Legalábbis olvasónk elmondása szerint, aki Budapest – Békéscsaba – Gyula viszonylaton tapasztalt ilyet. Az utasoknak azért kell futni, mert Békéscsabán alig 2 perc van átszállásra, ami a szolgálattevő szerint is kevés. Hiába szóltak a MÁV-nak, a következő menetrendig biztos, hogy marad a jelenlegi állapot.
Hali!
Nemrég Gyulán voltam. A MÁV ütemes menetrendje Budapest-Békéscsaba-Gyula viszonylatban svájci tipusú. Békéscsabán oda és vissza irányban is 2-2 perc az átszállási idő, Gyulán pedig a vonatok 1 perc alatt keresztezik egymást.
Ez már első olvasatra is arra enged következtetni, hogy Magyarországon megvalósíthatatlan, és a valóságban így is van (szolgálattevő szerint naponta minimum 4-5 vonatnál). Rokonokat várva 2 napon is +1 óra volt az érkezés a békéscsabai késés miatt. Sőt visszafelé már Gyulán bemondták, hogy Békéscsabán a pesti gyors nem várja meg a vonatot (Csabáról jövő Bz 10 percet késett, keresztezés csak Gyulán van), ennek ellenére mégiscsak megvárta (röhögő vasutasok között nyugdíjasok szaladtak a vonathoz).
Mit lehet tenni ilyen esetekben, amikor minden második pesti vonat pótdíjas? Talán előre kellene pótjegyet venni akkor is, ha egyébként a gyorssal terveztük az utazást, hiszen a pótjegyek kiadása limitált ("emelt szintű" szolgáltatás miatt, csak arra a vonatra szól, csak most, csak Önnek stb stb), így akár 2 órát is bukhatunk. Ha meg a pótdíjassal tervezzük az átszállásos utazást, nyakunkon maradhat a jegy és a késés miatt mehetünk a gyorssal.
Hát ennyi. Szolgálattevő szerint ezerszer szóltak már emiatt, de menetrendváltásig ez lesz.
Üdv : Kulifa