Szerencsére nem megint nekem kell jót írnom a vasútról, megtette ezt egy olvasóm, aki pozitívan csalódott a vasútban. Eddig kerülte a vasutat, mert csak rossz tapasztalatai voltak vele. Április 3-án viszont ez sokat változott. Egy felújított, tiszta vonaton utazott, aminek úgy megörült, hogy megfogadta, legközelebb is vonattal utazik:
Tisztelt MÁV-figyelő!
Rendszeres olvasója vagyok a blognak, és sajnos (jogosan) rengeteg panaszt lehet itt olvasni. Ám most egy pozitív kritikát szeretnék írni, igaz nem a MÁV-ról, hanem a CFR egyik szerelvényéről.
Békéscsabán élek, elég ritkán utazok vonattal a fővárosba, tekintettel a Budapest fele közlekedő szerelvények állapotára. Viszont a mai tapasztalatomból kiindulva, lehet, hogy többször fogom igénybe venni a kötött pályát, ha a Fővárosban lesz dolgom! Ma, azaz 2009. április 3.-án elkerülhetetlen volt a vonattal utazás. Kinéztem az Elvirából egy vonatot magamnak, ez volt a Transilvania IC, ami 14:15-kor indul tovább Békéscsaba állomásról. 14:10-kor a hangosbemondó (sajnos a csabai nemzetközi állomáson egyéb utas tájékoztatás nincs) közölte, hogy a vonatom a harmadik vágányra érkezik. Az első meglepetés a vonat megérkezésekor ért.
Egy CFR oldalfeliratú, nagyon szép vonat (a MÁV itteni szerelvényeihez képest szép, meg egyébként is) fogadott. Felszállás után lepődtem igazán csak meg. A vonat pontosan elindult 14:15-kor. A belső tér gyönyörűen le volt festve, a kocsikon mindenhol nyomógombos ajtók voltak. (igaz a jegyvizsgáló rendszeresen elfelejtette a kocsiba ki és belépéskor a „térelválasztó” ajtó gombját megnyomni, szóval elég gyakran kellett nekem ,vagy az utastársamnak felállni, bezárni azt (ha nincs bezárva elég gyakran sziszeg, meg akkor a külső zajok is bejönnek)) Ettől eltekintve a mosdó rendkívül kulturált, tiszta volt, volt rendesen folyóvíz, szappan. A kocsi pedig egy légterű, de nagyon kényelmes ülőhelyek voltak, (2-2 kiosztásban) a teret pedig kis asztal választotta el. Rendkívül pozitív volt számomra az, hogy elég sok konnektor állt rendelkezésemre, (amivel MÁV vonatokon még nem találkoztam) így a laptopomat nyugodtan tudtam használni az út során, (így egyből elrepült az a 2,5-3 óra út) valamint az, hogy az összes szeméttároló edény ki volt ürítve, és mindegyikre oda volt helyezve egy kis nylonzacskó. Mindezen felül pedig elég jól le volt hangszigetelve a vonat, így utazási zaj nagyon minimális volt csak.
Személy szerint engem nagyon meglepett ez a dolog, tudom, hogy a CFR sincsen könnyű helyzetben (sőt…), de mégis tud ilyen vonatot küldeni errefele. Ezek után ha Budapesten lesz dolgom, biztos, hogy ezzel a vonattal fogok feljárni, igénybe véve a CFR (MÁV) szolgáltatását, és nem az autómat fogom koptatni.
Üdvözlettel: egy utas :)