Örülök, hogy a sok panasz mellett egyre több pozitív sztorit küldtök. Nem csak ide, a BKV-figyelőre is. Olvasónk 33 százalékos jegyet kért, helyette 50 százalékosat kapott, de nem volt mellé diákja. A kalauz szerencsére nem büntette meg, tanácsot adott neki, hogyan úszhatja meg a következő vonaton a büntetést.
Hello MÁV-figyelő!
Nemrég esett meg velem ez a történet, gondoltam leírom, hogy vannak még rendes kalauzok is. Időpontot és dátumot nem írok, nehogy baja legyen belőle a kalauznak.
Egyszer úgy esett ,hogy szerettem volna Gödöllőre utazni ki is néztem egy vonatot, ami egy nemzetközi gyorsvonat és Krakkóba megy, ezzel el tudok jutni Hatvanig ott pedig átszállhatok egy személyre, amivel eljuthatok Gödöllőre. Hétvége volt így egy 33%-os jegyet kértem a pénztárnál, mivel 26 év alatti fiatal vagyok, ezért hétvégén jár ez a kedvezmény nekem. A pénztárnál meg is vettem a jegyet, viszont elkövettem egy hibát, nem néztem meg mit is kaptam, csak azt láttam, hogy kéregjegy.
Jó szokás szerint a Krakkó ismét késett, de végül fél óra késéssel begurult az állomásra fel is szálltam rá. Jött a kalauz kérte a jegyet, majd közölte, hogy mutassam meg a kedvezményre jogosító iratot így adtam egy személyit, mire közölte, hogy diákigazolványt is kérne. Ezen meglepődtem és kérdeztem, hogy miért, mondta, hogy hát 50%-os jegyhez az is kéne. Az viszont nem volt, megnéztem a jegyet és valóban 50%-os volt, persze azonnal szóltam ,hogy én 33%-os jegyet kértem, mit tegyünk most. Abban maradtunk, hogy majd Hatvanban vegyek egy másik 33%-os jegyet Gödöllőre, mert Hatvanig ő viszi a vonatot addig ne lesz gond, de a másik vonaton lehet, hogy meg fognak büntetni, és legközelebb mindig nézzem meg mit kapok, mert az utas felelőssége és ha ő most belenyúl a jegybe akkor 500 ft a pótdíj. A lehető legjobb megoldással sikerült az ügyet rendezni, a pénztáros figyelmetlen volt és rossz jegyet adott, ami nekem akkor nem tűnt fel, mert nem járok gyakran erre, nem tudtam mennyi a tarifa és mennyit kéne fizetnem, utólag megnézve rájöttem, hogy valóban 50%-os áron vettem a jegyet. És igen én is hibás vagyok, mert valóban meg kellett volna néznem, hogy mit is kaptam, hiszen máskor is megtörtént már, hogy nem jó jegyet kaptam, de ha észrevettem mindig gond nélkül és azonnal cserélték sosem volt ebből probléma, de most valamiért elfelejtettem ezt.
Ezúton is szeretném megköszönni a kalauznak a segítségét, hiszen meg is büntethetett volna, elvégre nem volt neki kötelező elhinnie, hogy nem szándékosan utaztam rossz jeggyel, és hogy az én érdekeimet is nézve sikerült a legjobb megoldást megtalálni a problémára. Ha minden kalauz ilyen lenne szerintem sokkal jobb kép lenne az egész vasútról, én azt vallom, hogy ameddig nincs ok az ellenkezőjére jóhiszeműek kellene lenni és nem a szándékosságot feltételezni az utasról, ha már belőlük él a vasút. Megjegyzem ha büntetést kapok akkor sem lehetett volna egy szavam sem teljesen jogos lett volna, hiszen én is hibáztam, tényleg meg kell nézni mit kap az ember, nem feltételezek a pénztárosról sem szándékosságot valószínűleg mellényúlt vagy figyelmetlen volt, emberek vagyunk mindenki tévedhet.