben infopont is, bedobod a pénzt kiadja aj egyet egyben jelzi is ,h felszálló van, sőt van infópont is rajta amivel kapcsolatba lehet lépni a legközelebbi állomás személyzetével lehet információt kérni ,h hol jár a vonat mikor ér oda stb.

Egyébként, h mást ne mondjak buszoknál is működik a dolog, a puszta közepén lévő megállóban sem áll meg a busz ha nincs ott senki, ott is jelezni kell valahogy a felszállási szándékot pl. inteni a busznak meg kiállni a peron szélére, h észrevegyen. Ott is lehet panaszt írni, h nem vett fel a busz mert az esőbeállóban álltam stb. ,de nem fogják komolyan venni. Azt is tudja mindenki, h a menetrendben jelölt érkezéshez képest ilyen helyeknél kicsit előbb kell érkezni (5-6 perc) mert ha kihagy pár megállót hamarabb ér oda és a menetrend szerinti indulást a nagyobb pályaudvarokon fogja csak bevárni.

Történetet hallottam a régi időkből, h valahol a Dunántúlon volt egy olyan eset, h volt egy orosz laktanya ahová rendszeresen vonatoztak vissza a ruszki katonák és pont két állomás közé esett kb félúton mindkettőtől sokat kellett gyalogolni, ezért szinte mindig vészféket húztak vagy kifeszegették a Bzmot ajtaját és leugráltak. Akkor ott az ügyeletes vasutas bement a laktanyába a parancsnokhoz majd némi vodkázás után megállapodtak ,h ha szólnak a katonák a kalauznak a vonat meg fog állni a laktanyánál.

boroskóla 2009.06.03. 11:59:53

mé nem vesztek jegyet, azt nem értem

scooby doo 2009.06.06. 21:57:08

Volt jegye, csak a kaller inkább telefonált.
süti beállítások módosítása