Olvasónk Kertakalján szokott felszállni a vonatra. Normális pénztár nincs, jegyet csak a kocsma mellett lehet kapni, de ott sem minden fajtát. Kiegészítő jegyet a kalauznál lehet venni, de nála se mindig. Valaki szó nélkül kiadja, de olyan is akad, aki egyből büntetne. Az utas a rossz tájékoztatásra is panaszkodik:
Kedves MÁV-figyelő!
A Budapest Monor viszonylatnak jócskán "van sajtója" nem épp pozitív összefüggésekben. Magam is viselem annak következményeit, hogy 4 éve ezen vonal egyik állomásának közelébe költöztem. Vecsés-Kertekalja (a vonat-szleng szerint csak "Torzsafalva"). Nevezett megálló érdekessége, hogy nincs MÁV pénztár, de a kocsma másik oldalán vasúti jegyet is lehet venni.
Vagy nem.
Ebből is adódott már néhány érdekes beszélgetés a jegykezelőkkel. Némelyik azt mondja, ha nem kapok pont olyan jegyet, amilyen kell (tehát a jegykezelőnél valami kiegészítőt hozzá kell vennem ...), akkor inkább majd a vonaton vegyek jegyet. Nos erre a másik jegykezelő meg azt mondja, hogy mivel nem vettem a pénztárban jegyet ezért jegy + 2000 Ft lenne a fizetendő...
A másik már komolyabb nehézség a tájékoztatás hiánya! Monorról Kertekaljáig menetrend szerint 13 perc a menetidő ...amiből a laikus utazni szándékozó arra gondol, hogy mondjuk a vonat el nem indulásáról a MÁV már 13 perccel korábban értesült, tehát nem lenne nagy kunszt ezt az információt megosztani a tudatlan néppel. Kertekalján a helyzetet tovább rontja, hogy nincs közvetlen kapcsolat a MÁV-val, a bemondást Vecsésről kapjuk.
Múlt vasárnap reggel próbáltunk beutazni (tőlünk 9:52-kor kellett volna indulni a vonatnak), midőn hosszas várakozás után 10:25-kor jön a lesújtó hír: kábelszakadás miatt a vonatok menetrendje bizonytalan. Ez már önmagában is elég lesújtó volt, majd ezután jött a hab a tortára, miután megpróbáltuk a jegyet visszaváltani, a pénztáros ezt simán megtagadta. Többen elmentek, de gondoltam, hogy nem kéne ezt annyiba hagyni ... Erre a hölgy közölte, hogy ő nem MÁV pénztár ... visszafizetés csak Vecsésen van, a főnöke megtiltotta, hogy visszafizessen és további badarságokat mondott.
Még vasárnap írtam egy emailt a MÁV-nak panaszt emelvén a tájékoztatás elmaradása és a vissza nem váltás miatt. Erre kaptam egy emailt, melyben közölték, hogy
"Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg."
eltelt egy hét válasz nélkül, ekkor küldtem egy másik emailt, melyben jeleztem, hogy ezekszerint elég komplex kérdést tehettem fel, mert egy hét nem volt elegendő a válaszadásra. (Most már a 9. megválaszolatlan napnál tartok.)
Persze a blogot olvasgatva, ez a tapasztalatom tényleg csak egy apró szösszenet, aminél vannak sokkal komolyabb kérdések. Persze azt is hozzátenném, hogy a komoly kérdések gyakran ilyen apró oda nem figyelésekből alakulnak ki.
Üdv, Micimackó