Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | 5.oldal | Archívum | Blog-szabályzat
Vasúti szakmai topic | BKV-figyelő | Gál M.
 



Ritka eset, hogy olvasóink egy negatív sztoriban is meglátják a jót. Az utas lenti levelében akár panaszkodhatna is a rendszeresen késő vonatokra, de Ő most más szemszögből nézi a dolgokat. Nekem kifejezetten tetszik, hogy vannak olyan emberek, akik leírják pozitív észrevételeiket is.

Kedves MÁV-figyelő!

(Az alábbi történetemben nem folyik vér és nem bunkó senki. Egy pozitívnak mondható esetet írok le, ha érdemesnek találod rá, kérlek jelentesd meg.)

Idestova öt éve utazom rendszeresen a MÁV-val hosszútávon és rengeteg negatív élményem volt már velük kapcsolatban. A késések mellett az zavart a leginkább, hogy a hangosbemondó (ha egyáltalán megszólalt) szinte mindig hazudott, és a vonat általában háromszor annyit késett, mint amit bemondtak.

Talán volt már róla szó ezen a blogon is, hogy milyen módszeresen verték szét a Baja-Szekszárd-Sárbogárd-Budapest vonalat. Ezt a vonalat nagyon szerettem, ha nem volt csúszás, akkor a buszhoz képest jóval gyorsabban és kényelmesebben tudtam utazni errefelé. Mivel ezt a lehetőséget szinte teljesen annullálták (van ugyan egy IC, de mivel egy kis faluban lakom, ezért nincs hozzá rendes csatlakozás), átszoktam az alternatítvájára, a Baja-Kiskunhalas-Budapest vonalra, mely nem is olyan rossz, viszonylag sűrűn járnak a vonatok és a menetidő is elviselhető. A dunántúli utazásaim során rendszeresen fordultak elő problémák, ám ezen az "újon" még nem tapasztaltam ilyet, ez már eleve egy pozitív csalódás volt.

Ezzel a levéllel azt szeretném szemléltetni, hogy egy sokat látott utazónak (ez lennék én) mi alapján keletkeznek pozitív benyomásai a MÁV-ról. És ez nem cinizmus, tényleg örültem az alább leírt két eseménynek:

Történt egy keddi napon, hogy menetidő szerint pontosan megérkeztem Kiskunhalas állomásra, ám a csatlakozás még nem érkezett meg. Rosszat sejtettem, a gyanúm be is igazolódott, bemondták, hogy a vonat 10 percet késik. Kényelmesen elhelyezkedtem, mert eddigi tapasztalataimból kiindulva számítottam rá, hogy legalább fél órát fogok ücsörögni. Őszinte örömmel vettem tudomásul, hogy a vonat 5 perc múlva megjelent, majd újabb 5 perc állás után elindult, tehát ténylegesen 10 percet késett.

Örömöm úgy másfél óráig tartott, ugyanis Taksony állomáson megálltunk (menetrend szerint nem kellene), majd felszállt egy polgárőr és közölte, hogy a vonat bizonytalan ideig nem indul tovább műszaki okok miatt. Ennél a pontnál már felmerengett előttem, hogy akár egy órát is ácsoroghatunk itt, holott az áhított Budapest csak karnyújtásnyira van tőlünk. Kinéztem az ablakon a szomszédos buszpályaudvarra, láttam, hogy sokan várakoznak, biztos voltam benne, hogy ha odamennék, akkor pillanatokon belül jönne egy busz, mely elvinne Budapestre. Maradtam a helyemen, ám a busz tényleg jött, tényleg Pestre ment és én biztos voltam benne, hogy át kellett volna szállnom rá. És láss csodát, a vonatunk szűk 10 perc várakozás után továbbindult. És én újfent nagyon örültem. Végülis csak 20 perces késéssel érkeztünk Pestre, ráadásul nem mentem el Kőbányáig mint azt terveztem, hanem leszálltam Ferencvároson, és mivel véletlenül mindig akkor jött a BKV, amikor nekem kellett, úgy értem el a célomat, mintha nem is késett volna a vonat.

Hogy ez a történet most pozitív vagy negatív, azt mindenki döntse el magában. Én abszolut pozitívumként éltem meg, ugyanakkor elszomorító, hogy a XXI. században ilyen kis dolgoknak kell örülnünk.

Címkék: közlekedés máv vonat késés vasút utas panasz tájékoztatás észrevétel dicséret


A bejegyzés trackback címe:

https://mavfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr951242321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.07.13. 12:54:37

Nem lesz szép amit mondok, de ugye vannak fokozatok.

Van ahol alapvetően jó a szolgáltatás, ha valami rossz (kicsit is) annak hírértéke van.
Van ahol alapvetően elfogadható a szolgáltatását, ha valami érdemben rossz annak hírértéke van.
És sajnos van ahol, alapvetően rossz a szolgáltatás, és ha kivételesen már majdnem elfogadható, annak hírértéke van.

Az utóbbinál olvashatunk több pozitív véleményt. Valahogy, nem vágyom rá, pedig a MÁV és a BKV számára ez a szint sajnos egyre közelebb van.

alert 2009.07.13. 13:27:58

a múlt héten 4 ütemben érkeztünk a családhoz a Balatonra.

1. én vonatom késett, már a Keletiből is 5 perccel később ment ki, Fehérvárnál már 10 volt, Siófokon már 15.
2. nővéremé ugyanígy másnap, 10 percet.
3. Siófokról Zamárdiba ugyanott ácsorgunk, 25 (4) percet, "csak úgy".
vasárnap bissza Pestre, az állomásról 8 perc késéssel gördült ki.

jött az ellenőr, kérdem, miért indult késve? készségesen válaszolt, azért, mert valami kocsit késve tolattak, és valami valami.

kérdem, én, ez nem a MÁV hibája? miért csak 10 perc után lehetvisszakérni a jegyek árát? legyen 5 perc, vagy 0, mint Japánban, és akkor _tényleg_ mindenki ingyen utazna. vagy ki lehetne számolni az utat...

13 éve járom ezt a vonalat volt, hogy hetente, nyáron a féllábon utazást tudtam gyakorolni, azóta pedig az 1.40-es (!!!) menetidő szépen lecsökent 2.20-ra (!!!!!). a gyorsvonaté. a leggyorsabbé.

hogy miért? pássz.

Alapvető élelmiszer 2009.07.13. 14:18:50

@szmájlinéni: Miskolc - Budapest, 1991-ben 1 óra 50 perc, ma InterCity-vel, pótjeggyel, helybiztosítással 2 óra 8 perc. Gyorsvonattal 2 óra 18 perc.

Silverf@x 2009.07.14. 11:10:02

Lóval sokkal lassabb lenne...

@kukac@ 2009.07.15. 02:16:30

Van még egy alternatíva, kedves posztoló! :) Baja-Kiskunfélegyháza-Bp. Noha kilométer-ügyileg és időben is így a leghosszabb az út, én ezt nevezném legeslegmegbízhatóbbnak. Elvira néni szerint 3:58 perc ezen az útvonalon, és az esetek többségében ez teljesül is. Tapasztalatom szerint Baja és Kkfháza között példaértékű pontossággal közlekednek a vonatok. Egyébként ha így mész, két órás ütem van egész nap, ami elfogadható, a csatlakozások maximálisan korrektek. Csak érdekességképpen írtam. :)

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.07.15. 10:02:08

@posztíró
A Baja - Szekszárd - Sárbográd vonalon nem hoztak létre ütemes menetrendet, így ez a vonal nem csatlakozik Sárbogárdon sehová. Ez súlyos szakmai hiba a vasúti menetrendet megrendelő minisztérium és a vasúttársaság részéről.
@sok kommentelő
A vasúti pályák állapota sokat romlott. Ez nem elsősorban a MÁV hibája, a közlekedési kormányzat a pénzek elosztásánál a közutat preferálta. kiépült a magyarországi autópálya rendszer, de a vasút ezzel nem tartott lépést.
A pálya romlása Budapest - Miskolc között, illetve a Balaton felé valóban feltűnő.
Főleg utóbbi ügyben közlekedéspolitikai iránymódosulásra van szükség a vasút javára.

super sharp shooter (törölt) 2009.07.21. 22:06:14

árnyaljuk egy kicsit a történetet: ferencvárosnál leszállt és bkv-val ment tovább, tehát volt nála vonaljegy vagy bérlet, ugyanis ott ilyesmit nem lehet kapni sem az állomáson, sem a közelében (legközelebb a népligetnél).
kökiig simán rá tudnak még dolgozni a 20 perces késésre.
süti beállítások módosítása