Tegnap egy eurót 302 forintért lehetett venni. A MÁV-Startot ez nem igazán érdekli, RailPlus kártyáját még mindig 285 Ft / 1 euró áron adja, egy drágább vásárláskor ez 4500 forint eltérés is lehet:
Hali!
A következőre lettem ma figyelmes ahogy nézegettem az internacionális utazási lehetőségeket:
Aktuális euró árfolyam
Az euróban megadott árak a MÁV-START Zrt. által meghatározott árfolyamon, forintban fizetendők. Az ajánlatok részleteiért hívja a MÁVDIREKT-et a 06 (40) 49 49 49-es számon, vagy keresse föl nemzetközi jegykiadó helyeinket.
*A nemzetközi jegyek vásárlásakor alkalmazott árfolyam 2008. november 11-től: 1 euró = 270 Ft.*
Ez már csak azért érdekes, mert gondolom az így mondjuk egy 300EUR körüli interrail bérlet árán már jelentős, 3-4ezer forintos különbség van amit valakinek ki kell fizetni gondolom én, a jelenlegi árfolyam mellett is... de még egy 29EUR-ba kerülő jegy esetében is mondjuk kb 435HUF a különbség. És ha egy nap utaznak mondjuk ennyiért 50-en, ami csak tipp, akkor ez az összeg napi 22000 HUF vezteséget jelent a mai középárfolyamon kb ami a http://mnb.hu szerint épp 285.76HUF/EUR és ez csak egy viszonylat egy alábecsült utasszámmal.
Megnézve szintén a nemzeti bank információs oldalán a november 11.-ei euró árfolyamot és az azóta mutatott ingadozást: január 7.-éig egészen rendben is volt, mert akkor a máv nyereséggel váltotta az eurot, egy elfogadhato szinten, tehát kb mintha vettem volna a pénzváltónál eurot, és bevittem volna a mávhoz... mondjuk rosszul jártam volna a legjobb váltókhoz képest kb 3-6 forinttal attól függően épp mennyire volt erős a forint, de jellemzően kb 3 forinttal, egykét 259 körüli középárfolyamú napot leszámítva, ebben az időszakban 263-266 közt mozgott az euro. De azóta: január 8.-án átvittük a 270 forintot, 9-19ig 275-280 közt ingadozott az euro árfolyam 20.-a óta pedig a 285-ös szint körül mozgott, napon belül elég jelentős ingadozással. Értem én hogy jót akarnak nekünk, de azt hallani hogy a cég veszteséges, azt hallani hogy a mi adónkból fizetik ki a vezteséget, mert miből fizetnék ki, akkor legalább a jegyárusításon ne vesszenek már pénzt, mennyiből tartana figyelni a cégnél valamelyik gizikének figyelni az euró árfolyamot minden nap, és ha esetleg aznap akkorát ugrott a forint, és másnap sem megy vissza, akkor azt mondani, hogy változtassátok meg a forintárfolyamot, a jegypénztárakban is, és a neten is, egy email kiküldése még aznap az illetékes helyi gizikéknek akik tájékoztatják a munkatársakat... a webes felületen jó eséllyel ez egy szám átírását jelenti (mivel remélhetőleg ha több helyen jelenik meg ez az információ a fejlesztők egy helyen kell átírják még jobb esetben az admin felületen átírható), az irodában pedig egy információs papír átírását, ami nem hiszem hogy nagy művészet, és valószínüleg kevesebbet emészt fel, mint az hogy majd három hete veszteség keletkezik az eladott nemzetközi jegyeken... ami így összeadva, már a fene se tudja mekkora összegre rúg, alsó hangon azért be merek rá vállalni egy nagyjából milliós méretű kárt, amit nem hiszem hogy a felelős vezető béréből finanszíroznak...
Csak az internet szolgál alapul a fenti állításomra, de az internetes tájékoztatás gondolom megegyezik a jegypénztárival, és a valósággal, ha nem akkor csak ez a szomorú, és felháborító, mert szerintem főleg a nemzetközi utasok zöme tájékozódik interneten, ha a napi munkába járó közösség nem is, és akkor meg ők vannak félrevezetve.
Tisztelettel, Pifta