Amikor automatából jegyet, üdítőt esetleg kávét veszek, mindig figyelek, hogy mekkora összeget dobok be. A Volán automatái 10 esetből 8-szor biztosan elnyelik a pénzem, tehát ott sosem dobom be a teljes összeget, először 5 és 10 forintosokkal próbálkozom. MÁV automatával eddig még bajom nem volt. Biciklinek szoktam ott jegyet venni (egyszer vettem magamnak Győrig), de minden rendben ment.
Egy olvasónknak nem volt ilyen szerencséje. Ő kétezer forinttól vett könnyes búcsút, mert elnyelte a gép. Hiába próbált segítséget kérni, a pénztáros azt mondta, ez nem az ő feladata:
Üdv Figyelő!
Kérdésem lenne, hátha találkoztál már hasonló esettel. Tehát:
Bp. Keleti pályaudvar, 05.11, reggel 06:55 körül: Jómagam jegyet szerettem volna vásárolni egy csodás automatából (Kerepesi út felőli bejárat, szemből nézve a bal oldali, "újabb" gép), és 2000 forintos bankjeggyel fizettem. Volna...
Ugyanis miután megetettem a gépet a pénzemmel, az rögtön kiírta, hogy meghibásodott, és hogy nagyon sajnálja. Hát a k***a a****t. Természetesen a pénzt semmilyen körülmények között nem adta vissza, hiába beszéltem hozzá finoman és kulturáltan, még ál-könnyeket is ejtettem, de nem hatotta meg. Szóval a kérdés: ilyen esetben mi a teendő? Ugyanis a pénztáraknál azt mondták, hogy ők ezzel nem tudnak mit kezdeni (jogos). Történt már valakivel hasonló (nyilván igen)? Mit csinált? Továbbá, ha esetleg segítséget kapnék valahonnan, akkor hogyan bizonyítanám, hogy elnyelte a pénzemet az automata? Hiszen akár ki is találhatom. Nemde? Konklúzió: MINDEN esetben pénztárból szabad csak jegyet venni, akkor is ha kilométeres sor van, akkor is ha kerékpárral vagyok, mindig.
Más. További sok sikert, csak így tovább. Remélem jól sikerültek az írásbelik.
Üdv, Uzsidoboz
Ilyen esetben mi a teendő szerintetek? Addig oké, hogy anyázunk egy sort a géppel, amiért megzabált kétezer forintot, de kihez lehet fordulni, ha a pénztárhoz nem? Én azt tanácsoltam az utasnak, hogy írja fel az automata számát, és hívja fel a Protokon Kft.-t (vagy írjon nekik e-mailt) és rja le, mi történt. A BKV automatáit is ők üzemeltetik és azokat a Volán, MÁV automatákat is, amikkel eddig találkoztam. BKV esetében ilyenkor vagy visszaadják a pénzt, csak küldenek 1-2 vonaljegyet, attól függően, mennyi pénzünk maradt a gépben.
Ezúton üzenem a Volán érdi forgalomirányítójának, hogy még mindig várom a hívását, mert január elején megígérte, hogy ha kiszedik az automatából a pénzem akkor felhívnak, mikor lehet érte menni. (Azóta várom)