Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Nem keresték az eltűnt csomagot

 2009.09.13. 12:20

Sok „siker sztorit” olvashattatok már a vonaton fejeltett, majd később megtalált táskákról. Olvasónk is a vonaton felejtette a táskáját, csak a leszállást követően vette észre, hogy nincs nála. Természetesen azonnali telefonálgatásba kezdett, de a csomagot a MÁV addig nem volt hajlandó megkeresni, míg a vonat be nem áll a végállomásra. Pedig, ha azonnal felhívják a kalauzt (ahogy az lenni szokott), és az utas megmondja neki, hol utazott, egyből meglett volna a táska:

Kedves MÁV-figyelő!

Július 29-én Ferihegy 2-re indultam, persze BKV-val. Első lépésben a KöKi-re szerettem volna kijutni, de a Deák térnél kiderült, hogy a kék metró nem közlekedik a Deák és a Nagyvárad tér között. A pótlóbuszok akkor kezdtek indulgatni a 9-es megállójából, de annyian vártak rá, hogy az elsőre esélyem sem volt feljutni. Mivel sok időm nem volt gatyázni, gyorsabb megoldást kerestem. Elmetróztam a Nyugatihoz, ahonnan szerencsére pont indult egy vonat, ami megállt Ferihegynél.

A kalauztól felszállás előtt még meg is kérdeztem, hogy az amúgy Záhonyba tartó 6102-es vonat megáll-e Ferihegynél. Az utolsó kocsi utolsó előtti fülkéjébe telepedtem le, ahová perc perc múlva a kaller is beült. A nagy melegben levettem a kis hátizsákom, és az ülésre tettem, miközben én állva az ablakból néztem kifelé. Kőbánya-Kispestnél valaki még beült hozzánk, akivel a kalauznak akadt valami papírmunkája, gondolom megbüntette (nem igazán figyeltem). Ferihegynél bőröndömet áthúztam közöttük, leszálltam, majd csak a buszmegállóban vettem észre, hogy a hátizsákomat a vonaton hagytam.

Rögtön hívtam a MÁV-ot. A hölgy azt mondta, hogy csak akkor lehet bejelenteni a táska elvesztését, ha a vonat beért Záhonyba, hisz akkor tudják ellenőrizni, hogy leadta-e valaki. Nem akarta megérteni, hogy én pár óra múlva elhagyom az országot, nincs időm megvárni, míg a vonat eldöcög a végállomására. Hajthatatlan maradt, így lakótársamat mozgósítottam. Ő egy csomó pénzt eltelefonált a következő napokban, de csak annyit tudott meg, hogy sehol sem adták le a hátizsákom.

E-mailezésbe kezdtem a MÁV-val, abban bízva, hogy a kalauz biztos rögtön észrevette az ottmaradt táskámat, mikor visszatért a fülkébe. És le kellett adja Záhonyban. A válaszukban azt írták, hogy Záhony állomásnak nincs telefonszáma (!), de ott nem adták le a hátizsákom. Akkor vajon hogy érték el őket?

Hazatérve Budapestre személyesen elmentem a Nyugatiba, hogy elkérjem a kalauz elérhetőségét, hátha emlékszik valamire. A forgalmi irodába irányítottak, ahol éppen váltás volt, így várakoztam pár percet. A ki-be járkáló vasutasok kortól függetlenül nagyon közvetlenül hellóztak nekem is. Már a forgalmi irodában is számítógépen tárolják az adatokat, így a kért információt csak azért nem tudták megadni, mert sok adatot hanyagságból nem visznek be a rendszerbe, például az én vonatom adatait sem. De továbbküldtek egy másik helyre a Nyugatin belül, ahol a kézi regiszterben benne kell legyen minden.

Komoly keresgélés után egy szigorú hölgyet találtam, aki - miután előadtam a kérésem - erősen ingatta a fejét. Ugyanis nem adhat ki ilyen információt nekem, hivatkozott a szakszervezetre, meg a szabályokra stb. De ha írok e-mailt nekik, akkor úgy megadhatják a kalauz nevét, számát, vagy az enyémet neki! Nem voltam rest, írtam is. Válasz nem érkezett. Írtam másodszor, eredmény ugyanaz.

Ezek után döntöttem úgy, hogy írok neked, hátha megbolydul az állóvíz. A hátizsákban ugyanis egy vadiúj digitális fényképezőgép volt, meg egy dedikált Krasznahorkai könyv, a Sátántangó, amit a barátaimtól kaptam kölcsön, és a repülőúton akartam olvasni. Főleg a könyv fáj a dolog. Legalább azt szeretném visszakapni.

Üdvözlettel, Nagy Péter

Címkék: közlekedés máv vonat csomag vasút utas panasz észrevétel rugalmasság eltűnt csomag


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr61378806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.09.13. 12:41:46

Nos először is sajnálom, hogy ez történt, bár ezt a saját hanyagságodnak köszönheted...

Azonban (még ha meg is értem, nehéz elfogadni) nem véletlenül van az, hogy a Záhonyba érkezés előtt nem tudnak lépni.
Ugyanis több ilyen kommentet olvashattunk már hasonló történeteknél, miszerint az utas fent felejtette a csomagját, gyors telefon a kalauznak, kalauz megtalálja a "csomagleírás" alapján a pakkot, ám a mellette ülő utas kijelenti, hogy mit képzel, az az övé.
A jegyvizsgáló nem hatóság nem kutathatja át a csomagot, nem lehet döntőbíra, vajon melyikőtök írja le pontosabban a csomag tartalmát.

Ezért kell megvárni hogy a végállomásra érjen, ahol nyilván nem lesz továbbutazó azon a vonaton, és ha ott leadják, akkor nyert ügyed van, ha közben lenyúlják akkor nem.

Az nem igaz, hogy nincs Záhonynak vasúti száma, az viszont lehet, hogy városi vonala nincsen, csak vasútüzemi, ami nevéből is eredendően szolgálati célokra van, azt utasnak nagyon ritkán adják meg. (Mert pl nem annyira szerencsés, amikor egy másik állomás keresné az adott állomást valami forgalmi ügyben, de nem tudja elérni, mert egy utas 10 perce a vasútüzemi vonalon értetlenkedik arról, hogy mikor megy a követkető vonat Somoskőújfalura. Erre van a MÁVDirekt. )

A jegyvizsgáló számát, adatait még jó, hogy nem kaptad meg, lehet Te csak ezért kérted volna el, de holnap valaki ugyanilyen kreált indokkal elkérné egy jegyvizsgáló elérhetőségeit, közben csak bosszúból, mondjuk mert megbűntette. Azért ez nem megy. De tőle mégis mit vártál? Mit fog mondani? Leszálltál Ferihegyen, ő meg elindult végignézni a menetjegyeket Ceglédig, az út során már nem is ült vissza abba a fülkébe. Kb ennyi lett volna. A jegyvizsgáló nem őrködik a te csomagod felett, hogy ha az eltűnik, majd őt jól kihallgatod.

Ne vedd bántásnak a fentieket, de azért gondolj bele egy kicsit... Ez a Te hibád volt, amit szabályosan megtehettek, az megtettek, Záhonyban ellenőrizték a vonatot.
Azzal meg úgy gondolom nem lettél volna kisegítve, ha a jegyvizsgálót elérik, majd visszaszól, hogy ugyan a csomag megvan de a melletted ülő utas közölte, hogy az a csomag az övé,. A vonatot nem tarthatja vissza amíg te odaérsz, ahogyan a melletted ülő utast sem. Sajna ez Mo. ehhez hozzá kell szokni. Legjobb megoldás: 3x is körbenézni minden megvan-e.

zozoli10 (törölt) 2009.09.13. 12:55:34

ez a te felelősséged!!!!
Én már annyi mindent hagytam a vonaton!
Mindig telefonáltam Ceglédre, vagy a Nyugatiba (mind a két állomásnak a telószáma meg van, mivel ismerem magam XD ) és ott mondták hogy nem találtak semmit!
Pl elhagytam kabátot, bőr kesztyűt (eből csak az egyiket XD ), sapkát sállat, tornazságot, digitális fényképezőgépet(megvettem és aznap a vonaton hagytam :S )...stb ebből egyiket sem kaptam vissza sajna felelőtlen vagyok...akik visszakapják annak nagy mázlijuk van.

gamtab (törölt) 2009.09.13. 13:06:05

hello

Szerintem ez 1 az egyben a te hibád volt,ha olyan értékes volt a hátizsákod akkor jobban kellett volna figyelni,nem pedig csodálkozni hogy már a MÁV nem keríti elő neked.A MÁV egy nagyon béna társaság, de nem az anyukád vagy az apukád hogy a te hibáidat kijavítsa.Inkább fel kéne nőnöd.
üdv MP

tetro 2009.09.13. 13:13:19

én tavaly nyáron jöttem fel Pestre egyszer vonattal. Meg gyomorrontással. Este volt már, de ezek a vagonok jól tartják a hőt, az ablakot lehúzni nem lehetett, gondolom a kosztól ragadt be mindegy is. Mire Pestre értünk én már olyan rosszul voltam, hogy pillegni is alig volt erőm. Utoljára szálltam le, de mire összeszedtem magam, már a takarítók is a vagonban voltak. Egy tíz perc múlva vettem észre, hogy egy bukósisakot fenn hagytam a vonaton. Visszamentem, a vonat már nem állt ott. Forgalmi iroda, szóljuk már utána a vonatnak, hátha... Ott kiderült a vonat nem ment már sehova, utána rögtön garázsba állt. Most takarítják. Gondoltam nyert ügyem van. Nem volt aki elvigye a sisakot. A takarítók visszaszóltak, hogy nem találtak semmit. Következő délelőtt visszamentem, hátha azóta megtalálták. Persze nem. A forgalomirányító vagy micsoda, csak annyit mondott, hogy ne is reménykedjek, a takarítók nem nagyon szoktak leadni semmit. Persze megkérdeztem tőle, hogy ez most akkorhogy? Tudnak róla, hogy van egy részleg a MÁVnál, akik amit találnak, azt el is lopják, mégsem tesznek semmit? Szerinte ez nem az ő felelősségük, mert másik cég. Én meg meg sem lepődtem. Mert nálunk nincs abban semmi meglepő, hogy angliai áron indiai körülmények között utazva még meg is lopnak a szolgáltatásban részt vevő alkalmazottak a cég meg széttárja a kezét, hogy ő nem felelős. és tényleg nem az, mert én hagytam ott a sisakot. persze ha nem ötven fokban a plafonról csöpögő mocsokban kell utaznom másfél órát... meg ha már tudjuk ki tehette el, annak kicsit a körmére néznek... de ez nem MÁV kérdése. ez ilyen ország. én így szeretem :D

mbarna 2009.09.13. 13:29:55

Szerintem elég megdöbbentő, hogy mindenki a posztolót oltja. Persze, ő felejtette fent a csomagot, és persze, a MÁVnak meg a kalauznak NEM KÖTELESSÉGE, hogy segítséget nyújtsanak egy utasuknak, ezt nem is monjda senki. Ettől függetlenül viszont igaz, hogy semmibe nem került volna nekik egy kicsit segítőkészebbnek lenni, még ha a szabálykönyv épp nem is kötelezi őket erre.

Ákibard! 2009.09.13. 13:33:44

@tetro:
Az a helyzet ez ellen nem is nagyon tud semmit tenni... Egyszerre nem állhatnak mindenki felett ott.
A tárgyak megtalálása meg ennyira esetleges, hogy bármelyik mondhatja nem én voltam. Persze csalival lehetne, de... Bonyolult dolog ez.

Nekem egyszer egy MÁV tolatásvezető találta meg a pulóverem.

Keletiben leszálltam, kora tavaszi idő, délután már nem kellett a pulcsi főleg nem a vonaton. Lemegyek a metróba, ott eszméltem rá, valami hányzik. Na vissza, a vonat még bent ált a 9.-en. Felszállok, szinte azonnal meg is moccan. Na jó, mondom kitolták a szerelvényt velem együtt. Megyek vissza a vonat vége felé, ott voltam, de a helyemen már nincs a pulóver, na remek gondoltam. Gondoltam elmegyek a vonat legvégébe, hátha ottvan a tolatásvezető, tolatásnál elvileg kell ugye. Mire odaérek, már megálltunk, nem is volt ott...
Leszállok, ballagok vissza előre, kérdezem a mozdonyvezetőt, hova lett a tolvez? Akkor 2 vágánnyal arrébbról előbukkan, kezébe egy szatyor. Kérdezem tőle, hogy nem talált-e egy pulóvert? Mondja attól függ milyen színűet. Hát mondom ilyen kopottas fekete. Oké, akkor ittvan nála, menjek át oda hozzá.
Ottvolt, visszaadta. Még mondta is, hogy szerencsém volt hogy összefutottem vele, mert ahogy visszament volna leadta volna, onnan pedig már pénzért meg papírmunkával adják vissza. Mondta hogy egy másik srác a bőrkabátját hagyta fent ugyanazon a vonaton, még kitolás előtt visszaszolgáltatta neki, de volt a zacsiban még egy esernyő is...
Végül rádión megkérdezte a rendelkezőt milyen vonat megy vissza a peron mellé, és azzal mozdonyon visszavittek. Nagyon redesek voltak!

Ákibard! 2009.09.13. 13:36:15

@mbarna:

Konkrétan hogy képzeled el a segítséget?
Leírtam azt a lehetőséget, ha a jegyvizsgáló segít. Mi van ha megtalálja a táskát de az ott ülő utas azt mondja, kéremszépen ez az én csomagom, semmi köze a másik utasnak hozzá.

Nos?
Ennyit lehet tenni ilyen környezetben, sajnos ez van. Nem a szabályok ilyenek, hanem az élet ezeket a lehetőségeket produkálja ilyen esetre.

Calden 2009.09.13. 13:38:17

Mentél volna taxival kényelmesen, gyorsan, 3600-ért...Lúzer!

tetro 2009.09.13. 13:40:13

Ákibard, persze értem esetleges, hogy a négy takarító közül melyik rakta épp el a sisakot, vagy bármi mást épp. csak a tizedik ilyen eset után ki kellene rúgni mind a négyet, aki azon a vonaton takarított, vagy az egész céget lecserélni, aki a vonatokat takarítja. mert úgy hogy az ég világon semmit nem tesznek ez ellen, még egy ejnyebejnyét se, úgy miből tanulná meg a személyzet, hogy lopni rossz dolog.
és az hogy van egy rendes tolatásvezető aki visszadja a cuccokat... ettől sajnos én nem vágom hasra magam. mert számomra ilyen jegyár mellett ez lenne a természetes, nem a szabadrablás. és nem vagyok álszent, ha találnék az utcán egy köteg pénzt biztos én sem adnám le, de más esernyőjét, könyvét, pulóverét mi a francnak lopják el?

Ákibard! 2009.09.13. 13:44:49

@tetro:
Lehet hogy neked nem érték egy könyv, a tolvajnak lehet igen, ennyi...
Nem mondom én sem lopnám ki valaki táskájából a könyvét, de...

Igen lehet lecserélni mind a takarítókat mind a céget, csak az a baj, hogy sem a cégek sem a takartítók nem állnak sorba ennyi pénzért hóban-fagyban hideg, mocskos vonatokat takarítani...
Válogatni akkor lehet ha van miből, amíg nincs addig nem nagyon... Így sem túl sűrű a hosszúéletű takarító, hamar elmenekül mindenki, vajon miért...?

dontals 2009.09.13. 13:52:34

Szégyen milyen kommentek vannak itt. Egy kis segítséget kért és még azt se kaphat, mert ő a hibás? Ezt szerintem ő is elismeri, hogy hibázott, ettől még erősen megkérdőjelezhető annak szociális (vagy emberiességi?) érzékenysége, aki ilyenkor nem hajlandó segíteni és még kommentekben jól ki is osztja.

SZÉGYEN!!!!

Nekem ne mondja senki, hogy 2009-ben nem lehet utánaszólni egy vonaton a kalauznak, hogy nézzen utána. De nem, nem lehet, mert mi van, ha valaki más is azt mondja, hogy övé a táska. És ezzel még meg is indokolják egyesek, hogy miért nem lehet! Hát röhej.

zozoli10 (törölt) 2009.09.13. 13:52:52

@tetro: de miért vagy meglepődve?
a legtöbb helyen a takarítók cigányok szal nem kell bemutatni őket! (ez nem rasszizmus)
nem tudom hogy máshól milyenek a takarítók de Cegléden, a Nyugatiban, és a Keletiben többségük kisebbségi!
én már felsoroltam hogy mit hagytam el abból semmmit sem láttam pedig mindegyik után jártam vagy 1 hétig....az összegben nincs benne hogy felelősséget vállanak a nem tudom midért, épp ellenkezőleg felelősséget nem vállalnak!

2009.09.13. 13:54:33

Menjetek már ki pl a nyugatiba, az érkező vonatra kik szállnak fel: kapus (iránytábla csere), 3-4 villanyfűtési lakatos (állítólag ellenőrzik a fűtést - világítást), 2-3 kocsivizsgáló (szintén ellenőriznek), 1 geletás (neki kell mert ő rakja össze a kihúzógéppel a szerelvényt), 3-4 takarító (takarítani?), 2-3 zsebes (a bealvós utasokat fosztogatni), + a kalauz akinek végig kell(ene) járni a szerelvényt. Ha megkérdezi valaki miért mennek fel a szabványválasz: újságért. De valójában a fenn felejtett csomagokért, telefonért, laptopért, stb. Tudom miről beszélek, évekig dolgoztam ott.

warrenbarton 2009.09.13. 13:54:40

Nekem egyszer piszkosul nagy szerencsém volt. Megyek reggel dolgozni, alszok a vonaton, hívnak, teló vissza zsebbe, alvás tovább. Nyugatiba vettem észre, hogy nincs meg a mobil, félálomba rossz zsebbe raktam, kicsúszhatott. Vissza vonathoz, takarítók rajta, na mondom ezt buktam. Erre egyikük, egy középkorú hölgy megkérdezi, mit keresek, mondom a mobilom. Elkérte a számot, csörgetett folyamatosan míg végigmentünk a vonaton, és meglett, két ülés közé volt becsúszva.

Üdítő kivétel, utólag is örök hálám neki!

tetro 2009.09.13. 13:56:03

ez az érvelés szerintem ott bukik meg, hogy a vasúti közlekedés olcsóbb bármilyen közlekedési formánál. ellenben jelenleg nálunk ha igénybe veszed ezért kell a legtöbbet fizetni. értsd 25 Ft/km-nél olcsóbban utazhatok saját autóval, ha sokat megyek még úgyis hogy a részleteit fizetem, vagy távolsági busszal, ami színvonalban kategóriákkal van a máv felett. ha szarért hugyért lehetne utazni akkor megértem. de ennyi pénzből biztosítson jobb körülményeket akkor a takarítóknak és fizessen nekik többet. engem ez mind fogyasztót nem nagyon érdekel. ha minőségi árat fizetek, akkor minőségi szolgáltatást várok, aminél az egyik első elvárásom, hogy ne lopjanak meg.

Ákibard! 2009.09.13. 13:57:52

@dontals:
"De nem, nem lehet, mert mi van, ha valaki más is azt mondja, hogy övé a táska."

Legközelebb majd ha melletted utazok, és megtetszik a szép fekete Nike táskád, mert mondjuk nekem nincs olyan, de kellene, mert az jó, akkor majd furmányosan kitalálom, hogy amint leszáltam, berohanok a forgalmiba, és közlöm, hogy ebben és ebben a kocsiban ebben a fülkében ottfelejtettem a nike táskámat gyorsa-gyorsan nézzenek utána.
Aztán odamegy hozzád a kalauz mondja, hogy egy utas telefonált, hogy az az ő táskája, és kéne neki.
Ilyenkor mi van?

Semmi köze a kalauznak, hogy az a te táskád-e semmilyen törvény nem jogosítja fel arra, hogy beletúrjon a táskádba, hogy meggyőződjön arról, hogy te hazudsz vagy én?

Értitek már?! Nem azzal van a baj, hogy nehezére esik bármilyen intézkedést is tenni, hanem az, hogy semmilyen jogköre nincs a jegyvizsgálónak arra, hogy ellenőrizze, az a csomag valójában kié...!

Azzal meg nincs kisegítve az utas ha megmondják, a csomag megvolt de az ottülő szerint aza az övé, nekünk meg nincs jogunk ellenőrizni a tartalmát...!

Két ömlengés között gondolkodjatok már el...!!!!

dontals 2009.09.13. 14:02:51

@Ákibard!: Te gondolkozzál már el, a kalauznak nem kellett volna igazságot tennie, legfeljebb utána néz. Olvasd már el a szöveget. Ha valaki tényleg azt mondta VOLNA, hogy övé a táska, akkor így járt. Mellesleg nem hiszem, hogy az emberek többsége ebben a helyzetben ezt mondaná. Az emberek többsége ugyanis rendes és ami nem az övé, arra nem mondja azt, hogy az övé. Szal annyit megtehetett volna, hogy utolsó kocsi utolsó előtti fülkéjébe benéz.

Ákibard! 2009.09.13. 14:05:05

@dontals:
"Mellesleg nem hiszem, hogy az emberek többsége ebben a helyzetben ezt mondaná. Az emberek többsége ugyanis rendes és ami nem az övé, arra nem mondja azt, hogy az övé. "

Ahhoz képest akárhányszor megjelent ilyen post mindig volt 1-2 ember a kommentelők között, aki ilyenről számolt be!

Mennyivel jár jobban ha közlik vele, hogy igen megvan a csomagja, de nem fogja visszakapni?

Ez részedről megint tipikusan az az eset, hogy a MÁV megtette amit szabályosan megtehet, de azért csak-csak keressünk még valamit, amivel belerúghatunk.

Bár részedről megszoktam már...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.09.13. 14:06:03

@Ákibard!:

"Ilyenkor mi van?" Megkérdezzük a tulajdonost és téged, aki "elhagyta", hogy mi van abba a táskában. Szerinted ki tudja hiánytalanul felsorolni a táska tartalmát? :)

dontals 2009.09.13. 14:07:39

@Ákibard!: "a MÁV megtette amit szabályosan megtehet"

Nem tett semmit a máv.

Amúgy nem neked írta BKVfigyelő, hogy ha csak kötözködni meg kioktatni tudsz, akkor ne olvasd (és kommentáld) a blogját?

Ákibard! 2009.09.13. 14:08:00

Az ilyen esetek elkerülésének legkézenfekvőbb módja nem az, hogy szapuljok a MÁV-ot meg a jegyvizsgálót, hanem ha kell 2x-3x is körbenézünk minden megvan-e...
A pulóverelhagyós esetem óta mindig 2x visszanézek minden OK-e azóta (lekopogom) semmit nem felejtettem fent vonaton...

Ákibard! 2009.09.13. 14:09:44

@BKV figyelő:
"Szerinted ki tudja hiánytalanul felsorolni a táska tartalmát? :) "

Igen. És a vonaton tartózkodók közül szerinted kinek van joga beletúrni abba a táskába?
Mert a jegyvizsgálónak nincsen, az az utas aki szerint az a fenntfelejtett csomag az övé meg nem fogja engedi, hogy egy illetéktelen belenyúljon az "ő" táskájába. Rendőr meg emiatt nem jön ki... (Sokszor komolyabb dolgok miatt sem...)

Ákibard! 2009.09.13. 14:11:28

@dontals:
"Nem tett semmit a máv. "

De megtette. Jelen tv-i háttér melelt maximum annyit tehet, hogy a végállomáson ellenőrzik a vonatot, illetve érdeklődnek közbenső állomáson nem adtak-e le valamit. (Pontosabban ha eladnak, azt jelzik)

Ezeket megtették, ennél többt nem tehetnek.

A véleményem leírása önmagában nem kötekedés, bár rekontra te miért kötekedsz velem/véleményemmel ?

tetro 2009.09.13. 14:11:35

Ákibard, ha valami nem működik társadalmilag, a megoldás nem az, hogy alkalmazkodjunk. ha romlik a közbiztonság, akkor hordjon magával mindenki fegyvert?

dontals 2009.09.13. 14:26:56

@Ákibard!: Én a véleményeddel nem kötekedek, csak egyszerűen szégyennek tartom. Szerintem mindenki tudja, hogy hibázott aki fent hagyta a táskát és nyilván megelőzni úgy a legkönnyebb, ha az ember 3-szor is körbenéz.

Viszont ha már megtörtént az eset, akkor erre nem az az emberséges válasz, hogy így járt, mert a máv egy kicsivel több empátiával szerintem biztosan megtalálta volna a táskát (még akkor is, ha ez nincs a máv szakszervezeti meg Isten tudja milyen rendelkezéseinak 25. §-a között, mert normális ember ilyenkor megejt egy telefont és normális ember meg utánanéz). Ez nem máv-os, hanem emberségi kérdés, sajnálom, hogy nem látod a lényeget a bürokrácia útvesztőioben.

Nem kívánom neked, hogy ha egy kis hibát vétesz az életben és abból jelentős károd származik, akkor a többi ember majd hasonló emberséggel igyekezzen neked segíteni.

Ákibard! 2009.09.13. 14:57:12

@dontals:
Az a baj, nem érted meg, hogy vannak szabályok, és emellet törvényi kötöttségek.
Ezeket senki nem szereti önszántából felrúgni, mert könnyen rendesen megütheti a bokáját. A vasútnál ez különösen igaz, amikor minden szarért cseszegetik az embert.
Mi van, ha a táskát megtalálja a jegyvizsgáló, vissza is adja, majd nem sokkal később meggyanúsítják azzal, hogy a táskában volt x pénz ami eltűnt? (Mert mondjuk egy szemfüles utas a táskát nem, de a pénzt már elvitte.)

Gondolom most kerekedik a szemed mondván "Idióta Ákibard" nem tűnik életszerűnek, de most elmesélek Neked egy történetet, a végén vagy megérted a hozzáállásom, vagy nem.

Családom egy tagja úgy 6-7 évvel ezelőtt a Metróban vásárolva a parkolóban talált egy üres, de igazolványokkal, bankkártyákkal egyebekkel teli pénztárcát. Mivel már ő is járt így (ellopták a tárcáját, és az iratok sem kerültek elő) tudta, hogy ha a rajta lévő címre megküldi az irtokat legalább 30-40 ezer forintnyi illeték kifizetésétől menti meg a pénztárca egykori gazdáját.
Annak rendje és módja szeint másnap feladta a postán ráadásul ajánlva, nehogy elvesszen. Aztán telt múlt az idő, tán már el is felejtette ezen jószándékú cselekedetét, amikor egyszercsak jött egy rendőrségi idézés, miszerint a tárca tulajdonosa feljelentést tett ellene "megalapoott gyanu" mert a pénztárcában volt pénz 50 ezer ft.
És ha hiszed, ha enm majd fél évig cibálták 2 hetente kihalgatásra, szembesítésre, azonosításra, majd ki a helyszínre, mutassa meg hol találta, kamerafelvételek visszanézése meg egyebek. Végül az egyik ipari kamerán sem látszott, hogy mi történt... Meg ugye ki az a kretén, aki a pénzt kilopja majd a nevét címét megadva visszaküldi a többit... Mondjuk a rendőr is mellette állt, mondta is, hogy húszioniksz éve ottvan a rendőröknél, de iylet még nem látott, hogy igy valaki feljelentse a másikat...
Teljesen kikészült utána (érthető) állandóan elcigászták a munkahelyéről, és becsületes, kereső ember létére rendőrségre kellett járnia gyanusítottként. Persze végül a rendőrség nem találta megalapozottnak a gyanut, lezárták a nyomozást, de szerinted családtagomtól ezután elvárható, hogy ilyen esetben lásson-halljon bármit is? Szerintem nem.

És megmondom Neked, azóta én is találtam már meg iratokat, de bedobtam egy Postaládába. (Ugyanis a postásunk mondta, levélfeldolgozáskor megtalálják, és eljuttatják az Okmányirodába), de találtam a győri vasútállomáson kulccsomót is, és amikor leadtam, nem adtam meg a címemet mellé, a vasutas nőci is azt mondta, ír csak annyit, hogy egy utas adta le. Kell a francnak, hogy utána azzal gyanusítsanak, hogy betörtem a lakásba. (Mert esetleg ez történt, majd a kulcstól pont ott szabadultak meg ahol én találtam...)

Nos, remélem érted, lényegében a kötöttségek miatt inkább nem bonyolódik bele senki, annyit megtesz amennyit megtehet, a többi már a saját kontójára megy.

Ákibard! 2009.09.13. 14:58:00

@dontals:
Jah, és persze mindezzel az emebrséges felvetésedre reagáltam. Lehet emberségesnek lenni, csak közben ne felejtsd el, hogy még mindig Magyarországon vagy, ahol nem az ártatlanokat védik a szabályok!

tibortelep 2009.09.13. 15:11:11

@Ákibard!: 10 pont! Hasonló szitut akartam leírni, tehát nem egyedi a dolog, jegyvizsgáló is járt ez miatt rendőrségre, több százezer forintot kerestek rajta, pedig csak leadott egy tárcát...

Ha utána járnak nagyon rendesek, ha nem úgy viselkednek ahogy az ma itt természetes.

Amúgy az esetek többségében még ennek ellenére is utána járnak a dolognak. 3 év alatt több tucat táskát, kabátot adtak le, szedtünk le a vonatról mert utána szóltak. Nem egyszer az egész vonatot kellett végig járni és ez miatt feltartani, mert nem emlékezett pontosan hol hagyta az utas. Nálunk a takarítok is rengeteg cuccot hoztak be. Jegyvizsgáló állított már be hozzám félmilliós digitális fényképező szettel, pedig majd félévnyi fizetését jelentette. (Kapott érte egy doboz bonbont a tulajtól).
Én pedig módszeresen nyomozgattam a tudakozón keresztül a lakcímkártya adatok alapján, hogy utolérjük a tulajt, mert nem volt kinek leadni. A járőröző rendőr például nem hajlandó átvenni, csak személyesen lehet leadni a kapitányságon (na most ez valósítsd meg meló közben). A legszebb a tanácsuk volt mikor megpróbáltam nekik oda adni: "Dobd ki a fenébe, csak a gond van belőle, ha oda adod én dobom ki!"

tibortelep 2009.09.13. 15:13:41

Bocs a gépelési hibákért, két rohanás között kellett gépelni...

Thames30 2009.09.13. 15:24:54

Ez egy eleg szar helyzet am. Emberek vagyunk, elfelejtunk dolgokat. Fent hagyta az illeto a taskajat a vonaton, az vesse ra az elso kovet, aki meg sosem hagyott el semmit... Viszont a posztolonak tisztaban kellene lennie alapveto dolgokkal, hogy a kallernek nincs joga belenezni a taskaba. Es ezzel nagyjabol mosva is van a keze. Vagy allando rendor kellene a vonatokra, vagy legalabb kamerak (amit Magyarorszagon mindenki utal, noha minden normalis orszagban vannak kamerak a buszokon, villamoson, vonatokon, metrokocsikban stb), hogy ha feljelentest tesz valaki, legyen felvetel a buncselekmenyrol. Mert a lopas az buncselekmeny. Amig rendor vagy kamera nincs, addig sajnos csak beletorodni lehet a magyar allapotokba...
Ja, es kulonbseg szemleltetese vegett: Baratnom 2-szer vesztette el a penztarcajat (!!) hitelkartyakkal, penzzel, debit kartyakkal, mindenfele szemelyazonossag igazolasara alkalmas dokumentumokkal SKOCIABAN. Mind a ketszer hianytalanul visszakapta. Na, ez a kulonbseg, ez az ahova Magyarorszag talan sosem jut el.

aszerv 2009.09.13. 16:36:53

Kedves Péter!
Nem kéne a saját hülyeségedet reklámozni. Nemtörődöm voltál, számodra kedves dolgokra nem figyeltél. Rá akarod verni a balhét másra ahelyett hogy elismernéd saját felelősséged.
Tipikus önmentegetés pedig itt csak egy ember hibázott de nagyot:Te!!!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.13. 17:27:49

@Ákibard!: Név nélkül is el lehet küldeni azt a levelet a megfelelő címre. Vagy esetleg kamu feladóval.

Ákibard! 2009.09.13. 17:30:54

@bm613:
Név nélkül az ajánlás miatt nem ment.
Másik fele pedig, hogy jószándékkal, segítőkészen adta fel, eszébe sem jutott, hogy így járhat szimplán azzal, hogy saját adataival adja fel...
Azóta én maximum a postaládás dolgot javaslom, a címzetthez úgyis eljut az Okmányirodán keresztül, és még bajod sem lesz belőle...

aszerv 2009.09.13. 18:03:07

@Ákibard!:
Egyszer találtam egy buxát, pénz nélkül de bankkártyákkal, szig-gel és egy levélel ami ugy kezdődött:
Drága nagypapa!
A teloszámát kinyomoztam cim szerint, felhivtam hogy jöjjön érte. Jött...l
kb 50ezer volt a buxába, nem én nyultam le.
Örült az öreg hogy az iratai megvannnak, a lové igazábol nem is érdekelte..........

Hegyi 2009.09.13. 18:25:48

@Ákibard!: "A jegyvizsgáló nem hatóság"
De ha nem tudsz jegyet venni, mert vasutas módra dolgoznak a pénztárnál, akkor simán képes hatóságot játszani és büntetni, ahelyett, hogy simán vehetnél egy jegyet a vonaton.
A stílusod alapján te is vasutas lehet, így bántok a fizető utasokkal.
"bár ezt a saját hanyagságodnak köszönheted..." Normális helyen rendesen dolgozó emberek nem így kezdenék, hanem úgy, hogy sajnos kedves utasunk ezen nem tudunk segíteni azért, mert....
Nem pedig egyből leszólni az illetőt, meg "megnevelni".
Sínparasztok.
Csak azt a pár rendes kedves vasutast sajnálom, akikkel néha nagy ritkán találkozom, de ez nagyon kis százalék.

Ákibard! 2009.09.13. 19:27:58

@Hegyi:
"De ha nem tudsz jegyet venni, mert vasutas módra dolgoznak a pénztárnál,"

Hmm, érdekes, sőt furcsa, hogy én eddig mindig tudtam jegyet venni, ha időben (értsd nem a vonatindulás előtt 3 perccel) értem ki az állomásra. Fura nem? Pedig ott is vasutasok adtak jegyet...

"akkor simán képes hatóságot játszani és büntetni, ahelyett, hogy simán vehetnél egy jegyet a vonaton."

Ő csak az előírásokat (szabályokat) tartja be ezzel. Ezért kikezdeni, kekeckedni vele, megszólni alacsony szellemi színvonalra vall. (És nem feltétlen rád mondom, csak válasz a felvetésedre)

"A stílusod alapján te is vasutas lehet, így bántok a fizető utasokkal. "

Ne lottózz, itt sem nyertél.

"Normális helyen rendesen dolgozó emberek nem így kezdenék, hanem úgy, hogy sajnos kedves utasunk ezen nem tudunk segíteni azért, mert...."

Nemhiszem, hogy a vasúton bárki azt mondta volna neki, hogy "így jártál".

Ez az én pivát véleményem, és fennt is tartom. Ha én elvesztek valamit, akkor nem azon agyalok ki kereshette volna meg helyettem meg ki találhatta volna meg, hanem elmormolok egy b@ssz@meg-et aztán marcangolom magam egy kevéskét. Mondjuk ha a fotógépem hagynám el akkor nem is kevéskét marcangolnám, de a kalauzt nem szidnám hogy miért nem nézte végig a vonatát...

"Nem pedig egyből leszólni az illetőt, meg "megnevelni".+

Ld. fent.

"Sínparasztok."

Igen. És ezek a sínparasztok szolgálatuk során azon dolgoznak, hogy a hozzád hasonló parasztokat elszállítsák. Sőt még felelősséget is vállalnak értetek.

"akikkel néha nagy ritkán találkozom, de ez nagyon kis százalék. "

Én nagyobb arányban találkozom korrekt munkavállalókkal, lehet többet hazsnálom a szolgáltatást, vagy nem csak a negatív élményeket rögzítem az agyamban...

LOOOVE · http://szerelmes.dolgok.com 2009.09.13. 19:35:59

persze, majd ráállítják a CSI-t?

Exike 2009.09.13. 19:39:54

Egyszer én is hagytam fenn táskát vonaton, Budapest és Szeged között félúton. Telefon Nyugatiba, hát ott nem tudják megmondani, ki a kalauz azon a vonaton, kérdezzük meg Szegeden. Szegediek már felkészültebbek voltak, kiderítették, még mielőtt Szegedre ért a vonat, szóltak a kalauznak, hogy hányadik kocsi melyik ülése fölött keresse. Aztán hozták is vissza nekem Nagykőrösre.

Igazából csak az volt furcsa az egészben, hogy háromnegyed órát kellett telefonálgatni, mire a kalauzt sikerült elérni...

Ákibard! 2009.09.13. 19:50:09

@Exike:
"Igazából csak az volt furcsa az egészben, hogy háromnegyed órát kellett telefonálgatni, mire a kalauzt sikerült elérni... "

Igen. Nyugatiban azért nem tudták megmondani, mert a szegedi vonatokra a jegyvizsgáló személyzetet a szegedi telepállomás adja.
Ezért is tudták a szegediek megmondani, hiszem az ő embereik dolgoztak a vonaton.

scooby doo 2009.09.13. 21:14:14

@Calden: Csak nem mindenkinek mindegy h 600 Ft vagy 3600.

Adani 2009.09.13. 21:23:05

@Ákibard!:

Tesóm egyszer hagyta el a pénztárcáját az összes iratával együtt. Volt benne kb. 800 ft. Másnap beállít egy félrészeg ember, ránézésre masszív alkoholista és közli ,h megtalálta visszaadta majd közölte, h a pénzt megtartanám ha nem volna gond ( ránézésre elköltötte már kannásborra :) mondtuk neki ,h nem gond az iratok pótlása sokba került volna, összesen kb. 800 ft volt benne megveheti belőle a napi szesz adagját hadd járjon jól elvégre házhoz hozta.

Amit leírtál, h jószándékkal visszaküldte majd feljelentett,e h ellopta a pénzét történet durva de én is hallottam ilyet. De ott azzal zárták rövidre, h a rendőr megsúgta neki, h mondja azt ,h itt találta, ott nincs kamera, így rövid úton rövidre lehet zárni a dolgot mondván bizonyíték hiányában megszüntetjük az ügyet.

És való igaz névtelen levélben feladni avagy besétálni vele a rendőrségre vagy az okmányirodába, h tessék itt van, ezt találtam.

Adani 2009.09.13. 21:26:57

A témához meg kb. annyit lehet mondani, h sztem a kaller megnézhetné ,h lát-e ott olyan táskát és ha közlik az ott lévők ,h az övék akkor ezt is meg tudja mondani. Az utas persze nem kapja vissza így, de legalább tudja, h itt a vége és lezárhatja azzal az ügyet, h igen ezt elcseszte, de a MÁV mindent megtett. Záhonyig meg ugye sokszor megáll a vonat bármikor lenyúlhatja bárki. Ha sikerül elérni a kallert és az utas kb. meg tudja mondani hol ült és hol hagyta akkor annyit megtehet a kaller, h benéz oda és ha látja, h ott van akkor jelenti, h megtalálta, és leadja a következő állomáson. Ha nem engedik az utasok mert azt állítják a táska az övék akkor pedig jelenti, h azt állítja az övé és nem tudok mit tenni. Az utas annyival van előrébb ,h tudja kár reménykedni, h meglesz a bizonytalanságnál jobb.

szergej_bodrov 2009.09.14. 00:18:37

@aszerv: Kedves aszerv!
Nem reklámozom a hülyeségem. Az összes eddigi kommentet elolvasva úgy érzem, hogy nem volt mindenki számára világos az a tény, miszerint nem másokat hibáztatok, hiszen én hagytam fenn a táskám. Eleget marcangoltam magam miatta, elhihetitek.
Amiatt írtam ide be, mert úgy éreztem, nem kaptam meg minden segítséget a MÁV-tól. Exike elmagyarázhatta, hol van a csomagja, és meg is találták. Ezt az esélyt nem kaptam meg (igazából semmilyen esélyt), így joggal vélekedek úgy, hogy a rendszer rosszul működik.
Ismétlem, a felelősség az enyém, de a képlet tisztának tűnt. Egy fülkében a kalauzzal, senki más nincs benn. Táskám az ülésen. Leül egy utas a táskától messze, a kalauz vele foglalkozik. Elhagyom a fülkét (azt a pillanatot azóta is átkozom, miért nem néztem vissza, hisz mindig szoktam), utánam jön a kalauz, leszáll utánam, majd visszaszáll, a vonat megy tovább. Senki nem szállt fel. Vajon hová ül vissza? Nem ugyanoda? És nem tűnik fel neki, hogy az imént leszállt utas helyén maradt egy táska, amelyik tuti nem a fülkében maradt fickóé? Ezután mit tesz?
Szóval ezért gondoltam, hogy hátha meglesz.

szergej_bodrov 2009.09.14. 00:22:29

@Calden: Ha valakinek van havi Budapest-bérlete, mely ugyebár a vonatokra is érvényes a városon belül, nem akkor lúzer-e, ha 3600-at fizet ahelyett, hogy ingyen menne?

Ákibard! 2009.09.14. 00:28:34

@szergej_bodrov:
A kalauz megy jegyet ellenőrizni mert azért fizetik.
Ferihegy után mennek mindig végig, addig túl sűrűn áll meg, mindig kezdhetné előlről az ellenőrzést.
De hidd el szegény rohadtul nem a te csomagoddal foglalkozott, legalábbis olyan szinten biztosan nem, hogy megfigyelje azt ki és mikor tette le oda...

szergej_bodrov 2009.09.14. 00:38:06

@Ákibard!: "Nos először is sajnálom, hogy ez történt, bár ezt a saját hanyagságodnak köszönheted..."
Köszönöm, én is sajnálom, de inkább dühös vagyok/voltam magamra.
"A jegyvizsgáló számát, adatait még jó, hogy nem kaptad meg "
Ha nem adhatják ki a kalauzt, akkor miért mondták, hogy igen? Miért hazudtak a kedves utasnak? Mondják azt, hogy nem adhatjuk ki, és kész. Azt megérteném. Legyenek egyenesek, ne álltassanak!
Más. Miért nem mondtak annyit a MÁVDirektnél, hogy mondjuk hívjam fel a szolnoki állomást, ők értesíthetik a jegykezelőt, és ő hátha rátalál a csomagra, ahogy Exike estében meg is történt. De nem ez történt, le akartak rázni.
"Sajna ez Mo. ehhez hozzá kell szokni." Épp ez az! Nem szabad hozzászokni, hiszen Magyarország mi vagyunk, mi alakítjuk, milyen legyen. Ha hozzászokunk, egyre rosszabb lesz! Ha meg sokan teszünk érte, hogy megváltozzon, akkor meg is változik. Hisz csak rajtunk, embereken áll a dolog. Nem valami felső hatalom tette ilyenné. Persze a változás lassú, és nehezen észrevehető lenne, de ha eleve meg sem próbáljuk, hanem beletörődünk...

szergej_bodrov 2009.09.14. 00:40:41

@Ákibard!: Ha pont Ferihegy után indul el, akkor jó nagy pechem volt!

szergej_bodrov 2009.09.14. 00:55:57

@batmag: Nem az a bajom, hogy a MÁV nem kerítette elő a táskámat, hiszen - valljuk be - erre lehetett számítani. Engem az zavar, ahogy az ügyemet kezelték, ahogy a rosszul működő rendszer nem adott esélyt arra, hogy ráakadhassak a táskámra. Hogy azt éreztem, nem is akarnak segíteni.
Talán ezeket már felnőttes gondolatoknak érzed.
Üdv,
NP

il bastardo 2009.09.14. 07:52:01

"Hogy azt éreztem, nem is akarnak segíteni"

A telefonos ügyfélszolgálat szerintem nincs azzal tisztában, hogy kit, mikor, hol és hogyan lehet a vasúton belül megtalálni. Ez egy elég nagy rendszer, ilyen téren hiányosan rendszerezve.
Hozzáteszem talán nyugatabbra sem tudtak volna sokmindent tenni, vagy legalábbis nem pillanatokon belül.

VakondM 2009.09.14. 10:30:17

@tetro: Már megint belekeverjük a dologba a jegyárakat.... Imádom.

VakondM 2009.09.14. 10:32:47

@szergej_bodrov: Azért én megnézném, hogy ugyanez a rendszer hogy működik az ÖBB-nél vagy a ZsR-nél (vagy tudom is én, hogy hívják most). Csak nehogy meglepetés érjen bárkit is, hogy ott sincs másként semmi - legfeljebb a takarító nem lop.

Zsolt_ 2009.09.14. 12:04:53

Most nem bírom ki, hogy hozzá ne szóljak. Ákibard véleményével többnyire egyet szoktam érteni, de itt felháborított az érvelése. Senki nem kérte a vasutasoktól, hogy vér árán is szerezzék vissza a csomagot, csak annyit, hogy nézzék meg és ha megvan és még senki nem nyúlta le, akkor vegye magához és jelezze. Ez emberi gesztus, semmi köze se az előírásokhoz, se a munkához. Azzal, hogy végigmegy a vonaton és benéz egy adott kocsiba, netalán megkérdezi az ott ülőket, hogy ez a csomag kié, nehogy már szabályt szegjen! Ha ezzel takaróznak, az a szabályzat kiforgatása, elferdítése és az emberséges viselkedés gyalázása.
Érdekes módon mikor én hagytam Debrecenben egy csomagot a vonaton, akkor éjjel 22-kor képesek voltak annyira, hogy a Debreceni ügyfélszolgálatos elérje a nyíregyházi kollégáját és elmondja a szitut. És most kapaszkodjatok meg: a nyíregyházi kolléga az alatt a 2 perc alatt, míg a vonat az állomáson volt, felugrott és lehozta a csomagomat. Mondok jobbat: feladta az utolsó visszafele közlekedő vonatra, így éjfélkor már otthon lehettem a csomagommal együtt. Úgyhogy ne mondja itt senki, hogy nem lehet megpróbálni, mert ez csakis hozzáállás kérdése!
Ha meg lenyúlták, akkor legalább tájékoztatva lesz az utas, hogy ennyi és nem fog feleslegesen hetekig telefonálgatni reménykedve...
süti beállítások módosítása