Olvasónk eddig két alkalommal próbálta ki az E-Ticketet, de hazsnálni még nem tudja. Zuglóban mindig szétverik a terminált, így hiába vitte magával a kódját, jegyet kellett vennie a pénztárban. Miért nem adják ki az E-Ticketet a jegypénztárban? Miért nem csinálják masszívabbra terminálokat? Olvasónk ezekre a kérdésekre várja a választ:
Tisztelt MÁV-figyelő!
Néhány héttel ezelőtt utaztam hazafelé a Budapest-Cegléd vonalon. Elkerülendő a sorban állást az Elvira online rendszerén keresztül vettem meg a jegyet, és a szimpatikus kis kóddal a zsebem indultam útnak. Zuglóba mentem, mivel az esik a legközelebb és néhányszor már láttam, hogy oda is telepítettek jegykiadó automatát.
Amikor beértem a "váróba" kellemetlen látvány fogadott: éppen egy technikus matatott a gép belsejében, és nem úgy tűnt, mint aki hamar befejezi. Érdeklődtem, hogy mi baja a szerkezetnek, és rögtön meg is mutatta, hogy valaki ököllel beütötte a kijelzőt. Mivel kijelző elég sokat haladt a doboz belseje felé, belül sem festett túl jól. A fickó biztosított róla, hogy itt nem kapom meg a jegyem. A pénztárnál szerencsére nem volt sor, és időm is volt még jegyet venni.
Rákövetkező héten folytattam naív ámokfutásomat, és megint kóddal a zsebemben indultam Zugló felé. Hasonló kép fogadott mint előző héten, csak most technikus nélkül. A pénztárost kérdeztem, hogy ezt megint beverték, vagy meg sem javították? De semmit tudott (???), vettem inkább jegyet...
A dologból leszűrtem, hogy Zuglóba nem érdemes előre megvett jeggyel menni. Viszont felmerült bennem két kérdés is:
- Miért nem lehet a pénztárnál átvenni a jegyet, ha ott úgyis van nyomtató és egyéb infrastruktúra?
- Miért kell egy csilli-villi szines 17"-os érintős TFT az automatákba, ha összesen egy numerikus billentyűzet megjelenítésére használják? Szerintem sokkal értelmesebb lenne a bankautomatáknál használt strapabíró megoldás. Magyar ember kezébe (különösen egy állomásra) egyébként sem érdemes ilyen technikát kitenni.
Nektek mi a véleményetek?
Gyuri