Olvasónk 1 napos útra indult vonattal, amit két átszállás színesített. Az első vonat késése miatt az összes csatlakozást elbukta, sőt! Hazafelé még ülőhelyet is alig talált, mert ugyan arra a helyre több jegyet is eladtak. (A levélben a könnyebb olvashatóság érdekében az ékezeteket pótoltam).
Sziasztok!
A következő kérdéssel fordulnék hozzátok. Nézzétek el nekem az angol billentyűt. Augusztus hónapban volt egy külföldi utazásom retúrban, ehhez a MÁV jegypénztárát vettem igénybe, tehát mint olyan ő tőle rendeltem meg a szolgáltatást, ő áll kapcsolatban a külföldi felekkel, nem azt mondták vegyem meg határon ha odaérek röviden rendeltem tőluk jegyet + helyjegyeket lévén éjszakai utazás is volt benne.
Cc. 1 napos útról beszélünk 2 átszállással. Az első vonat Keletiből indult, 30 perces késéssel nagyjából, bevárta az előző vonatot, ahonnan jöttek velünk tovább még emberek. A lényeg, ne húzzam tovább, rögtön az első átszállásunk előtt, az első vonatunk késett 2 órát, így a csatlakozást IS lekéstük, illetve az összes utána következő hegyjegyet bebuktuk, nem tudtuk felhasználni már.
Pikantériája pedig a történetnek, hogy visszafelé a helyjegyünket eladtak másoknak is, így bár megoldottuk szerencsésen a kalauz segítségével, de ha épp nem lett volna szerencsénk vitázhattunk volna országhatárokon át, ki foglalja el azt az ülést, amit többedmagunknak adott ki a jegypénztár. Nekünk és kint egy ottani emberkének ugyanazt az ülést, jah es a kocsiszám természetesen már nem is volt jó, de ezen már meg sem lepődöm. (2 ugyanazon ülésre szóló helyjegyről fénykép készült)
A kérdésem a következő: Mivel az első vonat késett 2 órát így bebuktuk az összes további helyjegyünket nem kevés kellemetlenséget okozva ezzel magunknak sajnos, vissza kérhetem-e és ha igen hogyan (ne legyenek fölöslegesen lefutott korok ) a bebukott jegyek arat?
Azért kérdezem ezt így, mert a vasúttársaság előszeretettel hivatkozik arra, hogy ha külföldi vonalon történik a késes az nem az ő hibájuk, ami való igaz, de attól még megtörtént. A jegyet nem külföldön hanem tőlük vettem és mivel ők kapcsolatban állnak minden ország vasúttársaságával ahová helyjegyeket is eladnak joggal gondolnám azt minek utána a jegyet tőlük vettem kártérítési kérelemmel fordulhatnék hozzájuk. Hisz a felellőség végtére is az övek, mivel ők állították nekem ki azt a jegyet, es rögtön a Magyarországról induló vonat több órás késese miatt végtére is használhatatlanná váltak a helyjegyek a továbbiakban.
Köszönettel előre is.
Egy utas
ui.: az utazás során érintettünk uniós es nem uniós tagországokat is.