Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Olvasónk Kertakalján szokott felszállni a vonatra. Normális pénztár nincs, jegyet csak a kocsma mellett lehet kapni, de ott sem minden fajtát. Kiegészítő jegyet a kalauznál lehet venni, de nála se mindig. Valaki szó nélkül kiadja, de olyan is akad, aki egyből büntetne. Az utas a rossz tájékoztatásra is panaszkodik:

Kedves MÁV-figyelő!

A Budapest Monor viszonylatnak jócskán "van sajtója" nem épp pozitív összefüggésekben.  Magam is viselem annak következményeit, hogy 4 éve ezen vonal egyik állomásának közelébe költöztem. Vecsés-Kertekalja (a vonat-szleng szerint csak "Torzsafalva").  Nevezett megálló érdekessége, hogy nincs MÁV pénztár, de a kocsma másik oldalán vasúti jegyet is lehet venni.

Vagy nem. 

Ebből is adódott már néhány érdekes beszélgetés a jegykezelőkkel.  Némelyik azt mondja, ha nem kapok pont olyan jegyet, amilyen kell (tehát a jegykezelőnél valami kiegészítőt hozzá kell vennem ...), akkor inkább majd a vonaton vegyek jegyet. Nos erre a másik jegykezelő meg azt mondja, hogy mivel nem vettem a pénztárban jegyet ezért jegy + 2000 Ft lenne a fizetendő...

A másik már komolyabb nehézség a tájékoztatás hiánya!  Monorról Kertekaljáig menetrend szerint 13 perc a menetidő ...amiből a laikus utazni szándékozó arra gondol, hogy mondjuk a vonat el nem indulásáról a MÁV már 13 perccel korábban értesült, tehát nem lenne nagy kunszt ezt az információt megosztani a tudatlan néppel. Kertekalján a helyzetet tovább rontja, hogy nincs közvetlen kapcsolat a MÁV-val, a bemondást Vecsésről kapjuk.

Múlt vasárnap reggel próbáltunk beutazni (tőlünk 9:52-kor kellett volna indulni a vonatnak), midőn hosszas várakozás után 10:25-kor jön a lesújtó hír: kábelszakadás miatt a vonatok menetrendje bizonytalan.  Ez már önmagában is elég lesújtó volt, majd ezután jött a hab a tortára, miután megpróbáltuk a jegyet visszaváltani, a pénztáros ezt simán megtagadta.  Többen elmentek, de gondoltam, hogy nem kéne ezt annyiba hagyni ... Erre a hölgy közölte, hogy ő nem MÁV pénztár ... visszafizetés csak Vecsésen van, a főnöke megtiltotta, hogy visszafizessen és további badarságokat mondott.

Még vasárnap írtam egy emailt a MÁV-nak panaszt emelvén a tájékoztatás elmaradása és a vissza nem váltás miatt.  Erre kaptam egy emailt, melyben közölték, hogy

"Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg."

eltelt egy hét válasz nélkül, ekkor küldtem egy másik emailt, melyben jeleztem, hogy ezekszerint elég komplex kérdést tehettem fel, mert egy hét nem volt elegendő a válaszadásra. (Most már a 9. megválaszolatlan napnál tartok.)

Persze a blogot olvasgatva, ez a tapasztalatom tényleg csak egy apró szösszenet, aminél vannak sokkal komolyabb kérdések. Persze azt is hozzátenném, hogy a komoly kérdések gyakran ilyen apró oda nem figyelésekből alakulnak ki.

Üdv, Micimackó

Címkék: közlekedés máv vonat vasút utas panasz jegy kalauz pénztár tájékoztatás észrevétel


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr771291860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.08.06. 07:47:43

Kedves Micimackó!

Első körben tisztázzuk, Nektek a kocsmapénztárban kell jegyet vennetek, ne hidd el a "jegykezelőknek" hogy ha nem kapsz megfelelő távúat, akkor nála kell venni. Ahol pénztár van, ott minden esetben ott kell megvenned a jegyedet, különben jogos a pótdíj.
Akárki akármit mond, ez így van, ne hagyd magad csőbehúzni. Vedd meg ott az 5 km-est vagy akárhányast amit ki tud adni a többi a jegyvizsgáló dolga.

A panaszzal kapcsolatban meg:
Napi 8-900 megkeresésre jó ha jut 7-8 ember, tehát ne várd, hogy fél napon belül valaki reagál. Ügyesen levágtad a levél azon részét ami jelzi, hogy a válaszadás ideje 15 nap, azaz ha tudsz olvasni akkor felesleges volt 9 nap után ismételt fricskát küldeni.

Amúgy a törvény szerint minden hivatalos megkeresésre 30 nap alatt kell válaszolni, így a 9 napot még 3x végigvárhatod hivatalosan. Vagy az Önkormányzatnak is 9 naponta küldesz levelet ha nem ír vissza? :)))))))

Adani 2009.08.06. 08:32:16

Ez így van, ha ki van táblázva, h ott kell venni akkor vedd meg ott, azt mait ad, díjmentesen kiegészítik a vonaton. Egyszer jártam így Kisszénáson az egy állomás a semmi közepén, h csak 10 km-es jegyet tudott adni, mert csak olyat kapnak, de a vonaton ingyen kiegészítik. Így is történt.

Adani 2009.08.06. 08:34:01

Apropó akkor mi van ha ki van írva, h a jegykiadás a vonat indulása előtt 5 perccel beszüntethető. Pl. Hódmezővásárhely-Népkerten így van. Aki 4 perccel előtte ér ki és nem adnak neki jegyet az vehet a vonaton pótdíj nélkül?

Micimacko 2009.08.06. 14:21:47

@Ákibard!: Persze, persze igyekszem nem hagyni magam csőbehúzni, de a kocsmapénztáros nem MÁV alkalmazott a kaller meg igen, de nekem meg utasként betéve kéne ismernem a szabályzatot (merthogy ők nem ismerik - pl. azt, hogy 10 perc késés után jogom van pótdíj és levonás nélkül elállni az utazástól). Abból a formalevélből nem vágtam le semmit - ott speciel szó sincs 15 napról, de a lehető leggyorsabbságot 3 nyelven is megígérik, ezért bátorkodtam 9 nap után érdeklődni, mert szerintem pofonegyszerű az eset ... de 6 napot még minden további nélkül tudok várni.

Hozzátenném: erős a gyanúm, hogy senkinek semmilyen következménnyel nem kell számolnia MÁV oldalon, ha nem, vagy vagy határidőn túl jön válasz.

A MÁV-nak lehet, azon is el lehetne gondolkozni, ha ennyi megkeresés érkezik, akkor valamit lehetne tenni a megelőzés érdekében. Mindenekelőtt korrektül tájékoztatni :)

Micimacko 2009.08.06. 14:25:43

@Adani: nem akarok rosszindulatú lenni a kallerek kapcsolatban (4 év alatt többmindent láttam már...), itt csak annyit: nem egységesen kezelik azt az esetet, hogy valamilyen "rész-jegyem" van, ami jelzi, hogy próbálkoztam jegyvásárlással. Szóval jegy nélkül 2000-ről indul a licit, és ebben a folyamatban a jegyvizsgáló csak jól járhat ...

Ákibard! 2009.08.06. 15:10:44

@Micimacko:
10 perc miatti visszaváltást ott tényleg nem tudnak megcsinálni. Ezek KM (korlátozott menetjegykiadás) pénztárak mi csak kocsmapénztárnak hívjuk. Az a lényeg hogy egy magánember csinálja, akit pát pénztárkezelési szabályzattal kioktattak. A jegyek sem a sajátja hanem más pénztár kezelése alatt vannak.

Ákibard! 2009.08.06. 15:12:55

@Micimacko:
Igazából a jegyvizsgáló is megérthető, mert ezek a pénztárak össze-vissza vannak nyitva. Hol nyitva hol zárva ha meg zárva nyilván pótdíj nélkül kell adnia jegyet. SOkan inkább adnak pótdíj nélkül nem vállalják be a kekeckedést mert lehet igaza van az utasnak, hogy pisilni volt a kocsmáros, és nem kapott jegyet,...
Tehát aki eltér a szabálytól az az utasnak pozitívan tér el. De javaslom, hogy ha nyitva látod vedd meg ott a jegyed.

Ákibard! 2009.08.06. 15:13:46

@Adani:
Kapnak pótdíj nélkül.
Ilyen helyek ahol a pénztáros forgalmi feladatokat is ellát. (Pontosabban fordítva, a forgalmász lát el pénztárosi feladatokat)

mildi 2009.08.06. 15:43:15

@Ákibard!: nem! nem! nem! van pénztár, és nem vett jegyet, akkor pótdíjazni fogják, és erre nem mentség, h 4perccel a vonat előtt ért ki, és a fszt-nek már nem volt ideje jegyet adni. előbb kell kiérni. ezért van kiírva, h vonat indulása előtt 5 perccel a menetjegykiadás beszüntethető. a szüszben is benne van. tehát még tájékoztatják is róla. úgy megbüntetik, mint a sicc! most képzeld el, mki azt mondaná, h csak két perccel vonat előtt ért ki az állomásra....

mildi 2009.08.06. 15:44:11

@Adani: nem. időben kell kiérni.

Micimacko 2009.08.06. 16:04:52

@mildi: nekem alapvetően nem a jegyvásárlással van a gondom, hanem a vissza nem váltással. Nem 10 perc késés miatt (ahhoz sajnos már hozzá kellett szocializálódni), hanem vonat elmaradás/bizonytalan menetrend miatt. Hozzáteszem volt már olyan pénztáros Kertekalján, aki szó nélkül visszaváltotta a jegyet, de a július 26-i hölgy bunkó is volt, nemcsak tájékozatlan

Micimacko 2009.08.06. 16:07:14

@Ákibard!: Itt nálunk semmilyen "MÁV tevékenység" nem zajlik helyben, nincs forgalmista stb. a kocsmáros van, akinek amúgy púp a hátán a jegyárusítás és a többség ennek megfelelően is áll a kérdéshez. (A féldecit meg a sört sose kell visszaváltani :)))

Ákibard! 2009.08.06. 16:13:59

@Micimacko:
Azért egy megállóhelyen ne várj többet. (Mh-en forgalmász soha nincs 1-2 nagyon ritka egyedi esettől eltekintve, Pl Szőnyben van sorompókezelés miatt).

A jegyárusítással meg nyilván a csapos főnöke jár jól, megértem ha neki púp a hátán.

Amúgy meg egy féldecit és egy 90%-ost Pestig... :D

Ákibard! 2009.08.06. 16:14:52

@mildi:
Ömmm, most gondolkodóba ejtettél, szorri ha a hülyeséget mondtam, utána fogok lesni ha hazaértem.

n@KI 2009.08.06. 16:56:46

@Micimacko:
Sajnos azok a "kiképzett" "kocsma pénztári" eladók az idők folyamán, köddé váltak, ill.már nem feleltek meg a mostani kocsmás, nagy cicis, negyszájú, elvárásoknak!
Akik most ott "dolgoznsk" minden oktatást nélkülözve, hallomásból tudnak oly. dolgokról mint MÁV, SzÜSz, stb.
A feleseket viszont jól méri !

Micimacko 2009.08.06. 17:01:03

@Ákibard!: oké jogos, aki bliccel, azt büntessék meg. DE nem mindenki 3x-os anyagyilkos és notórius bliccelő, akinél épp nincs jegy. A kallerek is sokfélék, de a 4 év gyakori vonatozásának tapasztalata, hogy a MÁV elég hatósági pozícióból kezeli az utasokat.

n@KI 2009.08.06. 17:22:22

@Micimacko:
Az arculat váltáshoz a MÁV-nak is idő kell, úgy mint az utazási kultúra kialakulásához is !Ahhoz, hogy jókedvű, fütyörésző, kalauzokat lássunk, lássuk be nekünk utasoknak is változni kéne !
Nem akarok vészjósló lenni, de nyitott szemmel járok (nap mint nap) a vonaton, szerintem hamarabb sikerül a kallereknek mosolyogni, mint a "kedves" bunkó utasokat kiirtani !?

mildi 2009.08.06. 17:51:53

@Micimacko: levettem :) csak ákit javítottam ki

Adani 2009.08.06. 17:54:37

@Ákibard!:

A TV-ben egyszer mutattak egy helyet, ahol a szomszédos vegyesboltban árulnak vonatjegyet. De ott is csak egy bizonyos volt X km-re ha tovább mentél akkor a vonaton kiegészítetted.

Vegyesboltba már viccesebb lehet. Kérném ezt az 5 üveg Borsodit a kosaramban meg elvinnék még 1 kg szilárd kenyeret is a folyékonyak mellé, meg egy diákjegyet Bp-ig. :)

A vonatindulás előtt 5 perccel nincs jegy féle pénztárnál érdekes dilemma. Elvileg ha zárva pénztár vagy nincs ugye pótdíj nélkül kell a kallernek jegyet adni. Na már most 5 perccel a vonat indulás előtt bezár, mert más dolga van. Tehát ha akkor érsz oda akkor te azt látod, h pénztár zárva jegyet nem tudsz venni felszállsz, hiszen joggal hiszed azt, h majd a vonaton veszel, hiszen a pénztár zárva volt. Azt pedig senki és sehogy nem tudja bizonyítani, h te már hamarabb ott voltál és mivel hajlandó vagy jegyet venni a szándék is megvan, ezek után aztán magyarázhatná, h milyen alapon pótdíjaz.

Az meg micsoda már ,h érjen ki az utas előbb hiszen tudni a kell. Miért kéne? Ha pl. teszem azt sosem járt az állomáson, de most vonattal szeretne hazamenni kinézi a vonatot, nincs messze gondolja, h semmi gond kis állomás biztos nincs nagy sor, a pénzt pontosan kiszámolta tehát úgy veszi ráér még. Kiszalad 2 perccel hamarabb venne jegyet, pénztár zárva.

DE hasonló eset minden kisebb állomáson fennállhat nem csak akkor ha amúgy a pénztáros a forgalmista is egyben ( Mezőberény is ilyen, és az fővonali, igaz ott két ember van és nincs kiirva, h nincs pénztár vonatok előtt), mi van ha a pénztáros elmegy mert pl. nagydolga van és 10 percig bezárja a pénztárt? Aki akkor ér oda az látja, h zárva jegyet nem tud venni felszáll a vonatra és megbüntetik. Avagy nem kallere válogatja, h elhiszi-e, h zárva volt.

Ha így járnék és mondjuk mobiltelefonnal lefényképezném a zárva lévő pénztárat akkor az jelenthetne valamit? Ti mit gondoltok?

gcsabi 2009.08.06. 18:00:01

Ismét egy remek gyöngyszem, amit valamelyik hozzáértő"managger" kitalált.
Egy nagyon hülye és tipikus balkáni megoldás a kocsma-piac jegyárusítás.
Csak az utasok idegesítésére jó meg arra, hogy ne a kaller kapja a jutalékot a jegyeladás után, hanem egy kocsmáros!

mildi 2009.08.06. 20:02:34

@Adani: lenne egy fényképed egy pénztárablakról, ami mögött nem áll senki, aki jegyet adhatna. kiteheted háttérképnek, másra nem jó.
és de, időben kell kiérni. mert akkor mki azt mondaná, h azért nem vett jegyet, mert későn ért ki. hááát, sorry, ij.
egyébként (bár a szüsz lehetőséget ad rá), nem szokták bezárni a pénztárt, ált bekopogós módszer működik, és az ember belép, ad jegyet, ha egy-két egyénke megcsúszik (az utasok 99%-a ki tud érni időben), az csak pár másodperc.
a kedvencem, mikor akkor akar jegyet venni, mikor már bent a vonat, és nem ám a következő városba, á dehogy, hanem kisdecsévérre hajmásgombócon át, itt meg itt ic-vel, és hát ugye nézzem még meg azt is, hogy jó-e, amit ő az elvirán kinézett. na, ő biztos időben kiért a következő vonathoz :D

más: tudtommal amúgy km-es pénztár nem téríthet vissza jegyet. de ennek utána kéne nézni

Adani 2009.08.06. 20:19:53

@mildi:

Ha tömegesen jönnek ezzel az gyanús, de ha mondjuk egy vagy két ember jön ezzel akkor ugyan adjanak már neki ,hiszen feltételezzük már a jóhiszeműséget az utasról ha már értünk vagyunk, pláne, h hajlandó is jegyet venni, tehát nem bliccelni akar. Főleg ha nem menekül a kaller elöl hanem megvárja ameddig odaér és kér jegyet.

Micimacko 2009.08.06. 20:55:23

@mildi: hát akkor néz utána ... :) a szabályzat aszondja, hogy a kiindulási állomás köteles 10 percen túli késés esetén visszatéríteni ... és nem tesz kitételt, hogy kivéve: vegyesbolt, kocsma ... stb. Volt már több olyan pénztáros, aki SZÓ NÉLKÜL visszaadta a pénzt "esemény" idején. A vissza nem fizetéssel egyébként is a bliccelést támogatnák, mert az ominózus monori vonalon nem volt olyan, hogy egy héten ne lett volna "esemény" ami a munkábajárókat sújtotta ... Statisztikailag persze jól állunk mert az ütemes menetrend miatt nincs 30 percen túli késés, mert az már a következő vonat ideje...

mildi 2009.08.06. 21:06:38

@Adani: feltételezek én jóhiszeműséget persze, csakhogy ismerem az embereket annyira, hogy tudjam, tömegesen erre hivatkoznának, ha megtehetik, nem csak egy- kettő, mert hát akkor egy zsúfoltabb vonaton van esélye ingyen is utazni, mert a kaller egyszerűen nem fog végigérni.
nincs kivételezés. ha más ki tud érni időben, akkor az az 1% is megpróbálhatja. ha meg nem, hát, tanul belőle.
egyébként olyan állomásról, ahol van jegykiadás, nem is lehet pótdíj nélkül jegyet kiadni, mert a kallertól kérni fogják az igazolást, hogy ezt mégis így mi alapján? mit írjon rá? t. utas nem tudott időben kiérni, ezért rendes voltam vele? :)
kalauzon múlik, azt megteheti -szokták is- hogy egy táblás megállótól állít ki jegyet. ez se szabályos, de működő kiskapu. persze gyorsvonatnál, ami nem áll meg tm helyen, coki van....

más ha tömeges az utasforgalom, és a pénztáros látja, ezzel a tömeggel nem fog boldogulni, arról ő ad igazolást a kallernak, na olyankor pótdíjmentesen számol a kalauz is.

bassz, én ingyen utazom, nem kell jegyet vennem, mégis min 5perccel a vonat előtt kint vagyok, még akkor is, ha az a vonat 4.23-kor indul, pedig 2km-re lakom az állomástól....

Adani 2009.08.06. 22:11:29

@mildi:

Pedig nem lenne nagyon bonyolult. Felírja, h az utas azt állítja nem volt a pénztár nyitva. Felveszi az adatait és leadja, h nézzenek utána. Ha kiderül ,h hazudott akkor kapja a csekket ha nem akkor meg nem. Mint mikor a jegykiadó gép nem működik.

siófoki35 2009.08.06. 22:54:52

Hjja, zsírak ezek a KM-es pénztárak. Pl. Balatonarácson is mondom pultos lánynak: Kérek egy diákot Örvényesig. Mire ő átkiabál a másik pultosnak, hogy te, keress má egy diákot Örvényesig :D

Amúgy a KM nem mindig kocsmapénztár, van hogy az állomáson, pénztárban működik ilyen pl. Balatonszéplak alsó, vagy Pázmáneum.

B. széplak alsón is ki van írva hogy nem válthatnak vissza jegyet.

Micimacko 2009.08.06. 23:31:39

@Adani: a kallerek ennél sokkal egyszerűbbek és gyorsabb megoldásokra hajtanak. Egyszerűbb beszedni a büntit, mint körmölni, jegyzőkönyvezni stb... aztán, ha az utasnak van kedve, akkor menjen reklamálni. Persze gondolhatod, ott is hogy intézik az ügyeket, ha egy vacak emailre se tudnak válaszolni ...

Micimacko 2009.08.06. 23:42:41

@siófoki35: Itt nincs kiírva, hogy ne adnák vissza ... de fogyasztóvédelmileg azért elég necces, hogy veszel valamit, ami visszaválthatatlan. Persze a MÁV az állam az államban. Itt nem egyszer eljátszották már, hogy kimaradt a vonat. Amúgy biztos vagyok benne, ha a felsővezetők fizetése a pontossághoz lenne kötve. akkor hamar megtalálnák a megoldást. De nekik is érdekük, hogy a következményeket vigyék csak az utasok magukkal ...

Micimacko 2009.08.06. 23:53:42

@mildi: A jóhiszeműség persze kell, tudom én is, hogy az utazó népek nem angyalok és az "adj egy százast és elintéztük" megoldáshoz is KÉT résztvevő kell ... De az a helyzet, hogy nem blokkolóórás helyre járok dolizni, ettől még bosszant a késés. A vonaton beszélgetve azért megértem azoknak az indulatát, akik a főnökükkel kerülnek nehéz helyzetbe a sok késés miatt. De családban is volt, aki jócskán belekésett egy vizsgába a MÁV miatt - panaszra mehet Szent Péterhez ...

MTBence 2009.08.07. 01:23:15

Csak egy észrevétel:
Nem helyből kapják a tájékoztatást. Viszont legalább kapják, s nem zsákbamacska-szerűen várják a vonatot. Az elővárosi forgalomban ismerek olyan magas utasforgalmú megállóhelyeket, amiken nemhogy tájékoztatás (Rákosliget), hanem még esőbeálló sincs (Rákoscsaba), vagy ha van, akkor csak a peron egyik oldalán (Rákoscsaba-Újtelep). Ilyenkor két lehetőséged van: várod a vonatod ott, ahol van esőbeálló, s ha meglátod, hogy jön átszaladsz előtte a másik oldalra, vagy várod a szakadó esőben tájékoztatás nélkül. És még az milyen meglepő, amikor a kerítéssel kettéválasztott tájékoztatás nélküli megállóhelyen várod a vonatot, s egyszer csak észre veszed, hogy a helytelen oldalra érkezik!
Ákibard?

Adani 2009.08.07. 07:15:01

@MTBence:

Ilyen Mh. Gödöllő állami telepek is. Csak a jobb oldalon van egy kis esőbeálló a bal oldalt semmi. A drótkerítésen meg átmászni se egyszerű.

Ákibard! 2009.08.07. 08:02:20

@Micimacko:
Nem visszaválthatatlan...

Micimacko 2009.08.07. 09:20:28

@Ákibard!: Szerintem se ... csak akinek vissza kellett volna váltani, ő úgy gondolta öntörvényűleg, hogy márpedig ő nem fogja. Amúgy átsétáltam Vecsésre, ott mindjárt csak a felét akarták adni mert ugye ő már nem kiindulási állomás és 5 km-es viszonylatot leutazottnak akart tekinteni. Természetesen szabál az szabál, tehát olyasmi nem játszik, hogy az adott időszakban ha akartam volna se tudtam volna azt a 1,5 km-t vonattal megtenni ...
Amúgy nem azt panaszoltam,hogy nem volt vonat (én is jóhiszemű vagyok, tehát elhiszem a kábelvágás tényét, hanem CSAK annyit kértem, amit a MÁV szabályzat biztosít, de aznap a kocsmaszabályzat volt az erősebb.

Micimacko 2009.08.07. 09:33:54

@MTBence: tájékoztatás ügyben maradjunk annyiban, hogy technikailag ki van építve, hogy Kerteklaján lehessen tájékoztatni. Nagy ívben tesz a MÁV a tájékoztatásra ... Késést 10 percen belül be se mondanak, de van hogy 20 perccel később közlik, hogy "a vonat technikai okok miatt kimarad" ... Persze mit vársz a végeken, a múltkor a Nyugatiban is jó móka volt, amikor a vasutasok se tudták, hogy mikor és honnan indul a monori, merthogy annyit késett befelé és annak a szerelvénynek kellett volna indulnia. Hülye laikus utasok meg olyat kérdeztek, hogy akkor a fél órával később induló szerelvényt miért nem lehet elindítani? Hát azt nem lehet- tudtuk meg a vasutasoktól...

gcsabi 2009.08.07. 09:56:49

@Micimacko:
Valószínüleg azért, mert a fél órával későbbi vonat egy harmadik szerelvénye lesz, így már minimum még két vonat szerelvényfordulója bukik, esetleg a személyzet szolgálati idelye miatt, valamelyik vonat megáll valahol az útvonalon, mert a mozdonyvezető nem viheti tovább.
Az alb....ott menetrendek késéseit sajnos így nem lehet korrigálni.
A 10percen belüli késéseket nem is kell bemondani,mert sok esetben a késés nagy részét behozza mire beérkezik.

Adani 2009.08.07. 09:59:32

@Micimacko:

Ennél csak a Keletiben sokszor eljátszott össznépi játék a jobb mikor a nagy tábla előtt áll mindneki, mert pl. a békéscsabai vonatnál nem írják ki honnan megy. 10 perc múlva indul vágányszám nuku. Mikor kiirják akkor pedig megindul a tömeg össznépi futóverseny, sőt a MÁV arra is ügyel, h ne legyünk egyedül hiszen a nagytábla alatt remek társasági életet lehet élni megbeszélve a leendő utastársakkal az élet nagy dolgait. Pl. azt ,h mi a tökért nem lehet hamarabb kiirni a vágányt, a közös téma is megvan a MÁV anyázásában. :)

Micimacko 2009.08.07. 15:21:06

@Adani: ez nem Keleti sajátosság, ilyet a Nyugatiban is elővezetnek ... akkor érdekes, amikor a 9-ről a 16. vágányra irányítják a monori indulást ... és tevékenyen hozzájárultak a 21. sz- népvándorláshoz ... :)

kispista2 2009.08.07. 15:52:14

@mildi: "

bassz, én ingyen utazom, nem kell jegyet vennem, mégis min 5perccel a vonat előtt kint vagyok, még akkor is, ha az a vonat 4.23-kor indul, pedig 2km-re lakom az állomástól...."

Ingyenélő seggfejek pofáznak másoknak arról, hogy mennyivel korábban érjenek ki az állomásra és fizessék ki a vonatjegyet, amely bevételből az ingyenélők is utazhatnak

gcsabi 2009.08.07. 16:57:15

@kispista2:
Miért jó primitív bunkónak lenned?

Ákibard! 2009.08.07. 20:16:31

@kispista2:
Tudod barátom, azok az "ingyenélő seggfejek" nap mint nap többezer utasért vállalnak felelősséget, köztük jópár ilyen abortuszmaradékért mint te.
Azzok az "ingyenélő seggfejek" fél lábbal a sírban fél lábbal a börtönben vannak, és mégis szarért-húgyért dologznak.

Azok az "ingyenélő seggfejek" legtöbbje normális fizetésért cserébe leadná a szabadjegyét, mert lewgtöbbje nem is hazsnálja csak munkábajárásra amit ugyebár a munkáltató amúgy is fizetne.

Konklúzió: Tahó paraszt állat vagy.

n@KI 2009.08.08. 11:40:02

@kispista2: "ingyenélő seggfejek"-hez, csak annyit, h. azon kellene elgondolkodni, a mindenkori kormányunknak, h. miért kell a jócskán a Magyar nyugdíjak felett kapó Német, Francia Stb..(uniós) 65 év felettieknek ingyen utazási kedvezményt adni ??
Nagyon megkapó mikor mosolyogva mutogatják valamely igazolványukat! Telik a Magyar adófizetők pénzéből. Félre értés ne essék, nem a MÁV adja ezt a lehetőséget, hanem mi állampolgárok a kormányon keresztül!
Arról nem beszélve,h. a "menekültek" 90% kedvezménye nem nyomja ki a Kínai maffia szemét ? Persze más meg NEM nevezhető népcsoport is szinte alanyi jogon jár 90%-al!!?
Viszont a dolgozó Magyar embernek igenis jegyet kell váltani, mert máskülönben megbüntetik, megalázzák, megölik ! Ilyenek a szabálok !"A szabál, az szabál!"

n@KI 2009.08.08. 11:41:53

@kispista2:
Egyébként egyet értek Ákibard!-al !
Tahó paraszt vagy !

Micimacko 2009.08.10. 17:34:36

@Ákibard!: Akkor második körben jelezném, hogy a 15. megválaszolatlan nap végefelé járunk ... amúgy valóban kint van az oldalon, de a 3 nyelvű válaszban nincs benne, hogy a lehető leghamarabb, de legkésőbb 15 napon belül ...

Ákibard! 2009.08.10. 17:41:14

@Micimacko:
A törvény 30 napot ír elő, gondolom a 15-öt nem tartották be sokszor (amire nem is kötelezi őket semmi, csak ilyen belső vállalás volt).
Ha 30 nap után nincs válasz akkor van a baj...

Amúgy a sztrájkok idején úsztak el nagyon, mert sajnos a "Kurva tetves anyátok sztrájkoló vasutasok" tartalmú leveleket is emg kell válaszolni. (Pontosabban a végefelé ezekre már nem reagáltak.)

Micimacko 2009.08.11. 00:02:07

A vasutasok állítólag Angliában úgy sztrájkoltak, hogy minden utasítást betartottak. Az nálunk is igaz, hogy van mindenféle törvény, de az is (nem magyar specialitás!), hogy jogot szolgáltatnak és nem igazságot ... Tehát feltételezem, ha lesz válasz, az a MÁV-nak megnyugtató lesz,a jegyvásárlási anomáliák meg megmaradnak a közönségnek ... Amúgy a bérlet 20 beutazás árával egyenlő és mivel nem minden nap és nem mindig vonattal megyek, így marad a "kocsmázás" :)

Adani 2009.08.11. 07:23:42

@Micimacko:

Itt is úgy kellett volna. Ha minden szabályt betartottak volna akkor egy vonat sem indult volna el, vagy ha el is indult volna a céljához tuti nem érkezett volna meg.

Micimacko 2009.08.15. 13:14:39

@Ákibard!: csak jelezném, hogy a 3. hét is eltelt válasz nélkül, igen, tudom ez még nincs 30 nap, de az automatikus válaszon túl többre nem futotta a MÁV-nak, pedig nem anyáztam, abszolút szalonképesen megkérdeztem, hogy akkor most mi is lenne a teendő??? Amúgy tudok olyanról, aki ugyanezen okból kifolyólag írt, és már kapott élő embertől választ, ami csak arról szólt, hogy majd lesz válasz, de neki sem lett.
süti beállítások módosítása