Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Miért kell egy kapucínerért 810, és kávéért 840 forintot fizetni? –Olvasónk levelében talán ez az egyik legfontosabb kérdés. Értem, hogy aki nem hoz magával enni és innivalót, az fizessen többet, na de nyolcszoros árat?

Tisztelt MÁV-figyelő!
 
Ma olvastam egy bejegyzést, ami egy szegedi IC-ről szólt. Ez adta meg a végső lökést, hogy leírjam egy (sarkosan vizsgálva) két élményemet. Nem csak a MÁV-ról van benne szó, hanem a DB-ről is.
 
Július 28-án utaztam a barátnőmmel Prágába a Jan Jesenius EC-vel (Budapest-Keleti - Hamburg Altona). Több dolog szúrt szemet az odaúton. Az egyik a magyarországi pálya siralmas állapota. A vonaton (amit a büfékocsi kivételével a DB adott) láthattuk, hogy mennyivel haladunk. Párkányig nem volt kiírva, de érezhettük, hogy lassan megyünk. Ez persze csak kekeckedő probléma. Az igazi pofon már valahol Szlovákiában jött. Egy pirszinges srác tolt egy bevásárlókocsit, arról árult kávét, üdítőt. Felrémlett gyermekkorom meghatározó élménye, amikor nemzetközi gyorsvonattal mentem Szolnokra - azon is volt ilyen. Mellettünk ült két felvidéki magyar, az egyikük kért egy kávét, amiért 2,5 eurót fizetett.

Ezt akkor még nem tudtam, a párom pedig fölajánlotta, hogy fizet egy kávét, ha már hajnali háromkor keltünk. (Itt jegyezném meg, a BKV éjjeli közlekedése is furcsa volt.) Megkérdeztem a pincértől, hogy mennyi egy kávé. Kérdésére elárultam, hogy forintban kívánok fizetni. Jött a válasz: 840 forint. Nem kértem. Prágáig szentül hittem, hogy a pincér le akart húzni, aztán odakint apám felesége mondta, hogy neki 810 volt a kapucínere. Ezen akadtam ki teljesen. Ha már valaki fölszáll egy vonatra, miért kell vagyonokat fizetnie egy kávéért? Budapest belvárosában sem tudok olyan helyet, ahol ennyi pénzt kérnek el egy kávéért. Tudom, nem voltam rákényszerülve, de bántott. Azután elgondolkodtam, hogy mikor ment az euró ennyire föl, mikor volt 336 forint egy euró. Szerintem soha. Pláne nem aznap. Ezzel szerintem fölösleges a MÁV-hoz fordulni, de az olvasók véleményére kiváncsi vagyok.
 
A másik, ami vonatkozik a levél elején említett posztra: a klíma. Odafelé már Vácon sikerült lefagysztani valamennyi izületemet. Brutális klíma volt, tüsszögtünk, fájt mindenünk tőle. Érthetetlen volt, hogy hajnalban minek ennyire hűteni a vonatot.
 
 
A hazaútnak kevesebb hátulütője volt. Az egyik kocsiban nem működött a klíma, ami a délutáni prágai induláskor elég kellemetlenül hatott. Ahogy sétáltam, láttam, hogy kevesen ülnek ott, de ők nagyon izzadnak. Azt hittem, hogy a német vasúttársaságnál ilyen nem fordulhat elő egy nemzetközi vonaton, még akkor sem, ha "csak" Keletre megy. Azt még megemlíteném, hogy habár a büfékocsit a MÁV adta, nem volt magyar nyelű újság, holott a vonatn nagyon sok magyar utazott (és gondolom utazik rendszeresen - a kedvezményes jegyek miatt).
 
Másnap jöttek haza édesapámék, ők sem úszták meg. A MÁV olyan helyre adta ki a pótjegyüket, ami nem volt a vagonban.
 
Gondolom, hogy a vasúti közlekedés máshol sem fenékig tejfel. De azt gondoltam, talán egy EuroCity-n találkoznak az utasok elvárásai a vasúttársaságok kínálatával. Nem feltétlenül.
 
Üdvözlettel: 8y


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr421296449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.08.08. 14:45:18

Én ugyanezen a járaton 1 kávéért 72 CZK-t fizettem :) , míg a Jaroslav Hasek EC-n 30-at. Egyik sem olcsó. Mondjuk a Jeszenszky János EC talán az egyik legjobb ezen az útvonalon.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.08.08. 14:59:28

Bp. Keleti - Szob szakaszon Rákospalota - Újpest és Vác között 120 km/h, Vác és Szob között 100 km/h a tempó. Szerintem annyira nem rossz az.

Ákibard! 2009.08.08. 15:04:17

"az fizessen többet, na de nyolcszoros árat?"

Ha mutatsz nekem eghy helyet, ahol 810/8= 101 fortinért helyedbe viszik a kávét és bögrében adják oda mindezt egy frekventált helyen meghívlak egykávéra.

(Vagy megint a bulvár a 8x-osság?)

Igen egy drágább helyen 5-600 egy kávé. Nem a magyar pénztárcához szabják az árakat. Ez van.

fda 2009.08.08. 15:09:32

Szabad rablás megy mindaddig, amíg van, aki kifizeti az akármekkora magas árat.
Én most egy nem túl elegáns strandétteremben tapasztaltam a balatonon, hogy 1 dl szénsavas üdítőért 120 forintot kérnek. Ezen az áron a két és fél literes flakont, amit kb. 290-300 forintért lehet megvenni bármely halandónak (ő lehet, hogy olcsóbban szerzi) 3000 forintért, azaz bárhogy szépítjük, TÍZSZERES áron adja el. Legálisan megteheti. Addig a percig, amíg így is sorban állnak a hevenyészett pultjánál.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.08. 15:16:51

@Ákibard!:

Ha nem tudod mi az a bulvár, minek emlegeted? Kezd mát tele lenni a zsákom ezzel a hülye hozzáállásoddal. Kávézóban ittam már 100-120 forintért kávét (frissen főzött) amit kihoztak, cukrot és tejszínt is adtak hozzá. Ehhez képest nyolcszoros ár.

Azért, mert te nem ittál ennyiért kávét, nem jelenti azt, hogy más se ivott.

68nyara 2009.08.08. 15:25:05

Azt azért elmondhatná valaki, hogy a Nyugatiban mitől kerül majdnem annyiba (295) a kis nesstea, mint máshol a nagy?

Ákibard! 2009.08.08. 15:37:25

@BKV figyelő:
1) Attól, hogy nagy "blogger" (hoppá mlyen leírva) vagy még nem nagy újságíró, az FN sem tesz azzá.

2) Mivel te láthatóan nem tudod mi a bulvár bemásolom ide:

"A bulvársajtó gyűjtőfogalom, a populáris, felszínes, egyszerűsített gondolati tartalmakat közvetítő, esetleg szenzációhajhász médiatermék jelzője, amely sajátos eszközeivel az azt közvetítő médiaközeg hivatott növelni. "

Na sikerül párhuzamot vonni a bulváros megnyilvánulásaid és a bulvár fogalma között?

Akár azt is írhattad volna, hogy 20x-os áron adják a kávét mert az egyik barkácsáruházban a múltkor 40-ért adta az automata a kávét.

Ne hidd, hogy passzióból mondom, komolyan már szánalmas olvasni a bevezetőket, alapból olyan dolgokon lepődsz meg ami full alap egy kapitalista rendszerben. A kóla az aluljáróban 260 ft a keleti büféjében 300 a büfékocsiban 400. Ez van. A teszkóban a 2 literes kóla 280 a keletiben meg a félliteres.

Szenzációhajhászás. Ez a bulvár. Vedd észre. És ne oktass olyanról ki amiről neked sincs fogalmad.

KolompárRómeó 2009.08.08. 15:41:00

Szolgáltatás, kész. Minden annyiba kerül, amennyit fizetnek érte. Ha nem kelne a cucc, akkor olcsóbb lenne. Sajna nincs mit ezen kiakadni.

Hamburg Niendorfban a görögnél 4.20 a korsó sör. Rohadt drága, de ha nem menne, olcsóbb lenne. Berlin keleti részén ugyanez a sör 2.20. A fizetőképes kereslet határoz meg mindent.

Kivéve a magyar "virtus". A szegedi LIDL-ben UGYANAZON termék, mint Hamburgban, 30-40%-kal drágább. Hiába na, a német szegény, a magyar meg gazdag...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.08. 15:55:06

@Ákibard!:

Nagyon jól tudom mi az a bulvár, a probléma azzal van, hogy te nevezel bulvárnak olyat, ami nem az.

Nyolcszoros ár, még akkor is, ha te ezt nem látod be. Ez egyáltalán nem bulvár, nem szenzációhajhászás, ez barátom a valóság.

"komolyan már szánalmas olvasni a bevezetőket"

Nagyobb szánalom ennél a vasutat védő összes hozzáállásod. Mintha fizetnének érte, úgy véded ezt az adófizetők pénzén működő pénznyelőt. Mindenki más, aki neked ellent mer mondani és kritizálni meri a vasutat, azt te leköcsögözöd, faszozod, mert a vasút szent, és sérthetetlen.

Erre a továbbiakban én nem vagyok kíváncsi. Kérlek ne olvasd a blogot többet.

dontals 2009.08.08. 15:55:13

Mindezt én is saját magam tapasztaltam, de 2 éve már. Úgy látszik sok minden nem változott...

A közelünkben ülő hölgy úgy meglepődött, mikor a kis házi parasztos termosztátból kiszivattyúzták neki a kis műanyag pohárba azt a fél pohárnyi barna színű valamit és elkért valami horribilis árat (már nem emlékszem pontosan mennyit), hogy egyből magára is öntötte a felét zavarában. Elképesztő. A kis (szerintem tescóból lopott) kocsi pedig kész röhej.

Bármennyire gáz és alpári ez az egész, és bármennyire egyértelmű ennek arcátlan (már-már tolvajlás) jellege, amíg minden vonaton van néhány ember, akit ezzel a szar szolgáltatással át lehet verni, addig így marad. Sajnos a máv még nem fogta fel, hogy minőségi utasellátó szolgáltatással ő is profitálhatna, de nem baj. Nem ez az egyetlen hiányosságuk.

A pálya állapotát szintén meg tudom erősíteni. Mi is érzékeltük és angol turisták a közelünkben is. A magyarországi pályaszakasz egy katasztrófa (másodlagos szerintem,, hogy papíron ez 100 km/h, mert a gyakorlatban max. 50). Nem sokkal jobb a helyzet Szlovákiában sem, de Csehországban olyan, mintha 2-3-szor gyorsabb lenne a vonat. Ez van.

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2009.08.08. 16:00:36

Tényleg felesleges ezért postot írni. Aki nem akarja nem veszi meg. Ha megvette akkor meg kár sírni rajta. :)

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2009.08.08. 16:03:56

@dontals: szép nagy termosztát lehetett, ha több pohárka kávé is belefért :]

dontals 2009.08.08. 16:04:20

@matyi10:
Legalább 4 probléma volt felvetve a postban:
- minősíthetetlen bevásárlókocsis büfé
- klíma
- pályaállapot
- pótjegy.
Mindegyik külön írást is érdemelt volna, csodálkozom, hogy egyesek nem értik miért elfogadhatatlan ez...

Greg Sanchez 2009.08.08. 16:04:42

Szerintem meg érdemes, mert ez felháborító, ha közvetlenül nem is a MÁV árulja, de vonaton. Fogyasztóvédelem témaköré, ennyi.

dontals 2009.08.08. 16:06:39

@qnadam:
Miért, szerinted mekkora egy termosztát? Legalább egy liter. És mennyit tesz egy pohárba? Még egy fél decit sem. 20 adag simán kitelik belőle. 20*800= 16.000 azt csókolom. Mehet vissza pihenni, több dolga úgyse lesz ilyen tarifával.

bla 2009.08.08. 16:14:18

az áron kár vitázni, mert azt tényleg a kereslet-kínálat határozza meg. inkább a szolgáltatás minősége a kérdés. mert ha van egy kényelmes büfékocsi, ahol lehet beszélgetni, olvasni, dolgozni, stb. akkor bőven megér annyit egy kávé.

inkább az a kérdés, hogy mikor látja be a MÁV, hogy a szolgáltatásához az is hozzátartozik, hogy nem tirpák bevásárlókocsis büfé van a vonatokon, hanem igazi kávézó, ahol van wifi, újságot lehet venni, társasjátékot vagy könyvet lehet kölcsönkérni.

Káposztakukac 2009.08.08. 16:14:30

@Ákibard!: figyeljél, mert a srác korából adódóan megfelelő önbizalom hiányában igen érzékeny a kritikára:D ezt csak aképpen képes feldolgozni, hogy letilt az amúgy minden tekintetben a középszerűséget is csak alulról súroló, bulvár színvonalú blogjaiból:) itt-ott megcsillan ugyan az invesztigatív újságírás meglepően színvonalas bejegyzések formájában, de ahelyett hogy erre hajtana rá a srác, inkább kirak minden szart, hogy legyen forgalma a blogjának.

jah, igen, 800 ft egy kávéért tényleg sok, de azért ne a szakközépiskolai büfé árával vessük már össze... budapesten is van olyan hely, ahol egy kicsit jobb kávé kompozícióért ezreket is elkérnek. most akkor ahhoz képest olcsó?

Ákibard!_V2.0 2009.08.08. 16:15:06

@qnadam:
Vanbnak vonatok ahol valóban termoszban hozzák a kávét. (Nem termosztátban :D )

De egy fél éve a Dacián rendes vasalt fehér inges pincér tálcán hozta a lefőzött kávékat. Mondjuk ÖBB étkezőkocsi volt, osztrák személyzettel...
Azért mégis elegánsabb volt így felszolgálva mint egy kocsin tologatva.
De pl a Railjeten helyben főzik, ott asszem olyan 3-3,5 Euro egy kávé. Nomeg amikor lefőzi belengi az egész kocsit a kávéillat gerjesztve a kávévásárlási lázat :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.08. 16:22:25

@Káposztakukac: @Ákibard!_V2.0:

"Egy pirszinges srác tolt egy bevásárlókocsit, arról árult kávét, üdítőt."

Ugyan az az 50 forintos iskolai kávé volt 800 forintért. Nincs fehér ing, csak egy pirsziges csávó és egy bevásárlókocsi, termoszos kávéval.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.08. 16:24:24

@Káposztakukac:

Nem a kritikára, a nagyképű okoskodó hülyékre vagyok érzékeny. Kritikát szívesen veszek, csak ahhoz meg kell ütni egy szintet. Ákibard nem kritizált, fikázott. Nagy különbség.

Innentől csak a témához írjatok, ellenkező esetben Áki nyitja nektek az ajtót.

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2009.08.08. 16:25:51

@dontals: a termosztát ritkán éri el az egyliteres térfogatot, de legalább nem is alkalmas folyadékok tárolására. ha például vizet öntesz bele, kifejezetten elromlik :P

@Ákibard!_V2.0: _termoszból_ árult kávét én is láttam már ;)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.08. 16:27:51

@bla:

Sőt, még többet is megér. De az, hogy behozza az otthonról lefőzött kávét termoszban, bevásárlókocsiban tologatja, és a rendes vasúti kocsiban árulja 800-ért, az kicsit sok.

Egy büfékocsiban ahol leülsz, beszélgetsz, repül közben az idő (bedugod a laptopot és dolgozol közben) nem sok a 800, mert írták, hogy máshol is annyi (jobb helyeken még drágább).

Itt az ár-értékkel vannak gondok.

siófoki35 2009.08.08. 16:39:29

OFF Ugyanabban a boltban ugyanazon termékből (n..aqua ásványvíz, c..a cola de még a sajátmárkás gazdaságos üdcsik is) a kétliteres és a félliteres palack majdnem ugyanannyiba kerül...

Másik keddvencem az A..i (ide járunk jól járunk) áruház ahol a félliteres üdítő csak hatosával kapható... kösz. ON

Igen, olcsóbb és jobb étkezőkocsikat szeretnénk, csókolom!!!

trainz 2009.08.08. 16:39:31

Bárki bármit mond,igenis drága.

Vegyük a MÁV kocsijain lévő szolgáltatást. Simán adhatnák emberi áron az enni-inni valót.

Tavaly a barátnőmmel Bécsből szárnyashajóval jöttünk haza és irgalmatlan árak voltak. egy jégrém(nem minőségi ,hanem vmi tescós szar:D) 5-600Ft, üdítő szintén (pick szalámitál 8 euró)
Rajtunk kívül csak nyugdíjas angol ,amcsi olasz ,német túristák voltak. Ha ketten vettek vmit összesen az egész úton.....

trainz 2009.08.08. 16:42:22

Büfékocsiban is sok. Ha egy sör nem 300-400 lenne(Kőbányai szintű) ,akkor ott vennék a vonaton,de inkább benyomok két Staroprament üvegesen 550ért...

Sokat járok Ec-IC-vel, max-2 ember van a büfében...

Kelenfke 2009.08.08. 16:47:43

@BKV figyelő: Maximálisan egyetértek veled ebben!!!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.08.08. 16:53:11

@siófoki35:

És mindig a 0,5-ös van csak behűtve, 1,5-ös nincs, pedig árban ugyan annyi (volt, hogy olcsóbb volt a nagyobb).

?aztaaa? 2009.08.08. 16:56:56

egyetértek a poszt írójával.Tudom, kapitalizmus van, mindenki anyyit kér a szolgáltatásért amennyit nem szégyel.
DE, a 800ft-os kávé nem kapitalizmus, hanem lehúzás.
EMBEREK , TEGYETEK MÁR KÜLONBSÉGET A KAPITALIZMUS, ÉS AZ ÁTBASZÁS KÖZÖTT.
Degondolom ezért kerül annyibe a kávé mert kellett a vezérkar végkielégítésére.....:)

?aztaaa? 2009.08.08. 16:59:56

egyébként ha Velenvében a Szt.
márk téren iszod 8-900ért a kávét, akkor nem sok. De egy lepukkant vasúti kocsiban....

Fehérszakál 2009.08.08. 17:24:35

Bukarestben egy 5 csillagos szállodában 2 euró volt a kávé ha a bárpultnál lévő székre ülve fogyasztottam, 2.2 euró ha a 2 m lévő asztalhoz ültem le. Külön kávé itallap volt, kb 25 féle kávé közül lehetett választani, de mindnek az ára egységes volt. Borravalót nem fogadtak el, a kávéjuk isteni volt, a kiszolgálás is. Nem presszós pohárban, hanem Herendi csészében kaptuk a kávét. Még örültem is neki, hogy Bukarestben Herendi csészével találkozom :) Ehez képest a vonaton a thermoszból öntött kávé kicsit drága.

törppapa 2009.08.08. 17:31:47

Ez nem kapitalizmus. Ez volt szocialistákból lett bunkó kapitalisták szövetsége! Voltam a "kapitalizmusban". Az IC 280-300 km/órával ment, és a 2 Euróért vett kávém nem lötyögött ki, sőt, meg sem rezzent az asztalon. Igaz, nem a MÁV, hanem a DB (Deutsche Bahn)volt az üzemeltető. A MÁV a legtöbb IC-n megszüntette az étkezőkocsit, a Budapest-Székesfehérvár utat pedig 1 óra alatt teszi meg az IC! (60 km) A MÁV-nál nem ismerik a régi viccet: Ha a kuplerájban nem megy az üzlet, akkor nem a kanapét, hanem a k...t kell kirúgni!

mokas_gizi 2009.08.08. 17:33:13

@fdavid:

Igazad van pont ez a lényeg amíg megveszik az emberek addig miért ne adnák ennyiért...!!!

Ha utazom valahová akkor viszek magammal üdítőt és szendvicset ennyi az egész, én is megvehetném a kévét 800Ft-ért de nem veszem meg, mert nem vagyok hülye és inkább mást húzzanak le ne engem...!!!

andrazs 2009.08.08. 18:22:08

OFF
@Ákibard!: "1) Attól, hogy nagy "blogger" (hoppá mlyen leírva) vagy még nem nagy újságíró, az FN sem tesz azzá. "

Ez a "blogger" nem ír le olyanokat, mint némelyik újságírónak nevezett megélhetési hazudozó. Ha nem tetszik a blog, ne olvasd, vagy csináld meg az antimávfigyelőt, ahol minden a Te akaratod és ízlésed szerint lehet :)

ON
@fdavid: Pontosan. Rendezvényen kürtőskalács 800 Ft volt, kínálták, köszöntük nem. Ekkor jöttek, hogy kettőt egy áráért??

Moszkvicsslusszkulllcs 2009.08.08. 18:22:12

A poszt írója egy a szakmában jól ismert esettel lett gazdagabb. Az a neve, hogy "negatív utazási élmény".

Néhány negatív élmény, és az utas odébbáll, megy busszal, repülővel autóval.

A MÁV fehéringeseinek nem szabad(na) hagyniuk a 840 Ft-os kávét, fel kell(ene) lépni ellene, mert nagyságrenddel nagyobb kárt okoz a büfés azzal, hogy az utas otthagyja a MÁV-ot (az az utas nem lesz többet utas).

Moszkvicsslusszkulllcs 2009.08.08. 18:26:51

A büfés tette hasonlít ahhoz, amikor a rágcsálók befészkelik magukat a gabonába, emiatt az egész raktárkészlet eladhatatlanná válik.
Ha a rágcsálók elleni védekezés evidencia, akkor miért ne kellene fellépni a piercinges ellen?

a fabritius 2009.08.08. 18:39:17

a kávén hülyeség felkapni a vizet, mondjuk ha már ilyen drága, akkor free wifit simán biztosithatnának.
a budapest prága ec viszont tényleg nálunk a leglassabb. Ibigoo, nem tudom honnan szeded a 120 km/h-t

CsabyKe 2009.08.08. 19:03:24

Az EC az drága kocsma..

Német árak vannak, mert Németföldön is közlekedik....

Annó a Bécsi EC-k közül is (amiket a MÁV csinált...) az ÖBB EC62/63 pár volt a legdrágább... A Bp - Wien EC-k is MÁR jobbak...

Az AVALA (amin a kocsma szerb) még drágább mint a Bp - Wien EC-k pedig az már nem is Beograd - Wien, hanem Praga - Beograd között jár - és még mindig drága!

dontals 2009.08.08. 20:38:39

@CsabyKe: "német árak vannak".

Hát ezzel a mondattal elkéstél vagy 10 évet, mert Németországban kb. semmi sem drágább, mint nálunk. És máshol se.
Tapasztalatból mondom. Én pl. évekig a spanyolországi nyaralásomon cseréltem le a ruhatáram egy részét minőségi ruhára (ugyanazokat az itthoni "elit" márkákat kb. harmadáron. No komment... Már rég vége azoknak az időknek, hogy nyugaton drágább)

gcsabi 2009.08.08. 20:57:45

Ezt valahol a '90-es évek elején elcseszték, amikor az utasellátót, mint ahogy több egységet is, kiszervezték önálló céggé.
Most valamilyen bérleti konstrukcióban működnek a büfékocsik. Gondolom magas bérletidíjal és amúgy is magas üzemeltetési költséggel. Jóval többe kerül egy "mozgokocsma" rezsije meg az utaztatott személyzet költségé, mint a fix helyen üzemelés. Valószínü ezekkel az árakkal kifizetődő a vállalkozás működése, nem hinném, hogy a tulaj direkt rá akar fizetni.
A MÁV oldaláról szerintem azért elhibázott ez a rendszer, mert inkább szolgáltatásbővítés ként kellene felfogniuk, nem peddig pár tizmillát bekaszálni.

humorpalanta 2009.08.08. 21:17:27

@törppapa: Kérlek szépen, azok az emberek, akikre te utaltál, azok nem szocialistákból átvedlett ... emberek. Ők soha nem voltak szocialisták.Őket csak a hatalom érdekli. Az nem, hogy milyen a rendszer.

mokkaczuka 2009.08.08. 21:17:45

Ha valaki vonattal utazik ma bárhol Kelet-Európában, annak tudomásul kell vennie, hogy lemegy a civilizáció térképéről (már ha addig ott volt egyáltalán). Föl kell készülni az útra, kajával, piával, kávéval, olvasni- és hallgatnivalóval, különben kirabolnak. Ez időtlen idők óta így van, az Utasellátó már a komcsi időkben is egy geci gengszercég volt, a hetvenes években kértél egy szaros, szikkadt rántotthúsos szendvicset meg egy sört, úgy eldurrant rá már akkor is negyven forintod, mint a picsa.

mokkaczuka 2009.08.08. 21:24:13

@Káposztakukac: elsősorban egy vonat nem "jobb hely". Mióta jár az Orient Expressz Hamburgba? Ezt az árat akkor lehetne elkérni, ha lenne egy olyan étkezőkocsi, mint a száz évvel ezelőtt játszódó filmeken, keményített damasztabrosszal, hajlongó főúrral, az asztalon apró kis hangulatlámpával, na igen, akkor el lehet kérni 800 forintot egy kávéért, de nehogy már kisköcsög töltse műanyagpohárba. Tehát igenis egy szakközépiskolai büfével kell összehasonlítani. Másodszor: a MÁV-val már annyi baj van, hogy ezt sem lehet szó nélkül hagyni. Az a pasas, aki 8 kilóért árul kávét, ezt nem tehetné a MÁV tudta és beleegyezése nélkül.

MTBence 2009.08.08. 21:26:55

Körülbelül ennyi pénzből egy rendes étkezőkocsiban kaptam egy tojásrántottát és felhajthattam egy sört! Ezt tapasztalatból mondom, mivel már volt benne részem egy Szombathely - Budapest között közlekedő IC járaton, igaz, ez még tavasszal volt. És igenis finom volt a rántotta, a hozzá adott kenyér sem volt régi, a sör pedig hűtve volt.

A postban említett mozgó árusról meg az a véleményem, hogy valószínűleg szeretett volna keresni egy kis zsebpénzt is, mivel a vonaton ekkora drágaság nincs! Főleg egy mozgóárusnál! Nehogy már az egyhetes flakonos kávé drágább legyen, mint az étkezőkocsiban a frissen lefőzött! Ilyen árak mellett nem is érhetné meg üzemeltetni a mozgóárust!

Kzsolt 2009.08.08. 23:15:13

Azért a Railjeten is elgurult a gyógyszerük ...közel 1000 FT a 0,5 L-es Pepsi.
Gyorsan kiugrottam a zaci mellé a Honi élelmiszerbe üdítőért :D

ARK-9 (törölt) 2009.08.09. 09:57:30

Kurvára egyszerű a megoldás: Ha sokallod
- ne menj vonattal
- ne vásárolj kávét
- nyiss egy "olcsón adom a kávét a vonaton" büfét

nem értem, hogy miért kell ilyen témán büfögni! Az normális, hogy a szemét tetves mocskos állat ügyvéd tizenezreket kér egy aláírásért??? Sokkal kevesebb a melója vele, mint a büfésnek a KV elkészítésével!!!

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.09. 14:10:47

"Legalább 4 probléma volt felvetve a postban:
- minősíthetetlen bevásárlókocsis büfé
- klíma
- pályaállapot
- pótjegy.
Mindegyik külön írást is érdemelt volna, csodálkozom, hogy egyesek nem értik miért elfogadhatatlan ez... "

@dontals: A büfét alvállalkozó csinálja, itt büszkélkednek vele:
www.diacell.hu/uzleteink_intercity.php
Az ár szerintem is magas, és a színvonal is khm ingadozó. Egy jobb vendéglátós cég jót tenne a vasútnak.
A klimatizálás beállítására tényleg lehetne figyelni. Azért nehéz ügy, mert a hőérzete mindenkinek más. Erre vannak azonban szép szabványok, azokat kellene betartatni. A magyar vasúton azonban oly' sok a gond, hogy ez most (sajnos) annyira nem fontos senkinek.
A pálya rendben van. Ez egy tévedés lehet. Budapest határától Vácig 120 km/h, onnan a Dunakanyarban 100 km/h. A Budapesten belüli, körvasúti rész lassú.
A pótjegy (igazából szerintem helyjegy) ügyében érdemes konkrét adatokkal alátámasztott panaszt tenni, ha tényleg így van, hiba, és csak akkor tudják orvosolni, ha megvannak a konkrét adatok.
@ Törpapa
Ha a magyar költségvetés is olyan bőkezű lenne a vasútfejlesztés terén, mint a német, akkor nem lenne Budapest - Székesfehérvár között egy óra a menetidő. Általában nem szoktam a MÁV-ot védeni, de az, hogy ennyire lerohadtak a pályák Magyarországon, az elsősorban a közlekedéspolitika döntése volt. Elsősorban közúti fejlesztésekre adtak, adnak pénzt. (Ellenpélda: Csehország)

Souriante (törölt) 2009.08.09. 16:13:37

Eszembe jutott erről a cikkről egy emlék...Franciaország, vidéki nagyváros pályaudvara. Épp csak beesek 2 perccel az első hajnali párizsi TGV indulása előtt, így nem volt időm reggelizni, sőt a pályaudvaron se, vásárolni valamit. Felmászok a vonatra a nyelvemen taposva (csilivili, TISZTA belső, az egyik leghíresebb francia designer által megtervezett bútorzat és színösszeállítás, pedig ez csak a másodosztály..) és már indulunk is. PONTOSAN - ez nem is kérdés.
Éhes vagyok mint a fene, meg álmos is. Kávé, croissant...diák vagyok ugyan, de nincs más választásom, mint a büfékocsi.
Útban felé, átmegyek egy "játszótér-kocsin", ahol az egész vagon egy oldalsó kis passzás kivételével, amit törhetetlen üvegfal választ el, színes labdákkal, csúszdával, játékokkal van tele...nagyon tetszett. Igaz: inkább itt tomboljon a kölyök, mint unalmában az utastársait őrjítse meg.
Némely kocsiban van tárgyaló (külön leválasztva) és "dolgozósarok" is, wifivel, konnektorokkal...változatos a berendezés, különféle igényekre. A klotyó is kifogástalan, van pelenkázó is.
Megérkezek a büfékocsiba (de közben is járkálnak és árulnak, sőt vannak elhelyezve ital- és rágcsa-automaták is a kocsikban), makulátlan öltözetű fiatal bárpincér, kérek egy francia reggelit (tejeskávé, vajas croissant), illő kedvességgel és mosollyal felszolgálja, még a kedvemért kis fahéjat is tesz a kávémba, mert én úgy szeretem. Diák lévén összeszorított foggal várom a számlát: meglepetésemre teljesen vállalható összeg, még egy egyetemistának is. Drágább ugyan, de ALIG több, mint a pályaudvarokon. Kicsi el is beszélgettünk, mert az akcentusomra rá szoktak kérdezni.
Összességében: az utazás nem szükséges rossz volt amit eltűr az ember, hanem maga is élmény, beleértve a szerelvényt magát is.

Álmodom...mikor fog itt tartani a MÁV?
Franciaországban a TGV immár 28 éve szolgálja az utasközönséget... pedig úgy tudom, az SNCF (Francia Államvasutak) is veszteséges...mégis folyamatosan fejlesztenek, új kocsik, új festés, új belső, új szárnyvonalak, környező országok nagyvárosainak kiszolgálása, stb. Úgy tapasztalom, a galloknál nagy hangsúlyt fektetnek a kötöttpályás közlekedésre: nagy távolságon a fapadosok, városon belül pedig az autó helyett igyekeznek valódi alternatívát nyújtani. Biztos tudják, miért teszik ezt...

mokkaczuka 2009.08.09. 16:56:48

@Souriante: Na tessék! Pedig a franciák is nagy trógerek, nem kell őket félteni. És mégis!...

8y 2009.08.09. 18:29:09

@ARK-9: Igazad van, a megoldás, hogy nem utazok vonattal. Viszek magammal, de kérlek: nem egy szabolcsi szárnyvonalon utazok, hanem egy EuroCity-n, engedtessék már meg, hogy ne vigyek a hátizsákomban egy fél büfét. Miért kell ilyenről írni? Nem is tudom, honnan vettem a bátorságot, hogy írjak erről. Legközelebb elküldöm előtte Neked, hogy ellenőrizd le.

A másik: vita van az árról. Nálunk a volt gimimben a büfés évekig adott ugyanilyen kávét, ugyanilyen termoszból, ugyanilyen műanyagpohárba, nagyjából 80 forintért. Jó, tejszínnel 90 Ft. Szóval, reális a 10-szeres ár - szerintem.

De örülök neki, hogy reagáltatok a levelemre, köszi mindenkinek!

cso zsi 2009.08.09. 20:31:21

@Ibigoo: Tegnap írtad: Újpest és Vác között 120 km/h, Vác és Szob között 100 km/h a tempó.

Tegnap kétszer sikerült megtapasztalni, hogy Gödig-Vácig vagy a pálya, vagy a menetidő hosszabbodott meg.
Fél óra késést mindkét irányban mivel lehet magyarázni?
Este a szerelvényen az áram többször is elment, gyerekkori emlékeimben élnek még a (metróhoz hasonlóan) vészvilágítási lámpák.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.08.09. 20:48:21

Kezdjük az elején: Igen, van bevásárlókocsi jellegű mozgóbüfé sok vonaton, de csak a hagyományos étkező / büfé kocsi mellett. Ugye ott terített asztal, éttermi jellegű szolgáltatás jár, tűrhető minőségben.

Az, hogy a bevásárlókocsis rendszerben megoldják: Ne kelljen odamenned se, nem árkedvezményt indokol, hanem inkább felárat. Pl. azért, mert ehhez több kávét kell lefőzni, mint ami elfogy, stb.

Ergo az árakat ne a középiskolai büféhez hasonlítsd, ahol nincs ülőhely, hanem a szállodai szobaszervízhez, ahol ugyan lenne ülőhely, de mégis kihozatod a kávét, stb. Na, ilyen helyzetben nem lesz olyan gyakori a 100 forintos kávé.

cso zsi 2009.08.09. 22:58:17

@TheElf: Némi különbséget vélek felfedezni egy porcelánkancsóból porceláncsészébe töltött kávé, és egy termoszból papírpohárba nyomkodott barna víz között.

Drága kávét ittam az osztrák autópályán 2 euróért (vagy 2,50-ért)
A méreten meglepődtem, kevesebb volt a csésze alján, mint egy hazai rokonomnál.
De az íz, és a hatékonyság az rendben volt. Mintha magam főztem volna.


A félliteres, és a másfeles üdítő közti árkülönbözet egyébként sok helyen ilyen furcsa.
Mintha a csomagolás kerülne többe, mint a tartalom. Lakótelepi üzletláncnál is 230-240 a feles, 300-340 a másfeles.

1116001 2009.08.09. 23:05:37

@cso zsi: Fél óra késés nem a pálya hibája!!
A pálya igenis jó állapotban van más fővonalhoz képest, egy-két lassújeltől eltekintve. A magyar szakaszon szándékosan van belassítva a vonat, mivel a Párkányi érkezés és indulás időpontja kötött, valamint a Keleti pályaudvari indulás és érkezés időpontja is a véges kapacitás miatt.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.09. 23:44:02

@cso zsi:
"Mintha a csomagolás kerülne többe, mint a tartalom. "

Nem mintha, hanem tényleg így van... Célszerűség és a piacpolitika is ezt diktálja. Maga a trutyi amit gyártasz nem sok pénz ellenben a falkon amit külső cégtől szerzel be...

8y 2009.08.10. 01:05:03

@TheElf: A szállodában nem egy korombéli szakmai gyakorlaton tespedő lazagyerek hozza föl a termoszt. Persze nem kötelező nála venni, de jellemző volt, hogy két vagy három ember ült a büfékocsiban. Hazafelé amőgy három cseh hölgy elég gazdag lehetett, ha le tudták magukat ott inni... de ez csak... hagyjuk.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.08.10. 01:12:32

@8y:
"de jellemző volt, hogy két vagy három ember ült a büfékocsiban."

Úgy nagy általánosságban nem szoktak többen lenni.
Még ha szexy bögyös csaj a pincér akkor sem.

Adani 2009.08.10. 10:12:49

Hát igen ,a kávé annyi amennyi, de hát nem kötelező megvenni és vihetsz otthonról is. Egy nagyobb rendezvényen ( koncert pl.) is aranyárban adnak dolgokat, és sokszor még otthonról sem lehet bevinni kaját vagy piát, ezért kénytelen vagy ott megvenni. Voltam a Forma1-en kint a Hungaroringen na ott pl. lazán elkértek 2500 ft-ot egy gyrosért 600 ft-ot egy Cappy-ért meg 900 Ft-ot egy 0.33dl-es Heinekenért. De hát nem kötelező megvenni és bizony van, aki kifizeti. 2 éve a ferihegyi reptéren a terminálon ettem egy kb. 500 ft-os szendvicset ami sima zsömle sonkával sajttal. Mennyi is lehet a költség amivel kerül? Max. mindennel együtt 30-40 ft. Egy átlagos büfébe olyan max. 100 ft-ért szokták adni. ott meg 500%-ös szorzót tesznek rá, de hát ameddig van ,aki megveszi.

Alkotás mánia 2009.08.10. 16:49:02

Kicsit unalmas a kommentekben azt olvasni,hogy a MÁV hibája.Semmi köze hozzá,Ő csak bérel egy büfékocsit és kész.Semmi beleszólása hogy, ki mit és mennyiért árul benne.Abban viszont igazatok van,hogy a nevét adja hozzá.
A vasút színvonala országosan is olyan katasztrofális,hogy az egészen le kellene húzni a rolót és újra építeni/szervezni az egészet.Sajnos évek óta köze sincs a valódi szolgáltatáshoz és ez nem is célja.Minél jobban leamortizálnak valamit annál olcsóbban lehet privatizálni.Az igazgatóságban hangzott el az egyik fehéringes szájából:"Ha a vonatok meg ez a sok hülye vasutas nem lenne,akkor egész jó hely lenne ez".Ilyen mentalitással viszonyulnak mindenhez.
A büfékocsik színvonala valóban siralmas a személyzete meg a nyilvános wc-ben is szégyelni való lenne/tisztelet a kevés kivételnek/.Az éttermi kocsik színvonala az EURONIGHT-okon egész jó.Az ár mindkettőben hasonlóan magas.A koszos,gyűrött nadrágos beszélni sem tudó valaki a bevásárló kocsival pedig kritikán aluli.Igazat kell adjak a posztolónak abban,hogy egy nemzetközi viszonylatban közlekedő magasabb komfort fokozatú vonaton ez megengedhetetlen.Valóban nem kötelező igénybe venni a szolgáltatást,de ha felszáll egy külföldi egy ilyen tróger MÁV feliratú büfékocsiba és egy kisebb vagyont ott hagy két "szendvicsért" meg valami üdítőért akkor az egész országról formál véleményt.
Külföldön az állam fejleszti a vasutat és nem ad a cégnek egy forintot sem.Nálunk a cégnek ad több milliárdot és fejlesztésre nem költ egy forintot sem.A csehek 200km/h-ra tesztelik az egyik mozdonyuk,ami azt jelenti,hogy 200km/h-val járható pályájuk van.Messze leköröztek minket.Nálunk Biatorbágy és Tata közt 160km/h-val járható a vágány de a fradis mozdonyvezetők nem szeretnek ide jönni mert életveszélyes a berendezés.Magam is úgy vagyok vele,hogy jobb szeretem ha lassabban megy a vonat mert 100-ról jobb megállni mint 160-al csapódni a másik vonat végébe.Nem emberi hibából, hanem mert két fajta berendezés van össze tákolva és nem igazán működik rendesen.Almásfüzitőn az egyik előjelzőben kiégett egy izzó még évekkel ezelőtt és azóta még nem volt a MÁV-nak pénze kicserélni.
Ha lehetne akkor először a biztosító berendezést/az felel a biztonságért/ cseréljék le az egész országban és utána emeljék a sebességet.

Ákibard! 2009.08.10. 16:58:14

@utazóbagoly:
"Nálunk Biatorbágy és Tata közt 160km/h-val járható a vágány de a fradis "

Jó lesz az Biatorbágy-Móvárnak is...

Kisjuhasz 2009.08.10. 23:24:08

Elolvastam a kommenteket és elég egysikúak.Én elég jól ismerem a büfékocsik világát.Az ott dolgozók nagyrésze alkalmazásban áll.Elég sokat utaztam a Budapest Keleti-Bécs vonalon közlekedő Wiener Waltzer En on és mindig a büfékocsiban.Az ott dolgozó pincérnők és pincérek mindegyike beszélt legalább németül,vagy angolul.A kiszolgálással soha nem volt bajom és udvariasságban sem volt hiány soha.Valaki irta feljebb hogy mondig 2 embert lát egy ilyen kocsiban.Akkor az én szemem káprázott valószinűleg amikor fullosan tele tömött étkezőkocsiban utaztam.És nem egyszer.A bérlő megköveteli az alkalmazottaktól hogy tisztán tartsák a kocsikat.És nem kell mondanom de szúrópróba szerű ellenőrzések is vannak.Mivel jómagam is a vasútnál dolgoztam,igy volt szerencsém látni azt is amikor a kisorozott büfékocsik alkalmazottai a szabadnapjukon is a kocsin pakoltak,takaritottak,vagy éppen átpakoltak másik kocsira.Lehet őket szidni,de semmiképpen sem az árak miatt.És a végére egy személyes sztori.Pont Bécsbe menet történt hogy egy úr /német/jól bekajált ,bepiált.És fizetés nélkül leszált Bécsben.Szegény Büféslány nem hagyhatta ott a kocsit,és rendőrt sem tudott hivni.Erre is gondolni kell,mert ezeket a károkat rajtuk húzzák be.Na ennyi lenne.

Alkotás mánia 2009.08.12. 18:07:39

@Ákibard!: Nem tudom te merre jársz de az egyesen biztos nem.Különben tudnád,hogy Győr-Hegyeshalom 130-as.Győr-Tata közt pedig 140-es.Tatától lenne 160-as Pestig de Biatorbágy-Pest között egymást követik a lassújelek.Szóval csak Tata-Biatorbágy közt lehet 160-al menni.

Ákibard! 2009.08.12. 18:33:46

@utazóbagoly:
Ponthogy az egyesen járok...
Elárulod, hogya hogyan gázoltunk 160-nal a Tata előtti ívben ha csak 140-es a pálya?
És miért fékez Nagyszentjánosnál 160-ról a Railjet, ha csak 140-es a pálya?

Persze én hiszek neked feltétel nélkül...
De akkor kérlek szólj a VPE-nwk is hogy rossz a nyilvántartásuk ugyanis ott is Hegyeshalom-Tata 160, Tata-Biatorbágy 140.
(Nem mondom, Móvárral én is tévedtem, de hogy Győr-Hegyes 130 legyen, na neee... Lébény fele viszik nagysebességű próbára a kocsikat, (176 km/ó) vicces lenne ha 130-as pályán tennék meg....!! )

Alkotás mánia 2009.08.13. 11:23:54

@Ákibard!: Befejeztem a vitatkozást veled.Úgy látom te mindenkinél mindent jobban tudsz.Bár azt nem értem miért 130-ra van megadva a fékszázalék Győr-Hegyes közt de te biztos tudsz rá valami jó magyarázatot.

Alkotás mánia 2009.08.13. 11:31:49

@Ákibard!: Ha nem vagyok túl indiszkrét és ha nem veszed tolakodásnak akkor elárulod melyik szakágnál vagy?Én a startnál.

Redzs 2009.08.13. 12:22:45

Nekem múltkor középfülgyulladásom lett a máv IC ultrafagyasztásos szolgáltatása miatt, egy hétig fel se bírtam kelni, olyan beteg lettem tőle. köcsög máv

Ákibard! 2009.08.13. 22:18:21

@utazóbagoly:
"Bár azt nem értem miért 130-ra van megadva a fékszázalék Győr-Hegyes közt de te biztos tudsz rá valami jó magyarázatot. "

Mert a Halberstadtiak csak 130-ra vannak megfékezve ha Giganttal viszed őket...
Ha Taut kapsz gépnek akkor 140-nel mehettek, giganttal csak 130.
Ha jól emlékszem írásbelit is adnak róla.

Ákibard! 2009.08.13. 22:29:05

@utazóbagoly:
Nem vagy indiszkrét.
Nem vagyok vasutas, csak közel állok a tűzhöz :-)
Amolyan érdeklődő, aki be van épülve... :P
Vannak ismerőseim, meg nem vagyok rest utánanézni dolgoknak, főleg ami érdekel.
Amúgy Győrbe járok egyetemre azért 1x-2x megfordulok arrafelé... :D
Meg gépen is utaztam már párszor ("pááárszor") a 130-at pl. innen tudom, mi is 130-al szöttyögtünk végig, mert tau helyett gigantot adtak...

A személyszállítási témák meg önszorgalomból, meg érdeklődés... Meg a Starttal vagyok kapcsolatban pl. eTicket ügyén. (Fejlesztések)

Meg egyszer közlekedésmérnök leszek, vasút szakirányon :D Nem titkolom, csak én nem MÁVfigyelős kommentek aláírására használom ezt a "titulust", ahogy láthattuk itt egyszer... :D :D

Majd egyszer a Starthoz szívesen elkerülnék, mondjuk egyetem után...

Kopi3.14 2009.08.14. 18:00:04

@BKV figyelő:
Csak a te érettségizett okos fejednek kiemelem:"amit a büfékocsi kivételével a DB adott"

Innentől kezdve nem csak bulvár, hanem egyenesen fos, hazguság ami tőled ömlik, a kritikai érzékenységed meg végképp nulla. Felnőhetnél már, rengetegszer mondtuk a stílusal rengeteg baj van, de te képtelen vagy minőségi újságírásra. Nem műszaki végzettségűként képes vagy egetverő baromságokat megállapítani-lásd Hévet a Stadionokjig csak a felsővezetéket kell kihúzni és kész- a kritikát nem viseled el. Ezt a kalap szart nem olvasom tovább, párolódj magadban, a sok okossal osszátok csak az eszet egymásnak, hátha több lesz belőle, s javítani is tudtok magatokon, mert a rendszeren nem, az tuti. Nem kell kitiltanod, nem írok ide többet, egyik blogodra sem.

Alkotás mánia 2009.08.16. 14:52:08

@Ákibard!: Ezek ismeretében ezután szívesen folytatok veled "vitákat" vasúti témákban,de arra megkérlek,hogy többé ne akarj belőle kioktatni.Lehet,hogy nekem nem lesz mérnöki diplomám és talán soha nem kerülök közel a tűzhöz.Viszont 7 éve vagyok kalauz és a párom is mozdonyvezető.Szóval ami neked hobbi az nekem a munkám és tapasztaltam már ezt-azt amit kívülálló ként te nem fogsz.Ne vedd sértésnek de nincs valami jó véleményem a vasút mérnökökről.Remélem te olyan mérnök leszel aki tényleg ért is a vasúthoz nem csak amit az egyetemen hall.

Ákibard! 2009.08.16. 22:46:42

@utazóbagoly:
Hehe. Nem szokásom senkit kioktatni. Amit tudok azt tudok, arról nyilatkozom, amiről nincs pontos fogalmam, ahhoz hozzáteszem, hogy úgy tudom, vagy valami hasonló...

Elismerem, a tapasztalat az mindennél több, amit az egyetemen tanítanak, az lóf_sz... :( Ezért mondtam, hogy amit tudok, azt saját érdeklődésem, és kitartásom eredménye, az egyetemen lényegében annyit hallottunk a témáról, hogy a vonatnak vaskereke van és gurul...

Azért kíváncsi vagyok mennyi vasút szakos közlekedésmérnökkel hozott össze eddig a sors, hogy olyan rossz véleménnyel vagy róluk, de persze a vélemény szabad ma Magyarországon...
Vagy szimplán azt a nézetet képviseled, hogy akinek diplomája van az élből segghülye, de a semmittevésért százezreket kap? Mert akkor kicsit gondolj bele, hogy az én korosztályomnál minimum az egy de inkább 2 diploma... Namindegy...

Azért kíváncsi lennék mi lett volna a válaszod, ha azt mondom, startos dolgozó vagyok... :)

Mindegy nem sértődtem meg csak nem szeretem, amikor valaki az egyetem miatt támad...
Amúgy a tűzközelség cégközeliséget jelentett. HA jegyvágó vagy tudod mi az eTicket. Na annak fejlesztésén, javításán szorgoskodok, kívülálló, de szabályokat ismerő szemmel vizslatom, immár másfél éve. (Mondjuk úgy, végigkísértem a születéséig :) És a MÁV-Informatika, majd később a Start talált meg engem ezügyben és nem fordítva. Feltűnt nekik a külsős létemre hozzáértés, szakmai kritika.)
Rengeteg hiba volt benne ugyanis még a kiadás előtt 7-8 hónappal, de ugyebár a tesztidőszak ezek kiszűrésére való.
Namindegy.

Amúgy röviden tömören, nem irodista leszek, nekem mozgalmas meló kell irodában megőrülök... Majd elválik. 3 év múlva megkereslek, és beszámolok mire vittem :P :))

Alkotás mánia 2009.08.17. 15:24:59

@Ákibard!: Ha azt válaszoltad volna,hogy startos vagy akkor megkérdeztem volna melyik telepállomáson és milyen munkakörben.Nincsenek előítéleteim a diplomásokkal szemben.Magam is szemezgettem a vasút mérnökivel de az én bizonyítványaimmal nem igazán van esélyem.Nem támadni akartalak csak azt mondtam,hogy remélem végre te értelmes mérnök leszel.Ugyanis akik most vannak elég buta döntéseket hoznak általában és nem hajlandók meghallgatni a véleményünket.Pedig nekünk kell/kellene végrehajtani amit kitalálnak.Jó lenne végre valaki aki tényleg kapcsolatot tart velünk.

petrusxx 2009.08.20. 05:49:03

@utazóbagoly: valószinü hogy a te tapasztalataid a gyorsokra és belföldi ic ken volt neked és a párodnak mert bécsbe (s onnan tovább) menő EC/N -t vonatok mennek annyival. bár nincs sok tapasztalatom s nem is kötekedő a szándékom, de komáromig a raijet kijelzője ingázik a 140 és 160 között komáromtól győrig kb fixen rajta van a 160 on. bár csak ez a vonat írja ki de többi ienen is (jóesetben :) ugyanennyi a menetidő. s a máv oldalán lévő sebeséges térkép is ezt monnya, bár ez nem jelent semmit xD www.mav.hu/mav/terkepek.php